Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Oh ja, er zijn een aantal dingen om jezelf te leren accepteren.
Veel onzekere mensen focussen zich op de dingen die ze lelijk aan zichzelf vinden, je moet juist kijken naar wat je wél mooi vindt aan jezelf! Zelf durfde ik absoluut niet in de spiegel te kijken, vooral niet als er andere mensen in de buurt waren. Maar na wat hulp leerde ik naar mezelf te kijken, heel objectief, en dan te zeggen wat ik mooi aan mijn lichaam/gezicht vond. Het begint misschien heel klein (bij mij begon het bij mijn neus) maar zo werk je steeds meer naar het geheel toe. (Ik kan nu iig alleen in de spiegel kijken, zonder me dood te schamen. Wanneer er mensen bij zijn, lukt het nog niet helemaal.) Wat ook helpt is een lijstje maken over je innerlijk. Maak twee lijstjes, eentje waarop je 5 negatieve dingen zet en eentje waarop je 5 positieve dingen zet. De negatieve dingen gaan makkelijker, heb ik gemerkt, omdat je gewend bent jezelf omlaag te halen. Maar je móet echt positieve dingen opschrijven, die zijn er altijd. Wanneer je beide lijstjes af hebt, leg je ze weg. Een dag later pak je ze er weer bij, en ga je eerst de negatieve dingen langs... Bij elk onderdeel stel je jezelf de vraag: waarom is dat negatief? hoe kan ik het positief maken? schrijf de antwoorden erachter. En er zijn nog wel wat dingen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben zelf ook erg onzeker geweest, en directe complimentjes vanuit mensen die om me gaven konnik totaal niet hebben, geloofde het gewoon niet. Complimentjes die wel hielpen waren bijv. complimentjes die aan me werden doorgeluld, dus door degene die dat complimentje niet had gemaakt, of complimentjes van personen die ik totaal niet kenden, want die deden het dan niet uit liefde voor mij. En tsja, wat je eraan kan doen weet ik niet, weinig denk ik. Zij zal zichzelf moeten leren accepteren zoals ze is... |
![]() |
|
![]() |
Hoi black crow king,
Ik weet niet of je haar echt kan helpen. Je kan haar iig wel complimentjes blijven geven. Niet omdat zij dat misschien nodig heeft, maar omdat je 't echt meent. Ergens diep van binnen zal ze er wel blij mee zijn... Even een vraagje: Waarom is ze eigenlijk zo onzeker? Ik ben zelf heel erg onzeker geweest, omdat ik constant van m'n moeder te horen kreeg dat ik te dik was. Ze zei 't niet alleen, maar ze liet 't ook merken, door elke keer eten te verstoppen... Je moeders mening (dat is voor mij dan zo) is toch wel 't belangrijkst of iig heel erg belangrijk. De andere meningen hoor je dan niet echt meer. Bij mij heeft 't erg geholpen doordat mensen er met me over spraken en me complimentjes gaven. Je moet ook weer niet te vaak complimentjes geven, maar zo nu en dan. Dan lijkt 't ook niet alsof je haar complimentjes geeft, omdat 't voor jou als een verplichting voelt. Ik heb ook wel eens van iemand gehoord dat 't helpt als je elke dag in de spiegel kijkt en pluspunten van jezelf gaat opnoemen. 't lijkt misschien stom en 't lijkt me ook wel moeilijk, maar ik heb gehoord dat 't kan helpen. Ikzelf heb 't nooit geprobeerd, maar ik voel me wel een stuk beter door de gesprekken die ik met vrienden heb gehad. Ik denk dat de onzekerheid nooit echt helemaal weg zal gaan, maar langzamerhand is 't toch wel een stuk minder geworden. Succes...
|
![]() |
Dank jullie allen voor de reacties.
1) Sleep 2 Dream, ze heeft een moeilijke periode achter de rug gehad waarin vriendinnen haar in de steek lieten. Zij konden het moeilijk, tot helemaal niet, aan waar zij mee zit. Om daar even mee te beginnen. 2) Dan denkt ze ook nogeens dat jongens haar niet leuk vinden, terwijl zij echt wel een heel leuke meid is. [Limburgse-jongens-zijn-'blind' <=== nieuw stelling ![]() Al met al, probeer ik haar telkens te overtuigen dat ze er echt wel goed uit ziet. Maar het grootste probleem vind ze eigenlijk het 1e, dus dat vriendinnen aan wie ze haar problemen kwijt zou willen haar in de steek laten. Nu is het ook zo dat zij er niet met haar ouders over praten. Ze heeft dus eigenlijk 2 opties: 1) Het mij 'vertellen' op de MSN, of telefonisch. [Dat ze Godzijdank ook doet] 2) Het wegstoppen. Ook is het nu dat haar paps het allemaal schijnt te weten, waarschijnlijk komt dat doordat hij dingen van MSN heeft gelezen. Nu is dus ook een beetje bang om het mij allemaal te vertellen. [volgens mij raak ik nu off-topic, dus ik stop maar] |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Onzekerheid, impulsiviteit en angst PiettePeter | 19 | 04-08-2014 14:39 | |
Psychologie |