Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jah ik zou het ook niet willen horen als vriendin zou ik inderdaad maar zeggen dat het een eikel is en dat hij te dom is om te zien hoe mooi ze is
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, nog een ding:
Ik zie hier met name veel meisjes reageren van: ja, toch wel goede reden (los van manier waarop). Want als ik iemand niet aantrekkelijk (meer) vind? Toch gek, want waarom zie ik dan op TV bij al die programma's over relaties enzo eigenlijk nooit vrouwen van een jaar of 40 begrip op brengen voor hun man die hen aan de kant gezet heeft voor een jonger, aantrekkelijker exemplaar. Laten de vrouwen dan ook zeggen: tja, ik ben niet meer zo aantrekkelijk. Hij heeft sjans op z'n werk met de secretaresse, tja, waarom zou hij nog bij mij blijven... Pas erg op met argumenten gebruiken: ze kunnen zich vroeg of laat tegen je keren.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat is toch heel iets anders. Als na 2 maanden de verliefdheid over is, kan het zijn dat hij dat meisje niet meer zo aantrekkelijk vond als eerst. Ja liefde maakt blind! Dat kan je niet vergelijken met stellen die na 15 jaar huwelijk uit elkaar gaan, omdat de man een jonger chicky heeft gevonden..
|
Verwijderd
|
Liefde maakt blind. Het is dus aannemelijk dat hij haar uiterlijk in het begin wel acceptabel vond. Wat intelligentie betreft geldt hetzelfde. Hij kan hebben gedacht dat haar onvolkomenheden op intellectueel vlak wel mee zouden vallen, of dat ze niet zoveel uitmaakten omdat hij toch verliefd was.
Iemand niet mooi vinden en iemand óók nog eens dom vinden is natuurlijk volslagen funest voor een relatie. Het is dan ook logisch dat hij het uitmaakt. Dat hij het nogal lomp heeft gezegd en dat hij dat ook wel eens eerder had mogen bedenken, doet daar niet aan af. Hij is niet ineens een monster of een ongelooflijke klootzak ofzo, hoewel veel mensen dat hier klaarblijkelijk uit een soort van misplaatste empathie wel willen geloven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is gewoon allemaal kwestie van je laten sturen door je hormonen! "Misplaatste empathie": ben het niet met je eens, maar mooie formulering. Waarom vind jij die empathie misplaatst? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hij maakt het uit, de vriendin van de vriendin van hem post hier een berichtje over wat die jongen die vriendin heeft aangedaan... allemaal van horen zeggen, verdikt wellicht. Overigens is het maar goed ook dat het is uitgemaakt, gezien je beter een relatie snel kunt beëindigen dan er nog jaren achteraan te tobben... hiermee duid ik dan op de relatie van 2 maanden tijd, in plaats van getrouwt, gezin, kinderen. Dan heb je namelijk al gekozen voor de rest van je leven... in deze beginjaren nog niet. Het had wellicht subtieler overgebracht kunnen worden, maar op zich zijn de redenen, aansluitend met de duur van de relatie volledig rechtvaardig en juist.
||
![]() |
Citaat:
Toch?! En, ik vind DOM of NIET-KNAP toch wel dingen van heel ander niveau. Kijk, hoe je het ook wendt of keert, de buitenkant is toch maar de buitenkant. Maar als iemand echt dom is.... (volgens de ander dan, he!), tja, dan snap ik dat relatie niet goed kan gaan.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En uh.. als je een vriendin hebt tot wie je je niet aangetrokken voelt en je hebt bovendien het gevoel dat ze niet op jouw intelligentie niveau zit.. maar er zo ver onder dat het storend wordt, dan begrijp ik heel goed dat je denkt: laat maar zitten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar dan had hij daar wel achter moeten komen, bedoel toen hij me vriendin ontmoete had hij toch ook al kunnen zien dat hij haar niet aantrekkelijk vond, uiterlijk valt toch het eerst op... |
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk had hij het subtieler moeten/kunnen brengen. Hij had het haar beter zelf kunnen vertellen en had hij zich misschien vooraf moeten afvragen of hij haar leuk genoeg vond voor een relatie. Maar ja.. Hij kwam er blijkbaar later pas achter dat ze, qua uiterlijk én qua innerlijk, toch niet echt zijn type is. Kan gebeuren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als na 15 jaar huwelijk de liefde over is, gaat daar vaak meer aan vooraf dan het minder aantrekkelijk worden van de partner.. Als na 2 maanden verkering de verliefdheid over is, kan het zijn dat je opeens inziet dat iemand toch minder leuk is dan je aanvankelijk dacht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Liefde & Relatie |
Vertel jouw liefdesverhaal hier! Mark | 153 | 20-05-2005 17:32 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekrecensie --> Floortje Bloem ChicaBonita | 7 | 01-02-2002 16:39 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |