Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://andy.evot.org/zbyszek/bell01.html
http://www.aip.org/history/heisenberg/p08.htm Het lot kán niet bestaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Zwaartekracht bestaat niet!" -"Oh? Hoe kom je daarbij?" "Zeg ik lekker niet, dat geloof ik gewoon, na na na na." Je begrijpt dat je met zo'n instelling nergens komt. Alicia stelt dat Bell's ongelijkheid en het onzekerheidsprincipe van Heisenberg onjuist zijn. Vervolgens geeft ze geen enkele onderbouwing voor haar claim. Dat vind ik nogal dom. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gelukkig zijn sommige dingen in het leven heel duidelijk ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik zeg dat jouw overlijden het gevolg is van natuurwetten? Dat de dood jouw lot is? Is het dan ineens wel in strijd ermee? Ik vind het nogal loos om Bell's ongelijkheid er ueberhaupt bij te halen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Alleen staat niet alles exact vast op het moment toen de som der krachten nul werd. Dwz Het staat wel vast dat er verandering op zal treden bij ieder deeltje (oorzaak is de beweging). Alleen staat het tijdstip niet vast , omdat we nooit alle invloeden tegelijkertijd kunnen annalyseren , danwel voorspellen. ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Natuurlijke selectie (indirect kan daarmee je bloedlijn verdwijnen) Straling/ultra violet licht (afbraak van lichaamscellen) De stamcellen verliezen hun regeneratie vermogen , of deze word geblokkeerd. ![]()
Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 22:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wellicht kan men in de toekomst mensen langer laten leven (nooit oneindig) , maar dat is op jouw (en mij) niet meer van toepassing. Conclusie : we gaan eraan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Mephostophilis, als ik een mening heb over bijv het lot, dan kan ik dat goed onderbouwen zonder dat ik iets hoef te doen wat mensen die er jaren voor geleerd hebben niet eens kunnen.
![]() Mijn mening komt niet voort uit onwetendheid, ik denk over dingen na. En jij? Zolang jij alleen maar vertelt wat de nieuwste wetenschappelijke theorieën zijn en je daar volledig in meegaat en niet verder denkt, omdat je ook niet weet hoe je het zou moeten weerleggen, dan zul je als wetenschapper niet verder komen. Iedereen kan wel theorieën opzoeken, maar uiteindelijk is je eigen creatieve denkvermogen belangrijker dan kennis. Ik wil er later nog best inhoudelijk op ingaan trouwens. Voor nu heb ik even een quote van jezelf, ook wel toepasselijk in deze kwestie: Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Bekijk anders even wat Aristoteles allemaal bereikt heeft met alleen creatief denken. Nou, laten we eens wat noemen... Geocentrisch wereldbeeld, zwaardere objecten vallen sneller, hersenen zijn een koelelement... etc. etc. etc. Jij stelt dat je je mening goed kunt onderbouwen. Dat is in tegenspraak met het gegeven dat je geen enkele onderbouwing geeft, op "dat geloof ik gewoon" na. Overigens snijd je wel een mooi punt aan. Je hebt het over verder denken dan de wetenschap. Dat is precies hoe de wetenschap zich ontwikkelt. De wetenschap gaat verder, niet achteruit. Het is best mogelijk dat er een nog nauwkeuriger theorie komt dan de quantumelektrodynamica. Maar jij stelt dat er een theorie mogelijk is die véél minder nauwkeurig is, aangezien jij niet verder komt dan de klassieke fysica. Misschien moet jij dan eens wat meer creatief na gaan denken. Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Met kennis zonder creatief denkvermogen sta je stil. Citaat:
In mijn ogen loopt de mens vast, juist door z'n eigen manieren om de werkelijkheid te beschrijven. Als je licht soms als deeltje beschrijft en soms als golf, wat is het dan echt? Misschien wel geen van beiden. We kunnen wetenschappelijke kennis praktisch toepassen in ons leven, omdat ons leven net zo goed bestaat uit de dingen die wij ervaren en waarnemen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 10:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder wil ik best onderbouwen waarom dit allemaal geldt, maar dat wordt veel te wiskundig en dan begrijp jij er toch niets meer van. Je kunt dus óf aannemen dat ik gelijk heb, óf zelf de afleidingen nagaan en kijken of ik het ergens mis heb. Ik neem aan dat je in het laatste geen zin hebt, dus zul je simpelweg je ongelijk moeten erkennen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, je hebt uit je replies duidelijk niets begrepen. Ze zijn onsamenhangend e.d. Het is theoretisch zeer goed mogelijk om een leeftijd te bereiken die voor mensen oneindig lijkt. Je zou kunnen denken aan het overzetten van het bewustzijn naar een kloon of het hergroeien van je lichaam terwijl je er nog inzit. Onderdeel voor onderdeel wordt vervangen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onderbouw het maar, we zijn met z'n allen vast heel nieuwsgierig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Lees deze maar: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books Ook wel handig: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books En: http://www.amazon.com/exec/obidos/AS...159023-2045429 |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() edit: ik zie nu dat je weer links geeft, naar boeken zelfs. Ik vind dat een beetje jammer, als ik graag wil dat je me een boek aanraadt dan vraag ik daar wel om. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Deeltjes hébben geen plaats, totdat je ze meet. Dit is o.a. aangetoond door het experiment van Young, waaruit bleek dat elektronen met zichzelf interfereren (het zijn dus golven, maar dan is één deeltje een golf die interfereert met zichzelf). Vervolgens landden ze op een gevoelige plaat en werd er een interferentiepatroon duidelijk. Hierbij stelt dus één puntje één elektron voor - op het moment dat je het elektron meet stort de golffunctie in en neemt het elektron een plaats in. In dit experiment worden elektronen door een dubbele spleet geleid, waar ze één voor één doorheen gaan. De elektronen gaan te snel om elkaar te kunnen beïnvloeden. Maar wat als je nu probeert te meten langs welke kant het elektron gaat cq. door welke spleet het elektron gaat? Dat kan, maar dan verdwijnt het interferentiepatroon. Een gevolg van het onzekerheidsprincipe - als je de plaats weet vertoont de impuls een grote spreiding. Lees hier meer over het experiment van Young. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo kun je zeggen dat zoiets als gewicht niet bestaat? Bijvoorbeeld: piepschuim is niet lichter als lood, lood heeft alleen een grotere aantrekkingskracht op de aarde... tjah? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"gewicht" is de term die wij gegeven hebben aan massa*zwaartekracht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een veertje wordt even sterk versneld door het zwaartekrachtsveld als een kilo lood. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Abbas: Israël is zionistische vijand' dingokoning | 500 | 08-01-2005 19:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mein Kampf in een nieuw jasje? Madfet | 62 | 05-01-2005 16:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Zou iem. mijn engelse tekst willen nakijken alsjebl.?! Sanneke1983 | 17 | 13-11-2003 12:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
jodendom.... het geloof van het geweld CraigDavid | 120 | 20-06-2003 13:21 | |
Psychologie |
Wat kunnen de oorzaken zijn van anorexia? -Meisje- | 31 | 01-02-2003 06:23 |