Oud 09-07-2002, 00:00
Inemine
Inemine is offline
Jaaa, hier ben ik weer! En met wat nieuw werk. Aangezien er zo veel mensen plots hun oekakis begonnen te plaatsen, dacht ik dat ik dat ook nog wel eens kon doen. ^__^
Heb er deze vakantie al enkele gemaakt, maar ik zal ze niet allemaal plaatsen (denk ik...).

Deze was een request. De persoon vroeg voor een blauwe draak met een zwarte ster op het voorhoofd. De achtergrond heeft het meeste tijd in beslag genomen. Het zijn wolken bij zonsondergang (heb een foto als reference gebruikt). Spijtig dat je de helft niet meer kan zien door de vleugels, maar ja.

Close-up van een griffioen. Nieuwe stijl trouwens, beetje realistisher. Ging hier voor het pen-op-papier effect.

Dit is een kruipende griffioen. Of iets in die aard. De voorste poten lijken wat vreemd, maar eigenlijk kloppen ze ook weer wel... Want hij buigt door zijn poten. =\

En eentje die een beetje boos is. Sorry voor al die griffioenen trouwens.

Hier probeerde ik wat met lichteffecten te werken. De achtergrond vind ik wel niet zo geslaagd...

Oké, hier stop ik even, anders word die post te lang. De rest plaats ik morgen ofzo nog wel. Ik denk dat ik er nog 4 of 5 heb. ^___^
Oh ja, kritiek vind ik niet erg.
Oud 09-07-2002, 01:59
Nate
Nate is offline
Je kunt erg goed tekenen! Gaaf dat je hier alleen al 3 verschillende tekenstijlen laat zien... Heel mooi gedaan, en het kleuren gaat je ook niet slecht af zie ik! Ik vind de rots waar de draak op zit wat minder goed, maar het stoort absoluut niet.
Oud 09-07-2002, 02:55
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Inemine schreef:
[IMG]draak[ /IMG]

ow wat gaaf! ontzettend knap getekend! Vooral dat transparante van de vleugels

[IMG]close-up griffioen[ /IMG]

Machtig knap getekend, petje af !

[IMG]griffioen[ /IMG]

Wederom, mooi.

[IMG]boze griffioen[ /IMG]

Ow... die kop.. die voorpoten en achterpoten.. goed goed goed..

[IMG]poppetje[ /IMG]

Mooi ingekleurd!

helaas heb ik geen negatieve kritiek zodat je eventueel nog wat kunt veranderen ik zie niks verkeerds
Oud 09-07-2002, 08:49
Verwijderd
De tweede vind ik echt super gaaf!!!

De vierde vind ik ook heel mooi.

En de rest eigenlijk ook wel.

Is die tweede hier op ware grootte? Of heb je hem ook groter? Zou je die dan willen uploaden, 'k wil hem uitprinten...als het mag.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:17
Verwijderd
wauw, mooi!!!
vooral de 1e en laatste vind ik heel erg mooi (*houdt van kleurtjes*)
Alleen, is de rotsblok niet wat klein voor de draak?, hij valt er bijna af, lijkt wel
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 10:45
Geraldine
Geraldine is offline
vooral de eerste vier vinnik echt heel erg mooi.
die tweede is zooo lief.
Oud 09-07-2002, 11:50
Darvan
Darvan is offline
Die vierde is het mooiste, zeer kewl
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 13:40
GeritoDM
GeritoDM is offline
(Leonoor: Alle tekeningen zijn ware grootte, die oekaki's zijn over het algemeen niet zo groot...)

Mja ik kende ze allemaal al Je griffioenen zijn allemaal ontzettend gaaf. Je moet ook die baby-griffioen drbij zetten! Dies echt superkjoet. Nja... ze zijn allemaal gewoon supermooi.
Ik maar één "negatief" punt kunnen vinden: de hand van dat meisje die ze vooruit steekt, als je zo je hand houdt, zal de hoek tussen hand en pols nooit groter zijn dan 90 graden... hier istie iets van 120 graden schat ik. Dus... tenzij ze van die superflexibele spieren heeft, is dit een erg pijnlijke houding voor dr hand. Mgoed... das dan ook het enige minpuntje aan al je tekeningen.
Oud 09-07-2002, 14:55
undefined
undefined is offline
woow, jij tekent mooi
die griffioenen, teken je die zo uit je hoofd? of heb je er ergens een voorbeeldje van liggen terwijl je tekent?
prachtig, vooral die drie in zwart-wit, die eerste griffioenenkop= waaw
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 15:22
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
wauw, mooi!!!

idd!! echt geweldig
Citaat:

Alleen, is de rotsblok niet wat klein voor de draak?, hij valt er bijna af, lijkt wel
vink juist koel

Citaat:
p-chez schreef:
vanalles waar ik het mee eens ben
Oud 09-07-2002, 15:36
Inemine
Inemine is offline
Bedankt voor de reacties!

Leonoor: Dit is de grootte waarop ik het gemaakt heb. Je kan misschien proberen hem wat te vergroten in een of ander tekenprogramma, maar of het resultaat dan nog goed is weet ik niet. Vind het trouwens niet erg als je hem wilt uitprinten.

Gerito: Baby griffioen? Hmmm, ik denk niet dat ik er zo eentje gemaakt heb.
En ja, ik heb zojuist geprobeerd om mijn hand in die positie te zetten, en het lukt niet echt.
Moet ik dus ook wat meer op letten. Maar ik was al blij dat ik een hand had kunnen tekenen. ^___^

undefined: Ik teken al een hele tijd griffioenen. Altijd zonder voorbeeld. Ik vind ze gewoon heel erg leuk om te tekenen.

En ja, dat rotsblok... Ik heb al vaker geprobeerd om een rotsblok (of een gewone steen) te tekenen, maar het wil maar nooit lukken. Tips voor hoe ik het het best kan doen?
Straks post ik trouwens die andere oekakis. Zit mijn favoriet bij, en dat is (naar mijn mening) mijn beste oekaki tot nu toe. ^__^
Oud 10-07-2002, 00:47
Inemine
Inemine is offline
Okay, nieuwe lading oekakis!

Een request (voor dezelfde persoon als de vorige draak). Het is Yuna van het spel Final Fantasy X. Ben niet vertrouwd met deze games, maar ik heb geprobeerd om zo dicht mogelijk bij het originele design te blijven. De lijnen (outlines) vind ik wel niet zo geslaagd...

Dit is Li Syaoran, een personage uit de anime serie Cardcaptor Sakura. Ook een request (de persoon vond mijn Yuna toch zo mooi ). Ken de anime niet, maar de mensen daar vonden hem wel lijken. Ik merk nu pas dat zijn zwaard een beetje... wiebelig is. O_o

En deze heb ik gemaakt na een korte artist's block. Had nog nooit een draak en griffioen in 1 tekening samen gezet, dus dacht dat het wel tijd was om dat eens te proberen. De draak moet trouwens een gouden kleur hebben, maar dat is niet echt gelukt... En kijk, weer slecht getekende rotsen! >_<

Deze dan. Hier ging ik voor een semi-realistische stijl. Het thema van die bepaalde room is Catgirls, en dan nog liefst naakt (don't ask...). Dus dacht ik, laat ik eens origineel zijn, en postte dit. ^__^ Niet mijn favoriet, maar toch...

Gamers zullen deze personages misschien wel herkennen. Het zijn Sheik, Link (met bruin haar) en Ganondorf in de achtergrond, van The Legend of Zelda. Ik moet tekeningen maken voor een fangame die iemand aan het maken is, en dit hoort bij de storyline. Titel is 'Teleporting', dus je kan al raden wat ze aan het doen zijn.

En hier is dan mijn favoriet, en mijn meest gedetailleerde oekaki tot nu toe. Hangt nog een verhaal aan vast. Ik was deze aan het maken, toen ik plots (omdat ik zo stom ben) per ongeluk op de adres balk klikte. Foetsie tekening. Ik was er al een hele lange tijd aan bezig geweest (zowat een halve dag). Maar ik had een screencap ervan genomen, hoewel ik nu wel een deel van wat ik al had gedaan kwijt was. Iemand gaf me een site waar ik de screencap kon uploaden en afwerken. En na heel veel werk (heb er in totaal zowat 3 dagen aan gewerkt, maar nooit met veel aandacht en met heel veel pauzes tussendoor) kreeg ik dit als resultaat. ^___^
Oud 10-07-2002, 07:12
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Die griffioenen zijn , van die bovenste draak vind ik die doorschijnende vleugels heel mooi, hij zit alleen een beetje vreemd op die steen ja, het lijkt niet echt alsof ie eróp zit maar 'm alleen maar vasthoudt. Maar ik had het niet beter gekund hoor ,
die laatste oekaki is echt supermoooi, (I luv unicorns! ) Mag ik je trouwens vragen waar je die screencaps kunt uploaden?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 08:40
Stoetel
Stoetel is offline
In een woord geweldig!
De enigste opmerking die ik kan geven is dat ik de rechterarm van Yuna wat raar vind. Hij lijkt wat lang.
Maar echt, je hebt heel veel talent!
Trouwens, die vlinder bij de laatste tekening heb je ook heel erg goed gedaan!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 11:59
fucking hero
fucking hero is offline
ERG mooi gemaakt!
alleen wat ik een beetje gek vind, is dat er een wit vlekje in de ogen van de griffioenen zit, terwijl de 'papier'kleur grijs is :/ maarja, dat maakt ook niet zo veel uit. grote klasse!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:50
Snow White
Snow White is offline
Ik vind jouw tekeningen werkelijk Fenomenaal!!
Oud 10-07-2002, 15:31
Inemine
Inemine is offline
Miracle: Op Ack!Anime kan je screencaps uploaden, maar eigenlijk is het niet toegestaan om ze op de gewone oekaki boards te uploaden. Ik had voor toestemming gevraagd aan de beheerder en die toestemming ook gekregen.

Stoetel: Hmmm, ja, haar arm lijkt inderdaad wat lang... De elleboog zit veel lager dan bij haar linkerarm. Oké, armen en handen zijn dus niet mijn beste kant. Ik zal nog wat meer moeten oefenen.
Voor die vlinder heb ik trouwens een foto moeten zoeken. Zo uit mijn hoofd kan ik ze niet tekenen. ^___^

Poop: Die vlekjes zijn de bedoeling. Ik probeerde zo de higlights te accentueren. Als je goed kijkt kan je zien dat ik het ook op sommige andere plaatsen lichter heb gemaakt (alhoewel het niet zo duidelijk is), zoals in de nagels van de derde.

Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 15:46
Aurora
Aurora is offline

Ik ben helemaal verliefd op die griffioen close-up echt suuuuuuuuuupermooi alles!!
Oud 10-07-2002, 19:02
Verwijderd
erg mooi meid, ga zo door
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:28
GeritoDM
GeritoDM is offline
Jaah... nog meer deze nieuwe kende ik bijna allemaal niet, behalve van de draak en de griffioen. (Daar waren toch eerst heuvels op de achtergrond of ben ik nou raar?). Ow de catgirl kende ik ook al... realistische catgirls zijn echt cool.
Uhmz... je hebt wel een baby-achtige griffioen gemaakt or alleen dat was niet je bedoeling, maar iedereen zei dat ie baby was enzow en toen maakten je die boze.

Oja... over rotsjes: je moet eerst de outline maken (duh) en dan die indelen in schaduwvlakken, net als je bij edelstenen moet doen, en het een btje 3d-ish laten lijken. Dan kan je wat oneffenheden maken door kleine verschillen in de schaduwen aan te brengen. Dat is het zo'n btje. Ik denk dat jouw rotsen nooit zo rotsachtig lijken omdat je de schaduwen niet goed laat verlopen, niet van linksboven naar rechtsonder oid. Jij doet ze meer van rechts naar links ossow, en dan als lijnen ipv vlakken.

(Volgens mij krijg jij alles gedaan van Jason... hijs echt wel blij met je aiko's )
Oud 10-07-2002, 21:57
Inemine
Inemine is offline
Die baby griffioen is die tweede die ik gepost heb, de kruipende. Maar ik vind hem wel niet op een baby lijken, maar ja... Ik weet nog hoe iedereen zei dat hij schattig was enzo.

Heuveltjes bij mijn draak en griffioen? Nee hoor. Ik denk dat je gewoon raar bent nu.
Bedankt ook voor de tip om rotsen te tekenen. Moet ik het zo maar eens proberen. ^___^

En ja, Jason is redelijk blij met de tekeningen die ik van Aiko maak. Maar ja, hij had mij uitgekozen om dat te doen (met behulp van een contest; ik heb alleen maar gewonnen omdat Aiko schattig is ). Maar ik krijg niet alles van hem gedaan hoor. ^__^
*voelt de drang om een Aiko te plaatsen*

Deze zal wel veranderen elke keer als Jason een nieuwe upload.
Oud 11-07-2002, 08:28
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Heuveltjes bij mijn draak en griffioen? Nee hoor. Ik denk dat je gewoon raar bent nu.
Bedankt ook voor de tip om rotsen te tekenen. Moet ik het zo maar eens proberen. ^___^
uhuh... er zaten echt wel heuvels enzow bij eerst op de achtergrond, ik heb die animatie toen twee keer zitten kijken ossow, en er zaten eerst echt wel heuvels bij dat je ze nu later weghaalt... mja kan ik ook neits aan doen
Oud 11-07-2002, 10:06
Black Bird
Black Bird is offline
Wow, erg mooi!!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:57
stroopwafel
stroopwafel is offline
die met dat teleportatie:

hun armen+handen zijn een beetje stijf

rest is echt geweldig!!!!
vooral die laatste met die eenhoorn en die vlinder

en Aiko is idd heel schattig
Oud 11-07-2002, 13:29
Verwijderd
*voelt weer de drang de computer te schoppen omdat door't ontbreken van een 1 of ander progje oekaki het niet meer doet hier*

ECHT supermooi meis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2002, 14:14
Inemine
Inemine is offline
Heel erg bedankt iedereen! Ook voor de kritiek. Dat kan ik namelijk goed gebruiken.
Oké, waar ik nog aan moet werken: rotsen en stenen, armen, handen en gewoon eigenlijk de hele anatomie van mensen.

Gerito, ik heb die animatie opnieuw bekeken, en er zitten toch echt geen heuvels in. Enkel die rotsen. Misschien zag je de outlines van die rotsen voor heuvels aan?
Oud 11-07-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Inemine schreef:
Het thema van die bepaalde room is Catgirls, en dan nog liefst naakt (don't ask...).
Hee.. www.oekakicentral.com?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:28
Verwijderd
Ik vind ze echt heel erg koel, alleen bij de 4e van je 2e post vind ik haar nek enz. een beetje raar. Maar verder zijn ze geweldig, vooral die niet-in-kleur.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:10
lady of the dark
lady of the dark is offline
Niet te geloven hoe goed jij dat kan zeg, ik wou dat ik zo handig was. Nou ja, ik ga binnenkort een tekentablet kopen, dan zal het wel iets makkelijker worden. Ik heb trouwens ook een club over oekaki http://www.clubs.nl/community/defaul...ub=Oekaki+Club
Oud 15-07-2002, 22:23
Inemine
Inemine is offline
Whee, twee nieuwe! En ik vind ze zelf heel mooi (goh, dat gebeurt niet vaak ).

Eerste is een collab samen met Taure (een Nederlandse trouwens). Ik tekende eerste de griffioen (komt het bekend voor?) waarna zij het meisje en de achtergrond erbij tekende. Vind deze iets speciaals hebben... Misschien de kleuren. Taure is trouwens een geweldige artieste, ook al blijft ze het ontkennen. ^__^

En deze heb ik vandaag afgewerkt. Wilde eerst niet verzenden, maar na wat doorzetten en knoppen rammen, deed hij het toch. Het is een torenvalk, gemaakt met een foto reference. Meer dan 12 uur aan gewerkt; ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden.
En ik moet Enola nog bedanken, want hij bracht mij op het idee om een vogel te tekenen en gaf een site met goeie foto's. Hierbij, bedankt Enola!

Oud 15-07-2002, 23:06
Verwijderd
Waaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuw!!!! Allebei!! *is vanaf nu fan*
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 10:26
Bluesummers
Bluesummers is offline
zeer mooi, zoals gewoonlijk.. *is nu jaloers* heb jij trouwens msn? /^.\\
Oud 16-07-2002, 23:16
Inemine
Inemine is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
zeer mooi, zoals gewoonlijk.. *is nu jaloers* heb jij trouwens msn? /^.\\
Yep, maar zit er wel niet zo vaak op.
ine016@hotmail.com

Gelukkige verjaardag trouwens. ^__^
Oud 17-07-2002, 10:58
Bluesummers
Bluesummers is offline
dankje!
Oud 17-07-2002, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Bluesummers schreef:
dankje!
Heeej je bent zestien! *juich*
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 01:08
Inemine
Inemine is offline
Nog eentje! Mwuahahaha!
*weet dat er niemand meer naar deze topic omkijkt *

Weer een realism oekaki. Was een leguaan (denk ik) en die heb ik dan een beetje een andere kleur gegeven en wat extra dingetjes (dingen op buik, rug en "waaiertjes") bijgevoegd zodat hij iets draakachtigs zou krijgen... wat niet gelukt is. Niet zo goed als mijn torenvalk, maar toch goed genoeg om hier te plaatsen.

Oud 18-07-2002, 05:52
Verwijderd
Het is dat ik netjes ben opgevoed en geleerd heb niet te schelden...maar ik vind vooral die rl-dingen echt prachtig... Ben jij niet verkeerd op de wereld gekomen, als mens ipv fototoestel? Nee, maar ik vind ze echt heel erg goed.

Dat inkleuren ed met computerprogramma's...hoe doen mensen dat toch? Ik ben niet hoogblond als het om dat soort dingen gaat, maar dat lukt me toch echt voor geen meter...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 10:30
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Nog eentje! Mwuahahaha!

Weer een realism oekaki. Was een leguaan (denk ik) en die heb ik dan een beetje een andere kleur gegeven en wat extra dingetjes (dingen op buik, rug en "waaiertjes") bijgevoegd zodat hij iets draakachtigs zou krijgen... wat niet gelukt is. Niet zo goed als mijn torenvalk, maar toch goed genoeg om hier te plaatsen.

eeey heppie m toch nog afgekregen? hijs mooi
Oud 18-07-2002, 19:54
Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Hehe, toch weeeeeeel

Maar ff on topic: die laatste tekeningen zijn ook weer erg goed!!
Die Collab is zoniet nog mooier dan de tekeningen die je ervoor gepost hebt! Die kleuren,die achtergrond, alles gewoon *respect*.

En jah, die realism oekakies zijn ook erg goed. Bij de vogel vind ik de poot wat raar, maar dat zal wel aan mij liggen .
En, die leguaan, daar had k nogal snel overheen gescrold de eerste keer, en mn eerste gedacht was dat het een foto was eigenlijk Maar ik vind hem erg mooi! en die 'waaiertjes' die storen niet vind ik.

Je hebt echt talent! Blijf zo verderdoen meid

Laatst gewijzigd op 18-07-2002 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:27
Verwijderd
Wao Ine prachtig! Ik kom ook wel eens op oekaki, maar ik kom niet hoger dan de 1-ster-rooms
Ik vind je griffioenen prachtig, vooral in je collab met Taure.
Keep it coming! *is fan*
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 22:20
FullMoon
FullMoon is offline
ik doe m'n best om commentaar te leveren, echt waar...
damn

ik krijg trouwens weer helemaal kriebels... heb al té lang niks meer getekend (druk met die vakantie enzo...) maar ik denk dat ik morgen maar weer es aan de slag ga...

keep on going the good work!

Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 00:31
p-chez
p-chez is offline
(*@!^#@^&*@#%^@#%^*%^&!@&%#$@$#)$_%*#

WAT VET!!!!!!

aaaaah! echt geweldig! Die leguaan ook, omg, geniaal!

Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten *!*

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 00:33.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 10:48
Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
p-chez schreef:
(*@!^#@^&*@#%^@#%^*%^&!@&%#$@$#)$_%*#

WAT VET!!!!!!

aaaaah! echt geweldig! Die leguaan ook, omg, geniaal!

Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten, Complimenten *!*

zo d8 ik er ook over toen ik die leguaan zag =) WOW!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:11
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Nog eentje! Mwuahahaha!

kdacht eerst dat het een foto was!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:22
stroopwafel
stroopwafel is offline
alles wat ik nou zeg is toch minder enthousiast dan wat de rest allemaal poste dus ik zeg gewoon nix
Oud 25-07-2002, 22:41
Inemine
Inemine is offline
Hey, wie heeft deze terug omhoog gehaald?
Hehehe, bedankt voor de comments iedereen. Ben blij dat mijn tekeningen in de smaak vallen. ^___^
Heb er nog eentje (vandaag gemaakt) en het is weer een realism oekaki. Een wolf deze keer. De rest die ik ondertussen nog gemaakt heb is niet zo speciaal, dus die post ik niet. Maar deze wou ik toch laten zien.
(sorry trouwens als hij even nodig heeft om te loaden. Kon hem niet omzetten naar .jpg en ergens uploaden)

Oud 25-07-2002, 22:45
Nanaki
Nanaki is offline
OMG dies echt moooooooooooooj..d8 dat die leguaan al mooi was

*slijm slijm* ;P
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:01
Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Hey, wie heeft deze terug omhoog gehaald?
Hehehe, bedankt voor de comments iedereen. Ben blij dat mijn tekeningen in de smaak vallen. ^___^
Heb er nog eentje (vandaag gemaakt) en het is weer een realism oekaki. Een wolf deze keer. De rest die ik ondertussen nog gemaakt heb is niet zo speciaal, dus die post ik niet. Maar deze wou ik toch laten zien.
(sorry trouwens als hij even nodig heeft om te loaden. Kon hem niet omzetten naar .jpg en ergens uploaden)

[IMG]plaatjeh[/IMG]
Ik dacht weer dat het een foto was! Mooooooooi!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 23:59
Black Bird
Black Bird is offline
Die laatste 2 vind ik idd ook errug mooi!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 20:09
Verwijderd
Tering, hoe doe je dat met die ruk paint oekakis? Hele kleine lijntjes, streepjes, stipjes en zo? o_O
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten