Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 09:55
Balance
Balance is offline
Het lijkt een eeuwige discussie:
is carnaval nou het ultieme feest waar je bijna een jaar op gewacht hebt, of is het dat achterlijk feest waarbij verklede volwassenen met z'n allen bezopen raken?

Wat is er zo leuk aan carnaval of wat vind je nou helemaal niks?
Oud 17-01-2005, 11:25
Verwijderd
kut.
Oud 17-01-2005, 11:26
Verwijderd
Het kansloos gehalte is zo hoog, dat het voorbij het punt is waar het zo kansloos is dat het leuk wordt.

Oud 17-01-2005, 11:27
Verwijderd
gewoon een geweldig feest, om 1 of andere reden zijn er nauwelijks ruzies / vechtpartijen in de kroegen... het is gewoon een gemoedelijk feest voor jong en oud!

lekker zuipen, feesten en grappige muziek luisteren

en natuurlijk 1 van de hoogtepunten van carnaval: de optocht

daar heb je een half jaar naartoe gewerkt en als dan alles goed gaat geeft je dat een enorme kick!
Oud 17-01-2005, 13:32
Verwijderd
Het is een gezellig feest
De muziek is niet alles, en die ontzettend bezopen mensen hou ik ook niet zo van, maar toch is het erg erg leuk

Maar ik zie er niet al maanden naar uit ofzo, en ik ben er ook echt niet al vanaf november mee bezig.
Oud 17-01-2005, 14:20
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het is gewoon een feest waar je lekker dom verkleed kan gaan en jezelf kan uitleven en nergens naar hoeft te kijken, goede sfeer tussen de mensen, iets wat andere tijden van het jaar stukken beroerder is.
Oud 17-01-2005, 14:30
deringmeester
deringmeester is offline
verkleden doe ik niet zo aan, maar zeker dat we een week dronken zijn!! Met carnavalsvereniging ''De Keiebijters'' moet je wel!
Oud 17-01-2005, 15:38
filia dei
filia dei is offline
ik vind 't suf, die optochten en verkleedpartijtjes vind ik wel leuk voor kindertjes, maar alle volwassenen die zich zo debiel gaan gedragen als ze dronken zijn, heb ik echt 'n hekel aan.
Oud 17-01-2005, 17:01
cyntha
cyntha is offline
Ik vind er niks aan. Ga ook nooit carnavallen.
Oud 17-01-2005, 17:03
McElroy
McElroy is offline
Ik ben ook nooit weg geweest van carnaval. Dit jaar is mijn baas prins carnaval en moet ik dus carnaval vieren. Misschien dat ik dit jaar dus carnaval wel leuk ga vinden.

Want carnaval is in Oldenzaal zeer groots vergeleken met andere steden,
Oud 17-01-2005, 18:24
marrel
marrel is offline
Ik vind het echt super maar het word hier ook heel erg geviert. Gewoon het idee dat je 4 dagen achter elkaar als een idioot je gang kan gaan (a). Muziek is om melig van te worden, echte aparte kleding doen we niet zo veel aan, maar wel echt helemaal uit je dak gaan
Oud 17-01-2005, 20:37
McElroy
McElroy is offline
Helemaal uit mijn dak gaan kan ik ook wel zonder carnaval. Daar heb ik geen carnaval voor nodig.

Maar het is de sfeer die het hem doet denk ik.
Oud 17-01-2005, 20:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Superfeest! Het leukste feest van het jaar. Gewoon dé drie dagen van het jaar dat je iedereen vrolijk ziet doen, ff alle zorgen vergeten, maar gewoon ff lekker los gaan met springen, zingen, drinken en sjansen.
Oud 17-01-2005, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 17-01-2005 @ 14:32 :
Het is een gezellig feest
De muziek is niet alles, en die ontzettend bezopen mensen hou ik ook niet zo van, maar toch is het erg erg leuk

Maar ik zie er niet al maanden naar uit ofzo, en ik ben er ook echt niet al vanaf november mee bezig.
Wat zij zei.
Oud 17-01-2005, 21:07
Fatality
Fatality is offline
Waardeloos feest... dronken mensen, veel vechtpartijen, stomme verkleedpartijen, zeer brakke muziek...
maarja het is een reden om weer eens iets te doen he
Oud 17-01-2005, 22:05
Verwijderd
Ergens had het ooit misschien best iets leuks..
Maar ik heb het idee dat het voor teveel mensen echt alleen nog maar een feest van zuipen en sex is, meer niet

Ik ga altijd naar het theater of de film tijdens carnaval, en dan het liefst op een plaats dichtbij al die cafées waar die malloten rondhossen. Zodat ze allemaal kunnen zien dat ik niet meedeel in de "feestvreugde".
Zo.
Oud 20-01-2005, 10:10
miss-suus
miss-suus is offline
ik vind het geweldig
lekker feesten, lekker gek doen ( doe ik zo ook wel )
vakantie hebben
etc
Oud 20-01-2005, 11:22
Pierreke
Pierreke is offline
Ik vind Carnaval gewoon een leuk feest. Het is voor sommige mensen in de maatschappij (die in het echt een representatieve functie hebben als dokter oid) een kans om zich eens helemaal te gedragen zoals ze willen door bv. onherkenbaar verkleed te gaan. Verder vind ik dan dat het feest verbroederd, iedereen is even belangrijk, er is even geen verschil. Het is een heerlijk gemoedelijk feest, al moet je er dat dan wel ook zelf van maken!
Oud 20-01-2005, 16:27
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Hier met carnaval (Valkenswaard) heeft meestal iedereen goede zin, dus iedereen is vrolijk. Net als met nieuwjaar ongeveer..

Dus mij hoor je niet klagen met carnaval, goed excuus om een week lang zat thuis te komen 's ochtends vroeg
Oud 20-01-2005, 16:40
-(L)-
Ik vind 't ook leuk
Oud 20-01-2005, 19:57
M-Leentje
M-Leentje is offline
Ik heb het nooit gevierd, en ken het eigenlijk ook helemaal niet.
Mis het daarom ook niet.. Het heeft voor mij geen waarde..

Maar iedereen lekker zn eigen ding!
Oud 20-01-2005, 21:08
skeleton
skeleton is offline
Carnaval is gewoon gezellig en er is echt een goeie sfeer
Oud 22-01-2005, 23:44
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
cyntha schreef op 17-01-2005 @ 18:01 :
Ik vind er niks aan. Ga ook nooit carnavallen.
Oud 23-01-2005, 01:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Carnaval is best te doen. Tis alleen niet iets waar ik naar uitkijk of iets dergelijks. Veelal ben ik dan bij m'n neef te vinden in brabant, altijd gezellig
Oud 23-01-2005, 08:53
Lotte
Lotte is offline
Het is meer een leuk idee met een slechte uitvoering. Opzich zijn dresscodes leuk maar niet als de mensen die zich eraan houden dikke vette zwetende boeren zijn met een iq van 2

Edit: dat is waar ik aan denk bij het woord carnaval, hoeft heus niet voor de jongere mensen onder ons te gelden.
Advertentie
Oud 23-01-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 23-01-2005 @ 09:53 :
Het is meer een leuk idee met een slechte uitvoering. Opzich zijn dresscodes leuk maar niet als de mensen die zich eraan houden dikke vette zwetende boeren zijn met een iq van 2

Edit: dat is waar ik aan denk bij het woord carnaval, hoeft heus niet voor de jongere mensen onder ons te gelden.
Hierover ben ik het geheel met u eens
Oud 23-01-2005, 16:52
droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik ben alweer drie weken met de carnaval (vastelaovendj) bezig en het bevalt nog steeds goed!

Het is gewoon de sfeer met de carnaval
Oud 23-01-2005, 17:17
Verwijderd
Ik vond het vroeger altijd heel leuk; alle kinderen verkleed en dan snoep vangen bij een leuke optocht!

Maar nu ik in Maastricht woon en er elk weekend van die achterlijken rond lopen in achterlijke pakken, en er elke zondag wel een fanfare langs wandelt... Blugh, ik vind het nu echt een vies en vervelend feest. Voor kinderen is het leuk, maar voor volwassenen vind ik het gewoon té kinderachtig... Een excuus om te zuipen, en ik hou niet van mensen die zuipen.

Ik vlucht dan ook uit het zuiden met carnaval. (Het enige positieve eraan is dat ik vrij ben.)
Oud 23-01-2005, 17:26
Nieks
Nieks is offline
Carnaval yeah vandaag weer geoefend voor t spel(van de optocht) gaat weer n rotzooitje worden
Oud 23-01-2005, 19:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 18:17 :
Maar nu ik in Maastricht woon en er elk weekend van die achterlijken rond lopen in achterlijke pakken, en er elke zondag wel een fanfare langs wandelt... Blugh, ik vind het nu echt een vies en vervelend feest. Voor kinderen is het leuk, maar voor volwassenen vind ik het gewoon té kinderachtig... Een excuus om te zuipen, en ik hou niet van mensen die zuipen.
Duidelijk dat je geen echte Maastrichtenaar bent.
Elk weekend gekken in achterlijke pakken? Elke zondag een fanfare die langsloopt? Joh, waar in Maastricht woon je dan, ik heb daar geen "last" van, voor zover je dat last noemt.
Oud 23-01-2005, 21:02
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-01-2005 @ 20:55 :
Elk weekend gekken in achterlijke pakken? Elke zondag een fanfare die langsloopt? Joh, waar in Maastricht woon je dan, ik heb daar geen "last" van, voor zover je dat last noemt.
Ik ook niet, hoor.

Ik kijk niet het hele jaar naar carnaval uit, maar ik vind het wel leuk. Ik heb toch het idee dat de mensen die zeggen dat ze het niks vinden, het nooit echt hebben gevierd. En carnaval waarbij je half verkleed een beetje feest, is geen carnaval. Dan zou ik het ook niet leuk vinden. Maar het is toch leuk je te laten gaan. Het alledaagse leven is al serieus genoeg. Maare, de muziek vind ik wel niks. Af en toe een liedje gaat, maar alleen van die liedjes: nee. Ik spreek geen dialect, dat speelt ook wel mee.

Conclusie: carnaval heeft zijn mindere kanten, maar als het goed viert, is het leuk
Oud 23-01-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Nieks schreef op 23-01-2005 @ 18:26 :
Carnaval yeah vandaag weer geoefend voor t spel(van de optocht) gaat weer n rotzooitje worden
agge maar leut hed

onze wagen is ook een soort van beetje mislukt zeg maar

maak nie uit..gezellig meedoen in de optocht.. btje zuipe...
Oud 23-01-2005, 22:32
brandje
brandje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2005 @ 18:17 :
Ik vond het vroeger altijd heel leuk; alle kinderen verkleed en dan snoep vangen bij een leuke optocht!

Ik vlucht dan ook uit het zuiden met carnaval. (Het enige positieve eraan is dat ik vrij ben.)
Heerlijk waar mijn ouders wonen gaat dat zo vanaf de 11e van de 11e tot en met aswoensdag... Heerlijk gewoon

Je bent er mee opgevoed of niet, t hoort ook bij een cultuur. En ik vind t echt heerlijk kan ook echt niet wachten we zijn al weken bezig met allerlei voorbereidingen en t begint bij de dag meer en meer te kriebelen
Oud 23-01-2005, 22:41
Twanos
Twanos is offline
carnaval is zo gaaf!! van 's ochtends vroeg tot eeh 's ochtends vroeg jezelf kansloos klem zuipen en iedereen doet mee!! er is nooit ruzie, mensen zijn vriendelijk en gezellig en het is geweldig om openbaar dronken te zijn en langs de politie op te strompelen al zingend en we goan op de trekker weer naor huus!! zonder dat zei daar ook maar iets tegen kunnen doen
Oud 24-01-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-01-2005 @ 20:55 :
Ik woon min of meer aan de Stationsstraat

Mensen die het leuk vinden mogen het leuk vinden hoor, niet dat ik dat erg vind, maar ik vind het gewoon echt geen zak aan. Het hele jaar door leeft men toe naar Carnaval, en dan wordt iedereen dronken en is het 'gezellig', bwugh, daar hou ik niet van. Ik hoef het niet te vieren om in te zien dat het niets voor mij is.
Oud 24-01-2005, 12:38
Verwijderd
Zuipen moet kunnen, naar mijn mening, maar het is uiteraard niet handig als echt iedereen tegelijkertijd straalbezopen wordt.

Stom feest verder.
Oud 24-01-2005, 14:04
Verwijderd
Ik vind 't achterlijk Ik heb 't een keer geprobeerd, in Maastricht, met een groepje Limburgers en Brabanders die het allemaal heel leuk vinden, en alsnog vond ik het echt helemaal niets.
Oud 24-01-2005, 16:29
Naïveling
Naïveling is offline
Carneval is gewoon te gek.
Is tenminste een feest waar iedereen gek kan doen zonder erop aan gekeke te worden.
Het is ook maar 1x in het jaar 3dage lang feesten, de sfeer is geweldig, de mensen ook, alles gewoon!!!!
Nooit ruzies ofzo, als je iemands bier of wat dan ook omstoot maakt het nix uit, make ze der geen drama van of wat dan ook ze kope je zelfs nog eentje..
in een woord: GEWELDIG!!!!!!
Oud 24-01-2005, 19:50
SJronn0w
SJronn0w is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 24-01-2005 @ 17:29 :
Carneval is gewoon te gek.
Is tenminste een feest waar iedereen gek kan doen zonder erop aan gekeke te worden.
Het is ook maar 1x in het jaar 3dage lang feesten, de sfeer is geweldig, de mensen ook, alles gewoon!!!!
Nooit ruzies ofzo, als je iemands bier of wat dan ook omstoot maakt het nix uit, make ze der geen drama van of wat dan ook ze kope je zelfs nog eentje..
in een woord: GEWELDIG!!!!!!
tsJaa.. helemaal mee eens ..
Oud 24-01-2005, 21:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 24-01-2005 @ 12:44 :
Ik woon min of meer aan de Stationsstraat

Mensen die het leuk vinden mogen het leuk vinden hoor, niet dat ik dat erg vind, maar ik vind het gewoon echt geen zak aan. Het hele jaar door leeft men toe naar Carnaval, en dan wordt iedereen dronken en is het 'gezellig', bwugh, daar hou ik niet van. Ik hoef het niet te vieren om in te zien dat het niets voor mij is.
Tja centrum / Wyck... dat maakt het allemaal wat begrijpelijker ja.

Maja ik kan ook wel nuchter carnaval vieren hoor, echter ik trek zelf ook grenzen met zuipen, zelfs met carnaval... aan de andere kant 1 keertje per jaar je helemaal kansloos zuipen mag best wel hoor... want met carnaval mag alles!
Maar ook heel begrijpelijk dat je het nix vindt nee...
Oud 26-01-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 24-01-2005 @ 22:01 :
Tja centrum / Wyck... dat maakt het allemaal wat begrijpelijker ja.

Maja ik kan ook wel nuchter carnaval vieren hoor, echter ik trek zelf ook grenzen met zuipen, zelfs met carnaval... aan de andere kant 1 keertje per jaar je helemaal kansloos zuipen mag best wel hoor... want met carnaval mag alles!
Maar ook heel begrijpelijk dat je het nix vindt nee...
Als mensen het fijn vinden zich 1 keer per jaar helemaal kansloos klem te zuipen, fijn. Ik vind het achterlijk gedrag Ik zie ook niet in wat er zo leuk is aan je klem te zuipen en je zelf helemaal te verliezen. Ik ben veel liever nuchter.
Oud 26-01-2005, 15:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind de optocht wel leuk, verder vind ik het een achterlijk gedoe. Vooral op de basisschool, dat je per se verkleed moet zijn en vrolijk moet doen en zo Blegh, dat was de enige reden dat ik het leuk vond om naar de middelbare te gaan, dan hoefte dat niet meer
Oud 26-01-2005, 20:31
Casasa
Casasa is offline
Ik vind carnaval echt helemaal geweldig! Ben er al weken mee bezig en al vanaf 11 november (jaja, oficiele begin carnaval) roep ik zeker elke week dat ik zin heb in carnaval.
Ja idd, iedereen zuipt ontzettend veel.. maar ja.. een keer in het jaar mag toch wel...
Enne.. het gaat mij om de sfeer, dat ligt natuurlijk aan de plaats waar je bent maar hier is die echt helemaal geweldig!
En neej.. er is hier nog nooit (!) ruzie geweest.. ja mensen, dat kan ook!
Oud 26-01-2005, 21:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-01-2005 @ 13:00 :
Als mensen het fijn vinden zich 1 keer per jaar helemaal kansloos klem te zuipen, fijn. Ik vind het achterlijk gedrag Ik zie ook niet in wat er zo leuk is aan je klem te zuipen en je zelf helemaal te verliezen. Ik ben veel liever nuchter.
Tja inderdaad, sommige mensen vinden het helemaal niets, inderdaad, is ook hun goed recht om dat te vinden ieder zijn eigen mening.
Maar over het vetgedrukte in de quote... verklaar je nader. Hier heb ik zelf (bijna) geen voorbeelden van hoor, dus zo erg hoeft het niet uit de hand te lopen.
Oud 26-01-2005, 23:18
RD
RD is offline
ik vind het vreselijk, de hoeveelheden drank, de muziek, de "joligheid" (die dan weer voort komt uit de drank), mijn God.

maargoed ik ben dan ook van boven de rivieren, hoewel m'n ouders (die dat beide niet zijn) er ook niks om geven
Oud 26-01-2005, 23:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
carnaval vind ik echt een kutfeest, maar in mijn regio wordt het ook niet echt uitbundig gevierd, dan zou ik het waarschijnlijk nog kutter vinden
Oud 27-01-2005, 10:32
zeepkist
zeepkist is offline
Goed excuus om als een complete malloot verkleed de deur uit te gaan, meedoen aan polonaises, confetti te strooien en veel te zuipen.
Oud 27-01-2005, 14:22
Nina339
Nina339 is offline
5 dagen op stap...
wa wil je nog meer?
Oud 27-01-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-01-2005 @ 22:23 :
Tja inderdaad, sommige mensen vinden het helemaal niets, inderdaad, is ook hun goed recht om dat te vinden ieder zijn eigen mening.
Maar over het vetgedrukte in de quote... verklaar je nader. Hier heb ik zelf (bijna) geen voorbeelden van hoor, dus zo erg hoeft het niet uit de hand te lopen.
Nou ja, als je veel drinkt, heb je jezelf niet echt meer onder controle, dat bedoel ik met 'jezelf verliezen'.
Oud 27-01-2005, 16:32
Verwijderd
beetje verkleden en zuipen op waardeloze muziek

om grappig te zijn hoef je je niet te verkleden
zuipen kan ook op andere dagen
ik ga liever naar een tent met leuke muziek ipv hoempapa
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten