Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, discriminatie verbieden op zichzelf heeft geen doel. Je verbiedt discriminatie omdat je iets wilt bereiken, bijvoorbeeld je verbiedt discriminatie van vrouwen omdat je niet wilt dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn op de arbeidsmarkt. Als je zo'n doel hebt gesteld en dat doel is op zichzelf legitiem, dan zie ik niet in waarom je niet zou mogen discrimineren. Als een beginsel geen doel meer dient moet dat beginsel wijken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is beter om naar een systeem te gaan waarin allochtone werknemers vertegenwoordigd worden in een werknemersorganisatie, die op zijn beurt ook kan gaan praten met bijv. VNO/NCV. Waarom zijn er geen vakbonden van Turkse of Marokkaanse werknemers? Je moet je natuurlijk wel verenigen om iets te kunnen veranderen middels de dialoog. En, zoals je hebt kunnen lezen, ik pleit helemaal niet voor het 'bevoordelen' van allochtone werknemers, ik pleit alleen voor het verminderen van nadeel. Het is bekend dat veel werkgevers bij gelijke kwalificaties vrijwel altijd voor de autochtone werknemer kiezen. Dat moet veranderen. edit: typo. Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 12:59. |
![]() |
||
Citaat:
Als er iets moet veranderen, moet dat niet vanuit overheidswege gedaan worden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Eerst besluiten wat er moet gebeuren, daarna bekijken wat de beste manier is om dat te bereiken. Ik blijf het zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat een werkgever zelf nmag weten wie hij aanneemt, als er twee gelijke kandidaten zijn (wat in de praktijk volgens mij bijna nooit voorkomt) en hij heeft het idee de autochtoon beter te mogen, beter mee te kunnen opschieten, gewoon er een beter gevoel bij heeft, dan is het zijn goedrecht deze aan te nemen. Als hij een beter gevoel heeft bij de allochtoon, dan zal hij deze wel aannemen. Als je ergens werkt waar de werkgever een racist is ofzo is het oo niet leuk voor de allochtoon zelf, dus laat de werkgever ff lekker zelf kiezen.
Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 15:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iemand die twee jaar langer of z'n VWO, en een jaar langer over z;n studie doet kan eigenlijk honderd keer beter gemotiveerd zijn, en tweehonderd keer capabeler, tegen iemand met gelijke ervaring en papieren zonder vertragingen in de opleiding zal hij het altijd afleggen. Dat is ook niet echt eerlijk, niet? Toch is er verder weinig aan te doen, kwestie van beeldvorming. Natuurlijk is beeldvorming subjectief, en daarom prima te manipuleren...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Marokkanen en Surinamers slechter betaald
VOORBURG - Marokkaanse en Surinaamse werknemers verdienen gemiddeld circa 5 procent minder per uur dan autochtonen en Turkse en Antilliaanse werknemers. De verschillen zijn vooral te vinden tussen mannelijke werknemers. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het CBS heeft de uurlonen uit 2002 naast elkaar gelegd en deze gecorrigeerd voor verschillen in leeftijd, opleiding en beroep. Als dat niet wordt gedaan, zijn de inkomensachterstanden bij niet-westerse allochtonen ten opzichte van autochtonen groter. Dit varieerde van 17 procent bij Surinamers tot circa 30 procent bij Turken en Marokkanen bron |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou gedemotiveerd raken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Migrantenquota in bedrijven afrutado | 61 | 08-06-2005 08:52 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw CTRL - V part II Bruut | 500 | 14-12-2003 15:56 |