Oud 09-02-2005, 17:16
Verwijderd
Ik heb een goede vriend op school met wie ik veel omga. Ook op school doen wij veel dingen samen. We worden vaak gezien als een stelletje, maar niets is minder waar. We doen bijna altijd opdrachten samen (indien er samengewerkt moet worden), zo gaat dat gewoon, we komen altijd bij elkaar uit.

Nou is het al echt vaak gebeurt dat ik vrijwel al het werk doe, omdat meneer geen zin heeft, iets op tv wil zien, moet werken, nou ja eigenlijk alle redenen wel die er te bedenken zijn.

Ik heb dit op de een of andere manier nooit echt een probleem gevonden, maar nu komt het wel echt mijn strot uit! Ik moet nu een opdracht maken samen met hem dit is al onze herkansing, we hebben die andere niet gehaald omdat ik er niet echt aan wilde werken, en er dus ook niks kwam.
We hebben deze opdracht een aantal weken geleden gekregen, en moet na de vak. (aankomende maandag) worden ingeleverd.

Het was heel druk op school met andere dingen, maar voor de vak. hebben we toch 2 keer afgesproken om hieraan te werken. Nou ja die keren zijn dus totaal mislukt, want meneer had geen zin, vond het eigenlijk maar een stomme opleiding, wilde naar zijn vriendin; echt de hele middag heeft hij lopen zeuren over alles, en uiteindelijk is er dus niks van onze opdracht terecht gekomen (nou ja hetgeen wat ik in elkaar had geflanst, maar dat gaat niet echt makkelijk als er iemand ZO loopt te zeuren).

Goed hij is nu op wintersport, maar die opdracht moet na de vak. wel af zijn. Kort om: ik kan alles doen in mijn vakantie.

Ik weet niet echt wat ik moet doen, ik baal er nu ineens echt zo behoorlijk van. Ik heb zin om alleen mijn naam erboven te zetten (het is toch ook mijn werk), ik heb echt ff geen zin in hem.

Wat zouden jullie nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 17:21
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
Ik zou zeggen tegen je docent/docente dat jij die opdracht ALLEEN gemaakt heb..
Jij moet niet je school laten vallen daardoor..!!
Je kan moeilijk de opdracht laten liggen, en zeggen dat het komt omdat hij niet wou.. Trappen ze nooit in..!!
Gewoon je best doen..!!
Oud 09-02-2005, 17:24
herr renz
herr renz is offline
akkoord, maak de opdracht alleen, maar zeg die vriend ook op voorhand dat je de opdracht alleen maakt en dat hij zelf voor zen eigen opdracht moet zorgen. (anders is er toch maar gezaag omdat hij er niets van wist)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 17:51
stralende ster!
stralende ster! is offline
Het is inderdaad een goed idee om hem voor zn eigen zaakjes op te laten draaien dit keer, maar ik zou wel mijn eigen werk afmaken.. Jij moet je opdracht niet van hem af laten hangen dus maak gewoon je eigen werk en zeg tegen hem dat ie zijn werk alleen moet doen!
Succes!
Oud 09-02-2005, 18:31
WolterB
WolterB is offline
Idd vermelden dat de taakverdelingen totaal niet evenredig was
Oud 09-02-2005, 19:56
Verwijderd
Mwah toch vind ik dat weer niet helemaal eerlijk tegenover hem. Ik bedoel hij is nu op vak. en kan nu moeilijk aan het eind zeggen van jammer joh. Alhoewel hij eigenlijk net zo lullig tegen mij doet als ik dan tegen hem zou doen.

Tegen een docent zeggen is niet echt een optie, deze opdracht wordt nagekeken door iemand buiten school (extern). Dus tsjaa wel zou ik tegen de planningsgroep van dit blok wat kunnen zeggen, maar ik vraag me af wat dat voor zin heeft.
Verder vind ik dat dan ook lullig tegen over die vriend. Het is een leuk jongen met wie ik veel plezier beleef...

ga nu toch maar wel snel verder aan opdracht...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:17
Multilot
Multilot is offline
deze opdracht nog op deze manier doen en aan meneer duidelijk maken dat het zo niet werkt. Hierna niet meer samenwerken met hem tenzij hij gaat veranderen...

Misschien moest je zelf eens wat minder gaan doen dan krijgt hij misschien door dat hij ook wel wat moet doen omdat het anders echt niet afkomt.
Jij bent niet alleen verantwoordelijk in groepswerk.
Oud 09-02-2005, 20:19
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Multilot schreef op 09-02-2005 @ 21:17 :
deze opdracht nog op deze manier doen en aan meneer duidelijk maken dat het zo niet werkt. Hierna niet meer samenwerken met hem tenzij hij gaat veranderen...

.
hier ben ik het meer mee eens dan met de rest van de mensen. Deze opdracht zou ik gewoon afmaken, je wilt zelf ook graag een goed cijfer, neem ik aan.
Maar hierna kun je beter niet meer met hem samenwerken. Lijkt me niet goed voor de vriendschap.
Oud 09-02-2005, 20:32
-(L)-
Citaat:
Multilot schreef op 09-02-2005 @ 21:17 :

Dat wilde ik ook net typen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:16
Mara
Mara is offline
Je hebt het toch duidelijk gemaakt? Zet alleen je eigen naam erboven. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 21:49
Verwijderd
Inleveren met alleen jouw naam erop.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:18
Verwijderd
In je logboek bij de taakverdeling alles wat jij gedaan hebt jou naam erbijzetten en niet zijne.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:23
Verwijderd
Een logboek hebben we niet eens, dus dat zal moeilijk gaan . Het is relatief maar een kleine opdracht, die we maar met zijn 2en uitwerken.

@meelfriek: opzich snap ik je reactie wel, maar je moet wel bedenken dat het om een goede vriend gaat. Ik krijg namelijk ook wel redelijk veel van hem terug (op school gebied)... dus om hem dan zo te behandelen lijkt me toch niet alles. Verder heb ik altijd een beetje het gevoel datik hem moet beschermen .

Iig werk ik bij het volgende blok, waarin we veel met de projectgroep moeten werken niet met hem samen (voor de eerste keer ).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:38
Verwijderd
Het gewoon maken.

2 voorkantjes maken

1 met alleen jouw naam erop. Leg het hem uit, en zeg dat je wilt dat hij de volgende opdracht alleen maakt. Doet hij dit niet in lever je deze in. Wil hij wel meewerken dan gebruik je het voorkantje met beide namen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-02-2005 @ 23:23 :
Een logboek hebben we niet eens, dus dat zal moeilijk gaan . Het is relatief maar een kleine opdracht, die we maar met zijn 2en uitwerken.

@meelfriek: opzich snap ik je reactie wel, maar je moet wel bedenken dat het om een goede vriend gaat. Ik krijg namelijk ook wel redelijk veel van hem terug (op school gebied)... dus om hem dan zo te behandelen lijkt me toch niet alles. Verder heb ik altijd een beetje het gevoel datik hem moet beschermen .

Iig werk ik bij het volgende blok, waarin we veel met de projectgroep moeten werken niet met hem samen (voor de eerste keer ).
ehm ......zeg je hier niet ik ga het doen voor hem, omdat je wel eens wat terug krygt? Als hij met veel dingen komt waar jy niks voor doet dan vind ik het niet meer dan een eerlijke deal, zo niet.... ? probeer hem dan even te bereiken door te bellen en smsen en zeg dat je nu op dit moemnt een oplossing wilt.....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 23:03
Vice
Vice is offline
De opdracht netjes afmaken en als je hem ziet duidelijk maken dat de samenwerking tussen jullie jou niet goed bevalt. Desnoods helemaal geen opdracten meer samenmaken, anders zou je steeds meer aan hem ergeren en dat is ook niet goed voor jullie vriendschap.
Oud 09-02-2005, 23:34
Jolt
Jolt is offline
Geef hem een schop onder zijn kont.

Gewoon hem eens flink duidelijk maken, dat dit niet de manier is waarmee je met andere mensen moet omgaan.

Vindt het maar lame.
Luie jeugd.
Oud 10-02-2005, 08:37
waves
waves is offline
Citaat:
WolterB schreef op 09-02-2005 @ 19:31 :
Idd vermelden dat de taakverdelingen totaal niet evenredig was
Oud 10-02-2005, 09:08
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
oh dat herken ik wel.

zeg op een vriendelijke manier iets inde trant van: 'luister joh, dit is even een belangrijke opdracht, die ik goed wil maken. als je niet mee wil doen moet je dat zelf weten, maar begrijp dan dat ik alles in mn eentje moet doen en ik er niet zoveel zin heb dat jij met mijn inspanning kan meeliften, hoe aardig en leuk ik je ook vindt maar ik heb ook wel leukere dingen te doen.'

dat zal hij vast wel begrijpen.
Oud 11-02-2005, 19:58
Verwijderd
De woorden "meneer" in je tekst zeggen al genoeg over je ongenoegen. Ga het gesprek met hem aan. Of sluit dit onderdeel af en werk niet meer samen met hem. Het is geen regel dat vrienden ook goed kunnen samenwerken aan opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-02-2005 @ 23:23 :

Ik snap wel hoe je je voelt, heb zelf ook in de situatie gezeten. Op een gegeven moment heb ik dit zelf gedaan, hij blééf er maar mee doorgaan, hoe vaak ik 't ook besprak. Hij is een tijdje boos geweest, maar uiteindelijk is dat wel weer overgegaan
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:05
Lilything
Lilything is offline
Lastig.

Ik vind eigenlijk niet netjes dat hij jou zo uitbuit en dat doet hij dus al langer. Ik snap wel dat hij een prettig contact is op de opleiding, dus heb tegen het zere been stoten is misschien niet echt handig, en je geeft hem geen kans zo om zijn herkansing te halen, aangezien hij op wintersport niks kan doen.

Je moet er denk ik over praten, misschien niet met dit werkstuk, omdat het klaar moet na de vakantie. Maar zeg als je hem weer spreekt op school iets van: ik heb niks aan mijn vakantie gehad. Als hij btje een goede vriend is dan vraagt hij: hoezo? En dan kun je je hele verhaal vertellen dat je de hele vakantie aan het werkstuk hebt gezeten en dat je in het vervolg zekerweten gaat samenwerken met iemand die wel wil samenwerken en misschien kun je dan zeggen van: als vrienden gaat t super tussen ons, maar qua samenwerking kunnen we het niet gelijkmatig verdelen.

Maarja, kans dat je hem kwijtraakt als vriend is natuurlijk wel groot. Maarja kblijf t raar vinden. Weet je zeker dat hij geen vrienden met je is, om je te kunnen 'benutten' zodat hij minder werk hoeft te doen?
Oud 15-02-2005, 21:19
Verwijderd
Nou ja opdracht is dus wel afgekomen, heb dus wel alles zo ongeveer zelf gedaan.
Ik had het maandag nog niet helemaal af, toen zei hij nog voor de gein heb je het nog niet af dan... Gelukkig voor hem was het in een collegezaal, maar heb hem toen wel duidelijk gemaakt dat ik dat echt een stomme opmerking vond.
Heb het hem wel gezegd, maar hij vond volgens mij dat hij wel redelijk veel gedaan had ( ). Hij had er immers ook voor de vak. naar gekeken, alleen hij had verder niks erover kunnen vinden, mwah.

Was in de vakantie wel erg boos hierover, maar als ik hem dan zie, tsjaa dan is het toch een leuke vriend van me, beetje vaag uitleggen, maar kan dan toch moeilijk boos op hem worden...
En ja ik weet wel dat het echt een vriend is, hij is er niet echt op uit om mij uit te buiten, maar waarschijnlijk vindt hij het wel handig zo.
En ik krijg wel wat terug van hem; hij is best wel een sociaal type, en betrekt mij daar zeg maar ook bij; als hij uitgaat of naar het cafe ofzo, vraagt hij mij altijd mee! Hij kookt heel vaak voor mij... Dusse tsjaa ik heb ook wel echt iets aan hem.

Nou ja voorlopig maar even niks meer met hem samen doen, om het leuk te houden.
Dit is iig ''opgelost''.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 22:39
esprit-chick
esprit-chick is offline
mss een beetje mostert na de maaltijd, houw t er maar op dat ik te laat ben

ik vind dat je goed gehandelt hebt, je hebt t over een vriend en om m dan gelijk t e naaien....

je kan t er beter wel over hebben, maar erbij zeggen dat je t ook weer niet zo erg vind dat jij hem in zijn studiepunten voorziet, omdat je daar zelf ook t een en ander voor terug krijgt, leg hem uit dat jullie zakelijk mss niet zo goed bij elkaar passen maar sociaal des te beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten