![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
neger is een heel normaal woord dat sommige hippies de uit amerika overgwaaide drukte om het woord ''nigger'' in het nederlands op neger gaan toepassen is hun probleem |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bijvoorbeeld: 1: Ken je Kees? 2: Wie is dat? 1: Die neger daar 2: O die! Voor de rest roept het woord niet echt negatieve associaties op imho.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld 1. Ken jij kees 2 Wie is dat? 3 Die bruine gozer met *** trui 4 O die Niet bij jou misschien maar ik vind het niet echt prettig om zo aangeduid te worden het heeft voor mij wel een negatieve bijklank veel mensen denken daar ook zo over in amerika is het bijvoorbeeld een ongeschreven regel dat alleen afro amerikanen elkaar zo mogen noemen zodra een blanke het zegt is de situatie anders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is de meerderheidsopvatting van de zwarte gemeenschap volgens mij ook wel dat het woord neger niet beledigend is. Het woord nikker is duidelijk een scheldwoord, maar het woord neger is dat imo niet. Ik ken zelf geen enkele neger die het een probleem vindt om zo genoemd te worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Besides, het praat gewoon makkelijk. Als ik iemand in de kroeg wil aanduiden dan zeg ik ook 'die rooie gast daar' als hij rood haar heeft, 'die dikke' als het een stevig iemand is en 'die neger' als hij donker is. Dat heeft dus niks met beledigen te maken, maar gewoon met makkelijk spraakgebruik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onder mijn vrienden zijn overigens ook genoeg mensen van andere afkomst of een ander ras dan het blanke, en die hebben er geen enkel probleem mee zo genoemnd te worden, gewoon omdat ze het hebben geaccepteerd. Naar hun zeggen realiseren ze zich het grootste gedeelte van de tijd niet eens dat ze een bepaalde kleur hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is rooie of dikke dan niet beledigend?? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En mensen op straat spreek ik sowieso altijd aan met 'neem me niet kwalijk'., |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, dat is natuurlijk een verhaal apart. ![]() |