Oud 22-02-2005, 09:39
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
'Hamas voorbeeld voor Mohammed Bouyeri'

AMSTERDAM - Mohammed Bouyeri, de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, is een fervent aanhanger van de Palestijnse terreurbeweging Hamas. Hij zou 'tot in detail' zelfmoordaanslagen van deze beweging op Israëlische doelen hebben bestudeerd. Dat meldt De Telegraaf naar aanleiding van een rapport van een militair analist van het Noorse ministerie van Defensie.

De analist, Peter Nesser, schreef een rapport naar aanleiding van de moord op Van Gogh en de oorzaken van het islamitisch terrorisme in Nederland. Nesser zegt zijn informatie te hebben gekregen van een 'hoge Nederlandse inlichtingenfunctionaris'. Zijn naam wil Nesser niet noemen. De AIVD laat weten dat het in elk geval niet om een medewerker van die dienst gaat.

De Nederlandse bron van Nesser zou ook hebben verklaard dat de voortvluchtige Syriër Redouan al-Issa, bijgenaamd Aboe Khaled, op de dag van de moord op Van Gogh nog in Nederland was. Daarna zou hij naar Syrië vertrokken zijn. Al-Issa wordt gezien als inspirator van de Hofstadgroep.

Hirsi Ali

Volgens het Noorse rapport vertoont de dreigbrief aan Ayaan Hirsi Ali, die Mohammed Bouyeri op het lichaam van de filmmaker stak, sterke overeenkomsten met haatpreken van de Britse moslimextremist Aboe Hamza al-Masri. Hamza wordt verdacht van rekrutering van terroristen en van betrokkenheid bij het terreurnetwerk Al-Qaeda.

Nu.nl

Nou ja zeg, ik had wel verwacht dat Hamas enz. inspiratie waren voor die uilskuikentjes in Nederland, maar dat het zo erg zou zijn...

Nederland zou actief mee moeten werken aan het ontbinden van bewegingen als Hamas, Hizballah, Fatach etc. Wat vind jij daarvan?
Oud 22-02-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 22-02-2005 @ 10:39 :
Nederland zou actief mee moeten werken aan het ontbinden van bewegingen als Hamas, Hizballah, Fatach etc. Wat vind jij daarvan?
Hoe harder je ze bestrijdt, hoe sterker ze worden.

Je moet met deze organisaties praten, hoe verwerpelijk hun acties ook zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik grote onzin. Dat stuit af op de territoriale werking van ons strafrecht.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
'Hamas voorbeeld voor Mohammed Bouyeri'
Nou ja zeg, ik had wel verwacht dat Hamas enz. inspiratie waren voor die uilskuikentjes in Nederland, maar dat het zo erg zou zijn...

Ze zouden eigelijk actief moeten meewerken aan de stopzetting van Israelisch staatsterreur
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 10:53 :

Ze zouden eigelijk actief moeten meewerken aan de stopzetting van Israelisch staatsterreur
Zo is dat.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hamas, Hamas, Hamas?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:59
Verwijderd
Als de Nederlandse staat legitimatie zou hebben om Hamas aan te pakken dan zou ook opgetreden moeten worden tegen Duitse Rote Armee-fansites, tegen sites die de acties van de Rode Khmer ophemelen en tegen Amerikaanse sites over hoe een schooljongetje een spijkerbom kan maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:02
Verwijderd
En wat dacht je van de schurkenstaat Israel? Daar zouden ze ook wat sancties voor kunnen bedenken..

En bovendien vind ik de vergelijking wel erg vreemd. Hamas strijdt voor eigen staat, Mohammed B. is geschift..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Voor zover ik weet heeft Hamas nog geen politicus vermoord. Daarentegen heeft een Joodse extremist de vroegere Israelische premier Rabin vermoord. Ik begrijp niet precies hoe ze dan bij Hamas komen. En hoe groot die rol is.

Verder sluit ik me aan bij Makelvillle.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:25
V-8
V-8 is offline
Laten we wel even voorop stellen dat de bron van dit nieuws de telegraaf is
Maar ik denk we eerst maar eens de problemen in nederland moeten gaan oplossen voor we ook de groeperingen in et buitenland aan gaan pakken (Als dat ooit mogelijk wordt wettelijk gezien)
Je moet de mensen die hier proberen te recruteren voor de Jihad e.d aanpakken dat helpt beter dan dingen als Hamas die al tientallen jaren bestaan proberen uit te roeien. (naar mijn mening)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:26
Verwijderd
Tuurlijk. Nederlandse vertakkingen van organisaties moet je aanpakken als die vertakkingen hier strafbare feiten plegen of bevorderen, maar daar is iedereen het ook wel over eens.

Als het gaat om een buitenlandse terreurorganisatie die door televisiebeelden of internetsites Nederlanders inspireert strafbare feiten te plegen kun je er weinig tegen beginnen. Die opnamen en websites van zelfmoordaanslagen zijn er namelijk ook helemaal niet op gericht om mensen in Nederland te inspireren.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:21
T_ID
T_ID is offline
Ach, het aanpakken van terreurorganisaties voor zover ze in Nederland voorkomen moesten we toch al.

Al dat gezeik over "isrealische staatsterreur" mag ook wel eens afgelopen zijn, Israel is een soevereine staat, gesticht nadat van twee even schuldige strijdende partijen eentje won, leef er maar mee.
Oud 22-02-2005, 11:23
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
V-8 schreef op 22-02-2005 @ 11:25 :
Laten we wel even voorop stellen dat de bron van dit nieuws de telegraaf is
Maar ik denk we eerst maar eens de problemen in nederland moeten gaan oplossen voor we ook de groeperingen in et buitenland aan gaan pakken (Als dat ooit mogelijk wordt wettelijk gezien)
Je moet de mensen die hier proberen te recruteren voor de Jihad e.d aanpakken dat helpt beter dan dingen als Hamas die al tientallen jaren bestaan proberen uit te roeien. (naar mijn mening)
idd. Wie is die Peter Nesser eigenlijk?
Hij zegt dat bouyeri de zelfmoordaanslagen van hamas gedetailleerd heeft bestudeert. Maar wat valt daar aan te bestuderen? Het enige wat hij van hen zou kunnen leren is hoe je een bom maakt, maar die heeft hij niet gebruikt. Ik vind het een typich-Telegraaaf-verhaal.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 12:21 :

Al dat gezeik over "isrealische staatsterreur" mag ook wel eens afgelopen zijn, Israel is een soevereine staat, gesticht nadat van twee even schuldige strijdende partijen eentje won, leef er maar mee.
Daar hebben die onschuldig burgers wat aan hoor

Dus als je een strijd wint mag je doen wat je wilt zo kun je de daden van Hitler ook wel goed praten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 12:24 :
Daar hebben die onschuldig burgers wat aan hoor
Die door de Hamas worden opgeblazen? nee, die niet, degenen die omgekomen zouden zijn als de hamas niet bestreden werd echter wel.

Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 12:24 :
Dus als je een strijd wint mag je doen wat je wilt zo kun je de daden van Hitler ook wel goed praten.
Nee, want die vergelijking is totale kul.

Als twee partijen elkaar tegelijk in de haren vliegen zijn beiden de agressor, dit in tegenstelling tot een conflict met een enkele agressor.
Oud 22-02-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 12:28 :
Die door de Hamas worden opgeblazen? nee, die niet, degenen die omgekomen zouden zijn als de hamas niet bestreden werd echter wel.
En waarom bestaat Hamas?

Er zou heel wat leed bespaard zijn gebleven als ze niet perse Israel wilde oprichten.
Citaat:
Nee, want die vergelijking is totale kul.

Als twee partijen elkaar tegelijk in de haren vliegen zijn beiden de agressor, dit in tegenstelling tot een conflict met een enkele agressor.
Volgens jou redenering niet, Hitler vond een motivering in de situatie na de eerste wereldoorlog en het pact dat bar slecht uitpakte voor Duitsland dus hij had volgens jou redenering het recht om zijn misdaden te begaan.

Maar goed dus de Irakese opstandelingen staan in hun recht omdat Amerika hun land binnenviel?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 12:47 :
En waarom bestaat Hamas?

Er zou heel wat leed bespaard zijn gebleven als ze niet perse Israel wilde oprichten.
Tja, al die wraakacties kan je Israel dus de schuld niet van geven, hadden de Palestijnen immers maar geen hamas op moeten richten..

Verschuiven van schuld de gekste..
Oud 22-02-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 14:04 :
Tja, al die wraakacties kan je Israel dus de schuld niet van geven, hadden de Palestijnen immers maar geen hamas op moeten richten..

Verschuiven van schuld de gekste..
Van een zogenaamde rechtstaat zou je wel beter verwachten he

Nee logische conclusie getrokken na analyse van feiten
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:21
juno
juno is offline
Joden heben tot de diaspora heel fijn in het stukje van de wereld gewoond dat nu Israel heet. Daar zijn ze uit weggejaagd. Logisch dat ze dat terug wilden. In de landen waarnaartoe ze waren uitgezwermd waren ze hun leven ook niet bepaald zeker. Pogroms waren vooral in Oost Europa onderdeel van het dagelijks leven. Joden werden stevig gediscrimineerd, antisemitisme was volkomen normaal, zelfs bij de hogere klassen. In Duitsland kreeg je toen een of andere gek die besloot het hele volk uit te roeien, dus ik kan me levendig voorstellen dat er weer een plekje op aarde kwam waar joden niets te duchten hadden van jodenhaters. Dat werd Palestina, historisch gezien toch hun land van herkomst. Aanvankelijk werd land eerlijk gekocht en betaald aan de lokale grondbezitters, maar toen er teveel joden kwamen, vielen de omringende landen Israel binnen met als doel om alle joden in zee te drijven en te verzuipen. Pure jodenhaat.

En die leeft bij veel moslims, ook buiten het midden oosten, nog steeds. Het westen heft zijn lesje geleerd, is erg geschrokkem van de gaskamers, maar in de arabische wereld zouden ze Hitler het liefst en lintje geven en Auschwitz weer heropenen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:23
T_ID
T_ID is offline
Ik vind het ook wel leuk dat het immigratie argument tevens betoogt voor een soort shoot-on-sight immigratiebeleid.

Daar zou Verdonk mee aan moeten komen...

Go dubbele moraal.
Oud 22-02-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 14:23 :
Ik vind het ook wel leuk dat het immigratie argument tevens betoogt voor een soort shoot-on-sight immigratiebeleid.

Daar zou Verdonk mee aan moeten komen...

Go dubbele moraal.
Dat laatste spreidde jij nog net zo fijntjes ten toon
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 14:27 :
Dat laatste spreidde jij nog net zo fijntjes ten toon
Waar dan?
Oud 22-02-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 14:31 :
Waar dan?
Citaat:
T_ID schreef op 22-02-2005 @ 14:04 :
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 14:21 :
Joden heben tot de diaspora heel fijn in het stukje van de wereld gewoond dat nu Israel heet. Daar zijn ze uit weggejaagd. Logisch dat ze dat terug wilden. In de landen waarnaartoe ze waren uitgezwermd waren ze hun leven ook niet bepaald zeker. Pogroms waren vooral in Oost Europa onderdeel van het dagelijks leven. Joden werden stevig gediscrimineerd, antisemitisme was volkomen normaal, zelfs bij de hogere klassen. In Duitsland kreeg je toen een of andere gek die besloot het hele volk uit te roeien, dus ik kan me levendig voorstellen dat er weer een plekje op aarde kwam waar joden niets te duchten hadden van jodenhaters. Dat werd Palestina, historisch gezien toch hun land van herkomst. Aanvankelijk werd land eerlijk gekocht en betaald aan de lokale grondbezitters, maar toen er teveel joden kwamen, vielen de omringende landen Israel binnen met als doel om alle joden in zee te drijven en te verzuipen. Pure jodenhaat.

En die leeft bij veel moslims, ook buiten het midden oosten, nog steeds. Het westen heft zijn lesje geleerd, is erg geschrokkem van de gaskamers, maar in de arabische wereld zouden ze Hitler het liefst en lintje geven en Auschwitz weer heropenen.
Kan je me alsjeblieft vertellen van wie je dat hebt? Of van welke site?
Gewoon uit interesse.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:06
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
~Hadiya~ schreef op [pl=15937614]22-02-2005 @ 10:39
Nederland zou actief mee moeten werken aan het ontbinden van bewegingen als Hamas, Hizballah, Fatach etc. Wat vind jij daarvan? [/B]
Denk je echt dat Nederland er iets aan kan doen, terwijl Israel al de grootste moeite ermee heeft? Wat denk je dat een piepklein landje als Nederland iets kan betekenen? Niks, nada, nothing!
Oud 22-02-2005, 16:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:

Wat moeten we nu doen? Medelijden hebben met de huidige Joden/Israeliers (hoe je ze ook maar noemt)? Denk je nou echt wat je tegenwoordig op het NOS Journaal ziet de werkelijkheid ziet. Het enige wat je ziet zijn het aantal Israelische doden. Maar ja, want kan je anders verwachten van de Nederlandse journalistiek die toch een christelijk-joodse geschiedenis heeft.
Trouwens, hoe kom je aan het feit dat de grondbezitters werden betaald? Wil je zeggen dat de Palestijnen daar oorlog voeren om niets?
Oud 22-02-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:

Whahahahahahahahaaa
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 17:09 :
Wat moeten we nu doen? Medelijden hebben met de huidige Joden/Israeliers (hoe je ze ook maar noemt)? Denk je nou echt wat je tegenwoordig op het NOS Journaal ziet de werkelijkheid ziet. Het enige wat je ziet zijn het aantal Israelische doden. Maar ja, want kan je anders verwachten van de Nederlandse journalistiek die toch een christelijk-joodse geschiedenis heeft.
Trouwens, hoe kom je aan het feit dat de grondbezitters werden betaald? Wil je zeggen dat de Palestijnen daar oorlog voeren om niets?
Het NOSjournaal laat nooit palestijnse doden zien ja/nee
Oud 22-02-2005, 16:28
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-02-2005 @ 17:16 :
Het NOSjournaal laat nooit palestijnse doden zien ja/nee
Ok. Nooit is overdreven.
Oud 22-02-2005, 16:30
one.
one. is offline
Citaat:

Palestijnse doden worden ook genoemd, je hoort vak genoeg dat de Israeliêrs de Gaza-strook binnentrekken etc..

Waarschijnlijk ziet iedereen net zo veel of weinig over Israêl/Palestina als de ander hier, dus dat gezeur over objectiviteit is ook bullshit, een volkomen neutrale en objectieve zender bestaat niet, niet in de Arabische landen en ook niet hier.
Oud 22-02-2005, 16:32
one.
one. is offline
We gaan trouwens offtopic.
Oud 22-02-2005, 16:36
juno
juno is offline
Citaat:
Er vertrokken al rond de eeuwwisseling zionisten naar Palestina. Die kochten en betaalden de stukken land waar ze gingen wonen. De eerste kibboetsim. Woestijnland dat ze gingen irrigeren en verbouwen.

Site? Welnee, boeken lezen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:38
one.
one. is offline
Maar boeken belichten toch alleen maar de Israêlische kant.
Oud 22-02-2005, 16:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 22-02-2005 @ 17:38 :
Maar boeken belichten toch alleen maar de Israêlische kant.
natuurlijk.
Oud 22-02-2005, 16:56
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 22-02-2005 @ 17:39 :
JA.

dat behoor jij te weten
Jij bent echt te achterlijk voor woorden. Ik vraag me zo langzamerhand eens af waar de meeste moslims op dit forum hun idiote wereldvisie vandaan halen. Al-Jazeera ofzo?
Oud 22-02-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 17:56 :
Jij bent echt te achterlijk voor woorden. Ik vraag me zo langzamerhand eens af waar de meeste moslims op dit forum hun idiote wereldvisie vandaan halen. Al-Jazeera ofzo?
Dat je dát serieus neemt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:57
Daan
Daan is offline
Citaat:
S. schreef op 22-02-2005 @ 17:13 :
Whahahahahahahahaaa
Juno heeft weldegelijk gelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:57
Verwijderd
En over welke wereldvisie heb je et?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:02
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 17:36 :
Er vertrokken al rond de eeuwwisseling zionisten naar Palestina. Die kochten en betaalden de stukken land waar ze gingen wonen. De eerste kibboetsim. Woestijnland dat ze gingen irrigeren en verbouwen.

Site? Welnee, boeken lezen.
Dacht toch zelf dat Engeland dat heeft geregeld. Na de 2e Wereldoorlog verdeelde Engeland haar kolonien. EN tja, de zionisten moesten ergens heen. Dus maar naar hun thuisland, ondanks de toen wonende inwoners.
Oud 22-02-2005, 17:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gezien ik me niet kan voorstellen dat je Aljazeera ontvangt, kan jij als ik het goed heb ook geen oordeel over vellen. Ik zie het elke dag en ik weet het verschil tussen ALjazeera en Nos. Aljazeera is toch zo objectiever dan andere westerse zenders. Laten we het niet hebben over Amerikaanse zenders of Europese?
Oud 22-02-2005, 17:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
S. schreef op 22-02-2005 @ 17:56 :
Dat je dát serieus neemt
Nah, dit was gewoon de reply die het dichtst bij de cursor zat zodat ik die makkelijk kon quoten

Citaat:
Hydrogen schreef:
Gezien ik me niet kan voorstellen dat je Aljazeera ontvangt, kan jij als ik het goed heb ook geen oordeel over vellen. Ik zie het elke dag en ik weet het verschil tussen ALjazeera en Nos. Aljazeera is toch zo objectiever dan andere westerse zenders. Laten we het niet hebben over Amerikaanse zenders of Europese?
Voor het geval dat je je dat niet realiseert, de meeste zenders op de wereld, iig de grotere, zijn via het internet te volgen. En als je Al-Jazeera werkelijk 'objectiever' noemt dan bewijs je precies mijn punt. Wie heeft jou kritisch denken geleerd? Khomeini?
Oud 22-02-2005, 17:07
Verwijderd
En ja, ik kijk Aljazeera, en nu? Wilde jij beweren dat jij een veel betere kijk hebt op zaken in het Midden-Oosten?

@ Hydrogen

soms is het beter niet te discussieren, al helemaal niet als zelfs een forumbaas je de mond probeert te snoeren..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
De meeste moslims he, hoezo generalisatie
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 18:07 :
Nah, dit was gewoon de reply die het dichtst bij de cursor zat zodat ik die makkelijk kon quoten
Ja, tuurlijk . Dat waren gewoon die onderbuikgevoelens, waar meer mensen mee in de knoop zitten
Citaat:
Wie heeft jou kritisch denken geleerd? Khomeini?
Wat heeft Khomeini met Al-jazeera te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
S. schreef op 22-02-2005 @ 18:07 :
En ja, ik kijk Aljazeera, en nu? Wilde jij beweren dat jij een veel betere kijk hebt op zaken in het Midden-Oosten?

@ Hydrogen

soms is het beter niet te discussieren, al helemaal niet als zelfs een forumbaas je de mond probeert te snoeren..
Helemaal gelijk Wat een afschuw komt er uit de mond van McCaine.
Oud 22-02-2005, 17:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Wie heeft jou kritisch denken geleerd? Khomeini? [/B]
Wat heeft Khomeini hiermee te maken en trouwens ik ben een soenniet. En kritisch denken is niet te leren. Het komt uit je zelf.
Oud 22-02-2005, 17:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 18:08 :
De meeste moslims he, hoezo generalisatie
Op dit forum. Overigens kan dat geen generalisatie zijn; dat zou het zijn als ik 'alle moslims' zei. Het gaat dan om een totus pro parte. Maar dat doet er niet toe.

Citaat:
Ja, tuurlijk . Dat waren gewoon die onderbuikgevoelens, waar meer mensen mee in de knoop zitten
Mijn onderbuik is prima in orde, dank je wel. Recent nog een blindedarmoperatie gehad.

Citaat:
Wat heeft Khomeini met Al-jazeera te maken?
Niets. Zei ik dat dan? Ik had het over kritisch denken.
Oud 22-02-2005, 17:13
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 18:12 :
Op dit forum. Overigens kan dat geen generalisatie zijn; dat zou het zijn als ik 'alle moslims' zei. Het gaat dan om een totus pro parte. Maar dat doet er niet toe.

Mijn onderbuik is prima in orde, dank je wel. Recent nog een blindedarmoperatie gehad.

Kritisch denken? Iets wat JIJ blijkbaar niet kan.
Oud 22-02-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ga nog maar eens langs , volgens mij hebben ze iets over het hoofd gezien.
Citaat:
Khomeini is leraar in kritisch denken?

btw: lekker offtopic, en dat voor een forumbaas nog wel, petje af!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Je hebt echt oog voor de details he, maar ik kon me niet geheel aan de indruk ontrekken dat jij bezig was een link te leggen tussen moslim zijn en achterlijk zijn. Je uitspraken daarover zijn ook zo o heerlijk genuanceerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten