Oud 22-02-2005, 10:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 11:41 :
Vind je 't gek dat je dat 's avonds nam, je hebt de rest vd dag veel te weinig gegeten!

Ja, minder dan normaal, maar veel te weinig!
Mik 's op zo'n 5 a 6 boterhammen per dag ipv 2 plus nog wat dingen. Dan is de kans dat je 's avonds nog allemaal 'rotzooi' neemt minder groot, plus je valt op een betere manier af met een kleinere kans op 't jojo-effect.
Ja I know, maar dat kwam doordat ik direct van de ene client naar de andere moest en daardoor pas om half 3 thuis was. Ik kreeg van die tweede mevrouw een kopje soep omdat ik dus er niet aan had gedacht om brood te eten.

Maar ik heb altijd t idee dat mn avond eten veel calorieën bevatten...
Oud 22-02-2005, 10:54
blurred
blurred is offline
Net heb ik ontbijtkoek en een pak liga fruitkick gekocht, omdat dat in mijn ogen gezonde tussendoortjes zijn. Ontbijtkoek bevat weinig vet en veel vezels, maar hoe zit het eigenlijk met die Fruitkick? Op de verpakking staat dat er 130 kcal in één zo'n reep zitten, dat lijkt me niet belachelijk veel toch? Ik weet dat een boterham met kaas (bijvoorbeeld) beter is dan zo'n liga, maar op zich is het toch niet verkeerd?
Oud 22-02-2005, 10:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-02-2005 @ 11:45 :
Ja I know, maar dat kwam doordat ik direct van de ene client naar de andere moest en daardoor pas om half 3 thuis was. Ik kreeg van die tweede mevrouw een kopje soep omdat ik dus er niet aan had gedacht om brood te eten.

Maar ik heb altijd t idee dat mn avond eten veel calorieën bevatten...
Waarom kon je om half 3 thuis geen brood eten? Of was het half 3 snachts?

En waarom kon je geen brood meenemen? Als je onderweg bent, kun je best eten.
Oud 22-02-2005, 10:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 22-02-2005 @ 11:54 :
Net heb ik ontbijtkoek en een pak liga fruitkick gekocht, omdat dat in mijn ogen gezonde tussendoortjes zijn. Ontbijtkoek bevat weinig vet en veel vezels, maar hoe zit het eigenlijk met die Fruitkick? Op de verpakking staat dat er 130 kcal in één zo'n reep zitten, dat lijkt me niet belachelijk veel toch? Ik weet dat een boterham met kaas (bijvoorbeeld) beter is dan zo'n liga, maar op zich is het toch niet verkeerd?
Je zegt het zelf al... daarnaast is een boterham met kaas minder cal dan 130.
Oud 22-02-2005, 11:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 11:58 :
Je zegt het zelf al... daarnaast is een boterham met kaas minder cal dan 130.
Echt waar? Ik dacht meer...
Oud 22-02-2005, 11:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 11:57 :
Waarom kon je om half 3 thuis geen brood eten? Of was het half 3 snachts?

En waarom kon je geen brood meenemen? Als je onderweg bent, kun je best eten.
Nee, ik had er niet aan gedacht om brood mee te nemen. Normaal hoef ik niet in 1 keer door. Ja thuis had ik mn brood wel kunnen eten, maar toen heb ik mn macaroni zitten eten. Ik had er zin in... En at alleen... Naja, ik kan mezelf moeilijk dwingen om gecontroleerd en verspreid op een dag te eten...
Oud 22-02-2005, 11:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-02-2005 @ 12:03 :
Echt waar? Ik dacht meer...
Boterham (bruin) 87kcal
1 Beleg kaas 20+ 51kcal

138kcal.
Oud 22-02-2005, 12:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-02-2005 @ 22:40 :
Ik vind dat jullie elkaar aanvallen, en beide zitten te mierenneuken. En dat draagt niet bepaald bij aan de 'sfeer' in dit topic.
Mag ik het niet zeggen als ik vind dat zij verkeerde informatie uitgeeft? Dat is niet persoonlijk bedoelt...
Oud 22-02-2005, 12:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-02-2005 @ 22:47 :
We zullen zien wie de verstandigste is...
Wedstrijdje?
Oud 22-02-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-02-2005 @ 13:18 :
Mag ik het niet zeggen als ik vind dat zij verkeerde informatie uitgeeft? Dat is niet persoonlijk bedoelt...
Dat mag best, maar het gaat ook om de manier waarop.
Oud 22-02-2005, 12:48
blurred
blurred is offline
Zullen we nu stoppen met dat geruzie? Daar draait het topic helemaal niet om en het is vervelend voor iedereen die er helemaal niets mee te maken hebt. Als je gewoon op een normale/vriendelijke manier commentaar geeft op wat een ander zegt lijkt dat me niet meer dan redelijk. En als je iets "uit te vechten" hebt kan dat ook via PM.
Oud 22-02-2005, 12:53
Verwijderd
Hoi allemaal.. Het gaat best goed vind ik zelf... Ik vind alleen dat ik teveel bezig ben met het plannen van wat ik op een dag ga eten..
Zo bedenk ik meestal 's ochtends al een soort van eetschema... met ongeveer de tijden waarop ik de bepaalde dingen eet.. Maar ik zit dan de hele dag daarmee in mn hoofd.. zovan, ow straks een banaan eten.. dan zoveel uur wachten.. dan een boterham etc...

Maar goed, vandaag het volgende gegeten:

7.30
1 boterham honing
1 boterham jam
1 glas melk

10.00
1 peer

11.00
2 boterhammen kaas

12.30
1 banaan

Zo rond 15.00
1 cup a soup
2 geroosterde boterhammen

18.00
1 bord avondeten

22.00
magere yoghurt met sinaasappel

Wat vinden jullie ervan..? Ik had zelf mn lunch wat later willen eten, maar kreeg best wel trek tegen 11 en heb toen dus al 2 boterhammen gegeten.. waardoor ik nu ook al weer trek begin te krijgen en dus om 15 uur 2 boterhammen ga eten..
Maar dat is op zich geen probleem..
Want zoveel had ik nog niet gehad dus dat mag wel vind ik..
Maar mn indeling kon beter..
Oud 22-02-2005, 13:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 22-02-2005 @ 13:53 :
Hoi allemaal.. Het gaat best goed vind ik zelf... Ik vind alleen dat ik teveel bezig ben met het plannen van wat ik op een dag ga eten..
Zo bedenk ik meestal 's ochtends al een soort van eetschema... met ongeveer de tijden waarop ik de bepaalde dingen eet.. Maar ik zit dan de hele dag daarmee in mn hoofd.. zovan, ow straks een banaan eten.. dan zoveel uur wachten.. dan een boterham etc...

Maar goed, vandaag het volgende gegeten:

7.30
1 boterham honing
1 boterham jam
1 glas melk

10.00
1 peer

11.00
2 boterhammen kaas

12.30
1 banaan

Zo rond 15.00
1 cup a soup
2 geroosterde boterhammen

18.00
1 bord avondeten

22.00
magere yoghurt met sinaasappel

Wat vinden jullie ervan..? Ik had zelf mn lunch wat later willen eten, maar kreeg best wel trek tegen 11 en heb toen dus al 2 boterhammen gegeten.. waardoor ik nu ook al weer trek begin te krijgen en dus om 15 uur 2 boterhammen ga eten..
Maar dat is op zich geen probleem..
Want zoveel had ik nog niet gehad dus dat mag wel vind ik..
Maar mn indeling kon beter..
Dat je 's ochtends een eetschema maakt is best goed. Zo kom je de rest van de dag niet voor verrassingen te staan. Het is vervelend dat 't dan in je achterhoofd blijft zitten, maar je bent er op deze manier wel bewuster mee bezig.

Ik vind wat je vanavond eet wel goed, alhoewel heb misschien verstandig is om die magere yoghurt met sinaasappel te scheiden (of doe je het bij elkaar?) en dan één van de twee om 20:00 te eten.
Oud 22-02-2005, 13:49
Verwijderd
Vorige week heel netjes op mijn eten gelet, maar in het weekend heb ik me een beetje laten gaan. Dus nu is er nog steeds niks af van die +2 kg van de vakantie. Nog steeds 60 kg dus. Maar goed, verder niets aan te doen! Ik ga gewoon weer met goede moed verder.
Oud 22-02-2005, 13:55
cerys
cerys is offline
Wat kan ik, als vegetariër, eten om voldoende eiwitten enzo binnen te krijgen? Of zit er ook wel aardig wat in vleesvervangers, want die eet ik wel veel..
Oud 22-02-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 22-02-2005 @ 14:55 :
Wat kan ik, als vegetariër, eten om voldoende eiwitten enzo binnen te krijgen? Of zit er ook wel aardig wat in vleesvervangers, want die eet ik wel veel..
Bij vleesvervangers moet je ff op de verpakking kijken, in de één zal meer zitten dan in het ander. Ei kun je ook eten en volgens mij zitten ook in kwark (toch?) veel eiwitten. Verder zijn er verschillende vegetarische broodbelegdingen (tartex, vegetarische paté, enz.) waar ook veel eiwitten in zitten.
Oud 22-02-2005, 14:11
cerys
cerys is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 15:01 :
Bij vleesvervangers moet je ff op de verpakking kijken, in de één zal meer zitten dan in het ander. Ei kun je ook eten en volgens mij zitten ook in kwark (toch?) veel eiwitten. Verder zijn er verschillende vegetarische broodbelegdingen (tartex, vegetarische paté, enz.) waar ook veel eiwitten in zitten.
oh dat klinkt goed, want ik eet veel vegetarische pate en ik eet ook redelijk vaak een gekookt ei. en dan zal ik eens op verpakkingen van mn vleesvervangers kijken
Oud 22-02-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 14:34 :
alhoewel heb misschien verstandig is om die magere yoghurt met sinaasappel te scheiden (of doe je het bij elkaar?) en dan één van de twee om 20:00 te eten.
Ja ik ben vanavond weg.. en ben tegen 22 uur pas weer thuis dus.. om 20 uur een sinaasappel eten wordt lastig.. en ik was ook van plan om de sinaasappel door de yoghurt te doen..
Oud 22-02-2005, 14:19
Neiu
Neiu is offline
@Gothic: thanks ben er zelf heel erg blij mee dat het aan het lukken is.
Mijn eetschema van vandaag + verwachting:
(8.00 opgestaan)
9.00 2 meergranenboterhammen, 1 met halvarine en rookvlees, 1 met 20+ kaas, 1 kopje koffie met zoetje, glas halfvolle melk
12.00 2 meergranenboterhammen, 1 met halvarine en rookvlees, 1 met 20+ smeerkaas, 0,5 l water
15.00 1 meergranenboterham met dun pindakaas, 1 tomaat met peper en zout, 0,5 l water.
verwacht:
18.30 avondeten> nog onduidelijk wat, eet bij een ander huis
21.00 schaaltje magere yoghurt en een kiwi

Tussendoor tot nu toe 1 liter water gedronken en een glas cola light.
Gaat best goed eigenlijk naar mijn idee

@cerys: er zit best veel in vleesvervangers al, als je regelmatig vleesvervangers eet (3 a 4x per week) krijg je al genoeg binnen.
Oud 22-02-2005, 14:26
Verwijderd
@Neiu: Als je honger hebt kan je tussendoor, denk ik, best nog een keer wat eten (ik houd het over het algemeen bv. geen drie uur uit zonder iets te eten ). Verder vind ik het idd best goed.
Oud 22-02-2005, 14:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Neiu schreef op 22-02-2005 @ 15:19 :
@Gothic: thanks ben er zelf heel erg blij mee dat het aan het lukken is.
Mijn eetschema van vandaag + verwachting:
(8.00 opgestaan)
9.00 2 meergranenboterhammen, 1 met halvarine en rookvlees, 1 met 20+ kaas, 1 kopje koffie met zoetje, glas halfvolle melk
12.00 2 meergranenboterhammen, 1 met halvarine en rookvlees, 1 met 20+ smeerkaas, 0,5 l water
15.00 1 meergranenboterham met dun pindakaas, 1 tomaat met peper en zout, 0,5 l water.
verwacht:
18.30 avondeten> nog onduidelijk wat, eet bij een ander huis
21.00 schaaltje magere yoghurt en een kiwi

Tussendoor tot nu toe 1 liter water gedronken en een glas cola light.
Gaat best goed eigenlijk naar mijn idee

@cerys: er zit best veel in vleesvervangers al, als je regelmatig vleesvervangers eet (3 a 4x per week) krijg je al genoeg binnen.
Klinkt goed, je eetpatroon. Je kunt evt de kiwi eerder eten of de yogurt, tenzij je na het avondeten geen trek krijgt in lekkere dingen. Ik krijg dat meestal wel, maar dat kun je voorkomen dus door de yogurt en kiwi evt te scheiden, maar als je daar geen last van hebt is e rniets aan de hand .
Oud 22-02-2005, 14:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 12:14 :
Boterham (bruin) 87kcal
1 Beleg kaas 20+ 51kcal

138kcal.
hmz vervelend dat die sites allemaal wat anders zeggen ...
Oud 22-02-2005, 14:39
Gothic
Gothic is offline
iemand enig idee hoeveel cal zo'n kipburger is die je ook bij de Mac hebt? Het gaan dan alleen om de burger zelf...
Oud 22-02-2005, 14:47
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 15:38 :
hmz vervelend dat die sites allemaal wat anders zeggen ...
Ja vind ik ook, ik ging er vanuit dat een volkorenboterham 75 calorieën is, aangezien calotietabel.nl en overgewicht.nl dat zeggen?
Oud 22-02-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 15:39 :
iemand enig idee hoeveel cal zo'n kipburger is die je ook bij de Mac hebt? Het gaan dan alleen om de burger zelf...
Volgens Voedingscentrum.nl is één gepaneerde kipburger goed voor340 kcal. Er staat echt niet bij vermeld hoeveel zo'n burger weegt. Op Overgewicht.nl geven ze voor één kipburger (á 100 gram) 310 kcal, alleen staat er niet bij of die gepaneerd is of niet.

De McChicken van McDonalds bevat overigens 425 kcal, maar dat is inclusief het broodje, de sla en de saus. Dus ik denk dat je met 310-340 kcal. voor alleen de burger aardig in de goede richting zit.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 15:24.
Oud 22-02-2005, 15:26
Verwijderd
Als ik nu tien keer "ik heb geen honger" zeg, zou dat dan helpen?
Oud 22-02-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 16:26 :
Ik denk het niet. Als ik tegen mezelf zeg dat ik geen honger heb of mezelf dat wijs probeer te maken krijg ik juist meer honger. Als je die (lekkere) trek of dat hongergevoel wil 'vergeten' moet je zorgen dat je bezig bent en bezig blijft. Dan zijn je gedachten ergens anders en krijg je minder snel de neiging om aan eten te denken. Dus ga tv kijken, een boek lezen, huiswerk maken. Maakt niets uit, zolang je maar bezig bent. Bij mij werkt het meestal.
Oud 22-02-2005, 15:31
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 16:26 :
Je hebt toch ook helemaal geen honger?

het sneeuwt

Sneeuwballen gooien!
Of boek lezen, je comfi bij de verwarming voelen, spelletje op compu doen
Oud 22-02-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 22-02-2005 @ 16:29 :
Als je die (lekkere) trek of dat hongergevoel wil 'vergeten' moet je zorgen dat je bezig bent en bezig blijft. Dan zijn je gedachten ergens anders en krijg je minder snel de neiging om aan eten te denken. Dus ga tv kijken, een boek lezen, huiswerk maken. Maakt niets uit, zolang je maar bezig bent. Bij mij werkt het meestal.
Dat probeer ik al de hele dag, maar het werkt niet.
Oud 22-02-2005, 15:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 22-02-2005 @ 16:20 :
Volgens Voedingscentrum.nl is één gepaneerde kipburger goed voor340 kcal. Er staat echt niet bij vermeld hoeveel zo'n burger weegt. Op Overgewicht.nl geven ze voor één kipburger (á 100 gram) 310 kcal, alleen staat er niet bij of die gepaneerd is of niet.

De McChicken van McDonalds bevat overigens 425 kcal, maar dat is inclusief het broodje, de sla en de saus. Dus ik denk dat je met 310-340 kcal. voor alleen de burger aardig in de goede richting zit.
Oei, dat is is dan wel veel voor 'beleg' op brood ...
Oud 22-02-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 16:48 :
Oei, dat is is dan wel veel voor 'beleg' op brood ...
Ach, voor een keertje moet dat wel kunnen toch?

Ik heb trouwens ook net een Mars Delight (220 kcal) gegeten. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar ik zat bij mijn moeder in de auto en toen ze bij het tankstation naar buiten kwam na het tanken had ze er van 2 van in haar hand. Een voor haar en een voor mij. En dan kan ik moeilijk weigeren. Maar goed, hij was wel heel lekker. En voor de rest had ik vandaag nog niets 'slechts' gegeten. Alleen brood en fruit.
Oud 22-02-2005, 16:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 15:01 :
Mwah valt wel mee... kwark bestaat uit iets van 50% uit eiwitten, en vlees daarentegen zo'n 99%... Maar ja, het is op zich wel goed als je er genoeg van neemt denk ik... en bonen, erwten, peultjes, sperziebonen etc. etc.

De eiwitten van een ei zitten vooral in het eiwit dus.. haha lekker logisch. Maar als je ze om de eiwitten eet, hoeft het eigeel dus niet. Daar zitten voornamelijk de calorieen in.

Eet je ook geen vis?
Oud 22-02-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-02-2005 @ 17:03 :
Mwah valt wel mee... kwark bestaat uit iets van 50% uit eiwitten, en vlees daarentegen zo'n 99%... Maar ja, het is op zich wel goed als je er genoeg van neemt denk ik... en bonen, erwten, peultjes, sperziebonen etc. etc.
Tuurlijk zit er in vlees meer, maar dat eet ze niet en dan lijkt kwark me toch één van de dingen waar het meeste eiwit in zit of heb ik dat mis?

Citaat:
Eet je ook geen vis?
Een echte vegetariër eet geen vis. (Is mijn mening. )
Oud 22-02-2005, 16:42
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 10:55 :
Net aan de 1000kcal in 't weekend Pas vooral daar op, dat is gewoon niet gezond voor iemand zoals jij!

Je bent aan het afvallen, maar ik neem aan dat je niet teveel spiermassa wil verliezen als jongen zijnde. Dat betekent dat je meer eiwitten moet eten! Je voedsel bestaat nu voornamelijk uit koolhydraten, dat zijn eigenlijk suikers. Eiwitten kan je uit dingen halen zoals vlees (je eet nu 100 gram, mag best wat meer zijn!), vis en evt. dingen zoals kwark. Vleeswaar op brood doen is dus erg goed!

Probeer ook je eten beter te verdelen. Je bloedsuiker blijft dan de hele dag gelijk, heb je minder snel trek in iets. Ook kan je je dan beter concentreren

Ik heb trouwens nagerekend m.b.v. www.calorietabel.nl hoeveel kcal je eet, maar ik kom op iets heel anders uit! Ik ben uitgegaan van de maximale hoeveelheden die jij geeft (dus 8 boterhammen, avondeten en de rest) en kom uit op ruim 2000kcal!

Ik zal het even laten zien:
8 Bruine (?) boterhammen: 700kcal
500g aardappelen: 425
8x Beleg (wist niet hoeveel, 20kcal per keer genomen): 160
500g groente (heb erwten genomen): 425
100g Vlees (varkensfilet genomen, is mager): 178
200ml sinaasappelsap: 90
300ml halfvolle chocolademelk: 252

Totaal: 2230kcal!
Als je dus de maximale hoeveelheden blijft eten is er niks aan de hand, dan eet je wel genoeg.

Toch nog enkele tips:
1) Eet meer vlees/vis/etc. voor je eiwitten
2) Vervang die chocolademelk door gewone (magere/halfvolle) melk. Gezonder, en als 't warm is slaap je d'r nog goed op ook
3) Neem i.p.v. sinaasappelsap een sinaasappel.
4) Eet sowieso wat meer fruit!
5) Verdeel het allemaal wat meer
Dankje voor je analyse en moeite! Khad nog wel een paar toelichtingen

De chocolademelk is niet echte chocolade melk zeg maar. Chocolademelk die meestal in een tabel staat aangegeven is vetter en heeft minder calcium. Ik verhit Calcium plus melk en doe er dan een zakje chocoladepoeder doorheen, ik zal daalijk opzoeken wat de inhoud van zon zakje is want dat weet ik niet precies.

Ik probeer het in principe allemaal al zo goed mogelijk te verdelen maar ik heb daar moeite mee. Ik heb namelijk zo goed als heel de dag honger/trek (hoe je het wil noemen) en heb altijd koude handen. Een teken geloof ik dat je toch aan het afvallen bent.

In mijn dieet komt inderdaad weinig fruit voor en dat komt eigelijk omdat ik er niet zo'n hele grote fan van ben. Alle Groente 's gaan er bij mij wel in maar fruit.. tsja

Ik heb van mijn voedingsmeter een zooi screenshots gemaakt en die kan je hieronder vinden. Zoals je ziet is alles dus in principe goed (en klopt de calorieen ook als ik 12 Boterhammen eet (die hier ingevuld zijn) maar meestal zijn het er 8 op een dag) behalve mn vet is te laat lijkt het. Wat zijn de symptomen van te weinig vet?

Affijn, hier het plaatje;

Oud 22-02-2005, 16:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
cerys schreef op 22-02-2005 @ 14:55 :
Ik weet niet of je het lekker vind maar in tofu zitten heel veel eiwitten.
Oud 22-02-2005, 16:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-02-2005 @ 17:42 :
Dankje voor je analyse en moeite! Khad nog wel een paar toelichtingen

De chocolademelk is niet echte chocolade melk zeg maar. Chocolademelk die meestal in een tabel staat aangegeven is vetter en heeft minder calcium. Ik verhit Calcium plus melk en doe er dan een zakje chocoladepoeder doorheen, ik zal daalijk opzoeken wat de inhoud van zon zakje is want dat weet ik niet precies.

Ik probeer het in principe allemaal al zo goed mogelijk te verdelen maar ik heb daar moeite mee. Ik heb namelijk zo goed als heel de dag honger/trek (hoe je het wil noemen) en heb altijd koude handen. Een teken geloof ik dat je toch aan het afvallen bent.

In mijn dieet komt inderdaad weinig fruit voor en dat komt eigelijk omdat ik er niet zo'n hele grote fan van ben. Alle Groente 's gaan er bij mij wel in maar fruit.. tsja

Ik heb van mijn voedingsmeter een zooi screenshots gemaakt en die kan je hieronder vinden. Zoals je ziet is alles dus in principe goed (en klopt de calorieen ook als ik 12 Boterhammen eet (die hier ingevuld zijn) maar meestal zijn het er 8 op een dag) behalve mn vet is te laat lijkt het. Wat zijn de symptomen van te weinig vet?

Affijn, hier het plaatje;

[afbeelding]
Dat je honger hebt de hele dag komt voor een deel ook denk ik doordat je 't nu niet zo goed verdeelt. Als je 12 boterhammen eet (of 8, om het even) en ze verdeelt eet je in principe de hele dag. Je hebt dan minder honger, je bloedsuiker is de hele dag ongeveer gelijk. Je kan 't altijd 's proberen

Qua fruit: Is er echt niks wat je lust? Er is keuze genoeg: sinaasappels, appels, bananen, druiven, pruimen, kiwi's, lychees, grapefruits..

Als je eet zoals je dat hebt ingevuld dan zie ik verder geen problemen Let je wel op dat wanneer je een keer harder sport (sportschool, 'gewone' sport o.i.d.) dat je dan wel wat meer eet?
Oud 22-02-2005, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bekijk wel eens hoeveel calorien en vetten ik binnenkrijg op de voedingsmeter van Becel en dan kom ik vaak echt niet boven de 1500 uit terwijl ik per dag toch gemiddeld het volgende eet:

8.00 uur: twee boterhammen met zoet beleg (honing, jam, soms hagelslag), een boterham zonder beleg en een glas halfvolle melk

10.00 uur: pakje Sultana naturel

12.30 uur: twee boterhammen met vleeswaar en twee met light smeerkaas ofzo.

16.00 uur: stuk fruit, ontbijtkoek, crackers, rijstwafels ofzoiets

18.30 uur: normaal avondeten (aardappelen/rijst/pasta/tarly/couscous/mie, groente, vlees) en een mager toetje

20.30 uur: stuk fruit

Soms eet ik ook wel eens iets lekker (wafel, stukje chocola ofzo) maar echt niet vaker dan een paar keer per week en eigenlijk ben ik niet meer aan het lijnen maar alleen gezond aan het eten.

Omdat ik dus het idee heb dat die voedingsmeter niet klopt: weet iemand hoeveel calorieen ik ongeveer binnenkrijg en of dit nou goed is of niet. Ik twijfel altijd heel erg. Ik vind namelijk dat ik vergeleken met anderen heel veel eet.
Oud 22-02-2005, 17:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 17:59 :
Ik bekijk wel eens hoeveel calorien en vetten ik binnenkrijg op de voedingsmeter van Becel en dan kom ik vaak echt niet boven de 1500 uit terwijl ik per dag toch gemiddeld het volgende eet:

8.00 uur: twee boterhammen met zoet beleg (honing, jam, soms hagelslag), een boterham zonder beleg en een glas halfvolle melk

18.30 uur: normaal avondeten (aardappelen/rijst/pasta/tarly/couscous/mie, groente, vlees) en een mager toetje

Soms eet ik ook wel eens iets lekker (wafel, stukje chocola ofzo) maar echt niet vaker dan een paar keer per week en eigenlijk ben ik niet meer aan het lijnen maar alleen gezond aan het eten.

Omdat ik dus het idee heb dat die voedingsmeter niet klopt: weet iemand hoeveel calorieen ik ongeveer binnenkrijg en of dit nou goed is of niet. Ik twijfel altijd heel erg. Ik vind namelijk dat ik vergeleken met anderen heel veel eet.
Ik kijk wel even waarop ik uitkom m.b.v. calorietabel.nl
Ik moet dan wel weten hoeveel gram aardappelen, groente en vlees je gemiddeld eet.
Oud 22-02-2005, 17:08
Mara
Mara is offline
Trouwens, ik bemerk 'opeens' iets.

Ik reken het aantal kcal van een boterham (bruin) uit op calorietabel.nl. Voor zover ik weet is een boterham 35g (iets wat wel constant is op de verschillende websites). Neem ik 35g bruin brood kom ik op 87,5kcal per bruine boterham uit.

Nu zie ik opeens dat er ook staat 'bruine boterham' maar die is dan 74kcal. Ik snap 't niet
Oud 22-02-2005, 17:09
kellytje
kellytje is offline
Ik zit ongelofelijk vol nu
Ontbijt : 4 boterhammen, een appel en 20 gram musli met 125 ml magere melk (6.5)
Lunch : kip met pasta uit de diepvries (goeie 400gram) (6.5)
avondeten : 120 gram scampis , 2 paprikas , 6 wortelen en veeel champignons (2)

tussendoor een boterham met light kaas (2.5) , een sinaasappel , een stukje chocolade (1) en nog een appel. Vanavond nog een slaatje van beetje mais (0.5) en wortel, sla, komkommer en witte kool

Vandaag in de winkel zo in verleiding gekomen De paaseitjes staan overal al...
Oud 22-02-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 18:08 :

Ik reken het aantal kcal van een boterham (bruin) uit op calorietabel.nl. Voor zover ik weet is een boterham 35g (iets wat wel constant is op de verschillende websites). Neem ik 35g bruin brood kom ik op 87,5kcal per bruine boterham uit.

Nu zie ik opeens dat er ook staat 'bruine boterham' maar die is dan 74kcal. Ik snap 't niet
Misschien is een boterham toch lichter (of gaan ze daar iig vanuit)?
Keertje wegen anders?
Oud 22-02-2005, 17:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-02-2005 @ 18:10 :
Misschien is een boterham toch lichter (of gaan ze daar iig vanuit)?
Keertje wegen anders?
Ja wegen is de oplossing, maar wij hebben geen goede keukenweegschaal ben ik bang. Een analoge, vrij oud, ding is niet nauwkeurig genoeg.
Oud 22-02-2005, 17:14
Mara
Mara is offline
@Daantje_0705:

Ik heb even genomen 200g aardappelen, 300g groenten. Voor boterhammen heb ik dus maar 74kcal genomen. Mager vlees heb ik gedaan, 100 gram.

Ik kom dan uit op 1600kcal. Becel valt dus idd wat laag uit.
Oud 22-02-2005, 17:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-02-2005 @ 17:59 :

als je om 4 uur nog 2 boterhammen eet, zit je ongeveer aan het aantal cal dat je per dag nodig hebt als je niet gesport hebt...

maar dan eet je wel veel, kan me voorstellen dat je daar misschien geen zin meer in hebt als je bij de lunch al 4 boterhammen hebt gegeten...

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 17:27.
Oud 22-02-2005, 17:22
cerys
cerys is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 22-02-2005 @ 17:03 :

De eiwitten van een ei zitten vooral in het eiwit dus.. haha lekker logisch. Maar als je ze om de eiwitten eet, hoeft het eigeel dus niet. Daar zitten voornamelijk de calorieen in.

Eet je ook geen vis?
ik vind eigeel ook helemaal niet lekker dus ik eet altijd alleen het eiwit
En nee, ik eet ook geen vis, ben het met leonoor eens

@daantje: mooi zo, ik eet ook vaak tofu ja, door de pasta en bij rijst enzo
Oud 22-02-2005, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 21-02-2005 @ 16:23 :
Goed, vandaag ging alweer stukken beter .

Ontbijt (7.45)
Kom havermoutpap (200 ml sojamelk + ongeveer 60 gr. havermout)
Grapefruit

Tussendoor (10.00)
Boterham suikerarme jam

Lunch:
3 boterhammen suikerarme jam

Avondeten (al om 16.u want ik moet werken vanavond)
1 pannenkoek
220 gram doperwten/wortelen
bakje volle yoghurt met 4 el muesli.

Ik ben van plan om op mijn werk nog 1 banaan te eten.
Ik heb 's avonds, behalve die banaan, nog 2 volkoren cracotten gegeten waarvan 1 dun besmeerd met Becel light en nog een handje zoute stick (ongeveer 20). In totaal kwam ik aan ongeveer 1600 cal.

Vandaag ging ook weer goed.

7.45
225 (ongeveer) ml sojamelk
60 gram havermout
Grapefruit

10.00
Bruine boterham suikerarme jam

12.00
3x bruine boterham suikerarme jam
klein (plastic) bekertje chocolademelk

14.45
bakje volle yoghurt
3 el muesli

16.30
1.5 plak ontbijtkoek

18.00
Vegaschnitzel
Groenten (asperges, paprika, champignon) in bladerdeeg. Dat kon ik niet precies uitrekenen. Bladerdeeg stond niet eens in het rijtje dus ik heb daar maar 40 gr. fillodeeg van gemaakt. En van de groenten heb ik een ruwe schatting gemaakt maar dat doet er toch niet toe verder.

Totaal ongeveer 1600
Oud 22-02-2005, 17:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 18:04 :
Ik kijk wel even waarop ik uitkom m.b.v. calorietabel.nl
Ik moet dan wel weten hoeveel gram aardappelen, groente en vlees je gemiddeld eet.
Denk gemiddeld 100 - 150 gram vlees, 250 gram groente en van pasta en rijst 150 gram dus dat zal met aardappels ook wel zoiets zijn.

Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 18:14 :
@Daantje_0705:

Ik heb even genomen 200g aardappelen, 300g groenten. Voor boterhammen heb ik dus maar 74kcal genomen. Mager vlees heb ik gedaan, 100 gram.

Ik kom dan uit op 1600kcal. Becel valt dus idd wat laag uit.
Lijken me wel goede hoeveelheden die je genomen hebt dan. Dankje

Is het niet wat raar dan dat als je de hoeveelheden van het voedingscentrum aanhoudt dat je dan nog maar op 1600 uitkomt terwijl je eigenlijjk ongeveer 2000 calorieen binnen moet krijgen?

Citaat:
Gothic schreef op 22-02-2005 @ 18:20 :
als je om 4 uur nog 2 boterhammen eet, zit je ongeveer aan het aantal cal dat je per dag nodig hebt als je niet gesport hebt...

maar dan eet je wel veel, kan me voorstellen dat je daar misschien geen zin meer in hebt als je bij de lunch al 4 boterhammen hebt gegeten...
Mwah, ik heb rond vier uur wel nog veel honger dus een boterham krijg ik er nog wel in dan maar vaak heb ik dan gewoon meer zin in iets anders.
Oud 22-02-2005, 17:37
A*
A* is offline
Ik ben nu bezig terug op het goede pad te komen.
Eten gaat wel weer, snoepen gebeurd niet.

Tip voor mensen die moeite hebben met eten: probeer een in kleine porties verdeelt over de dag te eten. Dan zit je niet voel, en krijg je toch voedingstoffen binnen. Probeer zo gezond mogelijk te eten en zodra je niet wilt, jezelf niet dwingen.
Oud 22-02-2005, 18:35
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 17:50 :
Dat je honger hebt de hele dag komt voor een deel ook denk ik doordat je 't nu niet zo goed verdeelt. Als je 12 boterhammen eet (of 8, om het even) en ze verdeelt eet je in principe de hele dag. Je hebt dan minder honger, je bloedsuiker is de hele dag ongeveer gelijk. Je kan 't altijd 's proberen

Qua fruit: Is er echt niks wat je lust? Er is keuze genoeg: sinaasappels, appels, bananen, druiven, pruimen, kiwi's, lychees, grapefruits..

Als je eet zoals je dat hebt ingevuld dan zie ik verder geen problemen Let je wel op dat wanneer je een keer harder sport (sportschool, 'gewone' sport o.i.d.) dat je dan wel wat meer eet?
Hmm ik denk dat ik die aanpak eens ga proberen. Normaal eet ik nu 4 boterhammen per keer, zelf heb ik ook al een beetje van "pff echt veel eten" en dan ga ik me soms ook wel een beetje schuldig voelen want dan "heb je niks meer voor daalijk" zeg maar. Ik ga dus zeker proberen die 4 boterhammen uit smeren over 2 uur o.i.d.

en over het fruit.. tsja ik weet niet ik heb er gewoon echt een afkeer tegen. Kijk ik kan het wel eten maar ik vind het gewoon niet echt lekker en het lijkt mij dat je een dieet het best kan volhouden als je dingen eet die te doen zijn en mager en volgens mij lukt dat

Wat jij zegt over het sporten; ik heb een grafiek met hoeveel Kcal ik per dag eet. Als ik ga fitnessen sport ik 2 uur intensief. Normaliter ligt mijn Kcal dan op 3000!
Ik let erop dat ik geen verzadigde vetten eet (die eet ik dus zowiezo al erg weinig) maar 3000 is toch teveel? ondanks dat het dan vooral te danken is aan extra brood/aardappelen op die dag

Citaat:
MeelFriek schreef op 22-02-2005 @ 18:08 :

Apart, in mijn eetmeter is het iedergeval 74 kcal voor 35 gram. Verder heb ik een diamantgeijkte weegschaal hier staan en een boterham is ongeveer 30 gram bij mij. Ik heb dan een gewone c1000 bruine volkoren boterham met graan erdoor heen o.i.d. het kapje is wel 35 gram. In principe is 35 gram wel redelijk mits je een marge van 5% - 10% op je totaal Kcal houdt. Wil je het precies weten (iets waar ik toch echt verslaafd aan raak want "ongeveer" laat je zo onzeker achter ) dan zou ik alles nawegen en dan de grammen invullen. Kleine moeite en je hebt prefect resultaat

Nog een opmerking over zout. In brood uit de supermarkt zit ongeveer 10 keer meer zout in als dan wanneer je een brood maakt op eigen recept. (Mijn recept iedergeval, die bij een broodbakmachine kwam) dit is wel enorm veel aangezien je maar een heel klein beetje (halve gram per dag als ik het goed heb) nodig hebt.
Oud 22-02-2005, 18:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 22-02-2005 @ 19:35 :
Hmm ik denk dat ik die aanpak eens ga proberen. Normaal eet ik nu 4 boterhammen per keer, zelf heb ik ook al een beetje van "pff echt veel eten" en dan ga ik me soms ook wel een beetje schuldig voelen want dan "heb je niks meer voor daalijk" zeg maar. Ik ga dus zeker proberen die 4 boterhammen uit smeren over 2 uur o.i.d.

en over het fruit.. tsja ik weet niet ik heb er gewoon echt een afkeer tegen. Kijk ik kan het wel eten maar ik vind het gewoon niet echt lekker en het lijkt mij dat je een dieet het best kan volhouden als je dingen eet die te doen zijn en mager en volgens mij lukt dat

Wat jij zegt over het sporten; ik heb een grafiek met hoeveel Kcal ik per dag eet. Als ik ga fitnessen sport ik 2 uur intensief. Normaliter ligt mijn Kcal dan op 3000!
Ik let erop dat ik geen verzadigde vetten eet (die eet ik dus zowiezo al erg weinig) maar 3000 is toch teveel? ondanks dat het dan vooral te danken is aan extra brood/aardappelen op die dag

Apart, in mijn eetmeter is het iedergeval 74 kcal voor 35 gram. Verder heb ik een diamantgeijkte weegschaal hier staan en een boterham is ongeveer 30 gram bij mij. Ik heb dan een gewone c1000 bruine volkoren boterham met graan erdoor heen o.i.d. het kapje is wel 35 gram. In principe is 35 gram wel redelijk mits je een marge van 5% - 10% op je totaal Kcal houdt. Wil je het precies weten (iets waar ik toch echt verslaafd aan raak want "ongeveer" laat je zo onzeker achter ) dan zou ik alles nawegen en dan de grammen invullen. Kleine moeite en je hebt prefect resultaat

Nog een opmerking over zout. In brood uit de supermarkt zit ongeveer 10 keer meer zout in als dan wanneer je een brood maakt op eigen recept. (Mijn recept iedergeval, die bij een broodbakmachine kwam) dit is wel enorm veel aangezien je maar een heel klein beetje (halve gram per dag als ik het goed heb) nodig hebt.
Dat je 3000kcal eet op een dag dat je traint (wat doe je precies?) is niet erg. 3000 zal zo rond je dagelijkse behoefte zitten, misschien iets erboven, maar dat maakt niet uit.

Als je spiermassa wil kweken met trainen moet je meer eten dan je 'gewoon' nodig hebt zeg maar. Maar MD kan hier meer info over geven

Ik zou sommige dingen wel willen wegen, maar zoals ik al eerder zei hebben wij geen goede weegschaal. En m'n ouders (nouja, m'n moeder vooral) begrijpen me wel redelijk, maar als ik vraag om een weegschaal krijg ik een énorme preek over doorslaan. Snap ik ook wel.

Je kreeg trouwens weinig vetten binnen, ben ik vergeten wat over te zeggen. Vetten zijn wel belangrijk voor het lichaam. Je kan anders last krijgen van bijv. verstopping. Je kan vetten halen uit nootjes (1 a 2 handjes per keer, niet meer ivm calorieen) of vette vis zoals zalm. Je kan bijv. op een traininsdag een stuk zalm nemen voor extra calorieen. Je krijgt dan ook meteen extra eiwit en goede vetten binnen. Je kan zalm ook voor in de diepvries kopen, is aardig wat goedkoper dan verse zalm!

Een broodbakmachine hebben wij jammer genoeg niet
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten