![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb altijd t idee dat mn avond eten veel calorieën bevatten... |
![]() |
||
Citaat:
En waarom kon je geen brood meenemen? Als je onderweg bent, kun je best eten.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 Beleg kaas 20+ 51kcal 138kcal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind wat je vanavond eet wel goed, alhoewel heb misschien verstandig is om die magere yoghurt met sinaasappel te scheiden (of doe je het bij elkaar?) en dan één van de twee om 20:00 te eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De McChicken van McDonalds bevat overigens 425 kcal, maar dat is inclusief het broodje, de sla en de saus. Dus ik denk dat je met 310-340 kcal. voor alleen de burger aardig in de goede richting zit. Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 15:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Sneeuwballen gooien! Of boek lezen, je comfi bij de verwarming voelen, spelletje op compu doen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb trouwens ook net een Mars Delight (220 kcal) gegeten. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar ik zat bij mijn moeder in de auto en toen ze bij het tankstation naar buiten kwam na het tanken had ze er van 2 van in haar hand. Een voor haar en een voor mij. En dan kan ik moeilijk weigeren. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De eiwitten van een ei zitten vooral in het eiwit dus.. haha lekker logisch. Maar als je ze om de eiwitten eet, hoeft het eigeel dus niet. Daar zitten voornamelijk de calorieen in. Eet je ook geen vis? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De chocolademelk is niet echte chocolade melk zeg maar. Chocolademelk die meestal in een tabel staat aangegeven is vetter en heeft minder calcium. Ik verhit Calcium plus melk en doe er dan een zakje chocoladepoeder doorheen, ik zal daalijk opzoeken wat de inhoud van zon zakje is want dat weet ik niet precies. Ik probeer het in principe allemaal al zo goed mogelijk te verdelen maar ik heb daar moeite mee. Ik heb namelijk zo goed als heel de dag honger/trek (hoe je het wil noemen) en heb altijd koude handen. Een teken geloof ik dat je toch aan het afvallen bent. In mijn dieet komt inderdaad weinig fruit voor en dat komt eigelijk omdat ik er niet zo'n hele grote fan van ben. Alle Groente 's gaan er bij mij wel in maar fruit.. tsja ![]() Ik heb van mijn voedingsmeter een zooi screenshots gemaakt en die kan je hieronder vinden. Zoals je ziet is alles dus in principe goed (en klopt de calorieen ook als ik 12 Boterhammen eet (die hier ingevuld zijn) maar meestal zijn het er 8 op een dag) behalve mn vet is te laat lijkt het. Wat zijn de symptomen van te weinig vet? Affijn, hier het plaatje;
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Qua fruit: Is er echt niks wat je lust? Er is keuze genoeg: sinaasappels, appels, bananen, druiven, pruimen, kiwi's, lychees, grapefruits.. Als je eet zoals je dat hebt ingevuld dan zie ik verder geen problemen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik moet dan wel weten hoeveel gram aardappelen, groente en vlees je gemiddeld eet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Keertje wegen anders? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dan eet je wel veel, kan me voorstellen dat je daar misschien geen zin meer in hebt als je bij de lunch al 4 boterhammen hebt gegeten...
Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 17:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En nee, ik eet ook geen vis, ben het met leonoor eens ![]() @daantje: mooi zo, ik eet ook vaak tofu ja, door de pasta en bij rijst enzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag ging ook weer goed. 7.45 225 (ongeveer) ml sojamelk 60 gram havermout Grapefruit 10.00 Bruine boterham suikerarme jam 12.00 3x bruine boterham suikerarme jam klein (plastic) bekertje chocolademelk 14.45 bakje volle yoghurt 3 el muesli 16.30 1.5 plak ontbijtkoek 18.00 Vegaschnitzel Groenten (asperges, paprika, champignon) in bladerdeeg. Dat kon ik niet precies uitrekenen. Bladerdeeg stond niet eens in het rijtje dus ik heb daar maar 40 gr. fillodeeg van gemaakt. En van de groenten heb ik een ruwe schatting gemaakt maar dat doet er toch niet toe verder. Totaal ongeveer 1600 |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Is het niet wat raar dan dat als je de hoeveelheden van het voedingscentrum aanhoudt dat je dan nog maar op 1600 uitkomt terwijl je eigenlijjk ongeveer 2000 calorieen binnen moet krijgen? Citaat:
|||
Citaat:
en over het fruit.. tsja ik weet niet ik heb er gewoon echt een afkeer tegen. ![]() Wat jij zegt over het sporten; ik heb een grafiek met hoeveel Kcal ik per dag eet. Als ik ga fitnessen sport ik 2 uur intensief. Normaliter ligt mijn Kcal dan op 3000! ![]() Ik let erop dat ik geen verzadigde vetten eet (die eet ik dus zowiezo al erg weinig) maar 3000 is toch teveel? ondanks dat het dan vooral te danken is aan extra brood/aardappelen op die dag Citaat:
![]() Nog een opmerking over zout. In brood uit de supermarkt zit ongeveer 10 keer meer zout in als dan wanneer je een brood maakt op eigen recept. (Mijn recept iedergeval, die bij een broodbakmachine kwam) dit is wel enorm veel aangezien je maar een heel klein beetje (halve gram per dag als ik het goed heb) nodig hebt.
||
![]() |
Citaat:
Als je spiermassa wil kweken met trainen moet je meer eten dan je 'gewoon' nodig hebt zeg maar. Maar MD kan hier meer info over geven ![]() Ik zou sommige dingen wel willen wegen, maar zoals ik al eerder zei hebben wij geen goede weegschaal. En m'n ouders (nouja, m'n moeder vooral) begrijpen me wel redelijk, maar als ik vraag om een weegschaal krijg ik een énorme preek over doorslaan. Snap ik ook wel. Je kreeg trouwens weinig vetten binnen, ben ik vergeten wat over te zeggen. Vetten zijn wel belangrijk voor het lichaam. Je kan anders last krijgen van bijv. verstopping. Je kan vetten halen uit nootjes (1 a 2 handjes per keer, niet meer ivm calorieen) of vette vis zoals zalm. Je kan bijv. op een traininsdag een stuk zalm nemen voor extra calorieen. Je krijgt dan ook meteen extra eiwit en goede vetten binnen. Je kan zalm ook voor in de diepvries kopen, is aardig wat goedkoper dan verse zalm! Een broodbakmachine hebben wij jammer genoeg niet ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #8 Verwijderd | 502 | 13-09-2005 17:20 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 |