![]() |
|
![]() |
Hey, ik heb een probleempje met mijn bas.
Omdat hij nogal zwaar speelde,(de snaren te ver vanaf de hals) heb ik mijn snaren iets dichter bij de hals gezet. Alleen nu komen sommige snaren(met name de A en D) als ik een fret indruk, bijvoobeeld D10, komt hij bij (bijv)D18 oid al tegen de fret aan. Je hoort dan zo'n zoemend achtig geluidje. Een beetje is niet erg, maar dit is echt te veel/ Nu kan ik natuurlijk wel weer die snaren iets hoger zetten, maar dan speelt hij zo zwaar. Hoe kan ik nu dus ervoor zorgen dat hij minder zwaar speelt(ik moest de snaar echt te hard indrukken) zonder dat je zo'n 'fret buzz' hoort. Of is er gewoon iets fout met mijn gitaar? Ik heb een Yamaha BB404.plaatje |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik breng hem vrijdag even langs bij mn basleraar, denk ik. De winkel waar ik hem gekocht heb, ligt 40 km. verderop. Dusja. Maar ik dacht, als ik het nou zelf kan oplossen.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Op de goede plaats fretten scheelt trouwens ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() alleen maar laag is voor mij echt bagger...ik speel ook een andere muziekstijl gok ik ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb hem nu sinds oktober, geen 'rare' dingen mee gedaan. Ik heb hem nieuw gekocht. En van Yamaha mag ik verwachten dat het goede kwaliteit is. |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs Gibson is kut op dat vlak.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit kan inhouden: De actie, de bolling/kromming van de hals(hoewel dit normaal wel ok staat, kan er natuurlijk iets fout zijn gedaan...let wel het is een massaproduct), intonatie(dit is vrijwel altijd kut). Erger nog zijn gevallen van slechte frets(dus niet goed afgevlakt, uitstekende frets....had ik op m'n epiphone), een gare topkam, zadeltjes op de brug zijn kut(waardoor je oa sneller snaren breekt). Enz enz enz. Je ziet het al......ontzettend veel dingen die je kunt verbeteren. Je kunt m wel wegbrengen daarvoor, maar ik ben meer....DIY/Ik wil er toch alles over weten.... ingesteld. Zo kun je het in de toekomst zelf ook goed onderhouden en scheelt het je $$$. Frets afvlakken etc moet je gewoon laten doen...... Conclusie: laat er even iemand naar kijken en leg je probleem uit.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Shamray is lekker duur ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en we hebben het nu zeker niet over basgitaren? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar deze heeft geen fretbuzz ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @Rhinus: nee, dit vind ik dan weer niets. Lelijk eigenlijk. Meestal vind ik zonder glans ook mooier. Die van mij glanst ook bijna niet. Maar bij sommige gitaren staat het wel super. (rode van fender, standaard model(L)) En wat vinden jullie van Carl Thompson bassen? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en eehm... Basslab anyone? |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|