Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alleen bij eco heb ik het vorig jaarn iet echt sirieus genomen, dus daar sta ik laag voor. maar voor de rest is het wel goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nouja ![]() ik denk niet echt dat het een probleem is want je kan denk ik ook wel je huiswerk thuis doen. maar het is wel kut dat ik nogn iet weet wat k wil, het moet allemaal zo snel. ik denk dat het daarom beter is om havo te doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wij hebben nu super weinig huiswerk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar k ben niet echt.......eh... bij sommige lessen goed bezig ofzo. maar k haal wel goede cijfers. en ik hoop dat die leraren het wel weten dat het vooral door een meisje komt met een hele grote scheur die de heletijd bij me vriendin zit, ja ik ga met 1 iemand om in de klas en dat wijf is oo kvriendinnen met haar. dat is kut ze verpest het voor me! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ben dus niet geslaagd met supercijfers maar erna wel havo gaan doen. Op de havo heb ik wel echt goede cijfers gehaald, echt veel beter dan op de mavo. Op de havo boeide alles me wat meer, er werden teminste dingen verteld die ik nog niet wist en op de mavo werd er vanalles verteld dat me toch allemaal wel erg logisch klonk en meer algemene kennis was. Je moest er veel logische begrippen uit je hoofd kunnen stampen en dat vond ik aardig suf. Op de havo heb je wel iets meer huiswerk maar ik ben eigenlijk net zo doorgegaan als op de mavo, bijna niets doen :/ Wel lette ik beter op in de lessen omdat die boeiender waren. Nja, havo is me dus heel erg meegevallen en zit nu uiteindelijk in 5+6 vwo ![]() Je kan het dus altijd proberen en als het dan niet lukt heb je het iig geprobeert..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Soms gebeurd het zelfs, dat je het allemaal snapt, en na de uitleg(die zo erg verdraaid, en versimpeld is) het allemaal wel een raadsel lijkt, totdat je het weer op je eigen manier doet. ik heb ondertussen gekeken en ik krijg wiskunde A1 en 2 denken jullie dat dit lukt met mijn cijfersvoor wiskunde? (-IS geschiedenis moeilijk op HAVO?) Ps. @BrunetJuh: Thanks voor de opkikker ![]()
|
Dan zou ik het gewoon proberen als ik jou was.
Bij wiskunde vind ik het precies hetzelfde als de andere vakken die ik op de mavo kreeg, op de havo boeide me het meer. Op de mavo stond ik een 7 of een 8 (weet niet precies meer) en op de havo in de 4e een 9, zakte in de 5e af naar net geen 9 meer maar een 8 ![]() Maar goed, ik ben absoluut niet goed in talen en gewoon beter in wiskunde enz... weet niet hoe dat bij jou zit? Over het algemeen worden wis en eco wel het lastigst gevonden en waren bij ons de 2 vakken waar de meeste op zakten als ze zakten. Zou het er even met je wiskunde leraar over hebben ![]() Geschiedenis vond ik niet zo moeilijk maar heb op de mavo geen geschiedenis gehad, op de havo zat het nu eenmaal in e&m anders had ik het niet gekozen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik kom zelf ook van VMBO en zit nu in HAVO-4. Toen ik op VMBO zat, wist ik ook niet wat ik moest gaaan doen. Op het VMBO had ik voor de sector Economie gekozen.
Nu zit ik dus in HAVO-4. Je moet meer tijd in je huiswerk steken, maar het is niet echt veel moeilijker. Nu doe ik Natuur en Techniek met economie 1 en management en organisatie als keuzevakken. Mijn punten zijn ongeveer gelijk gebleven. Ik raad je dus aan om HAVO te gaan doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb vmbo gedaan en zit nu op MBO.
Ik zou wel havo kunnen doen, maar heb het toch niet gedaan. Omdat ik dan weer in 4-havo moest beginnen. Maar ik heb er spijt van!!! Na je havo diploma kun je meteen HBO doen, en je kunt uit meer opleidingen kiezen, en je verdient meer. als ik het over zou kunnen doen, had ik havo gedaan. Dus als je goede cijfers hebt, ga naar de havo!!!
||
Citaat:
![]() Je doet er alleen 2 jaar langer over.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Doen! Nou ja...kan natuurlijk niet voor je beslissen. Ik heb het in ieder geval wel gedaan. Het was inderdaad niet veel moeilijker maar wel iets meer werk aangezien het in de tweede fase 'in' is om po's te maken. Ik heb de havo met goed gevolg afgesloten en ben nu bezig met mijn examen vwo.
Als ik exklasgenoten mavo spreek dan hoor ik van veel van hen dat ze spijt hebben dat ze de stap niet durfden maken. Dat is zonde. De school heeft het deze leerlingen (mij overigens ook) toendertijd ten zeerste afgeraden (ze hadden een negatief beeld over overstappen door 'voorgangers'). Daarom zou ik je aan willen raden om vooral ook van jezelf uit te gaan en je ouders. Zij en jij weten zo goed wat je wel en niet kunt verwachten van jou/jezelf! Het mbo heeft leuke opleidingen maar als je je daar niet gelukkig voelt, het niet is wat je echt wilt, zul je er vroeg of laat toch spijt van krijgen. Dat zou zonde zijn. Als je de havo niet zo halen (door welke reden dan ook) zie ik dat dan ook niet als een jaar verliezen. Ik ben erg blij dat ik het wel heb gedaan. Ik heb heel veel leuke mensen leren kennen, nieuwe boeiende vakken ontdekt. Ik heb nu het gevoel alsof ik daar ben gekomen waar ik wilde zijn en dat voelt goed. Ik wens je veel succes met je keuze. En ben benieuwd wat het geworden is. ![]() |
![]() |
|
beter Havo doen natuurlijk hoe hoger je diploma, uit hoe meer opleidingen/studies je kan kiezen.
Maar die logica van jou snap ik niet helemaal. Niets in de zorg omdat je niet tegen bloed kan. Fysiotherapeuten, ergotherapeuten, bejaardeverzorgsters, etc. hebben niets met bloed te maken. Maar goed. Je moet zelf maar gaan bekijken wat je mogelijkheden zijn om een havodiploma te halen. En wat je mogelijkheden zijn met of zonder een havodiploma in het algemeen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja sorry hoor maar jij scheert zelf alle vmbo mensen over 1 kant, zegt dat ze niet zo slim zijn, omdat jij die stof makkelijk vind.
terwijl je die stof op de havo ook krijgt maar dan in een wat snellere tijd. en hoe kunnen die vmbo mensen dan naar de havo en vervolgens hun havo diploma halen, als ze toch niet slim zijn? blijkbaar dan even slim als jij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik scheer helemaal niet mensen over 1 kam. Dat is onzin. Ik was het er gewoon niet mee eens. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Havo? Ganzenveer | 4 | 27-01-2014 16:13 | |
Werk, Geld & Recht |