Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Anyways, heeft met de zondeval te maken. Iets belachelijks naar mijn mening.
||
Citaat:
![]() Ik zal hier later wel wat uitgebreider op terugkomen als je het niet erg vind. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Overigens... ik heb hier niet direct een bijbel bij de hand, maar is de levensboom niet de boom waar Adam van at? En kregen ze dáárna niet pas kennis van Goed en Kwaad? Anyway... ik kruip weer terug onder een steen buiten het Religie-forum. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, ze aten de vruchten van de boom van kennis van goed en kwaad, en vervolgens dacht god dus "Nu mogen ze niet ook van de boom van het leven eten, want dan zijn ze ook nog eens onsterfelijk." Er zijn meerdere bomen die coole dingen doen in het paradijs ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar afijn, buitenzinnigen bashen leuk en aardig, maar nu ontopic: Mwo, de manier waarop ik goden zie (verzinsels) het is wat je er van maakt, als je met alle geweld iets boven je wilt plaatsen dan zal dat voor de persoon die dat doet ook zo zijn. Wie dat niet doet is uiteraard beter dan welke god dan ook.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
En hoe zat dat ook alweer; Abraham had van God de opdracht gekregen Hem tien keer per dag te eren. Mohammed had een nachtelijke droom (of visioen oid) waarbij God hem de opdracht gaf 50 keer per dag Hem te eren. Uiteindelijk heeft hij afgedongen tot 5, toch? Zoiets iig, ik weet niet of die getallen precies kloppen maar daar had het mee te maken. Mohammed was iig beter dan Abraham. Dat geeft voor mij aan dat Mohammed Abraham graag wílde overtreffen omdat hij hem als vader van zijn eigen geloof zag.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ik weet niet precies hoe het met het NT zit volgens mij heeft dat minder banden met de Koran dan het OT
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 17:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik probeer niet aanvallend over te komen, maar ook dat moet gezegd worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
T_ID is te fanatiek als het op (anti)religie aankomt, maar Mujahideen is verre van de beste debater. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Moet je nagaan, met al hun oppermacht en wijsheid falen alle geclaimde goden erin simpele mensen van hun bestaan te overtuigen, dan moet of de ongelovige machtiger zijn dan alle goden, of de goden onmachtig. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De mensen moeten laten zien dat ze zich wel aan Zijn wetten kunnen houden. Daarom moeten ze leven hoe God dat voorschrijft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Even wat achtergrond info:
In het begin waren er adam en eva, ze bezaten het eeuwige leven, een vrije wil, en wisten niet wat goed en kwaad was. Toen aten ze van de boom der kennis van goed en kwaad en daarmee werden ze sterfelijk, bewust van goed en kwaad(zoals God hen al gezegd had in gen3:3) en zondig. En dan komt God met de cherubs en het vlammende zwaard om de boom van het eeuwige leven te beschermen. De zondeval is dan dus al geweest HB. De 'ons' in Genesis 3:22 slaat op de hemelse hofhouding. ofwel: de engelen en God (volgens paulus brief aan de Kolossenzen ook Jezus) De engelen hadden dus kennis van goed en kwaad, en bovendien het eeuwige leven. Ze stonden echter onder direct bevel van God. Ze bezaten geen vrije wil. Als wij ook gegeten hadden van de boom des levens dan waren wij onsterfelijk, bewust van goed en kwaad, en zondig. kortom: een duivel. Dat was niet de bedoeling en vandaar de beveiliging van de boom des levens. ben overigens benieuwd naar Machiavelli's uitleg |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
tegenargumenten retorische oefening filosofie Bladerendans | 29 | 15-03-2004 07:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: De leider van de goden Ieke | 0 | 08-12-2003 20:12 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |