Oud 08-03-2005, 10:07
Nickie
Nickie is offline
Heyy

Ik heb al een aantal jaar last van opgezette klieren in mijn keel, de ene keer zwelt het heel erg op en doet het ook pijn maar de andere keer neemt de grote weer wat af, beetje vaag.. ik ben ook altijd snotterig...

Ik ben al 2 x bij de dokter geweest maar die wil er verder nix aan doen want dat hoort bij mijn lichaam zei die en vind het dus niet nodig dat mijn amandelen er uit moeten. ik vind het allemaal een beetje raar

Nou vroeg ik me af als iemand hier nog meer last van heeft en wat die er aan doet?

-x- Nickie
Oud 08-03-2005, 14:05
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Misschien zijn het toch je amandelen? Mijn moeder heeft het ook heel vaak...dat zijn dan haar amandelen. Misschien een andere dokter?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:16
FrantiC
FrantiC is offline
jaah het ligt er dus aan hoe lang/vaak/erg last je er van hebt.. maar als jij er al twee keer voor bij de doc geweest bent is dat vast niet voor nix.. dus mss idd een second opinion?
Oud 08-03-2005, 17:45
bassgirl
bassgirl is offline
ik had precies hetzelfde, kon niet over straat zonder zakdoeken, ik kon nooit door mn neus ademen omdat mn neus amandelen waren opgezwollen en ik rook ook niks, en mn keel amandelen waren ook vaak opgezwollen...

laat je eens bloedprikken op allergieen!!
zo ben ik allergisch voor bomen, huisstofmijt wat op mn amandelen slaat, heb nu medicijnen ervoor en amper snotneus en ik kan weer normaal ademen ook!
Oud 08-03-2005, 18:25
Sade
Sade is offline
Ik heb er inderdaad ook (in mindere mate) last van, maar ik ben ook allergisch voor huismijt.
Oud 08-03-2005, 18:31
nursexx
nursexx is offline
ik heb dat ook ik heb onderhand chronische keelontsteking.
moet van de dokter de amandelen laten knippen want ik heb dat gemiddeld 6x per jaar.
maar ik durf niet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:31
*amalia*
*amalia* is offline
Toevallig ben ik daar vandaag ook mee naar de dokter geweest. Mijn klier blijkt ontstoken te zijn en ik zit aan een antibiotica kuur. Als het goed is gaat dat helpen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:54
remcobers
remcobers is offline
Zoiets heb ik ook. Alleen zijn ze nu klein en ik ben nooit stoterrend
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 10:17
Lynn
Lynn is offline
Als je er ook telkens bij snottert, kan het best zijn dat je een soort constante neusverkoudheid hebt. Een infectie/irritatie van je neusslijmvlies zeg maar. Je afweersysteem gaat er dan aan werken om die infectie zo goed mogelijk uit te roeien en daardoor raken je lymfeklieren opgezet.
Het komt inderdaad ook vaak voor bij onstoken amandelen, maar dat zou je dokter zo kunnen zien als hij even in je keel kijkt. Vroeger gingen dan meteen de amandelen eruit, maar tegenwoordig doen ze dat bijna nooit meer. Vaak is het met antibiotica op te lossen en zou je er geen voordeel meer aan hebben.

Wat bassgirl al zegt; het zou heel goed kunnen dat je ergens allergisch voor bent. Je neusslijmvlies reageert dan overactief op een bepaalde prikkel en raakt sneller geirriteerd enz. Het kan nooit kwaad om een allergie-test te doen. Als die ene dok. het daar niet mee eens is, kun je altijd nog naar een andere gaan.
Veel succes ermee!
Oud 09-03-2005, 10:55
Nickie
Nickie is offline
Heyy

Aan een allergie heb ik nog nooit gedacht, ik heb vorige keer wel bloed laten prikken maar dat was niet om te kijken als ik allergisch
was.

Heel erg bedankt!

-x- Nicole

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten