Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2008, 07:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Sinds zaterdagavond zijn de klieren in m'n hals opgezet (de ene kant iets meer dan de andere) en sinds zondag heb ik echt last van pijn bij het slikken. M'n keel is zelf iets rood en opgezet, maar ik kan alles wel gewoon doorslikken, het doet alleen echt pijn.

Sinds twee dagen heb ik ook oorpijn en sinds vanochtend voel ik het ook echt bij het slikken. Ik heb het idee dat het niet minder wordt, maar ook niet echt erger. Gister heb ik bij de apotheek neusspray meegekregen, maar ik heb niet het idee dat het werkt. Eén paracetamol werkt ook niet echt, twee wel, maar dat is na een uur of vier ook weer uitgewerkt, dus daarmee kom ik de dag ook niet door (met de max. van 6 per dag).

Hebben jullie tips hoe ik het allemaal wat dragelijker kan maken? Volgens de huisarts (thuis, die heeft m'n moeder net gebeld), moet ik het nog maar even aanzien. Ik word er namelijk wel gek van, vooral omdat ik verder geen hoofdpijn, spierpijn heb of verkouden ben.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 14:04
Verwijderd
ik zou het niet weten. sorry.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 18:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Mijn zus had vaak ontstoken oren. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moest ze daar tegen neusspray gebruiken. Dus misschien dat het daarmee over gaat? Ik zou het alleen na vragen voor de zekerheid, want ik weet niet of neusspray kwaad kan als het bijvoorbeeld een middenoorontsteking is.
Zwaardere pijnstillers dan paracetamol, misschien helpen die langer. Je kan ook naar de apotheek gaan, die weten vast wel welke pijnstillers je het best kan gebruiken. En misschien weten ze ook meteen of neusspray kan helpen.
Beterschap!
Oud 26-03-2008, 20:14
Verwijderd
Als pijnstiller zou je ook ibuprofen of naproxen (iets in die groep) kunnen proberen. Die zijn naast pijnstillend ook ontstekingsremmend. En naar de huisarts gaan. Ik kreeg vroeger altijd oordruppels.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 23:06
DDM
DDM is offline
Ja, het klinkt als een bovenste luchtweginfectie. Ik zou wel doorgaan met de neusspray en de paracetamol. Daarnaast is het inderdaad afwachten. Je zou nog wat ijs voor je keel kunnen nemen. Mocht je maandag nog last van hevige keelpijn hebben of koorts ontwikkelen of toename van de oorpijn of doofheid ontwikkelen dan zou ik even langs de huisarts gaan. Het kan net zo goed een bacteriele infectie zijn en het kan zijn dat je een middenoorontsteking aan het ontwikkelen bent.
Oud 27-03-2008, 10:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben net langs de huisarts geweest, want ik kon vannacht niet slapen van de oorpijn en ik moest ook overgeven omdat ik door de oorpijn duizelig werd. Het blijkt een fikse (virale) keelontsteking te zijn. Ik heb ibuprofen meegekregen en het moet vanaf morgen wel minder worden. Volgens haar zagen m'n oren er prima uit en dat gewoon door m'n keelpijn de boel in m'n oren heel gevoelig is. (Aah, stiekem hoop ik dat m'n oren openbarsten en de druk erin gaat afnemen, want het voelt zoo naar. )
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 11:27
Verwijderd
Openbarstende/opengebarste oren voelen vast nog véél naarder.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten