![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
turkije en joegoslavie is ook eigenlijk vand e palestijnen
||
Citaat:
Hoe kun je een bezetting van een land nou goedkeuren? Ik snap dat echt niet, Of toevallig omdat het een Arabische land is???
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Daarnaast moet het nog gebeuren... Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, kan het allemaal wat minder kattig in deze thread? Je hoeft niet de stemming in Palestina te gaan reflecteren hier hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niet waar je het over hebt mbt tot die uitspraken die gedaan zou hebben over die nederzettingen. Dat is de letterlijke tekst van een krantenartikel en dat heb ik dus niet gezeged. En tuurlijk heeft de israëlische overheid daar schuld aan. Ze hebben verzuimd (opzettelijk) om de bouw van die nederzettingen tegen te houden. Regels maken is één, maar erop toezien is ook de taak van de overheid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Over het offtopic: dunkt me dat er geen zinnige uitspraak te doen is over nederzettingen zonder een beeld te hebben van wie nu waar recht op heeft. Maar, fundamenteler, over het topic: Het is teleurstellend om aan de attitude van sommige mensen hier te merken dat er in Nederland nog mensen rond lopen die het liefst een groot Uber-Arabie hebben met een endlosung voor alles dat niet in dat ideaalbeeld past. Ik had werkelijk gedacht dat die vorm van volk/staat-denken achter ons lag. Ook is het jammer dat wederom iedereen die weigert mee te werken aan onzinnige vormen van Israel-bashen bij de minste kritische noot al behandeld wordt als een soort fanatieke zionist. Waar zijn de ideeen over compromissen gebleven? Links en rechts hoor je dat oorlog slecht is, en conflicten over land en geld dom zijn, en in deze zaak zitten bijna diezelfde mensen precies met dat conflictdenken en keuren het juist goed. Na 50 jaar lang oorlog voeren en bloed vergieten lijkt me duidelijk dat geen van beide zijden kan winnen, en een compromis is dan de enige uitweg. Waarom dan dus nog spijkers op laag water zoeken over problemen van een halve eeuw oud?
||
Citaat:
||
Citaat:
Beetje jammer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg daarop: ah, en Turkije en Joegoslavie waren toen ook van de Turken en dus van de Palestijnen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Palestina was voordat de joden er kwamen om het land om te ploegen en vruchtbaar te maken een dorre woestijn van zand en rotsgronden waar niks groeide. De joden hebben daar uit niks welvaart gecreeerd ondanks alle tegenslagen(aavallen van Arabieren, klimaat, Britten etc). Ik vind dat de Joden in iedergeval recht hebben op het stuk land dat tijdens de uitroeping van de Joodse staat bepaald is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laat ik nou denken dat de Arabische landen ook mee hadden gedaan in die oorlogen. Het is evengoed hun probleem, maar ze weigeren simpelweg afdoende hulp te bieden. Maar ja, op zich niet vreemd aangezien de Arabische landen helemaal niet op een stelletje totaal afhankelijke vluchtelingen zaten te wachten.
||
Citaat:
Jezus, wat zijn sommige mensen toch kortzichtig. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe zit het met immigratieverboden op basis van geloof of afkomst? steun je dat dan ook?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en die trokken er alleen doorheen want het was toch woestijn. Je doet er niks aan dat de Britten dat stuk land bezet hadden, dat is gewoon zo. Duitsland is niet van de Verenigde Staten... Dus ze kunnen het niet weggeven. Je kan niet iets weggeven wat niet van jouw is. Echt wat zijn sommige mensen toch kortzichtig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En nogmaals (Joostje vroeg het ook al eens): wat maakt het uit hoe het land erbij lag? Die Arabieren woonden daar toch. Nou dan. Echt, sommige mensen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat jemaplebas een argument probeert te vormen op basis van de vooruitgang in Israel door Israel te spiegelen aan vroeger Trans-Jordanie en de huidige situatie in de Palestijnse gebieden, geen geldig argument dunkt me.
||
Citaat:
Je kan wel vinden dat het niet eerlijk is maar daar gaat de discussie helemaal niet om. De Joodse staat heeft zeker vroeger niet verboden dat er arabieren in de Joodse staat mochten wonen. En ze hebben toch palestina?? Dus wat is je probleem. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Beargumenteer jij maar waarom je denkt dat het niet zo is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gast, je argumenten kloppen echt van geen kanten. Dit is echt een te laag niveau om nog verder te discussieren. De Palestijnen is hun land afgepakt, ze hebben nu een heel klein stukje land, waar ook nog tig nederzettingen van Israëli's staan, er staat een muur van Israël op HUN land.. en dan moeten ze niet zeiken volgens jou? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|