![]() |
||
Citaat:
Maar wat ik bedoel is. We worden geboren met als doel ons voort te planten zodat het leven verder kan gaan. maar om ff ontopic te gaan: wat heb je er nu aan ? hmm.. vrij weinig denk ik zo.
Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 22:16. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe dat zo gekomen is weet ik niet, ik heb niet echt verstand van deze dingen om eerlijk te zijn. Miss iemand anders in dit forum die daar een goede beredenatie over heeft. (en met goed bedoel ik dus niet god o.i.d. ![]() (maarre moet er eigenlijk iets zijn wat ons dat doel geeft? geven wij onszelf onbewust dat doel niet, als in instinct.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat wij als mens die keuze hebben is uitzonderlijk. Om een of andere reden hebben wij een bewustzijn gekregen, (zal wel een wetenschappelijke verklaring voor zijn, zoals ik al zei ik heb er niet veel verstand van). door ons bewustzijn hebben wij ook andere doelen in ons leven zoals sociale acceptatie, liefde, geluk etc.
Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 22:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Mephostophilis schreef op 14-03-2005 @ 00:00 :
Jij bestempelt het als een doel, maar het feit dat een plant zich zo 'gedraagt' dat hij zich voortplant is een simpel gevolg van evolutie. Hier is geen hoger doel bij betrokken, net zoals bij mensen. [/Q] ik begrijp je niet volledig (hmm jouw sig..) Wat bedoel je met een hoger doel? Ik heb het niet over een hoger doel. Ons doel in het leven, is vanuit onze oorsprong ons voortplanten. En de evolutie heeft hier eigenlijk vrij weinig mee te maken. De evolutie is eigenlijk weer een middel om er voor te zorgen dat het leven blijft bestaan de allereerste levensvormen, hoe primitief die ook waren hebben zich op een of andere manier ook voortgeplant, dmv de evolutie konden deze zich aanpassen aan de omgeving etcetera waardoor het leven meer kans van slagen krijgt. Een hoger doel dan leven op zich is er niet volgens mij. Dingen als god en verhevenheid zijn bedacht door mensen die het niet konden accepteren dat er niks is na de dood en dat je leven vrijwel nutteloos is in het grotere geheel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Deftig gezegd: zonder God verdwijnt de premisse die noodzakelijk is om een teleologische interpretatie van de natuur te schragen. ![]() Ten overvloede: hiermee is geenszins gezegd, dat er dus ook een God bestaat.
||
![]() |
Citaat:
De mogelijkheid zich niet voort te planten? Die hebben alle wezens. Er valt inzoverre dus voor alle wezens wat te kiezen. Geen onderscheid mens/dier. Wilsvrijheid om die mogelijkheid ook in feite te benutten? Die heeft de mens evenmin als willekeurig welk ander dier. Het is geen toeval dat de meeste vrouwen zo graag kinderen willen, zomin als het toeval is, dat de meeste mannen daartoe gaarne hun steentje bijdragen. Instinct noemen we dat, waaraan mens en dier gelijkelijk onderhevig zijn. Bovenal moet je niet de vergissing begaan, uit loutere feitelijkheden een doel af te leiden. Het moge een feit zijn dat mensen zich in overeenstemming met hun aard -dus instinct- wensen voort te planten. Maar dit is niet hun functie/taak/doel. Het is enkel een feit. Dat feit is onvoldoende om de stelling te dragen, dat ook een doel voorligt. Het is niet uitgesloten. Maar je moet dan wel uitleggen, waarom. Dat zal lastig worden, want, als gezegd, dan zul je, voorzover ik kan zien, met een god op de proppen moeten komen. En dan moet je weer aannemelijk maken, dat er een god is.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En heb jij trouwens niet wat beters te doen? Elke dag gemiddeld 36 berichten plaatsen...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
geloof maakt niet aannemelijk dat er een god is. Mensen geloven in god. Dus er is een god Mensen geloven in Paars konijn dat Duitsers als ontbijt eet Dus er is een paars konijn dat Duitsers als ontbijt eet. ? Jij vindt het aannemelijk dat er een god is, dus jij gelooft. Dat is een ander verhaal.
||
Citaat:
Serieus, probeer eens met een fatsoenlijk argument (of in ieder geval een argument) te komen. Dus vertel maar eens waarom geloof het bestaan van god aannemelijk maakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wie heeft er gehoord van Julius Ceasar? Wie gelooft dat Ceasar heeft bestaan? Over Ceasar zijn 10 geschriften geschreven. Gedateerd 950 jaar na zijn leven. Iederen gelooft dat Ceasar geleefd heeft. Over Jezus zijn 15.000 geschriften geschreven. Gedateerd 130 tot 300 jaar na Zijn leven. Het leven van Jezus is veel meer beschreven en dus veel betrouwbaarder dan de geschiedenis van welke persoon dan ook uit het verleden. Jezus komt in bijna alle godsdiensten voor, of als profeet, of als goed mens of wat dan ook. De discussie of Jezus heeft bestaan, is dan ook zinloos. Zelfs in het woordenboek staat onder Jezus geschreven: Stichter van het Christendom, Zoon van God. Jezus was ook God, maar heeft het a.h.w. niet 'gebruikt' tijdens z’n verblijf hier op aarde. Maar Zijn uitspraken zijn duidelijk: Math. 10:40 Wie Mij ontvangt, ontvangt God Math. 25:31 Ik zal de wereld oordelen (dit is alleen God) Joh. 14:9 Als je Mij gezien hebt, heb je de Vader (God) gezien Genoeg argumenten? En kom nou niet op de proppen met 'Zo staat het niet in mijn woordenboek'. (Gandalf: en dit heeft niks met mijn ouders te maken, dus laat die erbuiten. jullie zoeken het wel erg ver he? met indoctrinatie?) Wat jullie ook zeggen, ik geloof ik God, en niemand kan dat meer veranderen, want ik kan de liefde van God nooit meer missen.
||
Citaat:
Indoctrinatie door ouders op religieus gebied is aan de orde van de dag, het komt zeer veel voor. Verder maakt het mij niet uit of jij wel of niet blijft geloven, maar als je erover in discussie wilt gaan moet je wel met argumenten aankomen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Waarom de discussie zinloos is kun je lezen, je isoleert alleen het zinnetje. Aan je ratio heb je soms helemaal niks inderdaad. Kun jij verklaren hoe tongentaal tot stand komt? En genezing (persoonlijk getuige)? En het spontane huilen, trillen en bewegen? Dit is voor mij echt het werk van de Heilige Geest die in je werkt. En wat jij zou moeten doen netzoals veel van mij vrienden (antichrist, ex-verslaafde, nazi) gewoon een keer een alpha cursus volgen (alpha staat voor begin, dus voor beginelingen). Zij waren ook heel sceptisch, maar stonden er wel voor open, voor wat nieuws. En wat heb je te verliezen? Het is helemaal gratis, je hoeft eigenlijk niks te doen, alleen aanwezig te zijn. Alleen angst kan je weerhouden.
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 17:28. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Uiteraard geen goed argument. Citaat:
![]() ![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Stel, jij bent blind en ik kan je genezen maar dat kost je 10 euro. Dan kan ik zeggen, het is die 10 euro echt waard, de wereld is heel mooi om te zien maar dat kan ik niet bewijzen, tenzij jij die 10 euro betaald. Sommige dingen vallen niet te bewijzen als jij weigert om mee te werken. Je mag natuurlijk zelf weten of je meewerkt, maar je moet je wel beseffen dat zolang je dit niet doet, je hem niet kan verwijten dat hij niets kan bewijzen. btw, om misverstanden uit de weg te gaan, ikzelf ben niet gelovig.
Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 18:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Offtopic: Ik weet dat iets dergelijks niet voor 100% bewezen kan worden, maar je snapt wat ik bedoel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Offtopic: Iets kan nooit bewezen worden in de zin van 100% zeker, maar wel bewezen worden in de zin van: "het is dusdanig waarschijnlijk dat het zo is dat we aan kunnen nemen dat het zo is." |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan namelijk niet hier van voor mijn pc laten zien dat God geneest etc. Daarom is het nuttig om dat zelf te gaan uitzoeken. Want je wilt toch alles met je eigen ogen zien???
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En als je dit niet vertrouwd, omdat dit wellicht door een gelovige is opgesteld en aan mij zegt dat dit niet geldig is, kan ik daar ook niks aan doen. Je moet dan zelf als niet gelovige zo'n kansberekening maken.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyways, ik zou hetzelfde tegen jou kunnen zeggen. Jij bent te lui je te verdiepen in wetenschapsfilosofie, natuurkunde, sterrenkunde, wiskunde en logica. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het bestaat! We kennen zelf , best vele vormen , maar niet alle ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
de zin?? Gandalf | 36 | 01-12-2003 22:14 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Psychologie |
Betoog: Het nut van het leven? Verwijderd | 18 | 18-07-2002 03:04 |