Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En waarom is het onzin dat ik er niets aan kan doen, wat zou ik er dan aan kunnen doen volgens jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik heb nooit om deze mensen als mijn ouders gevraagd... Ze snappen me niet, en doen er niet eens moeite voor om het wel te doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je schrijft dat je eigenlijk van niemand houdt. Hou je wel van jezelf? Als je namelijk van niemand houdt, sta je in feite helemaal alleen. Dan kun je maar het beste eerst van jezelf gaan houden. Wie weet komt de rest dan vanzelf. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom zou ik moeite doen om hun te begrijpen? Zij wilden kinderen, laat hen maar eerst komen.. En zolang zij familie boven hun eigen kinderen stellen en zetten, dan zijn het mijn ouders niet, qua gevoel... Ze veroorzaken het zelf hoor... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bovendien, dat je niet van iemand houdt betekent niet gelijk dat je dan bot bent tegen diegene. Er is ook zoiets als respect. Dat je walgt van alles wat je ouders doen en zeggen is niet iets waar jij niks aan kunt doen. Ik denk dat je maar moet beginnen met harder proberen je ouders te respecteren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vroeger had ik een hekel aan mijn ouders, ik haatte ze echt, want volgens een leraar (die mij enorm treiterde) hadden ze ook een hekel aan mij. Ik was twaalf, dan geloof je dat. Als nu een leraar dat zou zeggen, zou ik m uitlachen. Ik had een hekel aan hun, omdat zij een hekel aan mij hadden (dacht ik). Hiermee heb ik ze in die tijd erg veel pijn gedaan, want zij hielden van mij, maar als ze dat zeiden, schreeuwde ik al dat ze me haatten. Ze wisten niks van die leraar af. Ik zou in die tijd ook gezegd hebben: Ik geef niks om mijn ouders. Zíj waren namelijk fout, want zij hadden een hekel aan mij.
||
![]() |
Citaat:
eerst open je een topic dat je niet van mensen houdt en in het bijzonder niet van je ouders, maar dat je geen bijzonder slechte jeugd hebt gehad. Dan zeg ik dat je iig wel respect kunt tonen (wat logisch is gezien de verstrekte informatie) en vervolgens begin je te zeiken dat ik niet moet oordelen. Want je ouders verdienen helemaal geen respect. En je hebt daar allemaal zelf al heel goed over nagedacht. Dus aangezien wij toch nooit met 'oplossingen kunnen komen', aangezien we 1) de situatie niet kennen en 2) jij er toch al over nagedacht hebt raad ik je maar aan dan ook zelf een manier te vinden om van mensen te houden, wat dat ook moge zijn. En je ouders, die dump je maar ofzo. Je kunt niet van ze houden en je wilt ze niet respecteren. Uitgemaakte zaak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Afstand nemen kan voor veel opheldering zorgen.
||
![]() |
Citaat:
Uit een relatie kan je niet meer halen dan er in zit. Voel je geen genegenheid, dan kan je enkel een minimum aan respect tonen. BTW : ik hou ook niet echt van mijn ouders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
Werk, Geld & Recht |
ouders bieden geen steun meer elledc | 9 | 11-04-2005 10:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Een van mijn eerste brieven. Verwijderd | 8 | 01-05-2003 21:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meer mensen die het thema voortplanting niet vinden boeien? Rerisen Phoenix | 30 | 16-02-2003 19:08 | |
Psychologie |
Mijn zomervakantie tot nu Eend | 22 | 25-02-2002 16:22 |