Oud 23-03-2005, 11:02
Verwijderd
Sinds gister heb ik de hele dag al het gevoel dat ik heel nodig moet plassen, en als ik dan naar de wc ga (of het nou een klein beetje is of veel) heb ik tijdens het plassen geen pijnlijk of branderig gevoel, maar als je zeg maar bijna klaar bent een heel irritant drukkend gevoel, alsof je urinebuis in 1 keer heel hard sluit (weet niet hoe ik het beter uit kan leggen)

Ik ben al veel water, fruit, vitamine c aan het slikken, maar het helpt niet.
Kan dit een blaasontsteking zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:06
Verwijderd
Alles kan, het zijn wel oa symptomen ervan. Niemand hier kan zeggen hoe groot de kans is ed, ga even langs de dokter, hij/zij kan je verder onderzoeken en kan de diagnose wel stellen (en je ook meteen vertellen wat je er aan kunt doen ).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:08
Verwijderd
Alles kan, behalve diagnoses over internet stellen. Ga naar je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:12
Verwijderd
Ja, dat kan een blaasontsteking zijn, maar dat is natuurlijk niet zeker. Blaasontstekingen gaan vaak na een paar dagen over als je maar genoeg drinkt en goed eet, maar niet altijd, soms zijn er antibiotica voor nodig...
Naar de huisarts dus idd... eventueel kun je alvast een potje met je urine meenemen, dan kan-ie meteen testen of het een blaasontsteking is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-03-2005 @ 12:12 :
Ja, dat kan een blaasontsteking zijn, maar dat is natuurlijk niet zeker. Blaasontstekingen gaan vaak na een paar dagen over als je maar genoeg drinkt en goed eet, maar niet altijd, soms zijn er antibiotica voor nodig...
Naar de huisarts dus idd... eventueel kun je alvast een potje met je urine meenemen, dan kan-ie meteen testen of het een blaasontsteking is.
Bedankt :-) vanmiddag maar even een bezoekje brengen!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 13:22
Roos
Roos is offline
Over dat potje met urine: neem gewassen middenstraalurine mee.
Dus jezelf eerst goed wassen, dan plassen en je potje "in de straal steken", zodat je het middenste gedeelte van je plas opvangt
Oud 23-03-2005, 13:30
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik wil je niet bangmaken ofzo, maar alles wijst er wel op dat het blaasontsteking is, en dan zou ik wel snel naar de huisarts gaan.
De ontsteking kan (hoeft niet altijd) verder 'naar boven' kruipen, en zo je nieren bereiken. Met een anti-biotica kuur ben je met anderhalve dag van je klachten af (wel de kuur afmaken natuurlijk!).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 13:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 23-03-2005 @ 14:30 :
De ontsteking kan (hoeft niet altijd) verder 'naar boven' kruipen, en zo je nieren bereiken.
Hoeft niet altijd?
Dat gebeurt echt niet snel hoor. Het gebeurt wel vaak bij bv. zwangere vrouwen (30%). Maar bij een gezonde tiener is die kans vrij klein.

Maar natuurlijk is het niet slim om dagenlang met een blaasontsteking rond te lopen, als hij niet overgaat door veel water te drinken. Dan moet je wel even naar de huisarts gaan.
Oud 23-03-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Mandarijntje schreef op 23-03-2005 @ 14:30 :
Ik wil je niet bangmaken ofzo, maar alles wijst er wel op dat het blaasontsteking is, en dan zou ik wel snel naar de huisarts gaan.
De ontsteking kan (hoeft niet altijd) verder 'naar boven' kruipen, en zo je nieren bereiken. Met een anti-biotica kuur ben je met anderhalve dag van je klachten af (wel de kuur afmaken natuurlijk!).
Ik ben daarstraks naar de dokter geweest en ik schijn dus een flinke blaasontsteking te hebben (wel vreemd van dat flink.. zo erg voel ik het naar mijn mening niet eens)

maar goed, 10 dagen antibiotica :-) en hopen dat het snel over is!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:38
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
electropyri schreef op 23-03-2005 @ 16:52 :
Ik ben daarstraks naar de dokter geweest en ik schijn dus een flinke blaasontsteking te hebben (wel vreemd van dat flink.. zo erg voel ik het naar mijn mening niet eens)

maar goed, 10 dagen antibiotica :-) en hopen dat het snel over is!
Dat is het ook! (snel over dus)
Waarschijnlijk heeft je huisarts dit ook wel gezegd; wel de kuur afmaken, anders is er de kans dat niet alle bacteriën weg zijn en er dus weer een infectie kan optreden, en omdat de bacteriën het anti-bioticum al kennen dan, kunnen ze immuun raken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 16:52
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-03-2005 @ 14:22 :
Over dat potje met urine: neem gewassen middenstraalurine mee.
Dus jezelf eerst goed wassen, dan plassen en je potje "in de straal steken", zodat je het middenste gedeelte van je plas opvangt
Niet meer voor ts, maar misschien voor anderen:
Bovenstaande dus, en altijd ochtendurine. Bij de meeste huisartsen moet je dat voor een bepaalde tijd brengen, dan krijg je diezelfde ochtend/dag nog de uitslag.
Oud 23-03-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Mandarijntje schreef op 23-03-2005 @ 17:38 :
Dat is het ook! (snel over dus)
Waarschijnlijk heeft je huisarts dit ook wel gezegd; wel de kuur afmaken, anders is er de kans dat niet alle bacteriën weg zijn en er dus weer een infectie kan optreden, en omdat de bacteriën het anti-bioticum al kennen dan, kunnen ze immuun raken.

Ik mag het hopen ja ;-) we zullen zien ^_^
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:05
ekki
ekki is offline
Ochtendurine is niet noodzakelijk. Die ontstekingsdingen zijn ook wel in gewone urine te zien.
Oud 23-03-2005, 18:06
ekki
ekki is offline
Trouwens, als je ooit blaasontsteking hebt gehad is de kans groter dat het terug komt. Vooral vanaf nu echt veel meer drinken! 2 - 2,5 liter per dag zou ik wel aanraden.
Oud 23-03-2005, 18:18
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
ekki schreef op 23-03-2005 @ 19:06 :
Trouwens, als je ooit blaasontsteking hebt gehad is de kans groter dat het terug komt.
Niet als je je goed aan de kuur hebt gehouden.

En gewoon altijd plassen na de seks, en van voor naar achter afvegen enzo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 23-03-2005 @ 19:05 :
Ochtendurine is niet noodzakelijk. Die ontstekingsdingen zijn ook wel in gewone urine te zien.
Dat klopt inderdaad ja, mijn urine dat vandaag onderzocht is was ook "middag" urine
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Mandarijntje schreef op 23-03-2005 @ 19:18 :
Niet als je je goed aan de kuur hebt gehouden.

En gewoon altijd plassen na de seks, en van voor naar achter afvegen enzo.
Nou ja zelf al heb je een kuur gedaan, dan is de kans nog steeds groter hoor!
Daarnaast vind ik het persoonlijk overdreven om voor elke blaasonsteking een anti-biotica kuur te nemen. Ik heb al vaak erge blaasontsteking gehad, maar het altijd weggedronken en cranberrysap/ pillen gedronken/ geslikt. Maar ja dat is iets persoonlijks (al vind ik dat mensen wel vaak en graag pillen willen voor iets ).

En idd, zoals jij zegt, plassen na de seks!! Dat is toch wel een briljante uitvinding op het gebied van blaasontsteking, alleen jammer dat het voor de rest zo rot is om nog te moeten plassen na de seks
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 20:59
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Jah als je blaasontsteking voelt opkomen, moet je gelijk een paar liter water drinken en vitamine c slikken dan heb je kans dat de bacterien wegspoelen door het vele plassen en dat het niet doorzet.
Zowiezo mensen met een zwakke blaas of die geregeld last van ontstekingen hebben, wordt aangeraden om dagelijk voldoende vitamine C in te nemen of in de vorm van cranberry tabletten.
Beterschap iig!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten