![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan gewoon doormeppen hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben blij dat ik mijn NES een paar maanden na aanschaf weer heb weggedaan. Wat een onnoemelijk onding was dat. De SNES daarentegen was en is nog steeds ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
NES heerscht nog altijd de ballen onder menigeens reet weg! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() OK, de snes is op alle onderdelen beter, maar als onder zetter, dat gaat iets te ver ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja, als onderzetter gaat inderdaad te ver. Daarom haalt hij dat niveau ook niet ![]() ![]()
||
Citaat:
En PS2 heeft gewoon dezelfde controller als de PS1, wat een vernieuwing. Maar misschien zeg ik dit omdat ik zo'n Nintendo fanaat ben. Maar dan nog, ik vind wel wack van Sony dat ze die SNES controller gecopiëert (spel ik dat goed ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op je controller hebt zitten noem ik dat nog geen jatten. Het ergonomische aspect van het ontwerp van de controllers is toch echt anders. Als je jouw definitie zou hanteren vind ik de handvaten van de N64-en Gambecube-controllers gejat van de PS controllers. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Op de nieuwere PS1 en PS2 controller zitten inderdaad wel analoge stickies, maar dat is dan weer 'gejat' van de N64 controller. Maar ook hier weer zet ik vraagtekens bij het jatten. Is het niet zo dat er gewoon spellen uit gingen komen die het nodig gingen hebben? Multi-platform games met characters in 3d omgevingen die je op verschillende snelheden gecontroleerder moest kunnen besturen dan voorheen met een vierpuntdruktoets? Anyway Nintendo had wel de 'scope' met de eerste titels op de markt, zoals Mario 64, waarbij dat mogelijk was inderdaad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
shiit, het hoeft toch geen kunstwerk te zijn? sterker nog, dat is gewoon de beste vorm, ergonomie heet dat. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat het strict genomen wel gejat is, omdat Sony er klaarblijkelijk niet vanuit ging dat 3D(op de manier zoals we dat vandaag de dag op consoles kennen) vrijwel onmiddelijk de nieuwe standaard zou worden. Men was blijkbaar klaar om op dezelfde, zeer vertrouwde voet verder te gaan, toen ze plotseling gedwongen werden om het licht te zien. Wat dat betreft heeft Nintendo natuurlijk meteen het goede voorbeeld gegeven door de nieuwe besturingsvorm zeer succesvol toe passen in Super Mario 64. Het evolutieproces kwam daardoor snel op gang. Maar ik vraag me serieus af of men ook zelf op dit idee gekomen zou zijn. Ik vermoed dat dat nog enkele jaren op zich had laten wachten.... Daarom vind ik ook dat dit soort diefstal juist een van de voorbeelden is waarvan het zeer verstandig is dat het heeft plaatsgevonden. Immers de weg die door Nintendo werd ingeslagen was een hele sterke en moest haast wel navolging krijgen. Ik ben dan ook blij dat het zo massaal is overgenomen. Wie kan er tenslotte nog zonder?
||
![]() |
Citaat:
![]() Sterker nog zelfs het ergonomische aspect is anders. Dus puur hoe die in de handen ligt. Verder nomaals de redenering: een spel heeft X aantal knoppen nodig dus als een andere controller ook 4 knoppen heeft en een vierpuntdruktoets is het nog niet gejat automatisch. Multi-platform ontwikkelaars zoals EA eisen dat hun spellen een goede interface hebben, en ook als zodanig bediend kunnen worden als zij als ontwikkelaars bedoeld hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
overrated. gewoon regelmatig saven, en terugladen als zo'n ding afgevuurd werd, kans dat het een "huge ass miss" is ![]() en het "een hele basis platleggen" is wat overdreven. gewoon ruim bouwen en zorgen dat je niet op 1 bepaalde plek maar 1 bepaald gebouw hebt staan. als atreides heb je je fremen, leuke scouts. als ordos heb je de saboteurs, welke helemaal fijn zijn om te scouten. kaboem! als harkonnen scout je niet, je gooit plat. als harky spelend is dat saven + laden ook een goede strategy voor het afvuren van die death hands ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|