Oud 23-03-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 23-03-2005 @ 22:43 :
Ah, zonde. Ik heb zelfs de originele verpakking nog! Wat wel altijd irritant was, was m'n broertje die de eenden steeds heel vervelend rond liet vliegen. Als hij ze bestuurde miste ik bijna alles.
Kan dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2005, 21:50
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-03-2005 @ 22:48 :
Kan dat?
Jah, met de 2e controller.
Oud 23-03-2005, 21:52
Verwijderd
Ik wou echt dat ik mijn NES nog had, dat is veel gaver dan zo'n GC of PS2 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 21:54
Jolt
Jolt is offline
Idd, dat ding was meesterlijk.
Oud 23-03-2005, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 23-03-2005 @ 22:50 :
haha, dat was echt te gaaf, kreeg ik altijd dikke ruzie door met vriendjes omdat niemand daardoor een vogel wist te raken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 23:17
JCG
JCG is offline
tetris, ik heb er een trauma van over gehouden.
Oud 23-03-2005, 23:25
Verwijderd
Ik zag laatst op mtv de eerste (en geloof enige) man ter wereld die pacman heeft uitgespeeld. Die gast speelt al 20 jaar alleen maar pacman ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 08:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 24-03-2005 @ 00:25 :
Ik zag laatst op mtv de eerste (en geloof enige) man ter wereld die pacman heeft uitgespeeld. Die gast speelt al 20 jaar alleen maar pacman ofzo.
Volgens mij baal je dan echt, weet je niet meer wat je met de tijd moet doen .
Oud 24-03-2005, 10:31
Verwijderd
Spellen die ik met het meeste plezier meerdere malen heb uitgespeeld:

- Zelda 3 (snes)
- Metal Gear Solid (psx)
- Baldur's Gate 2 ToB (pc)

Dat waren nog eens tijden
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 11:55
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik heb lighthouse nooit uitgespeeld maar dat kwam omdat de cd stuk was, en die in de winkel niet meer werd verkocht.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:49
Verwijderd
Ring of Red, op de ps2.
jezus wat wordt dat spel gruwelijk moeilijk zeg.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-03-2005 @ 22:29 :
Ik ben uit irritatie gestopt met Baldur's Gate II, omdat ik in de eerste Dungeon zit, maar niet weet hoe je monsters kunt doden. Ze raken alleen bewusteloos. I suck.
huh, bewusteloos?
je kan gewoon doormeppen hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:09
no pain n death
no pain n death is offline
o.a. super monkey ball 2
Ik zat vast in wereld 7 geloof ik, kon 2 of 3 levels daar maar niet halen, gewoon te moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 18:58
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-03-2005 @ 22:29 :
Ik ben uit irritatie gestopt met Baldur's Gate II, omdat ik in de eerste Dungeon zit, maar niet weet hoe je monsters kunt doden. Ze raken alleen bewusteloos. I suck.
Dat komt omdat je geen wapens draagt, dan worden ze alleen bewusteloos geslagen maar als je wapens draagt gaan ze gewoon dood . En als je tegen trollen moet , moet je fire of poison op ze gebruiken nadat je ze bewusteloos hebt geslagen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:18
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-03-2005 @ 22:50 :
bende dat wist ik 15 jaar geleden niet
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef op 25-03-2005 @ 11:18 :
bende dat wist ik 15 jaar geleden niet
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:24
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Fishy schreef op 25-03-2005 @ 13:12 :
Speelde je op je derde al Duckhunt?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 25-03-2005 @ 13:24 :
Speelde je op je derde al Duckhunt?
Was duckhunt al uit in 1980 dan? '86 toch ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:52
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Laurens schreef op 25-03-2005 @ 13:54 :
Was duckhunt al uit in 1980 dan? '86 toch ofzo?
15 jaar geleden was het 1990.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik volgende week beginnen aan mijn derder rondje door Eternal Darkness . Om het spel voor 100% te kunnen uitspelen.
Oud 25-03-2005, 21:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 23-03-2005 @ 22:52 :
Ik wou echt dat ik mijn NES nog had, dat is veel gaver dan zo'n GC of PS2 ofzo.
Dat zeggen mensen alleen maar omdat dat zogenaamd stoer, hardcore en puur is. In werkelijkheid stelde die hele NES geen fuck voor en kwam de industrie pas echt op gang met de tweede generatie mainstream consoles.

Ik ben blij dat ik mijn NES een paar maanden na aanschaf weer heb weggedaan. Wat een onnoemelijk onding was dat. De SNES daarentegen was en is nog steeds
Oud 26-03-2005, 01:04
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-03-2005 @ 22:08 :
Dat zeggen mensen alleen maar omdat dat zogenaamd stoer, hardcore en puur is. In werkelijkheid stelde die hele NES geen fuck voor en kwam de industrie pas echt op gang met de tweede generatie mainstream consoles.

Ik ben blij dat ik mijn NES een paar maanden na aanschaf weer heb weggedaan. Wat een onnoemelijk onding was dat. De SNES daarentegen was en is nog steeds
heiligschennis pure heiligschennis

NES heerscht nog altijd de ballen onder menigeens reet weg!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 08:54
Koning
Koning is offline
die shit kun je overal kopen, vorig jaar zooi zitten kopen

2x Nes
2x Snes
1x Master System
1x Megadrive 1
1x Megadrive 2

+ een crapload aan spellen, en daar hoef je echt niks voor te betalen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 09:11
Sketch
Sketch is offline
Ik vond de controllers van de NES altijd wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 12:48
Pancake
Pancake is offline
Commandos 3 Destination berlin < grrr ik haat tijdmissies
en kirby and the amazing mirror op mijn GBA , die laatste 2 stukken krijg ik niet gevonden
Oud 26-03-2005, 14:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Built to last schreef op 26-03-2005 @ 02:04 :
heiligschennis pure heiligschennis

NES heerscht nog altijd de ballen onder menigeens reet weg!
Dude, dat ding is nog niet eens geschikt als onderzetter.
Oud 26-03-2005, 14:45
punky
punky is offline
price of persia 1&2
Oud 26-03-2005, 19:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
veel spellen, meestal omdat ze me niet echt wisten te boeien tot het einde

maar omdat ie echt te moeilijk was Ikaruga, niet te doen die game
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:00
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-03-2005 @ 15:02 :
Dude, dat ding is nog niet eens geschikt als onderzetter.
nou, eerste zelda en mario, duck hunt
OK, de snes is op alle onderdelen beter, maar als onder zetter, dat gaat iets te ver
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:13
Verwijderd
NFSU2

Nadat mijn auto helemaal was getuned had ik het wel gezien.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 21:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 26-03-2005 @ 21:00 :
nou, eerste zelda en mario, duck hunt
OK, de snes is op alle onderdelen beter, maar als onder zetter, dat gaat iets te ver
Nou ja, Super Mario Bros. 2 & 3 en Snake's Revenge waren altijd wel cool. Maar die eerste twee zijn in verbeterde versies te spelen op de SNES, dus dan blijf voor mij alleen Snake's Revenge over als laatste strohalm voor de SNES. En aangezien we voor enkele verouderde losse spelletjes de "wonderful ways of the rom" kunnen toepassen, kom ik alsnog uit op dezelfde conclusie.

En ja, als onderzetter gaat inderdaad te ver. Daarom haalt hij dat niveau ook niet
Oud 27-03-2005, 16:49
Verwijderd
overigens ook een taaie klant: ZOE2 op euro-extreme met een standaard jehuty.

Deed er wel tig keer over om langs Viola-Ardjet AI gezeik te komen.
met N-jehuty issie overigens moeilijker, want dan trap je het ding met 1 klap aan stront, game over.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 17:56
Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-03-2005 @ 10:11 :
Ik vond de controllers van de NES altijd wel fijn.
Het is wel grappig om te zien hoe Sony de controller van de SNES heeft gejat.

En PS2 heeft gewoon dezelfde controller als de PS1, wat een vernieuwing. Maar misschien zeg ik dit omdat ik zo'n Nintendo fanaat ben.

Maar dan nog, ik vind wel wack van Sony dat ze die SNES controller gecopiëert (spel ik dat goed) hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 18:24
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 27-03-2005 @ 18:56 :
Het is wel grappig om te zien hoe Sony de controller van de SNES heeft gejat.

Valt wel mee vind ik. Als je vier knopjes en een vierpuntdruktoets
op je controller hebt zitten noem ik dat nog geen jatten. Het ergonomische aspect van het ontwerp van de controllers is toch echt anders.
Als je jouw definitie zou hanteren vind ik de handvaten van de N64-en Gambecube-controllers gejat van de PS controllers.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 20:25
Friendly Friend
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 27-03-2005 @ 19:24 :
op je controller hebt zitten noem ik dat nog geen jatten. Het ergonomische aspect van het ontwerp van de controllers is toch echt anders.
Als je jouw definitie zou hanteren vind ik de handvaten van de N64-en Gambecube-controllers gejat van de PS controllers.
Leg jij maar de controllers naast elkaar van SNES en Sony, het enige verschil is dat er meer knoppen op zitten bij Sony en het heeft handvaten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 27-03-2005 @ 19:24 :
Wat natuurlijk wel gejat is is de anologe besturing, oftewel de 3D stick.
Oud 27-03-2005, 21:34
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-03-2005 @ 22:20 :
Wat natuurlijk wel gejat is is de anologe besturing, oftewel de 3D stick.
Op de SNES, waar het dus over ging, zit geen analoge shizzle.
Op de nieuwere PS1 en PS2 controller zitten inderdaad wel analoge stickies, maar dat is dan weer 'gejat' van de N64 controller. Maar ook hier weer zet ik vraagtekens bij het jatten.
Is het niet zo dat er gewoon spellen uit gingen komen die het nodig gingen hebben? Multi-platform games met characters in 3d omgevingen die je op verschillende snelheden gecontroleerder moest kunnen besturen dan voorheen met een vierpuntdruktoets? Anyway Nintendo had wel de 'scope' met de eerste titels op de markt, zoals Mario 64, waarbij dat mogelijk was inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 27-03-2005 @ 21:25 :
Leg jij maar de controllers naast elkaar van SNES en Sony, het enige verschil is dat er meer knoppen op zitten bij Sony en het heeft handvaten.
hoe wil jet het anders hebben dan?

shiit, het hoeft toch geen kunstwerk te zijn?

sterker nog, dat is gewoon de beste vorm, ergonomie heet dat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 27-03-2005 @ 22:34 :
Op de SNES, waar het dus over ging, zit geen analoge shizzle.
Op de nieuwere PS1 en PS2 controller zitten inderdaad wel analoge stickies, maar dat is dan weer 'gejat' van de N64 controller. Maar ook hier weer zet ik vraagtekens bij het jatten.
Is het niet zo dat er gewoon spellen uit gingen komen die het nodig gingen hebben? Multi-platform games met characters in 3d omgevingen die je op verschillende snelheden gecontroleerder moest kunnen besturen dan voorheen met een vierpuntdruktoets? Anyway Nintendo had wel de 'scope' met de eerste titels op de markt, zoals Mario 64, waarbij dat mogelijk was inderdaad.
Ik had het inderdaad over de N64.

Ik denk persoonlijk dat het strict genomen wel gejat is, omdat Sony er klaarblijkelijk niet vanuit ging dat 3D(op de manier zoals we dat vandaag de dag op consoles kennen) vrijwel onmiddelijk de nieuwe standaard zou worden. Men was blijkbaar klaar om op dezelfde, zeer vertrouwde voet verder te gaan, toen ze plotseling gedwongen werden om het licht te zien.

Wat dat betreft heeft Nintendo natuurlijk meteen het goede voorbeeld gegeven door de nieuwe besturingsvorm zeer succesvol toe passen in Super Mario 64. Het evolutieproces kwam daardoor snel op gang. Maar ik vraag me serieus af of men ook zelf op dit idee gekomen zou zijn. Ik vermoed dat dat nog enkele jaren op zich had laten wachten....

Daarom vind ik ook dat dit soort diefstal juist een van de voorbeelden is waarvan het zeer verstandig is dat het heeft plaatsgevonden. Immers de weg die door Nintendo werd ingeslagen was een hele sterke en moest haast wel navolging krijgen. Ik ben dan ook blij dat het zo massaal is overgenomen. Wie kan er tenslotte nog zonder?
Oud 27-03-2005, 22:04
Mark-The-Local-Hero
Citaat:
Havock schreef op 27-03-2005 @ 22:43 :

sterker nog, dat is gewoon de beste vorm, ergonomie heet dat.

Sterker nog zelfs het ergonomische aspect is anders. Dus puur hoe die in de handen ligt. Verder nomaals de redenering: een spel heeft X aantal knoppen nodig dus als een andere controller ook 4 knoppen heeft en een vierpuntdruktoets is het nog niet gejat automatisch. Multi-platform ontwikkelaars zoals EA eisen dat hun spellen een goede interface hebben, en ook als zodanig bediend kunnen worden als zij als ontwikkelaars bedoeld hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:18
Friendly Friend
Leuk zo'n discussie, ik geloof alleen wel dat we off topic zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 00:54
Daboman
Daboman is offline
Dune II

Stomme raketten die heel je basis platleggen Met welk ras ik ook speelde, ik liep altijd vast in het eerste level waar de tegenstander beschikking over zo'n raket kreeg.

Vergeleken met de superwapens van red alert 2 en dergelijken: 1 raket kan een complete basis in de as leggen, maar de nauwkeurigheid is minder. En je was veel afhankelijker van je construction yard.
Oud 28-03-2005, 08:03
LeylaLief
LeylaLief is offline
Trauma's... Zelda, Majora's Mask op de N64...

Enige Zeld spel waarbij ik echt helemaal geflipt werd van de frustratie... Ik kan echt niet tegen spellen met tijd, dat blijkt maar weer... Lange, heeele lange dagen achter dat &#*@#&spel gezeten, hehe, tevergeefs...

Geef mij maar lekker Fifa of NBA Street ofzo.. dat kan ik tenminste nog aan...
Oud 28-03-2005, 15:53
Watisdit
Watisdit is offline
swat 3 pff veel te moeilijk, je kijkt ff niet en na 2 schoten ben je dood, wel realistisch, maar ook moeilijk
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 28-03-2005 @ 01:54 :
Dune II

Stomme raketten die heel je basis platleggen Met welk ras ik ook speelde, ik liep altijd vast in het eerste level waar de tegenstander beschikking over zo'n raket kreeg.

Vergeleken met de superwapens van red alert 2 en dergelijken: 1 raket kan een complete basis in de as leggen, maar de nauwkeurigheid is minder. En je was veel afhankelijker van je construction yard.
Death hands.
overrated.
gewoon regelmatig saven, en terugladen als zo'n ding afgevuurd werd, kans dat het een "huge ass miss" is .

en het "een hele basis platleggen" is wat overdreven.

gewoon ruim bouwen en zorgen dat je niet op 1 bepaalde plek maar 1 bepaald gebouw hebt staan.

als atreides heb je je fremen, leuke scouts.
als ordos heb je de saboteurs, welke helemaal fijn zijn om te scouten. kaboem!
als harkonnen scout je niet, je gooit plat.

als harky spelend is dat saven + laden ook een goede strategy voor het afvuren van die death hands
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:24
EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Raphael Kaffiya schreef op 27-03-2005 @ 21:25 :
What de **** boeit et egt hoe die controllers eruit zien!!!! Het gaat om of het lekker speelt....... GBA ligt nog steeds en zal altijd et beste in de hand liggen......
Oud 02-04-2005, 20:37
blupp
blupp is offline
Ik heb nog nooit een final fantasy uitgespeeld omdat ik op de helft of eerder altijd ging balen van dat saaie turnbased gezeik en het verhaal met niet genoeg kon boeiend. Enige die ik bijna tot het eind heb doorgespeeld was final fantasy 3(of 6) op de snes, die was echt vet gewoon.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:43
blupp
blupp is offline
Citaat:
LeylaLief schreef op 28-03-2005 @ 09:03 :
Trauma's... Zelda, Majora's Mask op de N64...

Enige Zeld spel waarbij ik echt helemaal geflipt werd van de frustratie... Ik kan echt niet tegen spellen met tijd, dat blijkt maar weer... Lange, heeele lange dagen achter dat &#*@#&spel gezeten, hehe, tevergeefs...

Geef mij maar lekker Fifa of NBA Street ofzo.. dat kan ik tenminste nog aan...
Dit spel vond ik juist vrij makkelijk, ik had ook alle maskers. Als je die song weet om de tijd te verslomen(song of time achterstevoren geloof ik) heb je 2 keer zolang de tijd en dan is het bijna gewoon een normaal zelda spel
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:46
Otnemem
Otnemem is offline
Star Wars op de NES; jezus, ik kon nooit dat laatste level halen.

Vroeger waren de spellen nog enigszins moeilijk, nu niet. Ikaruga, Ninja Gaiden en Devil May Cry 3 zijn een uitzondering.

En Final Fantasy is ook kut; Turn Based Crap.

FInal Fantasy 6 had wel coole muziek.
Oud 03-04-2005, 13:25
Verwijderd
Op de NES had je Defender of the Crown. Daarbij moest je landjes veroveren door middeleeuwse steekspellen of zwaardgevechten, maar ik heb nooit alles kunnen veroveren . De vijand pakte steeds als ik er bijna was weer twee landjes terug
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten