Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar een bewijs is natuurlijk per definitie onweerlegbaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het antwoord lijkt me duidelijk |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb pas met ANW een hele lessenserie gehad over de evolutieleer en bewijzen dat die leer niet klopt. Aangezien mijn geheugen zeer slecht is en mijn opletgehalte ook niet altijd erg hoog, kan ik je die argumenten niet allemaal meer mededelen, (mss kan je aan zwartwit vragen, zij heeft beter geheugen) maar dat is maar goed ook anders zouden we een beetje erg off-topic gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, als jullie dat soort dingen bij ANW doen mag die leraar wel eens geëxecuteerd worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Slechts de micro evolutieleer is bewezen en dat is niet in tegenspraak met het scheppingsverhaal. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook zei ik "zo goed als bewezen". Als er bewijzen waren dat het niet klopte zou niemand er aan twijfelen dat het idd niet klopt. Even een wilde gok: jij volgt onderwijs op een christelijke school of zo? (Off-topic: leraren die eigen religieuze opvattingen verkondigen zouden idd ontslagen moeten worden. Net als die prof uit dat andere, gesloten, topic, die een minuut stilte wou op afgelopen vrijdag ![]() @ Makelville: Op het gebied van de evolutieleer zijn er tenminste nog dingen bewezen. Ik heb nog nooit een enkel bewijs gezien dat zou duiden op het bestaan van een god. |
![]() |
||
Citaat:
Tussen de tijd van het sterven en opnieuw gebeoren worden zit een bepaalde tijd. Die tijd breng je door in de hemel, of hoe je het ook wilt noemen. Op dit moment zijn er dus 'mensen' in de hemel (aan het wachten), en mensen op aarde aan het leven. Als er meer mensen komen, neemt het aantal mensen in de hemel af. En ja, ooit zijn de mensen in de hemel op, en als er dan nog mensen geboren worden, krijg je zombies. Denk ik. Ongeveer. Wat ik eigenlijk wil zeggen, van reïncarnatie heb ik geen kaas gegeten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien, ook al geloof je dat elk gestorven mens ooit terugkomt, dan nog zegt dat niets over de hoeveelheid kinderen die een gereïncarneerd mens tijdens zijn leven produceert, aangezien kinderen 'uit het niets' verschijnen en er niet voor vereist is dat eerst een ander mens is doodgegaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik weet het, jij bent nou eenmaal tegen al de vormen van niet-neutraal onderwijs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bekijk even de twee kampen: evolutieleer tegenover creationisme. Voor de eerste zijn er wel bewijzen, zij het in jouw ogen minimaal misschien, maar voor de tweede heb ik nog geen enkel bewijs gezien. Bewijs het bestaan van een god maar eens. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo simpel is het |
![]() |
||
Citaat:
Maar misschien is er nog een andere verklaring voor alles om ons heen. Je weet maar nooit. Makelville, je bent een ware agnost. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat overigens ook tegen het anti-evolutie idee werkt is de definitie van de evolutietheorie, er is nooit letterlijk gezegd hoe de evolutie van alle soorten door de tijd is verlopen. Wel is er een proces geconstateerd die ons een idee kan geven over de mogelijke verloop, iets dat vervolgens ondersteunt wordt door de hedendaagse soorten, en de oudere skeletten. Effectief, aangezien het principe praktisch niet onderuit te halen is, en de enige kanttekening kan zijn dat er tussenstappen niet kunnen kloppen. Maar ja, aangezien daarbij ook geen tegendeel is bewezen blijft dat ook steken..
||
![]() |
Citaat:
![]() Evolutie is er nog steeds: Tegenwoordig verwijdert de tandarts bij veel volwassenen de verstandskiezen omdat voor deze laatkomers geen plek meer is. Dat de menselijke kaak versmalt komt doordat we ons gebit minder intensief gebruiken. Evolutie is dus niet iets van gisteren. Door natuurlijke selectie veranderen soorten nog steeds. Die veranderingen zijn vaak pas achteraf vast te stellen. Uit het biologieboek van mijn zusje.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Trouwens, ik zie niet waarom (macro-)evolutie een Schepper uitsluit.
||
Citaat:
Macro-evolutie : totale aanpassing van een organisme aan zijn omstandigheden, waardoor op de lange duur nieuwe soorten ontstaan. Alle huidige soorten zouden zijn ontstaan uit eencelligen, 4 miljard jaar terug. Dus Wiltine had gelijk met haar suggestie dat dat van die kaak micro-evolutie betrof.
Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 18:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Krishna Bewustzijn Majella | 42 | 14-03-2008 12:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme ninie | 160 | 27-05-2007 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 11-01-2007 14:18 |