Oud 29-03-2005, 12:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oké, jongens (en meiden), hulp nodig!

Dit is de situatie: Een leuk meisje, al een paar jaar mee bevriend, sinds een paar weken weer héél hecht. Is sinds afgelopen woensdag weer vrijgezel. Heeft het na een lange periode van twijfel toch uitgemaakt met d'r vriendje. Trekt nu heel veel naar mij toe, maar ik weet niet of r meer inzit dan vriendschap.

Maar da's het punt niet. Het punt is dit: nu is natuurlijk het goede moment om wat meer tijd met haar door te brengen. Maar: wat gaan we doen?! Ik zoek iets leuks voor in het weekend. Iets wat je op vrijdagavond/zaterdag(avond)/zondag kunt doen.

Ik ga niet wéér naar de bios. Ten eerste draaien er op dit moment alleen maar baggerfilms en ten tweede heb ik de bios nu wel gezien. Dat hebben we afgelopen zondag ook al gedaan. Ik wil ook niet alleen maar op de bank hangen met een film. Ik zoek dus iets leuks om te doen met z'n tweeën, maar ook niet iets waar het héél dik bovenop ligt dat ik meer zoek dan vriendschap. Tja, daar heb ik nou eenmaal een topic op L&R voor nodig...

Het centrale 'Wat te doen...'-topic bovenaan de pagina gaat dus niet op. Dat heb ik al doorgelezen en daar staan best leuke dingen in, maar dan voor stelletjes. Voor de mensen die al (lang) een relatie hébben. Die tip is dus al overbodig.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 14:44.
Advertentie
Oud 29-03-2005, 12:33
Matjong
Matjong is offline
Gebruik misschien de zoekfunctie eens, dit lijkt me wel een onderwerp waar al eerder over gesproken is. Daarbij staan in bovenste topic volgens mij best wel ideeën voor een gewone date?

Effe snel via search gekeken:
http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=date

Veel plezier op je date in elk geval.
Oud 29-03-2005, 12:36
Verwijderd
Ga iets actiefs doen. Bowlen, kanoën, iets wat je bezighoudt. Zwemmen is wellicht ook een optie maar niet iedereen vindt dat even leuk. Poolen, skieën in een indoorbaan... er zijn zoveel dingen te bedenken Succes.
Oud 29-03-2005, 12:38
Bloem
Bloem is offline
Wéér een goede vriendin?
Oud 29-03-2005, 13:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-03-2005 @ 13:38 :
Wéér een goede vriendin?
Idd, je zoekt ze wel uit he?

Oke, als je niet voor een filmpje gaat (wat heel therapeutisch werkt op net-vrijgezelligen) dan kan je er bv voor kiezen om d'r een middagje mee te nemen om te shoppen oid. Vaak als dames net vrijgezel zijn hebben ze de behoefte om gigantisch veel geld over de balk te smijten (althans.. ik wel ) en als je daaraan mee kan werken is dat altijd .
Kunt vervolgens een terrasje pakken, uit eten gaan, whatever. Zorg iig dat ze een leuke, volle dag heeft zodat ze geen tijd heeft om te zitten mokken over haar ex, maar het gewoon leuk en gezellig heeft met jou.
Oud 29-03-2005, 13:42
Brasco
Brasco is offline
Je moet naar het Theater gaan... naar BoomChicago bijvoorbeeld (http://www.boomchicago.nl) hele leuke tent.. Doe je het om haar op te vrolijken en maak je er een leuke avond van.. vooral lekker jezelf blijven en lijkt me logisch dat je niet teveel toenadering zoekt, omdat ze het misschien ff gehad heeft met relaties, en meer op zoek is naar een lieve en zorgzame vriend.. alle tijd, en probeer vooral niks te forceren.. heel veel succes

edit: laat ik het nog ff wat makkelijker voor je maken en een beschrijving van een ideale date geven (in mijn ogen)

Eerst ga je naar het Centrum van Amsterdam.. lekker ff door de stad slenteren.. is het lekker weer kan je indien je budget het toelaat lekker op het terras gaan zitten en wat drinken.. indien geen geld ga je lekker naar het Vondelpark en ga je lekker in t gras liggen met een flessie wijn en een zak chips (gekocht in supermarkt ). Vervolgens kan je nog ff winkelen als je dr van houdt en richting BoomChicago. onderweg ga je ergens wat eten.. of dat nou een McDonalds is of een goedkoop restaurantje maakt niet echt uit.. als je het zelf gezellig maakt dan is alles ok !! Vervolgens naar een voorstelling in BoomChicago.. naar de voorstelling kan je eventueel nog naar een leuk Cafe gaan.. nou als je dit allemaal uitvoert en het is gezellig, dan kan dr vrij weinig mis gaan !!!

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 13:48.
Oud 29-03-2005, 14:04
Isiyanka
Isiyanka is offline
Shoppen is leuk, maar jij als jongen zijnde houdt daar vast niet van Picknicken ook, maar dat is wel te romantisch denk ik
Tja het hangt er een beetje vanaf wat voor dingen jullie allebei leuk vinden, dan zeg je namelijk makkelijker van 'jij vindt dat leuk, ik ook, zullen we het samen gaan doen?' Dus dat kan sporten zijn, of bowlen, of wat dan ook... hangt van jullie twee af
Mja daar heb je ook niet veel aan, sorry
Oud 29-03-2005, 14:19
Custom
Custom is offline
Bowlen, poolen in een café, theater (cabaretshow is tof, samen lachen) of bij de Jap gaan eten, halve kookshow krijg je daar
Oud 29-03-2005, 14:34
leucomelas
leucomelas is offline
omg! is dat zij?alsin: zolang al naar verlangend? zoniet, dan heb ik iemand anders voor...

ga fijn samen picknicken, winkelen, een zeer lekkere maaltijd maken, samen knutselen, stukje fietsen, skateboarden/skeeleren, samen zuipen, tekenen, elkaar van legoblokjes namaken, schaken, mens-erger-je-nieten, zonnen, ijsjes maken, twister doen....
pff
Oud 29-03-2005, 14:37
Verwijderd
- In de shop chillen
- iets sportiefs doen (squash ofzo)
- naar een leuk concertje ergens gaan
- klaverjassen

of je kan natuurlijk het immer succesvolle "kom piktrekken dan" proberen.
Oud 29-03-2005, 14:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-03-2005 @ 13:38 :
Wéér een goede vriendin?
Dezelfde als uit m'n begintijd op dit forum.
Oud 29-03-2005, 15:13
JJ13
JJ13 is offline
bowlen is altijd leuk
Oud 29-03-2005, 15:20
Verwijderd
Gheh, ik ken het. Ik heb ook een goede vriendin (je weet wel, hetzelfde verhaal).
Ik doe ook regelmatig verschillende dingen leuke dingen samen met haar.

Veel uitgaan, en dan poolen en tafelvoetbalspelen in het café. ()
Avondje schaken. Ik heb zo'n schaakbord van d'r gehad, met ad-glaasje ipv speelstukken.

Wandeling maken door het bos.
Samen naar de stad (ja dat kan leuk zijn ja).
Gewoon gezellig thuis zitten bij een van de twee, en dan praten, wat eten, beetje tv kijken, (kaart)spelletje doen, enz.
Samen sporten zoals een fietstocht of gaan zwemmen (en nee, niet alleen als een 2 tieners in het bubbelbad, maar (ook) gewoon sportief baantjes trekken enzo. )
Uitnodigen voor show o.i.d. (naar een concert/optreden, musea, e.d.)
Samen in de zon op het gras liggen, naar muziek luisterend die jullie allebei leuk vinden.
Samen koken, of alleen jij iets voor haar. Kan hardstikke leuk zijn.

Maar eigenlijk zijn dit dingen die ik zou doen in mijn geval, ik kan natuurlijk niet zeggen wat voor jullie het leukste is.
Oud 29-03-2005, 15:26
Codaz
Codaz is offline
Waarom kan ik hier op scholieren.com dit topic nou niet gewoon bookmarken potverjandriedubbeltjes
Oud 29-03-2005, 15:58
Verwijderd
Wat je moet doen is je iets minder braaf gedragen. Vrouwen zijn dol op klootzakken.
Oud 29-03-2005, 16:12
esprit-chick
esprit-chick is offline
voor haar koken

t idee, samne iets bedenken, boodschappen, wat te drinken erbij uiteraard

thuis, eerst 1e wijntje oid, dan ruistigjes aan beginne met koken wordt t heel erg gezellig hoor
Oud 29-03-2005, 16:16
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2005 @ 15:40 :
Dezelfde als uit m'n begintijd op dit forum.
Nou, ga dr dan maar niet vanuit dat ze nu opeens iets met je wil beginnen. Zeker niet als het net uit is met dr vorige vriend.
Oud 29-03-2005, 16:21
WolterB
WolterB is offline
Wat kan je gaan doen in zo'n situatie:

Theater, leuke voorstelling als er nog kaartje beschikbaar zijn.
Musical, mits niet te duur en ook nog kaartjes vrij
Een stuk wandelen, gezellig praten, haar d'r hart uit laten stoerten en een picknick, mits goed weer.
Stadten (en daarna een gezellig caféetje of restaurant in), werkt altijd goed.
Zwemmen is ook leuk om te doen, vooral buiten als t mooi weer is.
Een standwandeling werkt ook ontzettend goed.
Een avondje een uitgebreide maaltijd voor dr koken.

En mocht je nog ideeën willen, shoot me
Oud 29-03-2005, 16:32
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
- shoppen
- uitgaan
- pretpark
- karten

een beetje creativiteit en je hebt een leuke dag
Oud 29-03-2005, 16:34
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-03-2005 @ 13:36 :
Ga iets actiefs doen. Bowlen, kanoën, iets wat je bezighoudt. Zwemmen is wellicht ook een optie maar niet iedereen vindt dat even leuk. Poolen, skieën in een indoorbaan... er zijn zoveel dingen te bedenken Succes.
Bij zwemmen ben je natuurlijk ook nakende, waardoor er misschien dingen kunnen gebeuren waar je achteraf spijt van krijgt en je niet meer terugkunt naar de normale vriendschappelijke verhouding tussen jullie beiden.

Tja, bios. Ik ga binnenkort met mijn vriend naar een toneelstuk. Het is weliswaar voor school, maar het is erg leuk om dit soort activiteiten te doen en je pikt nog wat cultuur mee ook. Verder heeft zij een hobby van voetballen (of jij ), tenissen weet ik veel wat. Ga kijken als ze moet trainen of een wedstrijd heeft ofzo. Beetje mental coachen
Oud 29-03-2005, 16:55
juno
juno is offline
Heb je enig idee hoe therapeutisch het kan zijn als een jongen zijn armen om je heenslaat, op je voorhoofd kust en in je oor mompelt: "ik ben al jaren gek op je, weet je dat? En al die tijd liet jij je verdriet doen door die gast, ik werd er knettergek van."

Als je je ooit leuk gaat vinden, of gaat beseffen dat ze je leuk vindt, is het nu en meteen, niet als het nog moet groeien, want daarvoor kennen jullie elkaar al te lang en te goed.

Nee heb je. Ja kun je krijgen.
Oud 29-03-2005, 17:00
Lorelei
Lorelei is offline
Koekjes bakken. :verliefd:

Of door het vondelpark steppen.

Nah, ik ben daar ook nooit zo goed in, het bedenken van zulke dingen. Maar gewoon een beetje wandelen en kletsen vind ik al erg leuk.
Oud 29-03-2005, 17:03
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-03-2005 @ 16:58 :
Wat je moet doen is je iets minder braaf gedragen. Vrouwen zijn dol op klootzakken.
Niet klootzakken die vreemdgaan, maar wel "grappige/leuke" klootzakken. En "braaf" is altijd fout, dat verveeld heel snel
Oud 29-03-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 29-03-2005 @ 18:03 :
Niet klootzakken die vreemdgaan, maar wel "grappige/leuke" klootzakken. En "braaf" is altijd fout, dat verveeld heel snel
Precies.
Oud 29-03-2005, 17:08
fractuur
fractuur is offline
als het mooi weer is in de lente:

Terrasje pakken, uitwaaien op het strand (gewoon eten & voetbal mee ofzo), leren in het dichtstbijzijnde park, samen sporten twee keer per week gaan hardlopen ofzo (heb jij vaste tijdstippen dat je haar ziet, kan ze niet: spreek je haar over de telefoon )
Oud 29-03-2005, 17:10
Lorelei
Lorelei is offline
Jaaa, strand!
Oud 29-03-2005, 18:31
kiddin
kiddin is offline
Karten, squashen, pretpark, hardlopen, concert...
Oud 29-03-2005, 20:25
Qimm
Qimm is offline
Actieve dingen als het mooi weer is (MBT-en, wandelen, potje voetbal) en idd lekker koken/bakken als het pokke weer is en dan het resultaat samen opeten
Oud 29-03-2005, 20:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-03-2005 @ 21:25 :
Actieve dingen als het mooi weer is (MBT-en, wandelen, potje voetbal) en idd lekker koken/bakken als het pokke weer is en dan het resultaat samen opeten
Wat precies is MBT-en?
Oud 29-03-2005, 20:43
Qimm
Qimm is offline
Mountainbiken Misschien is het ook MTB-en
Oud 29-03-2005, 21:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Luna schreef op 29-03-2005 @ 17:16 :
Nou, ga dr dan maar niet vanuit dat ze nu opeens iets met je wil beginnen. Zeker niet als het net uit is met dr vorige vriend.
Oud 29-03-2005, 22:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2005 @ 13:23 :
Het centrale 'Wat te doen...'-topic bovenaan de pagina gaat dus niet op. Dat heb ik al doorgelezen en daar staan best leuke dingen in, maar dan voor stelletjes. Voor de mensen die al (lang) een relatie hébben. Die tip is dus al overbodig.
Dat is niet waar, er staan zat dingen in die ook date-achtig zijn, jullie kennen elkaar al, dus het wordt niet een blind date waarbij je allebei te verlegen bent om te praten. Ik neem aan dat er genoeg gespreksstof zal zijn, dus kunnen jullie van alles doen.

Lijkt me sterk dat je alleen maar 'een avondje naar de bios' kunt verzinnen.. Hoe moet het verder als je wel een relatie hebt? In het sticky topic kijken?
Oud 29-03-2005, 22:12
schurk
schurk is offline
ga eens samen koken, filmpje kijken en daarna een avondwandeling of op stap. dan niet naar je stamkroeg met allerlei bekende, maar ergens rustig wat drinken

doet t ook goed bij vrienden/vriendinnen

t is dat we hier zelf een HUGE dakterras hebben, maar verder..
Oud 30-03-2005, 19:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mjah... ze vindt al iemand anders "leuk", zegt ze, "al is het niet echt verliefdheid". Luna, Methusaleh, waarschijnljk hebben jullie gelijk.
Oud 30-03-2005, 20:53
Snuitermans
Snuitermans is offline
Tapasbar of een zogenaamd 'studentenrestaurant'. Wijn, eten en als afsluiting naar een of andere jazzclub/café.
Oud 30-03-2005, 20:59
Gothic
Gothic is offline
Je krijgt toch echt dezelfde antwoorden als die tips die in dat topic staan... i kvind het wat overbodig. Als je je hart wil luchten is er op psy een heeeeeel mooi topic voor.

Al deze tips staan ook in dat topic bovenaan de pagina.
Oud 30-03-2005, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoezo wil ik hier m'n hart luchten, Gothic?
Oud 30-03-2005, 21:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 22:03 :
Hoezo wil ik hier m'n hart luchten, Gothic?
Omdat je voor tips in die volle en dat topic dat hier bovenaan staat genoeg tips kunt vinden. Wat hier wordt genoemd staat daar ook, maar dan wat meer...
En nee dat gaat niet alleen over liefdesrelaties.
Oud 30-03-2005, 21:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 22:05 :

En nee dat gaat niet alleen over liefdesrelaties.
Jawel. Ik heb het doorgelezen.
Oud 30-03-2005, 21:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 22:06 :
Jawel. Ik heb het doorgelezen.
Heb je dan 1 nieuw ding hier gehoord? Ik niet...
Oud 30-03-2005, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 22:09 :
Heb je dan 1 nieuw ding hier gehoord? Ik niet...
Schaken.
Oud 30-03-2005, 21:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 22:16 :
Schaken.
Ow, dat valt zeker niet onder (gezelschaps)spelletjes ?
Oud 30-03-2005, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 22:20 :
Ach, we gaan toch bowlen zaterdag, met een (ander) stelletje, dus eigenlijk is dit topic niet meer nodig. En als ze die ander leuker vindt dan mij, wat er wel inzit, is het écht niet meer nodig.

Dus als iemand zich geroepen voelt dit dicht te spammen: ga je gang.

Een slotje kan ook, maar da's minder leuk.
Oud 30-03-2005, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 22:20 :
Ik doe het wel eens met mijn vriendin. Dus.
Oud 30-03-2005, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 22:23 :

Dus als iemand zich geroepen voelt dit dicht te spammen: ga je gang.

Een slotje kan ook, maar da's minder leuk.
wtf

Dat nodigt echt uit tot een slotje
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten