Oud 31-03-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2005 @ 13:43 :
Maar als iedereen appels eet, dwing je ze toch ook niet opeens om een peer te eten? Let wel: ik vind het een interessant idee om het Arabisch meer in de Eu te betrekken, maar het is wel een taal die vrij lastig is om te leren in tegenstelling tot Engels, Frans of Duits.
In Europa eten we toch niet allemaal één zelfde soort fruitstuk? Er zijn meerdere soorten. (lees: meer talen) Als er daadwerkelijk een dergelijk plan wordt ingevoerd, zou het wel handig zijn om een totaal onpartijdig taal in te voeren. En nu ik toch al met het Arabisch bezig ben, kan ik het alleen maar toejuichen.
En Arabisch is wel te doen hoor, de klanken zijn weliswaar anders, maar op een gegeven moment is het echt wel te doen. Wennen en oefenen.

Maar eerlijk gezegd ben ik tegen dit plan. Maar als het tóch doorgevoerd zou worden..dan ben ik voor bovenstaande. Iets onmogelijks, maar toch..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 13:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 13:39 :
Des te eerlijker.

Elk EU-lid zou immers voor eigen taal gaan, een totaal onbekend en toch wel rijke taal dat in vele landen gesproken wordt invoeren, lijkt me des te meer een goed plan!
Dan kan je net zo goed voor Japans gaan.

Arabisch lijkt me overgens wel een mooie taal.
Oud 31-03-2005, 13:09
Verwijderd
Ja, Engels, dat wordt toch al veel gesproken in de zakenwereld enzo.

Maar eigenlijk ben ik er wel voor om uit de Europese Unie te stappen. Als die grondwet enzo er komt, krijgt onze eigen regering steeds minder gezag/invloed over hoe we alles in ons eigen land regelen. Kijk naar een land als Noorwegen, zij zitten ook niet in de EU en alles is daar ook goed geregeld. Dus ik vind dat we de EU helemaal niet nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-03-2005 @ 14:04 :
Dan kan je net zo goed voor Japans gaan.

Arabisch lijkt me overgens wel een mooie taal.
Mja, kan inderdaad wel.. maar Japans wordt niet in veel landen gesproken itt het Arabisch. Half Azie en Afrika spreken Arabisch

Ja, het is een mooie taal
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Des te eerlijker.

Elk EU-lid zou immers voor eigen taal gaan, een totaal onbekend en toch wel rijke taal dat in vele landen gesproken wordt invoeren, lijkt me des te meer een goed plan!
Esperanto
Oud 31-03-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-03-2005 @ 14:14 :
Esperanto

Yay, gratis cursus
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:23
meisje
meisje is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 13:54 :
In Europa eten we toch niet allemaal één zelfde soort fruitstuk? Er zijn meerdere soorten. (lees: meer talen) Als er daadwerkelijk een dergelijk plan wordt ingevoerd, zou het wel handig zijn om een totaal onpartijdig taal in te voeren. En nu ik toch al met het Arabisch bezig ben, kan ik het alleen maar toejuichen.
En Arabisch is wel te doen hoor, de klanken zijn weliswaar anders, maar op een gegeven moment is het echt wel te doen. Wennen en oefenen.

Maar eerlijk gezegd ben ik tegen dit plan. Maar als het tóch doorgevoerd zou worden..dan ben ik voor bovenstaande. Iets onmogelijks, maar toch..
Ik bedoel meer dat het een ander soort taal is. Je hebt slavische talen bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 11:45 :
[B]Moeten is dwang.Friezen spreken vaak Fries i.p.v. Nederlands ja/nee
Friezen zijn uitschot en moeten zich niet aanstellen en gewoon Nederlands spreken. ja.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:24
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
bootz schreef op 31-03-2005 @ 14:09 :
Ja, Engels, dat wordt toch al veel gesproken in de zakenwereld enzo.

Maar eigenlijk ben ik er wel voor om uit de Europese Unie te stappen. Als die grondwet enzo er komt, krijgt onze eigen regering steeds minder gezag/invloed over hoe we alles in ons eigen land regelen. Kijk naar een land als Noorwegen, zij zitten ook niet in de EU en alles is daar ook goed geregeld. Dus ik vind dat we de EU helemaal niet nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
I love stars schreef op 31-03-2005 @ 13:15 :
Waar slaat deze reactie op!
Het niveau in het algemeen van duits en frans op de middelbare school is slecht.
De leerlingen die niet gemotiviveerd zijn en/of slecht zijn in talen , leren het dan toch niet op een voldoende niveau om er iets aan te hebben. Die leerlingen kunnen beter hun aandacht besteden aan andere vakken. En met de tijd die er vrijkomt kan ook extra tijd worden besteed aan de vakken nederlands en engels. Dit is vooral handig voor de dyslectische leerlingen en de leerlingen die slecht in talen zijn.

Ik vind die reactie van jou nergens opslaan. Er stond volgens mij wel enige argumentatie bij waarom ik de verplichting wou afschaffen. Als je het hier niet mee eens ben, zeg dan waarom en kom met argumenten.
Dan moet men die leerlingen maar eens motiveren! Potverjandriedbbeltjes! Een schop onder die luie reet! De zweep erover! Als we alle vakken af gingen schaffen waarvoor leerlingen niet gemotiveerd zijn, kunnen we wel met alles ophouden. De meeste leerlingen zijn echt niet gemotiveerder voor Nederlands of Engels op de middelbare school. Moeten we dat dan ook maar afschaffen? Ik dacht het niet. Het is heel belangrijk en hel handig als je meerdere talen kunt spreken. En als een groot deel van de leerlingen zich dat niet realiseert, is dat jammer, maar geen reden om het af te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Dan kan men beter voor Chinees kiezen, dat wordt door veel meer mensen gesproken en de economische macht van de Chinezen blijft voorlopig sterk groeien.
Oud 31-03-2005, 13:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 13:30 :
Geil jij op mensen irriteren of is het slechts je levenstaak?

Islam = / = Arabisch Wie heeft het hier over de Islam(?)

En ja, ontopic..

Áls er een voertaal zou komen voor de EU, dan ben ik voor Frans of Arabisch.
Geen hond hier spreekt Arabisch, muts!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:30 :
Geen hond hier spreekt Arabisch, muts!
Dáárom,

lees mn andere posten ook eens..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 31-03-2005 @ 14:29 :
Dan kan men beter voor Chinees kiezen, dat wordt door veel meer mensen gesproken en de economische macht van de Chinezen blijft voorlopig sterk groeien.
Ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
En honderdduizenden tekens uit ons hoofd gaan leren?!

Over een achterlijk alfabet gesproken...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 31-03-2005 @ 14:23 :
Ik bedoel meer dat het een ander soort taal is. Je hebt slavische talen bijvoorbeeld.
Dan wordt het wellicht tijd om veranderingen aan te brengen..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 14:32 :
Dáárom,

lees mn andere posten ook eens..
Iedereen in Nederland loopt op klompen. Oké, denkt de VS, dáárom is het handig om daar slippers te importeren.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:34 :
Iedereen in Nederland loopt op klompen. Oké, denkt de VS, dáárom is het handig om daar slippers te importeren.
Jammer dat je zo serieus reageert.
Je weet net zo goed als ik dat het niet gaat gebeuren, no big deal at all.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 14:38 :
Jammer dat je zo serieus reageert.
Je weet net zo goed als ik dat het niet gaat gebeuren, no big deal at all.
Dan nog is het een dom idee.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:39 :
Dan nog is het een dom idee.
Daar heeft ze er wel meer van. Je gewoon niet druk maken.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-03-2005 @ 14:40 :
Daar heeft ze er wel meer van. Je gewoon niet druk maken.
oja:
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 14:42 :
oja:
<3
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:45
one.
one. is offline
Engels in elk land als tweede taal, zodat het makkelijker communiceren is.
Oud 31-03-2005, 13:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Niet zo vervelend doen, allemaal.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:33 :
En honderdduizenden tekens uit ons hoofd gaan leren?!

Over een achterlijk alfabet gesproken...
Lijkt me niet veel makkelijker of moeilijker dan Arabisch. Het lastige aan Chinees schijnt 'm vooral in de uitspraak te liggen.

Maar goed, dat weinig mensen op zo'n oplossing zitten te wachten lijkt me duidelijk.
Oud 31-03-2005, 15:39
Verwijderd
Dit gaat ook nerges over..
Chinees en Arabisch als Europese voertaal, het is hier geen speeltuin. Wek dan tenminste de suggestie dat er hier op enig serieus niveau gediscussiëerd wordt
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 16:39 :
Dit gaat ook nerges over..
Chinees en Arabisch als Europese voertaal, het is hier geen speeltuin. Wek dan tenminste de suggestie dat er hier op enig serieus niveau gediscussiëerd wordt
Een beter forum begint bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 16:43 :
Een beter forum begint bij jezelf.
Over stalken gesproken... Of moet ik aannemen dat deze opmerking méér is dan uit de lucht gegrepen bullshit??

Guess not.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 16:45 :
Over stalken gesproken... Of moet ik aannemen dat deze opmerking méér is dan uit de lucht gegrepen bullshit??

Guess not.
Wanneer begin je nou dan met deze discussie op niveau te helpen?

Schiet op, ik wacht.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:28 :
Dan moet men die leerlingen maar eens motiveren! Potverjandriedbbeltjes! Een schop onder die luie reet! De zweep erover! Als we alle vakken af gingen schaffen waarvoor leerlingen niet gemotiveerd zijn, kunnen we wel met alles ophouden. De meeste leerlingen zijn echt niet gemotiveerder voor Nederlands of Engels op de middelbare school. Moeten we dat dan ook maar afschaffen? Ik dacht het niet. Het is heel belangrijk en hel handig als je meerdere talen kunt spreken. En als een groot deel van de leerlingen zich dat niet realiseert, is dat jammer, maar geen reden om het af te schaffen.
ik ben meer dan een uur bezog voor een so frans dus houd je mond even. Bij sommige mensen liggen talen gewoon wat makkelijker dan bij andere.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-03-2005 @ 16:52 :
ik ben meer dan een uur bezog voor een so frans dus houd je mond even. Bij sommige mensen liggen talen gewoon wat makkelijker dan bij andere.
Ik had het over leerlingen die niet gemotiveerd zijn. Jij hoeft je dus niet aangesproken te voelen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 15:59
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 31-03-2005 @ 12:39 :
Nein, Deutsch, verdammt noch mal! [afbeelding]
Ja dat is ook wel een leuk plan, maar dan moet het verplicht zijn alles op een barse en luide toon mee te delen
Oud 31-03-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 16:46 :

Schiet op, ik wacht.
Whatever.

Als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets. Dat is waar ik voor kies (mbt de eigenlijke discussie)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 17:09 :
Whatever.

Als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets. Dat is waar ik voor kies (mbt de eigenlijke discussie)
Ik zie het.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 17:09 :
(mbt de eigenlijke discussie)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-03-2005 @ 16:59 :
Ja dat is ook wel een leuk plan, maar dan moet het verplicht zijn alles op een barse en luide toon mee te delen
Op 't station wordt dan omgeroepen: JETZT! IM ZUG!.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
kinderen kinderen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:26
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-03-2005 @ 17:12 :
Op 't station wordt dan omgeroepen: JETZT! IM ZUG!.
Je zou mijn Hitler-imitatie eens moeten horen

Ich habe immer geglaubt an die Wiederaufstehung einer deutschen Machts! Sie sagten damals, Sie sind ein Narr. Obwohl ich nimmer ein Fantast gewesen bin!
Oud 31-03-2005, 19:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
McCaine schreef op 31-03-2005 @ 17:26 :
Je zou mijn Hitler-imitatie eens moeten horen

Ich habe immer geglaubt an die Wiederaufstehung einer deutschen Machts! Sie sagten damals, Sie sind ein Narr. Obwohl ich nimmer ein Fantast gewesen bin!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 20:02
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
damn right
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:36
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 14:28 :
Weer heb je niet goed gelezen *zucht* , dit heb ik helemaal niet zo gezegd. Het heeft niks met afschaffen omdat, leerlingen niet gemotiveerd zijn te maken.
Oud 01-04-2005, 12:37
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-03-2005 @ 16:52 :
ik was altijd 8 uur bezig met een so frans
Oud 01-04-2005, 12:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
I love stars schreef op 01-04-2005 @ 13:36 :
Weer heb je niet goed gelezen *zucht* , dit heb ik helemaal niet zo gezegd. Het heeft niks met afschaffen omdat, leerlingen niet gemotiveerd zijn te maken.
Nee, je beweerde onzin.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:40
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 16:53 :
Ik had het over leerlingen die niet gemotiveerd zijn. Jij hoeft je dus niet aangesproken te voelen.
Alleen slechte motivatie is geen redenen om iets wat nuttig is te volgen. Vakken moeten dus niet alleen omdat mensen er niet voor gemotiveerd zijn worden afgeschaft!

Maar vind jij dat je op de middelbare school genoeg frans en duits leert (zelfs al heb je fa12 en du12) om er een fatsoenlijk gesprek mee te starten?
Oud 01-04-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-03-2005 @ 16:46 :

Schiet op, ik wacht.
Net alsof jij hier wel enig niveau brengt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
I love stars schreef op 01-04-2005 @ 13:40 :
Alleen slechte motivatie is geen redenen om iets wat nuttig is te volgen. Vakken moeten dus niet alleen omdat mensen er niet voor gemotiveerd zijn worden afgeschaft!

Maar vind jij dat je op de middelbare school genoeg frans en duits leert (zelfs al heb je fa12 en du12) om er een fatsoenlijk gesprek mee te starten?
Oh ja! Ik heb frans 2 en duits 2 gedaan en kan dar heel aardig mee uit de voeten. Natuurlijk niet zo dat ik een intellectuele discussie met een afgestudeerde professor kan houden, maar goed genoeg om een luchtig gesprek te voeren, absoluut. Maar het is ook belangrijk om buiten school om eens naar de Duitse/Franse tv te kijken, of Duitse/Franse bladen te lezen om bij te blijven.
Met citaat reageren
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-04-2005 @ 13:42 :
Net alsof jij hier wel enig niveau brengt.
Hoor wie het zegt.
Met citaat reageren
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 13:37 :
Nee, je beweerde onzin.
Vertel me wat vind hieruit onzin?

Citaat:
bericht 1
Nou om te beginnen mogen de scholen best Frans en Duits afschaffen en meer aandacht aan het Nederlands en engels besteden. Ik heb in de 2de en 3de klas iets van 60 % van mijn tijd besteed aan Frans en Duits en ik kan het nu nog steeds niet. Wat een tering tijdverspilling.

ps. met afschaffen bedoel ik dat het niet meer verplicht is , of alleen in de eerste en dat je dan mag kiezen of je er mee verder wilt.

bericht 2
Het niveau in het algemeen van Duits en Frans op de middelbare school is slecht.
De leerlingen die niet gemotiveerd zijn en/of slecht zijn in talen , leren het dan toch niet op een voldoende niveau om er iets aan te hebben. Die leerlingen kunnen beter hun aandacht besteden aan andere vakken. En met de tijd die er vrijkomt kan ook extra tijd worden besteed aan de vakken Nederlands en engels. Dit is vooral handig voor de dyslectische leerlingen en de leerlingen die slecht in talen zijn.

Ik vind die reactie van jou nergens opslaan. Er stond volgens mij wel enige argumentatie bij waarom ik de verplichting wou afschaffen. Als je het hier niet mee eens ben, zeg dan waarom en kom met argumenten.
Oud 01-04-2005, 12:45
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 13:43 :
Oh ja! Ik heb frans 2 en duits 2 gedaan en kan dar heel aardig mee uit de voeten. Natuurlijk niet zo dat ik een intellectuele discussie met een afgestudeerde professor kan houden, maar goed genoeg om een luchtig gesprek te voeren, absoluut. Maar het is ook belangrijk om buiten school om eens naar de Duitse/Franse tv te kijken, of Duitse/Franse bladen te lezen om bij te blijven.
Ik neem aan dat jij goed in talen bent.
Oud 01-04-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-04-2005 @ 13:43 :
Hoor wie het zegt.
Ach, tja. Een typisch who-cares geval.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
I love stars schreef op 01-04-2005 @ 13:43 :
Vertel me wat vind hieruit onzin?
"Nou om te beginnen mogen de scholen best Frans en Duits afschaffen en meer aandacht aan het Nederlands en engels besteden."

"Het niveau in het algemeen van Duits en Frans op de middelbare school is slecht.
De leerlingen die niet gemotiveerd zijn en/of slecht zijn in talen , leren het dan toch niet op een voldoende niveau om er iets aan te hebben."

Waarom, heb ik al uitgelegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten