Oud 31-05-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-05-2004 @ 23:27 :
Wat ik trouwens ook altijd grappig vind, is dat ze (stereotype medemensch) altijd eindigen met "als ze maar van mij afblijven" gheheh
hehe ja

en vaak zijn dat de meest onaantrekkelijke types, dan denk ik weer 'alsof ze je zouden WILLEN'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 08:41
angel-nieke
angel-nieke is offline
door sommige is het wel geaccepteerd door anderen niej... ik heb er ech geen problemen mee... heb ook vrienden die homo zijn so what?? maar zijn wel mensen die t raar vinden en dan vooral jongeren die dan heel dom gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-05-2004 @ 19:37 :
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat iemand het huis uit gezet is, omdat hij/zij alleen maar homo is? Het is toch je eigen kind?
Misschien komt het dat de ouders er al standaard vanuit gaan dat hun kind hetero is, gaat samenwonen met iemand van het andere geslacht en kindjes krijgen. Eigenlijk hopen dat. Een beetje naief, aangezien je nooit de toekomst van je eigen kind kunt voorspellen. En als ze dan horen dat hun kind homo is, denken ze :"Shit, nu word ik vast geen oma/opa." Alsof een hetero persoon later wel kinderen krijgt.
Maar goed, ik blijf het egoistisch vinden als ouders zo over hun kinderen denken en ze duidelijk laten merken dat ze teleurgesteld zijn als hun kind niet aan hun eisen voldoet.
Onderschat nooit de bekrompenheid van mensen. Vooral oudere mensen.

Citaat:
Wat ik trouwens ook altijd grappig vind, is dat ze (stereotype medemensch) altijd eindigen met "als ze maar van mij afblijven" gheheh
haha ja all to familiar
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:36
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-05-2004 @ 15:23 :
Ik heb dat laatst voor het eerst geprobeerd in Leiden, was er met mn ouders, broertje en vriend uiteten geweest. Op de terugweg liepen mijn ouders arm in arm, en toen mijn vriend dat zag pakte hij ook mijn arm Voelde wel apart, ik had dat nog nooit eerder gedaan. Ja, er keken wel mensen naar ons...maar ik woon toch niet in Leiden (mijn vriend ook niet), dus dan is het niet zo heel erg. Alleen je bent wel een beetje een attractie, de mensen kijken toch raar.
dat kan dubbel zijn
Ik vind niks mis met homo's
maar ik betrap mezelf ook dat ik als ik een homo stel zie lopen ze loop aan te gapen

maar das niet van eej homo
maar dan ben ik zegmaar blij dat ze elkaar hebben gevonden

omdat dat een partner vinden als homo zijnde nou eenmaal wat moeilijker gaat dan als hetero zijnde
Oud 01-06-2004, 19:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 01-06-2004 @ 16:36 :

maar das niet van eej homo
maar dan ben ik zegmaar blij dat ze elkaar hebben gevonden
Dan mag jíj blij zien als je me ooit hand-in-hand ziet lopen met mijn vriend
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Thompie schreef op 31-05-2004 @ 22:08 :
Tegenwoordig als je maar iets verkeerd doet en iemand anders reageert erop dan wordt al gauw het woord 'homo' geroepen. Dan denk ik als ik zo iemand dat hoor zeggen dat hij/zij het niet snapt dat je daar ook mensen goed mee kan kwetsen die echt homo zijn.
Tsja, maar dat is meer omdat je er zo lekker mee kan schelden. Als iemand jou 'lul' noemt voel je jezelf toch ook niet gekwetst (naja, niet jezelf, maar je lul dan )

Daarmee wil ik het niet goedpraten, maar alleen maar aangeven dat het een 'ingeburgerd' scheldwoord is, wat je er niet zo snel uitkrijgt. Trouwens, ik vind homo ook echt een vreselijk woord, het klinkt zo negatief. Ik zeg meestal 'dat ik op jongens val', komt op mij wat minder negatief over.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:45
Emilia
Emilia is offline
Ik woon niet in Nederland, maar wil eventjes mijn mening geven. Die is vermoedelijk gelijklopend met wat de andere mensen hier al gezegd hebben. Onze kapper is (hoe raad je het? ) homo. We kennen hem al veel langer dan het moment waarop mensen zich meer en meer zijn beginnen 'outen' en ik heb dat eigenlijk nooit raar gevonden.
Ik was een tijdje geleden op een feestje van een vriendin en daar was een homokoppel (vind dat echt niet mooi klinken, hé) en het was wel even raar om twee jongens elkaar te zien kussen, maar na verloop van tijd went ook dat.
Een man die wat verderop in de straat woont, heeft beslist zich te laten opereren en zijn vrouw heeft naar alle buren een brief geschreven waarin ze uitlegt dat er vanaf nu twee vrouwen in dat huis zullen wonen. Dat is wel vreemder vind ik.
Maar uiteindelijk gaat dat mij niks aan, hé. Als die man zich beter voelt als vrouw, dan moet hij zichzelf niet langer folteren. Het zal wel even wennen zijn, denk ik, maar ach.
Oud 02-06-2004, 10:20
duvelke21
duvelke21 is offline
ik vind dat het de keuze van die mensen zelf is het is hun gevoel ik val zelf op mannen en vrouwen

saskia
Oud 31-03-2005, 13:34
Narcosis
Narcosis is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-05-2004 @ 19:58 :
Er zullen altijd homo-haters blijven of mensen die homo's met een schuin oog aankijken. Maar de meeste mensen zijn denk ik nuchter genoeg om in te zien dat homo's heel normaal zijn (of overschat ik het Nederlandse volk nu?)...
Dat valt wel mee hoor. Ben zelf bi, en kom er ook voor uit. Er zijn slechts twee geweest die er kinderachtig over doen ("homo's krijgen geen bier" en nog onzin over mij in een string...) van een paar gasten.
De meesten vinden het juist erg normaal of vinden het erg leuk om te horen dat er voor uitgekomen wordt. Er is dus voldoende hoop in Flevoland en omstreken!
Oud 01-04-2005, 13:19
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
of ik het accepteer; ja (moet wel; ben zelf bi )

ik denk dat homosexualiteit in Nederland over het algemeen tamelijk goed geaccepteerd wordt. Maar het hangt er sterk van af met wat voor mensen je te maken hebt.

Ik denk dat de meeste mensen het altijd wel een beetje 'raar' zullen vinden, maar dat het steeds meer geaccepteerd wordt in Nederland.

En wat ik dan weer zo hypocriet vind; mijn vriendin en ik ('gewoon' vrouwelijk, niet lelijk ) hebben nog nooit negatieve reacties gekregen op onze relatie (of het moet achter onze rug om zijn ) en een lesbisch stelletje dat we kennen krijgt wel tamelijk vaak negatieve reacties (beetje mannelijke types, niet zo heel knap )... Hoezo hypocriet!!!

verder wil ik nog even opmerken dat ik het ook 'raar' vind als ik twee jongens of twee meiden zie zoenen en dat terwijl ik zelf een vriendin heb!
Ik weet niet of dit met opvoeding te maken heeft, maar homoseksualiteit is en blijft gewoon 'anders'. De meerderheid is hetero, dus homo's zijn in de minderheid, en daarom 'raar'.

en over dat uit huis getrapt worden naar aanleiding van je seksuele geaardheid:
been there, done that
Me vader kon het niet accepteren dat ik een relatie had met een meisje en trapte me uit huis (daar moet ik wel ff bijvermelden dat het voor hem als een hele schok kwam toen hij en mijn moeder er per ongeluk achter kwamen... maar toch)
maar ik mocht na een paar weken toch wel weer terugkomen...

Edit:
weet niet of ouderen het er moeilijker mee hebben dan jongeren, m'n oma had het laatst namelijk over een lesbisch stelletje dat ging samenwonen; "Moet ieder voor zich weten, ik heb er geen problemen mee, als je zo bent, ben je zo. Daar kun je niets aan doen."
En zij weet helemaal niets van mijn relatie met mijn vriendin... omdat ik dacht dat zij dat niet zou accepteren

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:01
Raven
Raven is offline
Ik heb er geen moeite mee en mijn religie doet er ook normaal over

alleen bij mijn voorganger vind IK het wel een beetje jammer
maarja jongentje he

Rippin Kittin
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:52
Zup
Zup is offline
Homoseksualiteit, ieder zijn eigen ding. Ik heb niks tegen homo's zolang ze maar niet aan me zitten. Ik vind het wel "anders" maar ik keur het niet meteen af. Best moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik accepteer het wel, maar het is gewoon duidelijk dat niet iedereen er zo over denkt. Dus: nee volledige acceptatie is er naar mijn mening niet in Nederland.
Oud 01-04-2005, 16:08
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die niet zo denken van: Het wordt tegenwoordig allemaal geaccepteerd.. Mijn vader is homo en mijn zus heeft een vriendin, dus ik weet hoe t voelt zeg maar.. Heb zelf ook wel eens met een meisje gezoend, maar dat was eigenlijk meer voor de lol dan dat ik echt iets voor haar voel.. Ik zelf heb jongens altijd leuker gevonden en dat zal denk ik ook wel zo blijven.. Terug naar het onderwerp, homoseksualiteit wordt lang niet overal geaccepteerd. Zelfs ik kan het niet accepteren, en ik ben er zeg maar mee opgegroeid.. Maar ja.. Verder ben ik wel erg blij voor degenen die wel hun partner hebben gevonden want dat is voor homo's moeilijker dan voor hetero's lijkt mij (zoals Warsocket zei)
Oud 01-04-2005, 18:59
Verwijderd
ik, homo, denk dat niet iedereen in nederland het heeft geaccepteerd.. en k denk dat homo's het nog moeilijker hebben dan lesbo's (want die zijn in tegenstelling tot homo's geil volgens veel mannen).

en toch ben k blij dat k niet in Amerika woon, daar homo zijn lijkt me nog kutter...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 19:25
Verwijderd
Natuurlijk heeft niet iedereen homoseksualiteit geaccepteerd. De meerderheid van de mensen kan het gewoon accepteren en heeft er geen problemen mee

edit: wat was dat voor waardeloze up trouwens?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:08
MB
MB is offline
Ikd enk dat het over het algemeen wel geaccepteerd is, alhoewel er vanmiddag een mannetje in de metro stond te schelden en te schreeuwen tegen een stel homofielen: ' Zo heeft God het niet gewild!!! Vuile homofielen!!!'

Maar over het algemeen is het wwel geaccepteerd denk ik. Ik heb er ook geen moeite mee, maar ik vind het wel een beetje raar en abnormaal, maar dat hoeft niet negatief te zijn....

Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 20:26
Sparkle.
Sparkle. is offline
Nijmegen oudste roze stad van Nederland

Ontopic:
Ik denk wel dat homoseksualiteit in Nederland min of meer is "ingeburgerd".
Dat betekend niet dat het ook alom geaccepteerd is, maar iig meer dan 20 jr geleden.
Oud 01-04-2005, 21:29
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Raven schreef op 01-04-2005 @ 15:01 :
Ik heb er geen moeite mee en mijn religie doet er ook normaal over

alleen bij mijn voorganger vind IK het wel een beetje jammer
maarja jongentje he

Rippin Kittin

plagert
Oud 01-04-2005, 23:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Zup schreef op 01-04-2005 @ 15:52 :
Ik heb niks tegen homo's zolang ze maar niet aan me zitten.
Ik wil mensen zoals jij niet eens aanraken.
Oud 02-04-2005, 01:25
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 01-04-2005 @ 19:59 :
en k denk dat homo's het nog moeilijker hebben dan lesbo's (want die zijn in tegenstelling tot homo's geil volgens veel mannen).

2 van die manwijven zijn niet geil/1van de 2 is manwijf is niet geil
2 moooie chix zijn wel weer geil
Oud 02-04-2005, 01:26
bamiPoep
bamiPoep is offline
homo`s worden net zo geaccepteerd als allochtonen
Oud 02-04-2005, 11:25
Zup
Zup is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-04-2005 @ 00:27 :
Ik wil mensen zoals jij niet eens aanraken.
Gelukkig kan ik hetzelfde zeggen.
En is het niet jouw i.p.v. jij ?

Nja erg boeiend.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 11:31.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 12:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Zup schreef op 02-04-2005 @ 11:25 :
Gelukkig kan ik hetzelfde zeggen.
En is het niet jouw i.p.v. jij ?

Nja erg boeiend.
jouw zeker niet, want jouw is een bezittelijk voornaamwoord ofzo (jouw fiets)
Oud 02-04-2005, 12:58
Zup
Zup is offline
Citaat:
Qimm schreef op 02-04-2005 @ 13:55 :
jouw zeker niet, want jouw is een bezittelijk voornaamwoord ofzo (jouw fiets)
Ik wist het zelf niet helemaal.. en zag er zowieso niet erg veel nut in de post.

Erg boeiend.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Mijn mening is dat als ze niet in het openbaar fatsig gaan doen, ik er geen problemen mee heb. Ik heb trouwens 2 overbuurvrouwen, die lesbisch zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:18
Souris
Souris is offline
ik accepteer het zeker.
ben zelf bi en ken zat lesbische mensen en homo`s.
maar las laats weer een stukje en dan merk je dat het toch niet helemaal geaccepteerd is..

dat meisje is zelf lesbienne en haar broer bi.
en toch kreeg haar broer een keer een brief met allemaal scheldwoorden omdat hij bi is

"Zo ook kreeg mijn broertje een poosje terug een scheldbrief door de bus. Hier stonden iets van 120 scheldwoorden op. Misschien moeten die ongevoelige sociaal achtergestelde zwijnen (sorry voor de harde woorden) meer tijd besteden aan hun huiswerk en sociale vaardigheden. Alles is beter dan onder het genot van een blow en een biertje het scheldwoordenboek bestuderen. Infantiele minderjarigen mogen helemaal niet blowen en drinken!"

das al 1 stukje en zelf was ze een keer bij een goede vriendin mee naar een school waar die vriendin stage liep en daar werdt dus ook ekomt dus toch nog veel voor in en meisje gepest omdat ze lesbi is..
was een foto opgehangen van dat meisje dat met een ander meisje aan het zoenen was..
nou niks mee mis maarja.
reden genoeg voor sommige leerlingen om dat meisje dus te pesten...
maargoed dat zijn pubers
hoop dat dat pestgedrag minder voorkomt in de leeftijd van 17 tot 22 oid.
Oud 02-04-2005, 16:08
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ok, daar gaan we weer...

Homosexualiteit is een begrip waar de een een probleem mee heeft, de ander het accepteerd of een beetje in de twijfel zit. Ik zelf accepteer het zelf helemaal, homo of lesbisch, mensen blijven voor mij mensen. Dat mensen worden uitgescholden voor homo of pot, I don't care. Laat ze maar lekker bléren, zelf zullen zij dan nooit weten wat accepteren van anderen zal zijn

Toch denk ik dat bij de jongere generatie homosexualiteit meer geaccepteerd zal zijn dan bij de 'oudere' generatie. Echter, of het ooit door iedereen zal worden geaccepteerd is een heel erg simpel antwoord op te geven; nee...
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten