Oud 05-04-2005, 15:29
Ninn
Ninn is offline
Ik kan dit nergens anders hier op scholieren.com vinden dus plaats ik het ff hier.
Zeg dat ik mijn examen niet zou halen op wiskunde en economie (2 vakken die in m'n profiel zitten dus). Is het dan mogelijk om voor alleen die twee vakken op een andere school examen te doen? Zodat ik voor alle andere vakken niet opnieuw examen moet doen. (En die dus bij wijze van spreke "mee te nemen"?) Op de school waar ik zit kan dit namelijk niet.

Alvast bedankt!!
Oud 05-04-2005, 15:44
Ottoman
Ottoman is offline
ja het is mogelijk op een volwassenenonderwijs. (ROC)
Oud 05-04-2005, 15:45
Ieke
Ieke is offline
Dit is meer een vraag voor het algemene deel.

HAVO ---> Eindexamens 2005
Oud 05-04-2005, 16:55
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ken een meisje dat door ziekte haar examen in delen heeft gedaan/doet. Vorig jaar heeft ze een deel gehaald en dit jaar doet ze nog 3 vakken. Ze had hiervoor wel toestemming van de burgemeester voor nodig, en dat was lastig om die officieel te krijgen. Maar ze doet dit wel gewoon op dezelfde school.

In uitzonderingsgevallen kan het, maar als je gewoon zomaar je examen niet haalt kan het niet op een gewone school.
Oud 05-04-2005, 17:20
muts8848
muts8848 is offline
zijn wel meer mensen die ik ken die dat doen... maar dat zijn wel allemaal 'bijzondere' gevallen (zeg maar)
Oud 05-04-2005, 18:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 05-04-2005 @ 17:55 :
Ik ken een meisje dat door ziekte haar examen in delen heeft gedaan/doet. Vorig jaar heeft ze een deel gehaald en dit jaar doet ze nog 3 vakken. Ze had hiervoor wel toestemming van de burgemeester voor nodig, en dat was lastig om die officieel te krijgen. Maar ze doet dit wel gewoon op dezelfde school.

In uitzonderingsgevallen kan het, maar als je gewoon zomaar je examen niet haalt kan het niet op een gewone school.
Ik ken ook een meisje die dat doet, maar dat is dus (ook bij jouw voorbeeld) met voorbedachte raden. Die meisjes weten van te voren al dat ze slechts 3 of 4 examens doen en dat ze de rest volgend jaar doen.
Volgens mij bedoelt de TS dat ze, mocht ze zakken, certificaten krijgt voor de vakken die ze gehaald heeft en de vakken die ze niet gehaald heeft nog een jaar over doet. Daarvoor moet je volgens mij idd naar het volwassenonderwijs.
Oud 05-04-2005, 19:45
Liss
Liss is offline
Als je dit jaar zakt kan je voor de vakken die je wel gehaald hebt certificaten aanvragen. Je kan vervolgens volgend jaar staatsexamen doen in de vakken die je niet gehaald hebt of de vakken via het plaatselijk roc op de vavo te halen.
Op een gewone school is dit soms ook mogelijk een paar vakken te doen maar meestal niet als je geen speciaal geval bent.
Oud 05-04-2005, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Als je het via een ROC doet moet je toch elk vak voldoende afsluiten? Dat hoeft op een reguliere middelbareschool niet, ik weet niet of dat problemen oplevert voor jou?
Oud 05-04-2005, 19:49
Liss
Liss is offline
Citaat:
Miracle schreef op 05-04-2005 @ 20:46 :
Als je het via een ROC doet moet je toch elk vak voldoende afsluiten? Dat hoeft op een reguliere middelbareschool niet, ik weet niet of dat problemen oplevert voor jou?
Dat hoeft niet. De normen zijn gewoon hetzelfde als op een reguliere school.
Als je voor drie vakken zou zakken kan je ze alle drie op het roc volgen en hoef je er maar eentje te halen aangezien je twee onvoldoendes mag staan.
Die onvoldoendes mogen dan natuurlijk niet beide in je profiel zitten en moeten twee 5en of een 4 en een 5 zijn.
Oud 06-04-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 05-04-2005 @ 20:49 :
Dat hoeft niet. De normen zijn gewoon hetzelfde als op een reguliere school.
Als je voor drie vakken zou zakken kan je ze alle drie op het roc volgen en hoef je er maar eentje te halen aangezien je twee onvoldoendes mag staan.
Die onvoldoendes mogen dan natuurlijk niet beide in je profiel zitten en moeten twee 5en of een 4 en een 5 zijn.
Je mag alleen compenseren wanneer je alles in één keer doet, dus wanneer je het in twee jaar tijd doet, dan móet je voor alles minimaal een 6 hebben.
Oud 06-04-2005, 17:04
Liss
Liss is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-04-2005 @ 14:48 :
Je mag alleen compenseren wanneer je alles in één keer doet, dus wanneer je het in twee jaar tijd doet, dan móet je voor alles minimaal een 6 hebben.
Weet je dat 100% zeker? Bij mij doet bijna iedereen maar een paar vakken maar die (en mijn school ook) gaan er echt vanuit dat de regels op elke school hetzelfde zijn en er dus gewoon onvoldoendes tussen mogen zitten.
Nu is mijn school wel raar want ze zeiden ook dat ik met een 5 voor Duits1 en een 4 voor Engels zou zakken, zelf was ik ervan overtuigd dat dit niet zo was en dat kwam er ook uit nadat ze veel opgezocht hadden.
Zou dus wel zo kunnen zijn dat mn school ongelijk heeft maar dat zou betekenen dat er wel erg veel mensen zouden zakken dit jaar door die regel dus weet je het zeker dat dit zo is?
Oud 07-04-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Liss schreef op 06-04-2005 @ 18:04 :
Weet je dat 100% zeker? Bij mij doet bijna iedereen maar een paar vakken maar die (en mijn school ook) gaan er echt vanuit dat de regels op elke school hetzelfde zijn en er dus gewoon onvoldoendes tussen mogen zitten.
Nu is mijn school wel raar want ze zeiden ook dat ik met een 5 voor Duits1 en een 4 voor Engels zou zakken, zelf was ik ervan overtuigd dat dit niet zo was en dat kwam er ook uit nadat ze veel opgezocht hadden.
Zou dus wel zo kunnen zijn dat mn school ongelijk heeft maar dat zou betekenen dat er wel erg veel mensen zouden zakken dit jaar door die regel dus weet je het zeker dat dit zo is?
Bij mij was het zo dat mensen die een heel pakket in één keer deden alleen konden compenseren (dus die mochten onvoldoendes halen, zolang ze maar aan die standaard regels voldeden) maar mensen die een pakket in gedeeltes haalden, mochten géén onvoldoendes. Ik ben zelf gezakt, en wilde het toen nog een jaar proberen, er werd mij aangeraden dan niet twee vakken te doen - ik moest twee vakken doen om mijn pakket compleet te maken - maar vier, zodat ik meer kans had om mijn pakket compleet te maken. Compenseren mocht absoluut niet.

Maar goed, vraag het eens na via de IBG, volgens mij gaan zei daar over.
Oud 07-04-2005, 16:02
Euryalo
Euryalo is offline
ik doe dat, omdat het door allerlei omstandigheden niet zo goed ging, ben ik in de veirde van school gegaan en doe ik dit jaar een aantal vakken examen, en volgend jaar de rest, zodat ik toch nog in de normale tijd examen kan doen

veel mensen uit mijn klas zijn gezakt, en halen op deze school de rest van hun vakken
Oud 07-04-2005, 18:01
Co
Co is offline
maar dan krijg je bij het verlaten van je middelbare school een certificaat, ipv een diploma. En op het volwassenen onderwijs, waar je voor (bijv 2 vakken) alsnog slaagt, krijg je wederom een certificaat? Of direcht je diploma?

En stel dat ik 2 vakken helemaal opnieuw doe, heb ik dan hooguit 5 uur in de week les? En wat kan ik doen als ik na een aantal maandend die lessen succesvol heb afgerond?
Oud 08-04-2005, 17:48
Liss
Liss is offline
Citaat:
Co schreef op 07-04-2005 @ 19:01 :
maar dan krijg je bij het verlaten van je middelbare school een certificaat, ipv een diploma. En op het volwassenen onderwijs, waar je voor (bijv 2 vakken) alsnog slaagt, krijg je wederom een certificaat? Of direcht je diploma?

En stel dat ik 2 vakken helemaal opnieuw doe, heb ik dan hooguit 5 uur in de week les? En wat kan ik doen als ik na een aantal maandend die lessen succesvol heb afgerond?
Je krijgt van je middelbare school idd certificaten voor de vakken die je gehaald hebt. Op de vavo krijg je weer certificaten en die kan je dan inwisselen voor een diploma.

Hoeveel uur les je hebt ligt aan welke vakken je doet. Een vak als Duits1 heb ik maar een x 1,5 uur in de week maar wiskundeA1,2 heb ik bijvoorbeeld 4 keer in de week.
Oud 10-04-2005, 12:30
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ode dit jaar in 2 vakken eindexamen en ik heb ook in 2 vakken schoolexamen gedaan. Volgend jaar doe ik in 4 vakken eindexamen en nog in 2 vakken schoolexamen. Ik doe dit zo omdat ik door ziekte bijna 1 jaar niet naar school ben geweest. Ik zit op een particuliere school.
Oud 12-04-2005, 17:27
marla
marla is offline
Omdat ik vorig jaar ben gezakt op mijn examen en inmiddels al 20 jaar ben had ik besloten om met deelcertificaten te werken. Ik heb maar 2 vakken om te doen: wiskunde b en natuurkunde. Ik zit op een avondschool. Op deze school moet je minstens 18 jaar oud zijn. Het is makkelijker om het met deelcertificaten te doen, want je hoeft de andere vakken niet over te doen, maar je doet wel 2 jaar in 1 jaar. Dat is: 3 toetsen, per toets 5 hoofdstukken. Zoiets. En maar 1 keer per week les, dus ze gaan er heeeel snel doorheen. Je moet ook een profielwerkstuk hebben , of je cijfer van vorig jaar, anders mag je geen examen doen.
Oud 25-04-2005, 08:58
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Liss schreef op 05-04-2005 @ 20:45 :
Als je dit jaar zakt kan je voor de vakken die je wel gehaald hebt certificaten aanvragen. Je kan vervolgens volgend jaar staatsexamen doen in de vakken die je niet gehaald hebt of de vakken via het plaatselijk roc op de vavo te halen.
Op een gewone school is dit soms ook mogelijk een paar vakken te doen maar meestal niet als je geen speciaal geval bent.
kan je dan wel gewoon naar HBO?? of niet

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten