Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 18:32 :
Niet dom, alleen minder intelligent. Of je bent wel heel intelligent, maar je hebt geen zin om iets voor school te doen. En dat moem ik dan weer dom. [/QUOT] en als we terugspringen naar morgans quote, is het wel wenselijk dat de intelligentie een beetje bij elkaar aansluit...hoe verklaar ik dan dat iemand van het vwo een heel goed stel vormt met iemand van vbo...die daarna mbo doet...? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maargoed wanneer zijn die er niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat maakt niets uit voor vriendschappen, omdat ik meerdere vriendinnen heb. Als de een het niet boeiend vindt, kan ik het er met de ander over hebben. Ik heb echter maar een vriendje en vind het dus wel fijn als hij zoveel mogelijk met mij deelt (qua interessen, persoonlijkheidstrekjes, gevoel voor humor, intelligentie - niet zijn bankrekening. Hoewel hij die ook wel met mij mag delen). |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het wel met *sunrise1986* eens, dat mensen die geen hoger onderwijs volgen, niet altijd snappen wat dat inhoudt. Ik heb een paar vriendinnen die niet snappen dat ik geen Engelse les meer krijg op de universiteit (omdat zij dat op het mbo wel krijgen). Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat mijn vriend ook dat soort denkbeelden er op na zou houden. Ik ben blij dat hij snapt wat het principe 'college' inhoudt, en dat ik niet in een klas zit de hele dag, en dat er veel zelfstudie bij een studie komt kijken. Ik wil niet zeggen dat mbo-ers dat niet kunnen, maar die zullen toch moeten omschakelen als ze het daar over hebben. En mijn ervaringen met dergelijke vriendjes waren niet echt positief. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*zich het volgende voorstelt:* Mep.: Schat, zullen we even copuleren? Vrie.: ![]() Mep.: ![]() Ontopic: Vooral het intelligentieniveau vind ik belangrijk. Inderdaad, instinctief gezien zou je gewoon moeten pakken wat je pakken kunt, maar onze wereld draait ook om zelfredzaamheid, geld verdienen, carriere opbouwen, etc. Ik begin geen relaties met mensen die een lagere opleiding hebben genoten dan ik zelf. Dat klinkt misschien wat arrogant, maar een relatie werkt bij mij toch niet als er een te groot verschil in intelligentie zit. Dus waarom zou ik daar moeite voor doen? Ik vind veel mensen erg oppervlakkig, veel mensen vinden mij weer extreem complex. Een relatie kan wel, maar dan moet desbetreffende toch over genoeg intelligentie en inlevingsvermogen beschikken en zeker niet tegen mij op gaan kijken of mij raar gaan vinden. Gelijkwaardigheid in intelligentie dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie intelligentie vooral als: Wat doet iemand ermee? Wat is het wereldbeeld van die persoon, houdt dat op bij het verlaten van de eigen stad of het eigen dorp? Hoe zelfbewust is de persoon, kan ze het leven aan? Ik ken mensen die universitair afgestudeerd zijn maar sociaal een wrak zijn. Dat lijkt me een zeer ongewenste situatie. Zelf ben ik stiekum gymnasiast ![]() ![]() Haha, nee dat laatste niet echt, gewoon het totaalbeeld bedoel ik. Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 10:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wtf heeft sociale ontwikkeling te maken met intelligentie, volgens mij zijn toch meer dan de helft van de overdreven intelligente mensen meestal vrij contactgestoord of ze hebben een andere tick. Op het gymnasium leer je heus niet hoe je je moet gedragen in het openbaar, ja misschien leer je dingetjes over de oude grieken en romeintjes. ![]() ![]() Valt me heel erg op..hoe hoger de opleiding, hoe geconcentreerder de kortzichtheid is over de lager opgeleide mensen. Mijn beste vriend ook, die doet gymnasium maar toen hij hoorde (2 jaar terug) dat ik iets met een meid had die mbo doet lachte hij me vierkant uit, met de woorden: 'wat moet je met zo een dom wijf?' En die jongen zou een IQ van 140 moeten hebben..lekker sociaal ja. ![]() Dit is uiteraard een voorbeeld maar deze dingen komen TE vaak voor. Iedereen wordt maar door de maatschappij wijsgemaakt dat je zonder goeie opleiding NIETS kunt en je wordt indirect voor dom uitgemaakt als je niet hoger kan dan vmbo en je ouders hogere verwachtingen hadden, mensen met een lagere opleiding zijn heus niet lager ontwikkeld hoor. Ik vind het eerder andersom omdat ik sociale ontwikkeling belangrijker vindt dan kennis over bloemetjes en schaapjes en romeintjes. Veel mensen zijn nu eenmaal niet gemaakt voor school en dagen achtereen te studeren, veel mensen komen op een andere manier aan de top..iedereen z'n kwaliteiten. Mensen op het mbo die hoorden dat ik gymnasium deed keken ook opeens op een andere manier naar je, alsof ik een vreemde ben ofzo, komt dit omdat zij ook kortzichtig zijn of omdat ze tevaak worden wijsgemaakt dommer te zijn dan 'moet'? Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 11:21. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
's avonds niet in slaap kunnen komen. veer2110 | 23 | 23-01-2011 11:22 | |
Liefde & Relatie |