Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 14:57
Shortiej
Shortiej is offline
Wat vinden jullie nou van die mensen die alleen maar internetvrienden hebben? 'Vrienden' die ze nog nooit hebben gezien maar wel als beste vriend/vriendin beschouwen? Ooit was ik er zelf 1 maar nu ik het zie bij iemand die ik 'ken' vind ik het toch wel errug triest. Als je 9 van de 10 'vrienden' die je hebt gewoon nog nooit hebt gezien.... Hoe kan je dan zeker weten dat het vrienden zijn? Misschien zijn ze wel anders dan ze zich voordoen toch? Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 15:00
Verwijderd
Als mensen liever internet-vrienden hebben dan vrienden irl, dan mogen ze dat toch zelf weten?

Niets is zo triest als mensen afkeuren omdat ze dingen anders doen dan jijzelf.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:02
Sjoerd
Sjoerd is offline
doe niet zo moeilijk.

ach, ik vind het best hoor, beter dan geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:02
Muchacha
Muchacha is offline
Ik had enkele jaren terug een "chatjongen" (want vrienden zijn het niet, je kent ze niet persoonlijk) waarmee ik regelmatig chatte, het klikte ook echt tussen ons. Later heb ik hem per toeval eens irl gezien, en toen klikte het ook, maar er is verder niets van gekomen omdat ie een vriendin had die jaloers was. Maar ik denk wel dat we vrienden konden worden als we meer persoonlijk contact hadden gehad. Maar dan inderdaad pas nadat je elkaar echt kent, niet enkel via internet.
Ik ben voor de rest ook van mening dat het triest is... Spreken van 'vrienden' die je niet echt kent.
Maar ieder zijn ding he
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:03
qghp
qghp is offline
Zulke mensen zullen over het algemeen sociaal niet zo sterk zijn, Je maakt mij niet wijs dat ze als ze zouden kiezen liever internetvrienden zouden hebben dan vrienden die ze ook daadwerkelijk zien, maar ja je moet wat he...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:11
perfectme
perfectme is offline
Als men dat verkiest kan me dat geen flikker boeien.
En je kan net zo diep gaan als bij een gewone vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben vaak hechter bevriend met mensen via internet die ik nog nooit heb gezien dan mensen die ik elke dag op school zien. Via internet is vaak gewoon persoonlijker, je kunt beter met elkaar praten.
Dus het maakt mij niets uit als mensen hun vriendengroep vooral via internet kennen, ben allang blij dat zij ook vrienden hebben
Oud 13-04-2005, 15:15
RedWarrior
RedWarrior is offline
Hmm... dat hangt ervanaf vanaf welk moment je iemand als een internetvriend beschouwt; als je dat puur en alleen vanwege chatten doet, zonder dat je ook maar enig idee hebt wie die ander werkelijk is, dan is dat redelijk triest ja. Ik vind het iets anders als je zulke mensen ook op foto's en op cam ofzo gezien hebt, of gebeld hebt, of al dan niet bij een meeting echt gezien hebt.
Zelf zit ik op een zo'n internetforum, en daar is een klein groepje van behoorlijk tot heel actieve leden, en ja, daar zitten vriendschappen tussen. Maar die mensen heb je dan toch minstens eens op een foto gezien, dat wel. Eerder ben ik er zelf ook niet van gaan spreken; dan had ik het over 'mensen van internet'. En een aantal daarvan beschouw ik nu ook werkelijk als vrienden, inderdaad. Maar pas nadat ik ze irl gezien of desnoods gesproken (over de telefoon, cam, meetings e.d) had.
Oud 13-04-2005, 15:16
Verwijderd
Minstens even stom als mensen die dit soort vragen stellen op een forum.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 13-04-2005 @ 16:16 :
Minstens even stom als mensen die dit soort vragen stellen op een forum.
Minstens

(!!)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:17
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
en ik heb 54.342 vrienden
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:22
b@rt-online
b@rt-online is offline
veel ''computernerds'' hebben niet echt een sociaal leven.... (oeps weer iets verxrds gezegt!! niet lullig bedoelt )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:23
ems
ems is offline
Ík denk dat het allerbelangrijkst van een echt vriendschap is, dat je elkaar ziet. En dan bedoel ik dat niet omdat je dan ziet wat iemand aan heeft, of of iemand zijn tanden wel recht staan of welke kleur haar de persoon heeft.

Lichaamstaal spreek namelijk meer dan wat dan ook. Met je lijf kan je zoveel duidelijk maken. Iemands blik is ook erg belangrijk.

Dan wil ik niet zeggen dat internet conctacten per definitie niets beteken, je kan hele interessante gesprekken hebben en iemands denkwijze ontdekken, je verhaal kwijt en iemands verhaal aanhoren, en dat is ook een hoop waard.

Toch denk ik dat als je je daartoe beperkt, je een hooop mist. Ik zou heel ongelukkig worden zonder echte vrienden.
En bovendien moet je ook naar buiten met je vrienden! Een computer staat binnen (jaja tenzij je een laptop hebt, maar daar kan je ook niet mee gaan strandwandelen of naar de efteling of whatever.

In het kader van deze topic zou je iig de film 'thomas est amoreux' eens moeten zien
Oud 13-04-2005, 17:04
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-04-2005 @ 16:00 :
Als mensen liever internet-vrienden hebben dan vrienden irl, dan mogen ze dat toch zelf weten?

mooi gezegd
Oud 13-04-2005, 17:05
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Gary Glitter schreef op 13-04-2005 @ 16:17 :
ja dat zijn de vlooien op je knar
Oud 13-04-2005, 17:12
Gary Glitter
Gary Glitter is offline
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:55
SaisPas
SaisPas is offline
Als iemand alleen maar internetvrienden heeft zou ik wel een beetje medelijden hebben met die persoon, maar wie ben ik om te bepalen wat triest is en wat niet. Als iemand daarvoor kiest is dat toch zijn eigen keuze? Ik heb er geen problemen mee.
Internetvrienden zie ik juist als een waardevolle uitbreiding op gewone vrienden. Via internet kom je met mensen in contact, die je anders nooit had ontmoet.
Oud 13-04-2005, 18:03
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Gary Glitter schreef op 13-04-2005 @ 16:17 :
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:04
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 13-04-2005 @ 16:22 :
veel ''computernerds'' hebben niet echt een sociaal leven.... (oeps weer iets verxrds gezegt!! niet lullig bedoelt )
Ja, man, je hebt gelijk, man, computernerds hebben geen sociaal leven, man.

Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:05
Verwijderd
Dat soort mensen moeten eens zelfverwezelijking na gaan streven
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:06
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:05 :
Dat soort mensen moeten eens zelfverwezelijking na gaan streven
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 13-04-2005 @ 19:06 :
Ja?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:07
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:06 :
Ja?
Wat: "Ja?" ?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 13-04-2005 @ 19:07 :
Wat: "Ja?" ?
Je roloogt dus om niets? Fijn om te weten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:08
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:07 :
Je roloogt dus om niets? Fijn om te weten.
Nee hoor.
Wat je zegt vind ik gewoon dom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 18:09
Xonzo
Xonzo is offline
heb er totaal geen problemen mee eigenlijk. Vrienden zijn vrienden, al is dat nu over het internet, beter dan geen vrienden. Je kan miss ook een vriend hebben die je veel meer ziet maar waarmee je veel minder praat dan een chatvriend, en toch als vriend ziet. Nja, waar ga je de vriendschapsgrens trekken?
Oud 13-04-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 13-04-2005 @ 19:08 :
Nee hoor.
Wat je zegt vind ik gewoon dom.
Fascinerend!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:14
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-04-2005 @ 19:11 :
Fascinerend!
Ik meende het niet hoor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 13-04-2005 @ 19:14 :
Ik meende het niet hoor
Gelukkig
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:27
RanC
RanC is offline
Het zal mij een rotzorg zijn wat iedereen doet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zulke mensen vind ik kansloos. Maar goed, iedereen kiest zijn vrienden uiteraard zelf.
Oud 13-04-2005, 18:44
Zaina
Zaina is offline
Wat is het nut om dit dan, notabene op het internet, te delen met ons?
Oud 13-04-2005, 19:02
Balance
Balance is offline
Zij weten vaak meer over hun vrienden dan mensen die elkaar wel zien maar het daarbij enkel bij slap gelul houden.
Oud 13-04-2005, 19:10
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 13-04-2005 @ 15:02 :
doe niet zo moeilijk.

ach, ik vind het best hoor, beter dan geen vrienden.
Bovendien heb een hele goeie RL vriend wat eerst alleen een inetvriend was
Oud 13-04-2005, 19:29
Biertank 52
Biertank 52 is offline
internetvrienden zijn wel leuk om mee te ouwehoeren
Oud 13-04-2005, 19:35
Bleater
Bleater is offline
Ja ik ken ook mensen met enkel inet vrienden.

Zijn meestal trieste figuren
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:43
kakelkip
kakelkip is offline
Hmm als ik iemand niet in het echt heb gezien *en dan bedoel ik geen cam* dan spreek ik niet van vriendschap maar eerder leuk/goed contact.

Ik zelf heb een paar vrienden die ik via internet heb leren kennen maar dat werden pas vrienden van me nadat ik ze (meerdere malen) ook gezien heb, het contact is wel voornamelijk via internet omdat wij gewoon niet dichtbij elkaar wonen.

Toch vind ik nou niet echt dat er iets mis is ofzo met mensen die (alleen) vriendschappen op internet hebben maar als je helemaal niet naar buitenkomt en alleen leeft op het internet dan lijkt mij dat toch wel enigzins verkeerd. Maar als diegene daar blij mee is wie ben ik dan om daar over te oordelen?
Oud 13-04-2005, 21:56
ems
ems is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-04-2005 @ 16:00 :

als je dit vind kan je evengoed niet reageren. dat is hetzelfde als: maaktnieuit. alleen met meer woorden
Oud 13-04-2005, 22:00
ems
ems is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-04-2005 @ 20:02 :
Zij weten vaak meer over hun vrienden dan mensen die elkaar wel zien maar het daarbij enkel bij slap gelul houden.

ik denk niet dat dat aan het communicatiemiddel ligt maar aan een persoon.
Oud 13-04-2005, 22:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Alleen maar' internet-vrienden zou ik een beetje ..'raar'... vinden. Maar een (paar) internet-vrienden erbij, leuk toch? Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:24
Verwijderd
Moderne communicatie verwikkeld in menselijke emoties.

Ik moet nog steeds dat boek schrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:44
Rodion
Rodion is offline
Ik vind vriendschap meer dan goede gesprekken, op internet of met de telefoon. Het is ook samen dingen doen , en om elkaar af en toe op de schouders te meppen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 22:55
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
ems schreef op 13-04-2005 @ 22:56 :
als je dit vind kan je evengoed niet reageren. dat is hetzelfde als: maaktnieuit. alleen met meer woorden
Wat is dat nou weer voor stierenpoep?

Mensen triest noemen omdat ze jouw manier van leven niet hebben is nou eenmaal triest.

Het zal me werkelijk aan me reet roesten als iemand er alleen vrienden op inet op nahoudt.
Oud 14-04-2005, 02:40
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
als je alleen maar inet vrienden hebt.
kan het best eenzaam zijn was zelf zo 4 jaar geleden.

nu nog een paar, maar die wonen veelal in buitenland dus dan is inet wel beste optie
Oud 14-04-2005, 08:51
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-04-2005 @ 23:24 :
Moderne communicatie verwikkeld in menselijke emoties.

Ik moet nog steeds dat boek schrijven.

Wat boeit het nu of ze internet vrienden hebben of niet, fijn voor ze.
Niet mijn pakkie an.
Klaar.
Oud 14-04-2005, 10:43
Verwijderd
In sommige gevallen kun je het zien als wat vroeger een penvriend(in) was, maar dan over msn of email.
Daar lijkt me niks raars aan. Ik heb vroeger ook wel penvriendinnen gehad en daarna ook een paar via de email, maar uiteindelijk vond ik het nooit zo leuk om steeds weer van die verhalen te moeten tikken.

Als je alleen maar met mensen via internet omgaat dan is dat sowieso niet goed voor je sociale vaardigheden. En bovendien lijkt het me ook niet leuk, want dan zit je alleen maar achter je computer ipv dat je eens met een groepje vrienden uitgaat, enz.
Maarja, mensen moeten zelf weten wat ze doen. Sommige mensen hebben gewoon niet zulke goeie sociale vaardigheden en maken via internet makkelijker vrienden. Voor hen is het dan juist een uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-04-2005 @ 11:43 :
Als je alleen maar met mensen via internet omgaat dan is dat sowieso niet goed voor je sociale vaardigheden.
Ik denk dat je anno 2005 wel kunt verdedigen dat internet een deel is gaan uitmaken van de samenleving. Dus sociale vaardigheden kunnen gebruikt worden op het internet, en het internet kan bijdragen aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

Bovendien, als je de definitie wijzigt op de manier zoals ik boven betoogde, dan is het alleen hebben van internetvrienden evengoed een vorm van een sociaal leven. 'Sociaal' bedoelt niets anders uit te drukken dan 'in interactie met anderen'. Het betekent niet 'in het echte, lees: offline leven' of iets dergelijks.

Je hangt in mijn ogen dus gewoon een verouderde vorm van het begrip sociale vaardigheden aan. Het internet is allang niet meer een plaats voor pukkelige computernerds zoals het in de jaren negentig was. Als je bekijkt dat meer dan tachtig procent van de jeugd tussen 12 en 21 al MSN heeft, kun je moeilijk volhouden dat dat niet een sociale aangelegenheid is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:55
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
ems schreef op 13-04-2005 @ 22:56 :
Als ik alleen maar 'maakt niet uit' wilde zeggen, had ik dat wel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 11:02
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-04-2005 @ 11:48 :
Ik denk dat je anno 2005 wel kunt verdedigen dat internet een deel is gaan uitmaken van de samenleving. Dus sociale vaardigheden kunnen gebruikt worden op het internet, en het internet kan bijdragen aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

Bovendien, als je de definitie wijzigt op de manier zoals ik boven betoogde, dan is het alleen hebben van internetvrienden evengoed een vorm van een sociaal leven. 'Sociaal' bedoelt niets anders uit te drukken dan 'in interactie met anderen'. Het betekent niet 'in het echte, lees: offline leven' of iets dergelijks.

Je hangt in mijn ogen dus gewoon een verouderde vorm van het begrip sociale vaardigheden aan. Het internet is allang niet meer een plaats voor pukkelige computernerds zoals het in de jaren negentig was. Als je bekijkt dat meer dan tachtig procent van de jeugd tussen 12 en 21 al MSN heeft, kun je moeilijk volhouden dat dat niet een sociale aangelegenheid is.
Sociaal niet waardig.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten