|
|
|
Ik hoorde laatst dat je dat krijgt als je niet genoeg calcium binnen krijgt, maar dat lijkt me onzin.
Weet iemand waar dat wél door komt? |
|
|
|
Verwijderd
Niet genoeg kalk ofzo.
![]() typ-ex? |
|
|
|
Beschadigingen. Je stoot je nagel, en dan beschadigt het bij de groei.
|
|
|
|
Ik geloof het "dat komt door het stoten" verhaal nog steeds niet maar een ander antwoord schijnt er niet te zijn. Mijn topic hierover:
http://forum.scholieren.com/showthre...t=witte+nagels
|
|
-(L)-
Ik had het ook, en 't heeft te maken met een gebrek aan kalk (in mijn geval tenminste, 't kan ook andere oorzaken hebben).
|
|
|
|
Verwijderd
allerliefstse stefanie, het is wel degelijk waar wat je zegt
|
|
|
|
idd kalktekort ja...
kun je ook extra vitamines enzo voor slikken.. |
|
|
|
Het komt niet door kalkgebrek, lees ik overal.
Goh handig: Google. http://www.google.com/search?sourcei...lciumgebrek%3F |
|
|
|
Ik heb een tijd lang 2 liter melk per dag gedronken, zelfs toen gingen die plekjes niet weg. Komt dus echt niet altijd door kalktekort.
|
|
|
|
bench140 schreef op 17-04-2005 @ 01:22 :
Ik heb een tijd lang 2 liter melk per dag gedronken, zelfs toen gingen die plekjes niet weg. Komt dus echt niet altijd door kalktekort. |
|
|
|
Bloedpropje schreef op 17-04-2005 @ 01:36 :
Nou is het nog maar de vraag of het drinken van melk goed is als je kalktekort hebt maar dat kan misschien beter niet in dit topic.
|
|
|
|
bench140 schreef op 17-04-2005 @ 01:45 :
Je hebt een kalktekort en die zou je dan niet aan mogen vullen complete tekst: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl meer info: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=melk+%2B+kalk&meta= |
|
|
|
heavyukkie schreef op 17-04-2005 @ 18:05 :
vitamine volgens mij B. zeiden ze vaak pas op de tv. in ieder geval moest je meer groenten en fruit eten.... ik heb het ook en ik drink 1,5 pak melk per dag op. JA je leerst het goed. dus kan bij mij niet aan kalk of zo liggen.... ![]() Teveel aan melk is niet goed he...
|
|
|
|
heavyukkie schreef op 17-04-2005 @ 18:05 :
ik heb het ook en ik drink 1,5 pak melk per dag op. JA je leerst het goed. dus kan bij mij niet aan kalk of zo liggen.... |
|
|
|
Mensen zeggen dan vaak dat je een kalktekort hebt, maar dat is helemaal niet waar.
Het is meestal gewoon een beschadiging van je nagel. |
|
|
|
Mensen zijn hardleers.
|
|
|
|
Geen kalk tekort maar IJZER! veel groenten,fruit eten, desnoods ijzersuplementen en t komt
|
|
|
|
Iedereen zegt wat anders
![]() Wie moet ik nou geloven
|
|
|
|
roosjemarijn schreef op 18-04-2005 @ 14:04 :
Ik las net ergens ( Handboek voor sapjes en smoothies ) dat witte plekjes wijzen op een zink tekort. Maar ik weet het ook niet hoor. Ik heb er soms ook veel en soms heel weinig. Volgens mij is het niet iets om je echt zorgen over te gaan maken. geen ijzer maar zink! daar kreeg ik van die tabletjes voor,maar nu heb ik t niet meer nodig
|
|
|
|
Kim18 schreef op 19-04-2005 @ 12:16 :
Dat hele kalk verhaal is gewoon onzin. Echt waar, die witte vlekjes zijn gewoon beschadigingen van je nagels.
|
|
Melk heeft er niets mee te maken! melk=calcium!
het gaat over zink tekort... kun je alleen opvullen door de juiste groenten en/of supplementen |
|
|
|
Jules schreef op 19-04-2005 @ 14:10 :
Niks, maar het is wel fijn om te weten waar ze vandaan komen, zeker als je er op elke nagel een stuk of 3 / 4 van die wolkjes hebt. (En daarom geloof ik ook niet dat het beschadigingen zijn, daarvoor heb ik simpelweg teveel wolkjes).
|
|
*Finding*Niki* schreef op 19-04-2005 @ 14:13 :
Melk heeft er niets mee te maken! melk=calcium! het gaat over zink tekort... kun je alleen opvullen door de juiste groenten en/of supplementen Op m'n nagels van mn middelvingers 'stoot' ik soms met m'n tanden tegen aan, omdat ik bijvoorbeeld aan het denken ben tijdens een repetitie. Bijt ze niet, maar daar zitten ook van de wolkjes. Tja...
|
|
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
Zijn witte plekjes op de nagels kalk te kort?
Nee, witte plekjes op de nagels ontstaan doordat er lucht tussen de nagelcellen is gedrongen door bijvoorbeeld stoten of knippen van nagels. Deze witte plekjes verdwijnen door het groeien van de nagels, de witte plekjes moeten 'uitgroeien'. http://www.herome.nl/martine/ 1 van de duizenden sites die het -goede- antwoord geeft. |
|
|
|
Ik krijg drink heel veel melk ( ik wordt melkkoe genoemd
) maar toch heb ik van die stipjes.
|
|
lucht.
|
|
|
|
Witte puntjes op je nagels komen door een tekort aan zink heb ik eens gelezen
|
|
|
|
Verwijderd
Dat zijn je aanbidders
. Of zou dat grote onzin zijn
|
|
|
|
|
Verwijderd
Nomen Est Omen schreef op 20-04-2005 @ 15:12 :
Ik denk dat sommigen zich vergissen met het feit dat je van kalk e.d wel stevigere nagels krijgt. Die kunnen dus beter tegen stoten, waardoor je minder snel van die witte plekjes krijgt. Bij broze nagels zie je dat eerder. J. Beunk Arts en homeopaat zegt: Zink tekort Symptomen: Geen eetlust - anorexia - groeiremming van het kind - eczeem - open been (ulcus) - psoriasis - steriliteit - verminderde weerstand - prostaatproblemen - Arthritis - dof haar en haaruitval - witte plekjes onder de nagels - rusteloze benen s'nachts - slechte wondgenezing. Zo kan je nog wel even doorgaan. Als je broze nagels hebt, door bijv. een tekort aan bepaalde mineralen, komen stoten harder aan, waardoor je witte plekjes krijgt. |