Oud 20-05-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-05-2005 @ 19:23 :
Mijn vader was deze week naar Duitsland, en hij heeft, heel lief, iets voor me meegenomen. Een doosje milka chocola. Met pralinevulling ook nog...
Zo'n paars doosje met milka hartjes er in waar op staat 'I love Milka'?

Die heb ik vorige week voor mijn moeder een gekocht, ze had hem binnen 2 dagen leeg.
Oud 20-05-2005, 19:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 19-05-2005 @ 22:01 :
dat is toch geen avondeten!
vind je het gek dat je weinig binnenkrijgt
maar de rest vind ik wel aardig
misschien is 1 plakje voor 2 boterhammen een beetje weinig?
Nee, zijn van die grote voorgesneden plakke, dus valt best mee.
Enne normaal eet ik gewoon vlees, aardappelen en groente hoor.
Oud 20-05-2005, 20:02
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 22:16 :
wil je echt genoeg eten of niet? Anders heeft het namelijk geen zin wat we zeggen... ik heb bij jou nog steeds het gevoel dat je zo min mogelijk wil eten, omdat je denkt dat dat de enige manier is om af te vallen... daarnaast vind ik nog steeds dat je uberhaupt niet moet afvallen. Maar als je het perse wil, doe het dan door gewoon 1800 cal te eten. Je eet dan gewoon redelijk en je valt langzaam en geleidelijk af. Als die kilo extra zijn en je lichaam ze niet nodig heeft, gaan ze er echt wel af... maar op deze manier zitten ze er echt zo weer aan, of je moet altijd zo beroerd willen blijven eten.

maar stop met de crackers, of eet er genoeg van. 2 gewone crackers = 1 boterham, 4 light crackers = 1 boterham. En probeer zo aan de 6 te komen. Ik snap ook wel dat je crackers eet, daar zitten minder cal in. Daarnaast eet je 1 plakje 30+ kaas op 2 boterhammen, dat vind ik bijna obsessief. Én dieetproduct en dan nog niet gewoon beleggen, maar zo weinig mogelijk. Je eet te weinig, dus probeer niet te bezuinigen op beleg. Als je dat wel doet, compenseer het dan met meer brood/crackers.
Avondeten is ook te weinig, zo'n zakje noodles is eigenlijk een soort tussendoortje, tenzij je het aanvult met wat, met vlees of iets anders. Veel sla is goed, maar niet ipv vlees en andere dingen.
Ik wil geen 1800 kcal eten nee, is gewoon te veel voor mij, dan moet ik echt tegen mn zin eten, ik heb al zo vaak buikpijn na het eten de laatste tijd.. Maar ik wil wel proberen aan de 1400 te komen, al moet ik toegeven dat ik best blij ben als het er maar 1000 zijn aan het eind van de dag. Maar zo laag is niet mijn streven.
En, zoals ik net zei, dat plakje kaas is een voorgesneden grote plak, meer vind ik vies en overbodig.
Normaal eet ik ook echt wel vlees en aardappelen, alleen niet toen ik moest werken.
Afvallen wil ik zeker, tot 58 kilo. Ik heb geen zin om me weer te schamen van de zomer.
Oud 20-05-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 19:26 :
tuurlijk kan dat, maar de vraag is of ik dat wil als mijn ouders daar niet achter staan.
nee dus.
Bij zo iets vind ik dat nou eerlijk gezegd niet zo heel veel uitmaken... Hoe doe je dat dan bij 'grotere dingen'...? Als je echt alleen maar dingen doet waar je ouders je echt 'toestemming' voor geven...dan heb je toch geen leven meer? Ik vind zo iets kleins als vitaminepillen slikken toch eigenlijk wel iets wat je als 19-jarige zelf kunt beslissen ed... Maar goed, jij hoeft dat natuurlijk niet te vinden. Zie verder mijn vorige post erover.
Oud 20-05-2005, 20:03
Verwijderd
@da leentjuh: Wat is nu je lengte en gewicht (sorry als je het al tien keer gezegd hebt)?
Zorg iig dat je aan de 1400 komt, dat is echt heel minimaal. Je bent nog in de groei, je moet gewoon voldoende eten.
Oud 20-05-2005, 20:07
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:03 :
@da leentjuh: Wat is nu je lengte en gewicht (sorry als je het al tien keer gezegd hebt)?
Zorg iig dat je aan de 1400 komt, dat is echt heel minimaal. Je bent nog in de groei, je moet gewoon voldoende eten.
1.71, en op 4 mei woog ik 60,7 kilo. Hopelijk nu minder, maar ik durf me nu niet te wegen omdat ik bijna ongesteld moet worden. Dan is het waarschijnlijk wat meer dan normaal en als ik dat zie begin ik acuut weer met schema's van 800 kcal en dat lijkt me niet verstandig.

Vandaag zit ik waarschijnlijk wel vrij hoog qua kcal, heb pizza met salami gehad (wel met helft minder kaas, maar de pizzabakker bij ons doet er normaal gesproken veel te veel op)
Oud 20-05-2005, 20:10
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 21:07 :
1.71, en op 4 mei woog ik 60,7 kilo. Hopelijk nu minder, maar ik durf me nu niet te wegen omdat ik bijna ongesteld moet worden. Dan is het waarschijnlijk wat meer dan normaal en als ik dat zie begin ik acuut weer met schema's van 800 kcal en dat lijkt me niet verstandig.
Dat lijkt me zeker niet verstandig. Je hebt een prima gewicht en als je af wilt vallen moet je dat zeker niet doen met 800kcal per dag. Zodra je dan weer wat meer gaat eten zit het er meteen weer aan, daarnaast heb je dan ook grote kans dat je lichaam zich niet ontwikkeld zoals het zou moeten (dat is het nadeel van enorm streng lijnen als je nog in de groei bent) en dat lijkt me ook niet wat je wilt.

Citaat:
Vandaag zit ik waarschijnlijk wel vrij hoog qua kcal, heb pizza met salami gehad (wel met helft minder kaas, maar de pizzabakker bij ons doet er normaal gesproken veel te veel op)
Omdat je normaal zo verschrikkelijk laag zit, denk ik dat je dan nu normaal zit met calorieen. Ga je daar ajb geen zorgen over maken oid.
Oud 20-05-2005, 20:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:10 :
Dat lijkt me zeker niet verstandig. Je hebt een prima gewicht en als je af wilt vallen moet je dat zeker niet doen met 800kcal per dag. Zodra je dan weer wat meer gaat eten zit het er meteen weer aan, daarnaast heb je dan ook grote kans dat je lichaam zich niet ontwikkeld zoals het zou moeten (dat is het nadeel van enorm streng lijnen als je nog in de groei bent) en dat lijkt me ook niet wat je wilt.

Omdat je normaal zo verschrikkelijk laag zit, denk ik dat je dan nu normaal zit met calorieen. Ga je daar ajb geen zorgen over maken oid.
Is ook niet verstandig, maar goed als ik ben aangekomen krijg ik echt heel erge paniekaanvallen.Daarom wacht ik ook even met wegen, zodat ik zeker weet dat het niet komt doordat ik ongesteld moet worden, kan zulke dingen misschien voorkomen.

Ik heb zelf trouwens bedacht dat ik pizza wou, niet mn ouders ofzo, omdat ik vandaag vrij laag uitkwam qua kcal anders en ik vanmiddag best tevreden was toen ik in de spiegel keek. Maar nu twijfel ik weer.. Ach ja het zal ook wel meevallen. Hoop ik.
Oud 20-05-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 21:17 :
Is ook niet verstandig, maar goed als ik ben aangekomen krijg ik echt heel erge paniekaanvallen. Daarom wacht ik ook even met wegen, zodat ik zeker weet dat het niet komt doordat ik ongesteld moet worden, kan zulke dingen misschien voorkomen.
Is dan idd verstandig om er even mee te wachten. (Als je die paniekaanvallen al lang hebt/blijft houden, is het dan niet verstandig om er iig een keer met iemand irl over te praten? (Als je dat niet al doet natuurlijk.))

Citaat:
Ach ja het zal ook wel meevallen. Hoop ik.
Ik weet niet wat je verder hebt gegeten, maar ik heb het idee dat je ook met die pizza nog steeds behoorlijk laag zal zitten.
Oud 20-05-2005, 20:23
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:19 :
Is dan idd verstandig om er even mee te wachten. (Als je die paniekaanvallen al lang hebt/blijft houden, is het dan niet verstandig om er iig een keer met iemand irl over te praten? (Als je dat niet al doet natuurlijk.))

Ik weet niet wat je verder hebt gegeten, maar ik heb het idee dat je ook met die pizza nog steeds behoorlijk laag zal zitten.
Die aanvallen gaan ook gepaard met andere problemen, zit sowieso nogal met mijn gezondheid wat nogal wat problemen veroorzaakt. En het is nogal uitzichtloos. Heb wel met een psycholoog gepraat paar keer, maar hielp weinig. Ga misschien binnenkort naar een psychotherapeut, dat raadde hij mij ook aan.

Ik heb verder ongeveer hetzelfde als gisteren gegeten, alleen de 2 crackers vervangen door een wasa toast met smeerkaas en een mandarijn.
Oud 20-05-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 21:23 :
Die aanvallen gaan ook gepaard met andere problemen, zit sowieso nogal met mijn gezondheid wat nogal wat problemen veroorzaakt. En het is nogal uitzichtloos. Heb wel met een psycholoog gepraat paar keer, maar hielp weinig. Ga misschien binnenkort naar een psychotherapeut, dat raadde hij mij ook aan.

Ik heb verder ongeveer hetzelfde als gisteren gegeten, alleen de 2 crackers vervangen door een wasa toast met smeerkaas en een mandarijn.
Met een psychotherapeut praten lijkt me inderdaad verstandig. Ik had vandaag mijn 1e afspraak en ben echt blij dat ik gegaan ben. In het begin ging 't een beetje stroef en ik wist ook niet zo goed wat ik moest zeggen. Maar toen ik eenmaal aan het praten was kwam ook alles er uit. Verder heb ik dingen moeten tekenen, mezelf en symbolen voor bepaalde gevoelens en gemoedstoestanden die ik heb. Over 2 weken heb ik mijn 2e afspraak en ik heb een aantal punten meegekregen om over na te denken en ik moet iedere dag opschrijven wat ik heb gegeten en hoe ik me er bij voel. De therapeute was heel erg lief en aardig en ze leek me echt goed te begrijpen.

Vandaag:

's Ochtends
200g appel

's Middags
1 x pistolet
1 x kaas 48+
25g komkommer
25g tomaat
0,5 x gekookt ei

200g biogarde halfvol
10g honing

's Avonds
100g roomijs
20g ijswafeltje

200mL magere yoghurt
10g honing
1 x banaan
Oud 20-05-2005, 20:30
Maija
Maija is offline
Ik heb vandaag gegeten:

S'ochtents:
Pakje crackers
Appel

S'middags
Crackers
Soep

S'avonds
3 appels
2 broodjes droog

Zijn dit teveel calorien, of zou het mogenlijk zijn, om als ik dit dagenlijks eet verantwoord af te vallen.
Oud 20-05-2005, 20:35
Verwijderd
@Sneeuwvlokje: Waarom geen avondeten?
Oud 20-05-2005, 20:37
Verwijderd
@Maija: Het zijn (veel) te weinig calorieen en bovendien slecht ingevuld. Vervang de crackers door boterhammen (bv. 's ochtends twee boterhammen en tussen de middag drie ofzo), eet 's avonds gewoon warm eten (dus groente, aardappelen, vlees/vis/vleesvervanger of iets met rijst ofzo) en vervang twee appels door bv. iets als yoghurt of nog één of twee boterhammen ofzo.
Oud 20-05-2005, 20:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Maija schreef op 20-05-2005 @ 21:30 :
Ik heb vandaag gegeten:

S'ochtents:
Pakje crackers
Appel

S'middags
Crackers
Soep

S'avonds
3 appels
2 broodjes droog

Zijn dit teveel calorien, of zou het mogenlijk zijn, om als ik dit dagenlijks eet verantwoord af te vallen.
Dit is te weinig.
Ik zou die crackers vervangen door brood (met beleg), van die pakjes crackers daar zitten meer kcal in dan een bruine boterham, maar in een boterham zitten veel meer goede voedingsstoffen.
In totaal moet je 5 a 6 boterhammen eten volgens de experts hier (ik hou me dr zelf niet aan, maar dat is een tweede)
Verder moet je vaker eten, dus tussendoor ook wat (fruit oid)
's avonds moet je normaal avondeten hebben, dus groente, aardappelen/rijst/pasta en vlees(vervangers)
Wat zuivel is ook goed, kwark bijvoorbeeld of vla/yoghurt met weinig/geen vet en zo min mogelijk suiker. Of melk.
Oud 20-05-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:35 :
@Sneeuwvlokje: Waarom geen avondeten?
Ik moest om 5 uur in Eindhoven zijn voor de afspraak met mijn therapeute, dus ik moest om 4 uur hier vertrekken. Van te voren eten kon ik niet van de spanning. En het gesprek duurde tot half 7 en tegen de tijd dat ik thuis was was het bijna 8 uur. Ik heb in Eindhoven nog een ijsje gegeten, om mezelf te 'belonen' dat ik de stap gezet had om naar die therpeute te gaan. En toen ik thuis was had ik echt geen zin meer in avondeten, maar omdat ik vond dat ik toch wat moest eten heb ik een schaaltje yoghurt met een banaan gegeten.
Oud 20-05-2005, 20:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 17:50 :
Volgens mij eet je ook gewoon te weinig...
Nee.

6 Boterhammen, 2 eieren, fruit, avondeten, 250g kwark, rijstwafels. 1500kcal. Volgens mij is dat níet weinig.
Oud 20-05-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-05-2005 @ 21:42 :
Nee.

6 Boterhammen, 2 eieren, fruit, avondeten, 250g kwark, rijstwafels. 1500kcal. Volgens mij is dat níet weinig.
Qua dingen niet, qua calorien vind ik het wel vrij weinig. Jij mag daar anders over denken, veranderd alleen niets aan mijn mening.
Oud 20-05-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-05-2005 @ 21:38 :
Ik moest om 5 uur in Eindhoven zijn voor de afspraak met mijn therapeute, dus ik moest om 4 uur hier vertrekken. Van te voren eten kon ik niet van de spanning. En het gesprek duurde tot half 7 en tegen de tijd dat ik thuis was was het bijna 8 uur. Ik heb in Eindhoven nog een ijsje gegeten, om mezelf te 'belonen' dat ik de stap gezet had om naar die therpeute te gaan. En toen ik thuis was had ik echt geen zin meer in avondeten, maar omdat ik vond dat ik toch wat moest eten heb ik een schaaltje yoghurt met een banaan gegeten.
Ik weet niet of je tussen de middag vaak thuis bent als je 's avonds weg moet? Anders zou je dan misschien warm kunnen eten? Of misschien dat de spanning volgende keer wat minder is en je van te voren wel wat kunt eten.
Oud 20-05-2005, 20:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-05-2005 @ 21:28 :
Met een psychotherapeut praten lijkt me inderdaad verstandig. Ik had vandaag mijn 1e afspraak en ben echt blij dat ik gegaan ben. In het begin ging 't een beetje stroef en ik wist ook niet zo goed wat ik moest zeggen. Maar toen ik eenmaal aan het praten was kwam ook alles er uit. Verder heb ik dingen moeten tekenen, mezelf en symbolen voor bepaalde gevoelens en gemoedstoestanden die ik heb. Over 2 weken heb ik mijn 2e afspraak en ik heb een aantal punten meegekregen om over na te denken en ik moet iedere dag opschrijven wat ik heb gegeten en hoe ik me er bij voel. De therapeute was heel erg lief en aardig en ze leek me echt goed te begrijpen.

Fijn dat het zo goed ging. Hopelijk werkt het ook goed.

Enne ik denk dat ik ook maar eens ga praten met een psyschotherapeut, als eten het enige probleem was zou ik ngo even wachten, maar momenteel gaat het sowieso slecht. Ik heb wel een maatschappelijk werkster in mijn persoonlijke 'artsenteam', maar die zit in Utrecht en die kan me denk ik sowieso niet helpen, die zit alleen maar continu blij te kijken en complimentjes te maken, voel ik me niet echt serieus genomen.
Oud 20-05-2005, 20:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:44 :
Qua dingen niet, qua calorien vind ik het wel vrij weinig. Jij mag daar anders over denken, veranderd alleen niets aan mijn mening.
Ik moet wel nog steeds afvallen he, ik heb nog steeds overgewicht
Oud 20-05-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-05-2005 @ 21:46 :
Ik moet wel nog steeds afvallen he, ik heb nog steeds overgewicht
Dan nog vind ik 1500 kcal weinig voor iemand van 17 (en ook voor iemand die ouder is, maar goed, van iemand van 17 kun je er toch wel vanuit gaan dat hij/zij voor een deel nog in de groei (niet per se lengte) is en dat hij/zij daar dus ook voedingsstoffen voor nodig heeft).
Oud 20-05-2005, 20:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 21:51 :
Dan nog vind ik 1500 kcal weinig voor iemand van 17 (en ook voor iemand die ouder is, maar goed, van iemand van 17 kun je er toch wel vanuit gaan dat hij/zij voor een deel nog in de groei (niet per se lengte) is en dat hij/zij daar dus ook voedingsstoffen voor nodig heeft).
Ja, ok. Maar niet om dom te praten, maar ik denk dat ik grotendeel wel 'uitontwikkeld' ben. Vroege menstruatie, gestopt met groeien in de lengte toen ik 13 was etc.

M'n dagelijkse behoefte excl. sporten is uitgerekend, was 1549 o.i.d. Kan wel kloppen, ben niet bijster lang
Oud 20-05-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-05-2005 @ 21:55 :
Ja, ok. Maar niet om dom te praten, maar ik denk dat ik grotendeel wel 'uitontwikkeld' ben. Vroege menstruatie, gestopt met groeien in de lengte toen ik 13 was etc.

M'n dagelijkse behoefte excl. sporten is uitgerekend, was 1549 o.i.d. Kan wel kloppen, ben niet bijster lang
Ik denk dat er (veel) meer in een lichaam wordt ontwikkeld dan enkel groeien in de lengte en gaan menstrueren.

Ik geloof best dat je weet wat je doet, maar ik vind 1500 kcal gewoon weinig en de dagen dat je post zit je daar altijd maar of net aan of gewoon een heel stuk onder. En je gaat mij niet vertellen dat je net toevallig die dagen ook niet sport ed. (Je hebt al wel gezegd dat je op andere dagen meer eet...ik denk eigenlijk dat dat ook een teken is dat je gewoon meer nodig hebt en dat je lichaam daar op die dagen dan om vraagt. Als je begrijpt wat ik bedoel.)
Oud 20-05-2005, 21:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 22:05 :
Ik denk dat er (veel) meer in een lichaam wordt ontwikkeld dan enkel groeien in de lengte en gaan menstrueren.

Ik geloof best dat je weet wat je doet, maar ik vind 1500 kcal gewoon weinig en de dagen dat je post zit je daar altijd maar of net aan of gewoon een heel stuk onder. En je gaat mij niet vertellen dat je net toevallig die dagen ook niet sport ed. (Je hebt al wel gezegd dat je op andere dagen meer eet...ik denk eigenlijk dat dat ook een teken is dat je gewoon meer nodig hebt en dat je lichaam daar op die dagen dan om vraagt. Als je begrijpt wat ik bedoel.)
Vandaag heb ik idd niet gesport. Als ik sport eet ik zo'n 1800-1900kcal.
Als ik eet waar mijn lichaam om vraagt eet ik dagelijks 4000kcal. Mijn lichaam is gewoon geen betrouwbaar iets wat dat betreft
Oud 20-05-2005, 22:17
blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-05-2005 @ 20:46 :
Zo'n paars doosje met milka hartjes er in waar op staat 'I love Milka'?

Die heb ik vorige week voor mijn moeder een gekocht, ze had hem binnen 2 dagen leeg.
Dat zal bij mij ook wel lukken vrees ik...

En ik ben blij dat het zo goed ging vandaag, volgens mij is dit een hele stap in de goede richting voor je!!
Oud 20-05-2005, 23:53
Gothic
Gothic is offline
@ Sneeuwvlokje . Goed dat je gegaan ben en ik ben blij dat het wat is... over je eten zal ik het maar niet hebben, ontzettend slecht...

@ de rest. Ik heb echt het gevoel dat er steeds slechter wordt gegeten. Iedereen wil maar zo min mogelijk eten, veel te veel mensen die hier willen afvallen terwijl het niet nodig is. En als je dan ziet op welke manier... ik vind het steeds moeilijk hierdoor om goed te blijven eten eerlijk gezegd. Volgens mij moet dit haast voor meer mensen spelen, ik word gewoon jaloers op mensen die zo weinig eten... er zijn hier echt een aantal mensen die zo snel mogelijk hulp moeten zoeken want die zijn echt verkeerd bezig, hard op weg naar een eetstoornis als ze al niet daar zijn. Ik hoop echt dat ze dit snel doen of snel de adviezen opvolgen wat ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van... zeker als je dan ziet dat die mensen ook commentaar leveren op mensen die net zo slecht eten als zij zelf, wees dan consequent...
Oud 21-05-2005, 00:03
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik lieg al genoeg
ze houden me nu goed in de gaten qua geld en afval
bovendien vind ik het zelf niet zo belangrijk

vandaag was trouwens slechte dag
veel alcohol
Oud 21-05-2005, 00:27
Verwijderd
Gothic schreef:
Ik heb echt het gevoel dat er steeds slechter wordt gegeten. Iedereen wil maar zo min mogelijk eten, veel te veel mensen die hier willen afvallen terwijl het niet nodig is. En als je dan ziet op welke manier... ik vind het steeds moeilijk hierdoor om goed te blijven eten eerlijk gezegd. Volgens mij moet dit haast voor meer mensen spelen, ik word gewoon jaloers op mensen die zo weinig eten...

Hier ben ik het mee eens.. helaas krijg ik hierdoor soms ook het gevoel dat ik veel te veel eet.. waardoor ik soms trots ben als ik nog maar 1400 kcal op heb ofzo.. terwijl ik met 1700 ook afval (en met 1800 geloof ik ook zelfs nog)...
Ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken maar merk wel dat dit lang niet altijd lukt!
Oud 21-05-2005, 03:47
Verwijderd
Wow wat gaan deze topics snel zeg!

Met mij gaat het redelijk, met eten alleen super slecht... ik kan geen maat houden de laatste tijd, ik eet elke dag genoeg alleen heb vaak gigantische uitschieters... komt er ook een beetje door omdat ik nu de hele dagen niks doe en maar geen ander werk kan vinden...

Het sporten gaat super, ik heb vanmezelf stevige benen maar ik kan nu echt zien dat ze gespierder worden, en als ik bv circuit doe dan ben ik best trots als ik zie dat m'n biceps wat groter zijn geworden

Alleen het eten, mjah, om gewoon depressief van te worden, zoals net ook, ik ga een tostie eten om 11 uur s'avonds, en maak gewoon nog 1 klaar met heel veel kaas, en nog een ijsje, terwijl ik helemaal geen honger heb, vandaag gewoon gegeten heb en weet dat het slecht is....

Ik heb al geen tijden meer op een weegschaal gestaan, moet toch maar weer eens aan het eind van de maand, maar heb op dit moment wel de broek aan van m'n zusje van 13, een maat die ik anderhalf jaar geleden voor het laatst gedragen heb (en dat klinkt heel slecht maar ze is langer dan ik, ong 1.70m, heeft maatje 36, en de broek valt haar groot) Dat is dan wel weer motiverend, morgen weer sporten, kt. Heb er zin in, en ga morgen alweer proberen normaal te eten... bah.
Oud 21-05-2005, 05:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 00:53 :
@ de rest. Ik heb echt het gevoel dat er steeds slechter wordt gegeten. Iedereen wil maar zo min mogelijk eten, veel te veel mensen die hier willen afvallen terwijl het niet nodig is. En als je dan ziet op welke manier... ik vind het steeds moeilijk hierdoor om goed te blijven eten eerlijk gezegd. Volgens mij moet dit haast voor meer mensen spelen, ik word gewoon jaloers op mensen die zo weinig eten...
Niet doen hoor! Gewoon op je eigen tempo doorgaan
Afvallen hoort niet snel te gaan (tot grote frustratie van ons ). En afvallen is een ander eetpatroon aannemen, wat je heel je leven vol kunt houden.
Mensen die nu weinig gaan zitten eten (rond en onder de 1000 kcal), vallen nu misschien wel af, maar krijgen later alleen maar last van het jojo effect en verpesten hun stofwisseling Bovendien kunnen ze het ook niet lang volhouden. (Zodra je meer eet kom je ook veel sneller aan).

Ik ben in ieder geval lekker bezig op mijn eigen tempo Gisteren was mijn pa jarig, gewoon een lekker grote chocolate chip cookie gegeten (yum!) en allerlei hapjes. Moet ook kunnen
Verder ga ik vandaag weer sporten (Kick Fun, geen idee wat het is, ik ga op de sportpas van mijn ma ) en leuke dingen doen

Ik ben ondertussen al 5 kilo afgevallen (in zo'n 6/7 weken tijd) en ik vind het prima gaan en goed vol te houden. (Alleen heb ik moeite om af en toe niet te veel te snoepen, dan heb ik gewoon zoooo'n trek dat ik stiekem wat teveel dropjes naar binnen werk ). Op dit mooie tempo ga ik ook door. Ik wil begin augustus in ieder geval 4 kilo meer kwijt zijn, maar dat gaat prima lukken

Hoe gaat het verder met jouw poging Gothic?
Oud 21-05-2005, 06:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 00:53 :
@ de rest. Ik heb echt het gevoel dat er steeds slechter wordt gegeten. Iedereen wil maar zo min mogelijk eten, veel te veel mensen die hier willen afvallen terwijl het niet nodig is. En als je dan ziet op welke manier... ik vind het steeds moeilijk hierdoor om goed te blijven eten eerlijk gezegd. Volgens mij moet dit haast voor meer mensen spelen, ik word gewoon jaloers op mensen die zo weinig eten... er zijn hier echt een aantal mensen die zo snel mogelijk hulp moeten zoeken want die zijn echt verkeerd bezig, hard op weg naar een eetstoornis als ze al niet daar zijn. Ik hoop echt dat ze dit snel doen of snel de adviezen opvolgen wat ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van... zeker als je dan ziet dat die mensen ook commentaar leveren op mensen die net zo slecht eten als zij zelf, wees dan consequent...
Ik ben er om eerlijk gezegd ook ernstig over na aan het denken om een tijdje geen "Grote Voedings- en Gezondheidstopic" toe te laten...daar denk ik eigenlijk al een paar topics over...om bovenstaande redenen idd. (Maar heb het nog niet gedaan omdat mensen voorheen altijd zeiden er veel steun uit te ontvangen, enz...maar als ik de reacties nu lees, dan is het bij sommige mensen dus ook anders. Ik ga iig ff met ekki overleggen.)
Oud 21-05-2005, 06:18
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-05-2005 @ 06:30 :

Hoe gaat het verder met jouw poging Gothic?
Gothic moet niet afvallen. (Als ze dat doet ga ik persoonlijk bij haar langs om haar te voeren. Ze is al gewoon erg dun, ze moet echt niet nog dunner worden.)
Oud 21-05-2005, 08:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 07:18 :
Als ze dat doet ga ik persoonlijk bij haar langs om haar te voeren.

Maar Leo heeft gelijk. Ik ben hier om gezond te blijven eten, vooral genoeg te blijven eten. Waarschijnlijk ben ik 2 kilo zwaarder dan ik dacht, onze weegschaal geeft volgens mn vader te weinig aan vergeleken met het fitnesscentrum... Nu weeg ik hier 57 's ochtends zonder kleren, dus vermoedelijk weeg ik 59...
Oud 21-05-2005, 08:07
Gothic
Gothic is offline
gister trouwens een record behaald qua buikuitzetten. Het scheelde 7cm!!!!! Niet te geloven. Ik had ook wel ontzettende buikpijn van kaas of nootjes en ben net ongesteld geworden (ondanks ik de pil doorslik )...
Oud 21-05-2005, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 21-05-2005 @ 09:07 :
ben net ongesteld geworden (ondanks ik de pil doorslik )...
Juist omdat je de pil doorslikt wordt dat weer wat logischer.
Oud 21-05-2005, 08:50
Verwijderd
Gothic ik ben eigenlijk wel benieuwd naar duidelijke foto's van jou omdat we ongeveer dezelfde lengte/gewicht hebben (ik ben geloof ik 1cm korter en 1 kilo zwaarder als jij idd 59 weegt). Gewoon, om te vergelijken. Ik 'schrok' namelijk een beetje van de foto van Sarah op haar valtaf profiel omdat ze zo dun lijkt terwijl ze ongeveer hetzelfde bmi heeft .

Ik heb trouwens ook nog een foto die niet heel erg duidelijk is maar wel een aardig beeld verschaft (foto van de achterkant). Ik ga hem hier alleen niet neerzetten want hij is best eehm...bloot . Pm mag =)
Oud 21-05-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 07:15 :
Ik ben er om eerlijk gezegd ook ernstig over na aan het denken om een tijdje geen "Grote Voedings- en Gezondheidstopic" toe te laten...daar denk ik eigenlijk al een paar topics over...om bovenstaande redenen idd. (Maar heb het nog niet gedaan omdat mensen voorheen altijd zeiden er veel steun uit te ontvangen, enz...maar als ik de reacties nu lees, dan is het bij sommige mensen dus ook anders. Ik ga iig ff met ekki overleggen.)
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het heel jammer voor de mensen die wél op een gezonde manier af proberen te vallen. Ik weet dat ik niet tot die mensen behoor, en dat weten de meeste in dit topic ook wel, dus ik hoop dat mensen geen voorbeeld aan mij gaan nemen ofzo.

Om die reden zal ik ook niet meer posten wat ik heb gegeten. Over het algemeen is dat gewoon slecht, en dat weet ik ook, dus waarom zou ik het posten?

Ik moet voorlopig de komende 2 weken wel voor mijn therapeute bijhouden wat ik heb gegeten en hoe ik me bij daar voelde. Maar het maakt opzich nog vrij weinig uit of ik veel of weinig eet. We moeten eerst werken aan de oorzaak (o.a. psychische problemen) en pas daarna kan ik weer normaal (leren) eten.

@Moenbloem: Mag ik je foto zien?
Oud 21-05-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-05-2005 @ 11:16 :
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het heel jammer voor de mensen die wél op een gezonde manier af proberen te vallen.
Dat is het ook, maar dat is dan helaas even niet anders.

Het is misschien ook op te lossen met het opstellen van een aantal regels...maar dat is ook niet de ideale situatie, denk ik... Iets waar ik al aan zat te denken was idd wat jijzelf al zegt, dat mensen niet meer 'mogen' posten wat ze gegeten hebben, iig niet de mensen die best weten hoe het hoort, zeg maar. (Daar bedoel ik dan dus mee dat Pietje of Jantje die er amper wat vanaf weet en zijn of haar eetpatroon wil veranderen best mag posten wat hij of zij op een dag eet en dat anderen daar dan commentaar op mogen geven ed. En anderen mogen natuurlijk ook best specifieke vragen stellen ed.)

Mbt de rest van je post, voor die therapeute en de therapie maakt het misschien weinig uit wat je eet, maar voor je lichaam ed maakt dat zeker wel uit. Ik zou toch proberen zo gezond mogelijk te eten.
Oud 21-05-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-05-2005 @ 11:21 :
Mbt de rest van je post, voor die therapeute en de therapie maakt het misschien weinig uit wat je eet, maar voor je lichaam ed maakt dat zeker wel uit. Ik zou toch proberen zo gezond mogelijk te eten.
Dat probeer ik ook wel. Als ik weinig eet eet ik meestal wel gezonde dingen zoals groente, fruit en brood. Alleen dan wel in een kleine hoeveelheid. En als ik een eetbui heb eet ik meestal voornamelijk boterhammen met beleg, dus geen ontzettend vette dingen. Mijn therpeute zei dat dat de beste eetbuien waren die je kan hebben. Omdat ze niet zo heel ongezond zijn voor je lichaam. Het is bijv. beter dan chocolade, chips, koekjes, etc.
Oud 21-05-2005, 10:45
blurred
blurred is offline
Gothic geeft eigenlijk precies aan wat ik ook als een "probleem" zie: Ik laat me teveel leiden door al die posts hier van mensen die per dag op nog geen 1300 kcal uitkomen. Daar heb ik deze week over gepost: als ik op 1900 uitkom voel ik me daar slecht over, terwijl het eigenlijk helemaal niet slecht is maar juist gezond.

Er zitten hier een paar mensen die iedere dag veel te weinig eten, en zich ook niets aan lijken te trekken van de adviezen die hier gegeven worden, maar voor mij en een aantal anderen hebben die adviezen zeker nut gehad. Neem als voorbeeld Darkside, Spekkie en Matjong. Die zijn door dit topic een stuk beter gaan eten.

Een verbod heeft daarom geen zin denk ik, maar ik ben het er wel mee eens dat bepaalde posts hier averechts werken. Ik vrees dat je daar ook weinig aan kunt doen met een verbod, dus een echte oplossing weet ik zo even ook niet.
Oud 21-05-2005, 10:48
kellytje
kellytje is offline
Gisterenavond een beetje een (slechte) vreetbui gehad Maar goed ik weet dat het mijn eigen schuld is omdat ik overdag te weinig gegeten heb. (ik wist toruwens niet dat pinda's zooo slecht waren : 695/100 gram ) Vandaag ga ik dus eens lekker eten, maar wel binnen de perken. Zometeen spaghetti (men lievelingseten dat ik normaal 1* per week eet en nu al 3 weken niet )
Oud 21-05-2005, 10:57
Verwijderd
@blurred: Daarom sluit ik het topic ook niet zomaar, maar ben ik aan het denken over een oplossing. En als ik jouw post lees, dan denk ik dat de regel waar ik het over had (die dus wel een soort van verbod inhoud) daar aardig bij aansluit. De nieuwe mensen, maar ook anderen kunnen hier dan nog steeds terecht voor adviezen, maar je ziet dan niet meer steeds die posts van mensen die op nog geen 1300 kcal uitkomen.
Oud 21-05-2005, 11:30
Verwijderd
Die regel lijkt me inderdaad een goed idee Leonoor . Voor mij is het bijvoorbeeld ook niet zo zinvol om mijn eetschema te posten (alhoewel ik dat soms wel doe hoor). Het lijkt me een goed idee als we dit topic weer meer gaan gebruiken voor gerichte vragen en niet meer voor losse mededelingen zoals 'ik heb dit en dit vandaag gegeten' en 'oh help ik heb een vreetbui wat erg' (no offence voor diegene die dat wel doen maar echt zinvol is het niet). Gerichte vragen over eetbuien of voedingsschema's lijken me wel gewoon nuttig. Misschien is dat een idee?
Oud 21-05-2005, 11:37
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
blurred schreef op 21-05-2005 @ 11:45 :
maar voor mij en een aantal anderen hebben die adviezen zeker nut gehad. Neem als voorbeeld Darkside, Spekkie en Matjong. Die zijn door dit topic een stuk beter gaan eten.

Ik vind dit topic ook fijn om onderling elkaar te steunen en elkaar te feliciteren met de verloren kilo's (Vijf kilo al )
En om nou te vragen wat ik soms kan eten als vervanger van iets anders en andere voedingsproblemen.
Ik post hier allang niet meer wat ik eet op een dag, want iedereen heeft er wel weer ander commentaar op, en iedereen valt af op zijn eigen manier. (Dan doel ik niet op te weinig calorieën, maar op toch nog wat frisdrank drinken of snoep eten).

Ik ben het eens met Leonoor dat we maar een regel moeten instellen dat mensen niet meer hun eetpatroon mogen posten, behalve nieuwe mensen die advies willen. (Natuurlijk kan je onderling nog wel je eetpatroon PM-en en elkaar steunen voor de mensen die dat willen). Als je nog hulp nodig hebt Leonoor, dan roep je maar
Oud 21-05-2005, 12:00
sheepdog
sheepdog is offline
Ik vind het ook een goed plan! Veel mensen vullen hun eetschema toch al op valtaf in dus kunnen die altijd nog daar opgezocht worden.
Oud 21-05-2005, 14:08
Gothic
Gothic is offline
Naar aanleiding van de buikpijn ben ik vandaag (weer) flauwgevallen van de pijn... net naar de dokter geweest, maar die weet het natuurlijk niet. Ze dacht of aan ovulatiepijn of nierstenen, en ze raadde me aan bijna niets meer te drinken, omdat het anders erger zou kunnen worden mocht het het laatste zijn...
Zelf heb ik het idee dat mn buikpijn door het eten komt. Ben al een paar keer met hevige buikpijn flauwgevallen en toen zat het hem, dahct ik, in de stoelgang en wat ik gegeten had... ik krijg vaak buikpijn bij vet vlees, zover ik weet, dus ik zit zelf te denken aan voedselintoleratie, alleen geen idee waarvoor. Misschien voor bepaalde kruiden, vet eten (alleen bv ijs kan/kon ik een liter eten zonder buikpijn, zelfde geldt voor patat...)

moenbloem, ik wil je foto wel zien... voor een foto van mij moet je me maar ff adden op msn.
Oud 21-05-2005, 14:12
Verwijderd
de reden dat ik dunner lijk dan mijn bmi, zogezegd is deels dat ik een erg smalle taille heb, dat is gewoon mijn vetverdeling, en ik heb ook geen grote borsten... en dan blijft er alles bij elkaar vrij weinig bovenlichaam over
Oud 21-05-2005, 14:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-05-2005 @ 15:12 :
de reden dat ik dunner lijk dan mijn bmi, zogezegd is deels dat ik een erg smalle taille heb, dat is gewoon mijn vetverdeling, en ik heb ook geen grote borsten... en dan blijft er alles bij elkaar vrij weinig bovenlichaam over
op welk adres staat die foto?
Oud 21-05-2005, 14:37
Bloem
Bloem is offline
Moen, die foto die ook even op valtaf heeft gestaan? Die vond ik heel cool, je hebt echt een superlijf, precies de verhoudingen die ik heel mooi vind

@Gothic, ik heb jarenlang erg last gehad van mijn buik, 3-4 keer in de week dat ik de hele avond met diarree naar de wc kon rennen en soms dubbel geslagen zat van de pijn. (Klinkt nu heel dramatisch, maar zo was het echt ) Sinds ik geen vlees meer eet is dat helemaal over, alleen met vet eten heb ik nog wel eens last, maar lang zo erg niet. Misschien kun je daar eens naar kijken

En verder, ik zou het jammer vinden als het topic dicht zou gaan, door dit topic ben ik gezond gaan eten en het is nog steeds een steuntje in mijn rug om het gezond te houden. Dat rotgevoel als je meer hebt gegeten dan wat sommigen mensen hier eten herken ik wel van een paar maanden geleden, maar tegenwoordig heb ik daar geen last meer van. Ik ben nu trots dat ik aan het opbouwen ben, en inmiddels gezond op 1800 kcal zit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten