![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die heb ik vorige week voor mijn moeder een gekocht, ze had hem binnen 2 dagen leeg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Enne normaal eet ik gewoon vlees, aardappelen en groente hoor.
||
Citaat:
En, zoals ik net zei, dat plakje kaas is een voorgesneden grote plak, meer vind ik vies en overbodig. Normaal eet ik ook echt wel vlees en aardappelen, alleen niet toen ik moest werken. Afvallen wil ik zeker, tot 58 kilo. Ik heb geen zin om me weer te schamen van de zomer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vandaag zit ik waarschijnlijk wel vrij hoog qua kcal, heb pizza met salami gehad (wel met helft minder kaas, maar de pizzabakker bij ons doet er normaal gesproken veel te veel op)
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf trouwens bedacht dat ik pizza wou, niet mn ouders ofzo, omdat ik vandaag vrij laag uitkwam qua kcal anders en ik vanmiddag best tevreden was toen ik in de spiegel keek. Maar nu twijfel ik weer.. Ach ja het zal ook wel meevallen. Hoop ik.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb verder ongeveer hetzelfde als gisteren gegeten, alleen de 2 crackers vervangen door een wasa toast met smeerkaas en een mandarijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag: 's Ochtends 200g appel 's Middags 1 x pistolet 1 x kaas 48+ 25g komkommer 25g tomaat 0,5 x gekookt ei 200g biogarde halfvol 10g honing 's Avonds 100g roomijs 20g ijswafeltje 200mL magere yoghurt 10g honing 1 x banaan |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou die crackers vervangen door brood (met beleg), van die pakjes crackers daar zitten meer kcal in dan een bruine boterham, maar in een boterham zitten veel meer goede voedingsstoffen. In totaal moet je 5 a 6 boterhammen eten volgens de experts hier (ik hou me dr zelf niet aan, maar dat is een tweede) Verder moet je vaker eten, dus tussendoor ook wat (fruit oid) 's avonds moet je normaal avondeten hebben, dus groente, aardappelen/rijst/pasta en vlees(vervangers) Wat zuivel is ook goed, kwark bijvoorbeeld of vla/yoghurt met weinig/geen vet en zo min mogelijk suiker. Of melk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
6 Boterhammen, 2 eieren, fruit, avondeten, 250g kwark, rijstwafels. 1500kcal. Volgens mij is dat níet weinig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Enne ik denk dat ik ook maar eens ga praten met een psyschotherapeut, als eten het enige probleem was zou ik ngo even wachten, maar momenteel gaat het sowieso slecht. Ik heb wel een maatschappelijk werkster in mijn persoonlijke 'artsenteam', maar die zit in Utrecht en die kan me denk ik sowieso niet helpen, die zit alleen maar continu blij te kijken en complimentjes te maken, voel ik me niet echt serieus genomen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
M'n dagelijkse behoefte excl. sporten is uitgerekend, was 1549 o.i.d. Kan wel kloppen, ben niet bijster lang ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geloof best dat je weet wat je doet, maar ik vind 1500 kcal gewoon weinig en de dagen dat je post zit je daar altijd maar of net aan of gewoon een heel stuk onder. En je gaat mij niet vertellen dat je net toevallig die dagen ook niet sport ed. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik eet waar mijn lichaam om vraagt eet ik dagelijks 4000kcal. Mijn lichaam is gewoon geen betrouwbaar iets wat dat betreft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik ben blij dat het zo goed ging vandaag, volgens mij is dit een hele stap in de goede richting voor je!! ![]()
||
Citaat:
![]() Afvallen hoort niet snel te gaan (tot grote frustratie van ons ![]() Mensen die nu weinig gaan zitten eten (rond en onder de 1000 kcal), vallen nu misschien wel af, maar krijgen later alleen maar last van het jojo effect en verpesten hun stofwisseling ![]() Ik ben in ieder geval lekker bezig op mijn eigen tempo ![]() ![]() Verder ga ik vandaag weer sporten (Kick Fun, geen idee wat het is, ik ga op de sportpas van mijn ma ![]() ![]() Ik ben ondertussen al 5 kilo afgevallen (in zo'n 6/7 weken tijd) en ik vind het prima gaan en goed vol te houden. (Alleen heb ik moeite om af en toe niet te veel te snoepen, dan heb ik gewoon zoooo'n trek dat ik stiekem wat teveel dropjes naar binnen werk ![]() ![]() Hoe gaat het verder met jouw poging Gothic? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar Leo heeft gelijk. Ik ben hier om gezond te blijven eten, vooral genoeg te blijven eten. Waarschijnlijk ben ik 2 kilo zwaarder dan ik dacht, onze weegschaal geeft volgens mn vader te weinig aan vergeleken met het fitnesscentrum... Nu weeg ik hier 57 's ochtends zonder kleren, dus vermoedelijk weeg ik 59...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om die reden zal ik ook niet meer posten wat ik heb gegeten. Over het algemeen is dat gewoon slecht, en dat weet ik ook, dus waarom zou ik het posten? Ik moet voorlopig de komende 2 weken wel voor mijn therapeute bijhouden wat ik heb gegeten en hoe ik me bij daar voelde. Maar het maakt opzich nog vrij weinig uit of ik veel of weinig eet. We moeten eerst werken aan de oorzaak (o.a. psychische problemen) en pas daarna kan ik weer normaal (leren) eten. @Moenbloem: Mag ik je foto zien? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is misschien ook op te lossen met het opstellen van een aantal regels...maar dat is ook niet de ideale situatie, denk ik... Iets waar ik al aan zat te denken was idd wat jijzelf al zegt, dat mensen niet meer 'mogen' posten wat ze gegeten hebben, iig niet de mensen die best weten hoe het hoort, zeg maar. (Daar bedoel ik dan dus mee dat Pietje of Jantje die er amper wat vanaf weet en zijn of haar eetpatroon wil veranderen best mag posten wat hij of zij op een dag eet en dat anderen daar dan commentaar op mogen geven ed. En anderen mogen natuurlijk ook best specifieke vragen stellen ed.) Mbt de rest van je post, voor die therapeute en de therapie maakt het misschien weinig uit wat je eet, maar voor je lichaam ed maakt dat zeker wel uit. Ik zou toch proberen zo gezond mogelijk te eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind dit topic ook fijn om onderling elkaar te steunen en elkaar te feliciteren met de verloren kilo's ![]() ![]() En om nou te vragen wat ik soms kan eten als vervanger van iets anders en andere voedingsproblemen. Ik post hier allang niet meer wat ik eet op een dag, want iedereen heeft er wel weer ander commentaar op, en iedereen valt af op zijn eigen manier. (Dan doel ik niet op te weinig calorieën, maar op toch nog wat frisdrank drinken of snoep eten). Ik ben het eens met Leonoor dat we maar een regel moeten instellen dat mensen niet meer hun eetpatroon mogen posten, behalve nieuwe mensen die advies willen. (Natuurlijk kan je onderling nog wel je eetpatroon PM-en en elkaar steunen voor de mensen die dat willen). Als je nog hulp nodig hebt Leonoor, dan roep je maar ![]()
||
Citaat:
|
|