![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en nee... ik heb geen puriteinse(streng gelovige ![]() marokkaanse meisjes--> knotje omlaag om slechts een voorbeeld te noemen... en in de golfstaten--> hoofddoeken van het merk chanel..enzo.. ![]() en meisjes die ervoor kiezen om hoofddoekjes te dragen, weten er wat van, en zijn bereid om meer over hun geloof te leren/weten.. maar ik heb het nu over hoofddoekdraagsters die gedwongen zijn.. dan dragen ze een hoofddoek..maar weten niet veel over hun geloof.. soms ergeren zich aan dat ze het dragen enzo.. en ze doen dan ook dingen die 'niet mogen' ofzo.. maar goed over dat laatste ga ik me niet meer bemoeien enzoo... ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
of raak ik nu in de war?? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Verder komt het andersom ook voor, bijv in seculiere dictaturen als Turkije en nu ook Frankrijk waar je gedwongen word je hoofddoek af te leggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals ik al eerder zei, kan je het probleem (tenminste, vind ik) van zowel overspel als verkrachting niet doen verdwijnen. Maar wel indampen. En de volgende cijfers ondersteunen dat, kijk effe bij rape-cijfershttp://www.unodc.org/pdf/crime/seventh_survey/7pc.pdf verdacht van verkrachting per 100.000 inwoners (jaar 2000) in : Nederland : 6,39 Duitsland: 7,16 Zweden: 2,86 VS: 11,33 (jaar 1999, 1/3 deel van het totaal aantal geregistreerde verkrachtingen ![]() ![]() Colombia: 4,4 ( ![]() ![]() Mexico: 13,33 Marokko: 3.45 Saudi Arabie: 0,59 Pakistan: 0,04 ![]() Turkey: 2,87 China: 2.11 Maleisie: 3,92 Indonesie: 1.05 |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt je idd afvragen of we dan een politiestaat moeten worden. Ik denk dat een middenweg gevonden moet worden, zoals in Zweden, wat het aardig doet. Zie hier wat zij al (mijns inziens terecht) onder vrouwen onderdrukking verstaan. |
![]() |
||
Citaat:
Wat me ook op de voornaamste kritiek op dit hele argument brengt: het gaat hier over geregistreerde gevallen, terwijl in veel van de (islamitische) landen die hier als voorbeeld van lage aantallen genoemt worden het simpelweg not done is om het te registreren. Nigeria zal bijvoorbeeld laag zitten, dat weet ik zeker. Waarom? Nu, de bewijslast ligt daar zo, alleen als vier mannelijke getuigen (vrouwen tellen niet) onafhankelijk van elkaar bevestigen dat een vrouw verkracht is, dan wordt een strafzaak begonnen, in alle andere gevallen wordt de vrouw als overspelig gebrandmerkt en gestenigt. Tja, dat heet manipuleren van cijfers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En los daarvan, hoe wou je de lage cijfers in Turkije en Marokko rechtvaardigen? het zou je sieren de waarheid onder ogen te durven zien. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alleen gruw ik van argumentatie in de trend van "hier wordt meer verkracht, dus zijn jullie moreel inferieur, dus hebben wij gelijk op alle morele zaken", en dat is waar dat hele voorbeeld uiteindelijk op neer komt. Het gaat voorbij aan het onderwerp, is geen argument, geen geldige vergelijking, een drogreden, alles behalve een terecht onderwerp eigenlijk.
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Daarnaast ben je niet ingegaan op het lot dat de ongelovigen wacht volgens Allah. Hoe vrij is de keuze wanneer je mag kiezen tussen gehoorzamen aan Allah of eeuwig gemarteld worden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In derdewereldlanden schamen vrouwen zich vaak zo erg als ze verkracht zijn, dat ze het niet melden. Die cijfers betekenen helemaal niets. |
![]() |
||
Citaat:
Inhoudelijk: in dat soort landen schaamt men zich idd meer als hier het geval is, maar hoe goedgelovig moet je zijn als je beweerd dat alleen in dat soort landen het geval is, en de vrouwen hier zich er niet voor schamen ? En dat schamen is slechts een factor, die de cijfers omlaag haalt. Net zoals dat verdovende middelen in Nederland makkelijker te verkrijgen/gebruiken zijn om bijvoorbeeld bij vrouwen in hun drank te doen, en ze daarna ongemerkt te kunnen verkrachten. Dit soort factoren beinvloeden het cijfer wel, maar niet zo erg dat dat ze een factor-200 verschil opheffen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En ik denk sowieso dat veel families hun dochter niet zullen verstoten omdat ze geen hoofddoek draagt. Doen ze dat toch, vind ik het islamitisch in correct. Verder omdat sommige meisjes gedwongen worden, moeten alle moslimas maar hieronder lijden? Beetje onzin vind je ook niet? Citaat:
En geloven is voor jezelf. Als je niet gelooft, geloof je toch niet in die eeuwige marteling ofwel? Citaat:
Waarom mag die vrouw dat probleem niet op haar manier oplossen? Waarom zeik je over iemands eigen keuze? Citaat:
Citaat:
![]() Verder geloof je niet om niet in de hel komen, maar uit liefde voor Allah Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en over dat laatste commentaar, kijk naar de naam, Mujahideen of iets dergelijks is terug met een trollkloon, ga je toch niet serieus op reageren? de FB's zijn daar heel goed in ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() dat laatste snap ik niet? waar heb je het over? |
![]() |
|
Ook wordt het lastig om aangifte te doen als het volgende het geval is:
"The witness system can be misinterpreted as well, as has occurred in rape cases in Pakistan where women were told they must provide four witnesses to their rape (and that otherwise they might be charged and punished for qadhf, false witness). Adultery is differentiated from rape because it is assumed to be consensual. When rapists claim that their victims consented to sex, then the penalties for adultery may be invoked against the victim." En: "Besides the severity of punishment for the actual crime of adultery, the use of such accusations to intimidate victims of sexual crimes reinforces women’s lack of access to adequate legal status and protection." En: "In other cases, authorities or mediators are expected to convince the kidnapper-rapist to marry his victim, thereby avoiding shame and perhaps death for the victim, and incarceration, or perhaps death, for the perpetrator as well. The rapist who married his victim avoided death, acts of vengeance by the girl’s family members, and indeed, all prosecution." Daarnaast: "Rape may also be used in a political sense, to dishonor an opponent, captives, or the women of a different faction in situations of conflict. (...) ‘Ala Mawdudi claimed that Muslim soldiers never raped women, and that the shari’ah was women’s best safeguard. In fact, this same argument is echoed by Muslim conservatives in and outside the region, but it is historically inaccurate. One could present instance after instance, but it is sufficient to mention: - the mass rapes of Bengali women by the Pakistani army, which occurred in 1971 as part of the efforts to repress the Bengali liberation movement, and - rapes in the Lebanese civil war and - during the Algerian conflict since 1991. - Afghan women were raped and brutalized during the conflict resulting in numerous honor killings. - The Taliban also raped women, despite their claims of upholding Islamic social virtues. - Algerian Islamists raped women, and used them as sex slaves, taking particular care in some cases to proclaim these situations temporary marriages, or mut’a." Bron: http://www.wwhr.org/images/GenderSex...iminalLaws.pdf Kortom: verkrachting komt OVERAL voor en echt niet ergens minder omdat er hoofddoeken gedragen worden. Dat er weinig tot geen aanklachten ingediend worden is vanwege: - het bestaande rechtssysteem in sommige landen (dat kan leiden tot de dood van het slachtoffer in het ene uiterste of tot het trouwen met de dader in het andere uiterste) - gebrek aan hulpverlening - schaamte - eerwraak |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ook goed gezegd? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe kwam het eigk? |
![]() |
||
Citaat:
doh |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wel rot voor je, wees voorzichtig voortaan, en vertrouw niemand ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens blijkt bij vekrachtingscijfers het meestal om een bekende te gaan. |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Gatara schreef op 28-05-2005 @ 23:08 :
dan kan t nog steeds verkrachting zijn. Overigens blijkt bij vekrachtingscijfers het meestal om een bekende te gaan. [/QUOT Sorry dat ik dit zeg maar ik vind dat deze zieke mensen moeten worden gedood!!! idioten die ze zijn... maar goed vind ook dat zei een fout heeft gemaakt, je moet niet iedereen vertrouwen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Natuurlijk moet je niet iedereen vertrouwen. En dat was stom. Maar ze heeft NIETS fouts gedaan. Het is NIET haar schuld. ok? mij even baserend op het verhaal dat "heb jongen ontmoet via msn en ben door die gast verkracht" het juiste verhaal is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vrouw zonder hoofddoek =/= ongelovig -> ongelovig = eeuwig gemarteld worden. En dat noem jij vrije keuze?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat: