Oud 08-06-2005, 14:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-06-2005 @ 15:26 :
De komende week ben ik nog niet zo actief hier, omdat ik midden in mijn tentamenperiode zit ---> stress!

Mijn broertje kwam net heel lief een luikse wafel naar mij brengen, omdat ik dan beter zou kunnen leren Die heb ik dus net opgegeten, alleen zag ik net op valtaf.nl dat zo'n ding van 125 gram bijna 600 kcal bevat Kan dat? Want dat lijkt me wel heel veel.. shit
Het lijkt me eigenlijk wat veel voor gewoon wat deeg en suikerbrokjes... maar die maar niet meer kopen, ik eet meestal al gauw 2 van die dingen per keer omdat ik ze zo lekker vind

op valtaf zijn ze minder: 1 stuk: 247 (vd Super), 450cal/100 gr

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 15:01.
Oud 08-06-2005, 15:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2005 @ 15:58 :
Het lijkt me eigenlijk wat veel voor gewoon wat deeg en suikerbrokjes... maar die maar niet meer kopen, ik eet meestal al gauw 2 van die dingen per keer omdat ik ze zo lekker vind
Nou ja, ik weet niet welke jij eet, maar als dat die van de Lidl of de Aldi ofzo zijn wegen ze geen 125 gram, en zijn de calorieën dus ook wat minder
Oud 08-06-2005, 15:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 16:00 :
Nou ja, ik weet niet welke jij eet, maar als dat die van de Lidl of de Aldi ofzo zijn wegen ze geen 125 gram, en zijn de calorieën dus ook wat minder
koop ze bij de AH... zo'n zak met 5 van die grote...

overgens is een slagroomsoesje maar 54 cal zie ik net
Oud 08-06-2005, 15:30
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2005 @ 15:58 :

op valtaf zijn ze minder: 1 stuk: 247 (vd Super), 450cal/100 gr
Waar zie je dan per stuk 247 kcal? Want misschien is mijn wafel dan toch minder zwaar als ik dacht. Het is namelijk niet zo'n grote van Ah maar zo eentje die in een verpakking zitten met meerdere per stuk verpakt zegmaar..
Oud 08-06-2005, 15:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 08-06-2005 @ 16:30 :
Waar zie je dan per stuk 247 kcal? Want misschien is mijn wafel dan toch minder zwaar als ik dacht. Het is namelijk niet zo'n grote van Ah maar zo eentje die in een verpakking zitten met meerdere per stuk verpakt zegmaar..
Ik denk niet dat die 125 gram wegen, eigenlijk
Oud 08-06-2005, 15:46
blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2005 @ 16:03 :
overgens is een slagroomsoesje maar 54 cal zie ik net
Daarmee is het probleem dat ik het meestal niet bij één soesje houdt. In één handje chips zit in principe ook niet zoveel...
Oud 08-06-2005, 15:50
Delicate
Delicate is offline
Sorry, ik wist niet dat het niet in die andere topic mocht..
Oud 08-06-2005, 16:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-06-2005 @ 16:46 :
Daarmee is het probleem dat ik het meestal niet bij één soesje houdt. In één handje chips zit in principe ook niet zoveel...
nee ok, maar 2 soesjes vind ik stukken lekkerder dan 1 koekje en tis evenveel ...
Oud 08-06-2005, 16:08
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Dreamzy maak je niet druk over die wafel, hij zit er nu toch al in. Je hebt zo lekker genoten van die wafel dat het zonde zijn om dat lekkere gevoel te verpesten door te gaan kijken hoeveel kcal er in zitten.
Oud 08-06-2005, 16:56
sheepdog
sheepdog is offline
Komt het doordat ik nu gezonder eet dat ik last krijg van mijn buik als ik teveel ongezonde dingen eet? Vind ik wel fijn...
Oud 08-06-2005, 16:59
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 08-06-2005 @ 17:08 :
Dreamzy maak je niet druk over die wafel, hij zit er nu toch al in. Je hebt zo lekker genoten van die wafel dat het zonde zijn om dat lekkere gevoel te verpesten door te gaan kijken hoeveel kcal er in zitten.
Op zich heb je gelijk, hij was ook zeker heel erg lekker Alleen baal ik ervan dat ik nog steeds niet veel ben afgevallen en wil ik het liefst iedere dag onder de 1700 kcal blijven... Vandaag dus mislukt, met mijn boterham/cracker vanavond zal ik ongeveer tussen de 1900-2000 kcal zitten. Morgen weer een nieuwe dag zal ik maar denken, mét een tentamen waar ik nu nog even heel hard voor moet gaan leren!
Oud 08-06-2005, 17:29
Verwijderd
Ik ben echt blij.. eindelijk heb ik een beetje de discipline om me gewoon aan de 1650 kcal te houden!!
Als ik vanavond niet meer ga eten dan 1 appel en 2 rijstwafels met jam (zoals in de planning staat) dan gaat het al 4 dagen goed!
Oud 08-06-2005, 17:55
Verwijderd
Nog even een vraagje, een vriendin van me doet zo'n Margriet dieet met streepjes ofzo, en nou zei een andere vriendin van me dat ze dus maar 1200 calorieen per dag mocht eten . Dat is toch veel te weinig?
Maar, hoeveel moet ze dan wel eten om af te vallen? Ik had zelf 1800 in mijn hoofd, maar ik weet niet of dat een goede houvast is.
Oud 08-06-2005, 17:58
Verwijderd
^ Het verschilt natuurlijk per persoon hoeveel je mag eten om nog af te vallen... Ook zul je met 1200 kcal tijdelijk sneller afvallen dan met 1800 kcal..
Wanneer je echter een tijd 1200 kcal eet en dan weer normaal gaat eten vlieg het eraan. Het is dus beter geleidelijk af te vallen met 1600-1800 kcal en er dan wat langer over te doen...

Voor zover ik weet.. verbeter me als het anders is
Oud 08-06-2005, 18:01
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 08-06-2005 @ 17:56 :
Komt het doordat ik nu gezonder eet dat ik last krijg van mijn buik als ik teveel ongezonde dingen eet? Vind ik wel fijn...
Kan, ik merk ook verschil. Had altijd wel snel last van vet en zoet eten, maar sinds ik gezond eet ben ik sneller misselijk enzo.
Oud 08-06-2005, 18:02
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 19:01 :
Kan, ik merk ook verschil. Had altijd wel snel last van vet en zoet eten, maar sinds ik gezond eet ben ik sneller misselijk enzo.
Ik ook. Maar bij is het heel extreem.
Oud 08-06-2005, 18:32
sheepdog
sheepdog is offline
Ik ga trouwens even geen groenten en fruit invullen op valtaf, omdat daar toch niet zoveel kcal in zitten en Gothic (volgens mij) inderdaad eens zei dat het niet de bedoeling is dat je minder fruit en groenten gaat eten om maar niet hoog uit te komen. Volgens mybodycomp.com is mijn behoefte 1864 geloof ik. Als ik nu probeer zo dicht mogelijk bij de 1700 te eten, zonder groenten en fruit mee te tellen dus, is dat dan ongeveer goed? (om op gewicht te blijven dus)
Oud 08-06-2005, 18:55
Bloem
Bloem is offline
Kan je dus beter groente en fruit wel meetellen en dan op 1850 uit komen... Ik vind het onzin om het niet mee te tellen, er zitten tenslotte gewoon calorieën in, en je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek als je het niet meetelt, maar er wel ruimte in je calorieën voor over laat...
Oud 08-06-2005, 18:58
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 19:55 :
Kan je dus beter groente en fruit wel meetellen en dan op 1850 uit komen... Ik vind het onzin om het niet mee te tellen, er zitten tenslotte gewoon calorieën in, en je houdt jezelf eigenlijk alleen maar voor de gek als je het niet meetelt, maar er wel ruimte in je calorieën voor over laat...
Ja dat bedacht ik me eigenlijk ook toen ik het nog eens overlas, haha. Dus dan doen we dat. Nu ga ik even 2 uur wandelen / uitwaaien aan het water!
Oud 08-06-2005, 19:13
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 08-06-2005 @ 19:58 :
Ja dat bedacht ik me eigenlijk ook toen ik het nog eens overlas, haha. Dus dan doen we dat. Nu ga ik even 2 uur wandelen / uitwaaien aan het water!
Oh lekker, veel plezier
Oud 08-06-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-06-2005 @ 18:55 :
Nog even een vraagje, een vriendin van me doet zo'n Margriet dieet met streepjes ofzo, en nou zei een andere vriendin van me dat ze dus maar 1200 calorieen per dag mocht eten . Dat is toch veel te weinig?
Maar, hoeveel moet ze dan wel eten om af te vallen? Ik had zelf 1800 in mijn hoofd, maar ik weet niet of dat een goede houvast is.
Je moet bij dat dieet minimal 1200 kcal, om op gewicht te blijven 1500. Maar dat is zonder beweging gerekend. Als je bewogen hebt krijg je meer vakjes, snap?
Oud 08-06-2005, 19:37
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ave schreef op 08-06-2005 @ 20:34 :
Je moet bij dat dieet minimal 1200 kcal, om op gewicht te blijven 1500. Maar dat is zonder beweging gerekend. Als je bewogen hebt krijg je meer vakjes, snap?
Om op gewicht te blijven is 1500 veel te weinig, dat is in principe juist hartstikke goed om af te vallen...
Oud 08-06-2005, 21:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 20:37 :
Om op gewicht te blijven is 1500 veel te weinig, dat is in principe juist hartstikke goed om af te vallen...
zelfs met 2000 cal ben ik iets slanker geworden afgelopen tijd...
Oud 08-06-2005, 21:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 20:37 :
1500 kan best je basismetabolisme zijn (dus zonder beweging meegerekend). Als je beweegt, krijg je dan meer vakjes (dus moet je ook meer eten, lijkt me).

Maar om 1500 op een dag te eten, is inderdaad te weinig, als je op gewicht wilt blijven.
Oud 09-06-2005, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 08-06-2005 @ 22:35 :
1500 kan best je basismetabolisme zijn (dus zonder beweging meegerekend). Als je beweegt, krijg je dan meer vakjes (dus moet je ook meer eten, lijkt me).

Maar om 1500 op een dag te eten, is inderdaad te weinig, als je op gewicht wilt blijven.
Ik snap dat het te weinig is om gewicht te blijven, maar ik dacht dat jullie hier altijd 1800 of zoiets aanhielden om af te vallen? En dan is 1200 toch veel en veel te weinig?
Oud 09-06-2005, 08:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-06-2005 @ 09:18 :
Ik snap dat het te weinig is om gewicht te blijven, maar ik dacht dat jullie hier altijd 1800 of zoiets aanhielden om af te vallen? En dan is 1200 toch veel en veel te weinig?
Het ligt eraan, heb je veel overgewicht en moet je een hoop afvallen: 1500 en veel sporten... hoef je maar een paar kilo (4 oid) af te vallen, kies dan voor 1800 en ga sporten. Omdat je met 1800 je eetpatroon kunt optimaliseren, met meerdere maaltijden je stofwisseling op toptempo kan laten werken, waardoor je ook afvalt, daarnaast minder kans op jojo en je hebt een gezond voedingspatroon wat je je hele leven door kunt blijven volgen (je eet alleen bv 2 boterhammen meer als je op het gewicht bent wat je wilde en dat wil blijven)...

maar ik ben bv op mn taille 2 cm slanker geworden, ondanks dat ik 2000 eet per dag... ik zou niet weten hoeveel tijd dat geduurd heeft, maar het laat maar zien dat 2000 kennelijk nog iets te weinig is... of dat mn sporten effect heeft , want gewicht is nog hetzelfde

Laatst gewijzigd op 09-06-2005 om 08:54.
Oud 09-06-2005, 08:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-06-2005 @ 09:18 :
Er wordt gezegd dat je lichaam vanaf 1400 en minder op slot gaat. Kijk als je niets eet, val je natuur lijk nog af, maar met dit aantal cal, gaat je lichaam alles opslaan en bewaren. Je lichaam went ook aan die hoeveelheid, waardoor je geheid veel aankomt als je meer gaat eten... dat is nou net niet de bedoeling...

Er zijn hier mensen die aardig wat zijn afgevallen met 1800 eten, en dan het volgen van meerdere maaltijden per dag, voor de optimale stofwisseling.
Oud 09-06-2005, 08:58
sheepdog
sheepdog is offline
Wat is een vervanging voor zuivel? Mijn zus wil namelijk afvallen / gezond eetpatroon maar vindt de yoghurt en melk in Amerika, waar ze woont, echt heel vies.
Oud 09-06-2005, 09:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 09-06-2005 @ 09:58 :
Wat is een vervanging voor zuivel? Mijn zus wil namelijk afvallen / gezond eetpatroon maar vindt de yoghurt en melk in Amerika, waar ze woont, echt heel vies.
sojamelk? chocolademelk maken van gewone melk? aardbeienmelk maken? Dat zijn de dingen die ik altijd deed als ik de melk niet lekker vond...
Oud 09-06-2005, 10:00
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hallo,

Ik heb hier een paar posts doorgelezen en ik geloof dat ik hier wel aan het goede adres ben om wat ervaringen van mij op te schrijven. Even een korte samenvatting:

Vorig jaar ben ik 'gestopt' met eten. Dat was rond november/december. Dat is niet in 1 keer gebeurd natuurlijk en het was ook niet dat ik niet wilde, ik had er gewoon geen tijd voor. Ik was altijd veel te druk met van allees en nog wat en trof steeds regelmatiger pakjes brood en appels in mijn tas aan, aan het eind van de dag.

Daarna was het zo dat ik helemaal niet meer kon eten. Ik werd misselijk als ik iets eetbaars zag, rook en al helemaal als ik moest eten. Ik kon niet goed slikken, sommige mensen zullen dit misschien wel herkennen. Ik ben toen heel langzaam aan weer begonenn met kleine hoeveelheden eten, toen was ik afgevallen tot ongeveer 43 kg. Ik ben overigens 1,61.

Daarna heb ik het eten weer redelijk goed opgepakt, maar psychisch ben ik nooit echt in orde gekomen. Ik heb al twee jaar lang erg veel last van stress en ga totaal verkeerd met dingen om. Te laat naar bed, teveel je best willen doen op allerlei gebieden. In de zomervakantie is dat redelijk bijgetrokken, toen woog ik aan het einde iets van 47,4 kg. (is overigens wel een andere weegschaal).

Dit jaar woog ik op een gegeven moment 48 kg en het was in het begin van het schooljaar dat ik geopereerd ben aan mijn rechterknie. Toen heb ik een paar keer overgegeven na mijn operatie en kon ik ook niet zoveel eten. Hier was ik heel boos over, omdat ik zo ontzettend blij was dat ik 48 kg woog. Ik ben namelijk nogal tenger gebouwd, hoge stofwisseling, maar wil graag wat meer vorm en lijf hebben. Daarna is het eten weer een beetje achteruit gegaan, niet zo erg als dat jaar daarvoor, maar toch. Toen kreeg k weer last van mijn maag en moeite met slikken. Toen ben ik naar een dietiste gegaan en hebben we wat duidelijk regels opgesteld. Daaronder viel onder andere dat ik gespreid moest eten op een dag en minimaal vier boterhammen met tussendoortjes een een goed avondbord.
Goed dat heb ik gedaan, maar in januari ging het weer helemaal mis t/m nu eigenlijk toch nog wel een beetje, of nou ja, een paar weken terug.

Ik weeg op dit moment rond de 46 kg, maar val constant af of kom weer wat bij, ondanks dat ik genoeg eet. Er is de afgelopen maanden heel veel gebeurd en dat heeft me behoorlijk wat energie gekost, maar ik eet nu eindelijk echt goed en ik heb alsnog het idee dat ik afval. Ik heb het gevoel dat ik krimp, kijk vaak in de spiegel, zie heel erg dat mijn lijf vermagerd is en vertrouw het oordeel van de weegschaal ook niet. Ik zit wel in therapie waar ik geholpen word, onder andere voor deze klacht, maar daar heb ik nog niet echt veel aan.

Ik kan denk ik wel stellen dat ik een eetprobleem heb, want ik eet niet omdat i khet lekker vind, al gaat dat nu wel weer iets beter, maar ik eet voornamelijk om aan te komen en dat gebeurd niet. Ik weet niet wat i knu moet geloven, want ik weet dat het beeld dat je ziet voor de spiegel erg kan veranderen als je psychisich niet in orde bent, maar toch heb ik het gevoel dat ik erg realistisch kijk. Ik heb van die maatstaven dat ik kijk in hoeverre mijn buik over mijn broek hangt als ik nar voren leun en hoeveel vinger ik nodig heb om mijn pols te bedekken etc.

Ik mag nu eens per week wegen, dat heb ik us maandag gedaan, maar ik geloof het gewoon niet, ik verzin allerlei excusen om niet te hoeven geloven dat ik angekomen ben en raak regelmatig in paniek. Op het moment dat k dit tik ben k vrij rustig en dat eigenlijk al een paar dagen lang, dus daar ben k erg blij mee, maar hebben jullie wat tips of advies of soortgelijke ervaringen? Btw. ik ben en tijdje geleden op 8 dingen geprikt in mijn bloed. Waar onder andere mijn schildklier en ijzer etc. is getets. Dit was allemaal prima in orde...
Oud 09-06-2005, 10:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 11:00 :
verhaal
om aan te komen, moet je meer eten dan je nodig hebt, ik geloof nooit dat jij dit haalt... kun je misschien posten wat je eet? En begrijp ik goed dat je wilt aankomen, of wil je eigenlijk niet aankomen, maar moet het?

Iig goed dat je hulpt hebt en knap dat je zo je verhaal verteld hebt.
Oud 09-06-2005, 10:48
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Hoi
Ik heb 1,5 jaar een soort van eetstoornis gehad. Het omschrijft zich denk ik het beste als een lichte anorexia (weinig eten, overdreven sporten, alleen 'gezond voedsel' , vaste tijden, ed). Misschien weten jullie dat een eetstoornis meestal ontstaat uit andere problemen. Die andere problemen lossen voor mij nu op, en ik vind mezelf nu dus veel te mager (bmi 17,5 ongeveer). Ik zie nu dus dat ik een eetstoornis heb/had. Het gaat wel met ups en downs. Ik vind bijvoorbeeld als ik nu in de spiegel kijk dat ik eigenlijk al weer dik genoeg ben. Maar vannacht lag ik nog te huilen omdat ik zo mager was.
Ik wil aankomen, het moet ook. Maar ik weet niet zo goed hoe. Ik ben al 1,5 kg aangekomen sinds zaterdag. Het zal wel voornamelijk vocht zijn, maar het is wel een begin. Ik eet nu per dag 180 gram volkorenbrood, 300-600 ml drinkyoghurt, 3 stuks fruit, 300 gram groenten, 2 plakken kaas, 2 x jam/honing, 250 gram vruchtenyoghurt, avondmaaltijd a 600kcal (vleesvervanger + groenten + pasta/rijst/aardappel). Ik eet tussendoor vaak een plakje ontbijtkoek of een cracker met smeerkaas/jam. En ik neem ook elke dag een glas vruchtensap. Maar ik krijg van vrienden en ouders veel snoepjes (dropjes)/nootjes en gedroogd fruit. Is het slecht als ik daar veel vaneet? Vooral nootjes en gedroogd fruit? Die nootjes zijn wel 'echte nootjes' dus geen suikerpinda's ofzo. Maar gedroogd fruit is natuurljik echt suiker, maar ik vind het zo lekker... Hoe kan ik meer eten want ik zit zo vaak vol? Is er ook voedsel wat ervoor zorgt dat je op je buik aankomt? Want dat wil ik niet want daar is het vet altijd blijven zitten. Ik ben heel mager bij mn huipen (mn bekken steekt heel erg eng uit) en ik heb hele knokige handen en schouders.
Oud 09-06-2005, 10:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 09-06-2005 @ 11:48 :
Hoi
Ik heb 1,5 jaar een soort van eetstoornis gehad. Het omschrijft zich denk ik het beste als een lichte anorexia (weinig eten, overdreven sporten, alleen 'gezond voedsel' , vaste tijden, ed). Misschien weten jullie dat een eetstoornis meestal ontstaat uit andere problemen. Die andere problemen lossen voor mij nu op, en ik vind mezelf nu dus veel te mager (bmi 17,5 ongeveer). Ik zie nu dus dat ik een eetstoornis heb/had. Het gaat wel met ups en downs. Ik vind bijvoorbeeld als ik nu in de spiegel kijk dat ik eigenlijk al weer dik genoeg ben. Maar vannacht lag ik nog te huilen omdat ik zo mager was.
Ik wil aankomen, het moet ook. Maar ik weet niet zo goed hoe. Ik ben al 1,5 kg aangekomen sinds zaterdag. Het zal wel voornamelijk vocht zijn, maar het is wel een begin. Ik eet nu per dag 180 gram volkorenbrood, 300-600 ml drinkyoghurt, 3 stuks fruit, 300 gram groenten, 2 plakken kaas, 2 x jam/honing, 250 gram vruchtenyoghurt, avondmaaltijd a 600kcal (vleesvervanger + groenten + pasta/rijst/aardappel). Ik eet tussendoor vaak een plakje ontbijtkoek of een cracker met smeerkaas/jam. En ik neem ook elke dag een glas vruchtensap. Maar ik krijg van vrienden en ouders veel snoepjes (dropjes)/nootjes en gedroogd fruit. Is het slecht als ik daar veel vaneet? Vooral nootjes en gedroogd fruit? Die nootjes zijn wel 'echte nootjes' dus geen suikerpinda's ofzo. Maar gedroogd fruit is natuurljik echt suiker, maar ik vind het zo lekker... Hoe kan ik meer eten want ik zit zo vaak vol? Is er ook voedsel wat ervoor zorgt dat je op je buik aankomt? Want dat wil ik niet want daar is het vet altijd blijven zitten. Ik ben heel mager bij mn huipen (mn bekken steekt heel erg eng uit) en ik heb hele knokige handen en schouders.
nootjes en gedroogd fruit zijn gezond, wel met redelijk wat cal/vetten en suikers, maar wel goede/gezonde. Dat zijn goede extra's om aan te komen. Druiven en bananen bv ook.

Minder vol zitten, zorg voor meerdere maaltijden per dag, een stuk of 6. Dan gaat je stofwisseling omhoog en kun je meer eten, zonder dat je vol zitten.

Er is niet speciaal voedsel waardoor je op je buik aakomt. Als je aankomt, kun je niet kiezen waar dat gebeurd. Maar als jij nog steeds sport, zal het wel meevallen. Als er ergens weinig is, kan het goed zijn dat je daar ook aankomt. Ook kan het zijn dat je eerst op andere plekken aankomt, maar het zich langzaam stabiliseerd, dat kun je deels bereiken door te sporten...
Oud 09-06-2005, 11:04
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 11:59 :
nootjes en gedroogd fruit zijn gezond, wel met redelijk wat cal/vetten en suikers, maar wel goede/gezonde. Dat zijn goede extra's om aan te komen. Druiven en bananen bv ook.

Minder vol zitten, zorg voor meerdere maaltijden per dag, een stuk of 6. Dan gaat je stofwisseling omhoog en kun je meer eten, zonder dat je vol zitten.

Er is niet speciaal voedsel waardoor je op je buik aakomt. Als je aankomt, kun je niet kiezen waar dat gebeurd. Maar als jij nog steeds sport, zal het wel meevallen. Als er ergens weinig is, kan het goed zijn dat je daar ook aankomt. Ook kan het zijn dat je eerst op andere plekken aankomt, maar het zich langzaam stabiliseerd, dat kun je deels bereiken door te sporten...
Heb je van suikers ook goede en slechte? Calorien tellen doe ik al 3 maanden niet meer, maar denk je dat dit een goede hoeveelheid is? Ik vind het zo lastig
Vroeger kon ik echt alles eten zonder aan te komen (was wel een beetje mollig maar dat werd niet meer (bmi 23 ongeveer))..
Ik sport zo'n 4 keer per week. (paardrijden, hardlopen en mountainbiken, verder doe ik elke dag buikspieroefeningen)
Oud 09-06-2005, 14:53
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 11:06 :
om aan te komen, moet je meer eten dan je nodig hebt, ik geloof nooit dat jij dit haalt... kun je misschien posten wat je eet? En begrijp ik goed dat je wilt aankomen, of wil je eigenlijk niet aankomen, maar moet het?

Iig goed dat je hulpt hebt en knap dat je zo je verhaal verteld hebt.
Ehm, ik wil graag aankomen ja, ik heb nog nooit echt te horen gekregen dat het zou moeten, het is voornamelijk de paniek om het afvallen etc.

Maar ik eet gemiddeld op een dag:

4 boterhammen:
1 pindakaas
1 kaas met komkommer
1 kaas
1 met ham ofzo, verschilt per dag

Sultana
Banaan
1/2 appel

Redelijk goed avond bord, ik laat het altijd keuren door mijn moeder

's avonds nog een koek bij de thee

Maar hier buiten drink ik niet zoveel en ik snoep ook bijna niet, maar zou dat weinig drinken invloed kunnen hebben op de mate waarin je lichaam voedsel opneemt?
Oud 09-06-2005, 15:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 15:53 :
Ehm, ik wil graag aankomen ja, ik heb nog nooit echt te horen gekregen dat het zou moeten, het is voornamelijk de paniek om het afvallen etc.

Maar ik eet gemiddeld op een dag:

4 boterhammen:
1 pindakaas
1 kaas met komkommer
1 kaas
1 met ham ofzo, verschilt per dag

Sultana
Banaan
1/2 appel

Redelijk goed avond bord, ik laat het altijd keuren door mijn moeder

's avonds nog een koek bij de thee

Maar hier buiten drink ik niet zoveel en ik snoep ook bijna niet, maar zou dat weinig drinken invloed kunnen hebben op de mate waarin je lichaam voedsel opneemt?
Hiermee val je af, want het is te weinig... van het dubbelen zou je misschien langzaam aankomen...
Oud 09-06-2005, 16:02
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 16:00 :
Hiermee val je af, want het is te weinig... van het dubbelen zou je misschien langzaam aankomen...
Ik ben wel 15, he, om even aan te geven dat het misschien niet zo verschrikkelijk weinig is. Ik had overigens net begrepen dat het gewoon voldoende is, maar dat ik meer nodig heb om aan te komen, van een paar mensen.
Oud 09-06-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 17:02 :
Ik ben wel 15, he,
Dan ben je in de groei, dan moet je juist goed eten Dat je vijftien bent is geen excuus of wat dan ook om te weinig te eten. Overigens valt het bij jou niet heel erg tegen in vergelijking met je verhaal. Je mag alleen wel wat meer boterhammen eten, en wat gothic zei, je komt er dus niet van aan.
Oud 09-06-2005, 16:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 17:02 :
Ik ben wel 15, he, om even aan te geven dat het misschien niet zo verschrikkelijk weinig is. Ik had overigens net begrepen dat het gewoon voldoende is, maar dat ik meer nodig heb om aan te komen, van een paar mensen.
juist als je 15 bent heb je meer nodig dan vrouwen vanaf 21 ... maar qua cal heb je er gemiddeld 2000-2200 nodig om op gewicht te blijven. Je moet dus meer eten om aan te komen. Met wat jij eet kom je uit op ongeveer 1400, daarmee val je theoretisch af. Qua hoeveelheid is het niet heel weinig, maar wel te weinig en zeker te weinig om aan te komen. Dan moet je echt denken aan het dubbele van wat je nu eet...
Oud 09-06-2005, 16:09
Cookie
Cookie is offline
Hey ik heb een vraagje over vis.
Is 2 keer per week zure haring eten net zo goed als 2 keer per week een visschotel? Dan bedoel ik of het uitmaakt dat die haring in het zuur heeft gelegen.
Oud 09-06-2005, 16:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 09-06-2005 @ 12:04 :
Heb je van suikers ook goede en slechte? Calorien tellen doe ik al 3 maanden niet meer, maar denk je dat dit een goede hoeveelheid is? Ik vind het zo lastig
Vroeger kon ik echt alles eten zonder aan te komen (was wel een beetje mollig maar dat werd niet meer (bmi 23 ongeveer))..
Ik sport zo'n 4 keer per week. (paardrijden, hardlopen en mountainbiken, verder doe ik elke dag buikspieroefeningen)
ik bedoelde goede vetten, of er slechte suikers zijn weet ik niet. Dat je geen cal telt is prima , dat hoeft ook absoluut niet, zeker als je moeite hebt met eten, kun je dat beter niet doen.
Wat je nu eet is prima. Je zult er niet van aankomen, ik weet niet of je dat wilt.
Maar als je dus wilt aankomen, kun je prima wat handjes nootjes nemen, of rozijnen, of druiven of gedroogd fruit. Verder is ontbijtkoek ook een goed tussendoortje. Neem dan gewone/zoete, volkoren is niet perse nodig. Gewone yoghurt/kwark met cruesli is bv ook lekker en goed om extra te eten...

Vind het trouwens knap dat je zo goed eet als je eerst een eetstoornis had .
Oud 09-06-2005, 16:14
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 17:07 :
juist als je 15 bent heb je meer nodig dan vrouwen vanaf 21 ... maar qua cal heb je er gemiddeld 2000-2200 nodig om op gewicht te blijven. Je moet dus meer eten om aan te komen. Met wat jij eet kom je uit op ongeveer 1400, daarmee val je theoretisch af. Qua hoeveelheid is het niet heel weinig, maar wel te weinig en zeker te weinig om aan te komen. Dan moet je echt denken aan het dubbele van wat je nu eet...
Ik ben nu aan mijn vijfde boterham iig bezig, zuurdesem met noten en vruchten er doorheen. Maar daarna kan ik niet meer hoor, echt niet. En hoe reken je trouwens uit hoeveel je moet eten op een dag?
Oud 09-06-2005, 16:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 17:14 :
Ik ben nu aan mijn vijfde boterham iig bezig, zuurdesem met noten en vruchten er doorheen. Maar daarna kan ik niet meer hoor, echt niet. En hoe reken je trouwens uit hoeveel je moet eten op een dag?
hoe lang ben je en hoeveel weeg je en hoe oud ben je? Die dingen hebben er mee te maken. Gemiddeld zeggen ze 2000. Sommigen dus wat meer, sommigen wat minder. Als je bv maar 1m50 bent, heb je misschien genoeg aan 1800. Sport je veel, heb je wat meer nodig. Echt kun je het niet uitrekenen, er is wel een site: mybodycomp oid, daar kun je het uitrekenen, ik geloof er niet zo heel erg in. Maar zolang je in de buurt blijft van de 2000 is het prima. Wil je aankomen, moet je meer eten dan 2000, op dagen dat je sport nog iets extra's.

Hou je die meerdere maaltijden per dag aan? Want dan merk je heel snel dat je stofwisseling heel goed gaat werken, waardoor je misschien ook meer trek krijgt...
Oud 09-06-2005, 16:22
Verwijderd
Precies - wat Gothic ook al zegt - als 15 jarige moet je juist meer eten dan een volwassenen. Je bent in de groei en daardoor is je energiebehoefte hoger. Die energiebehoefte ligt ongeveer op de 2000-2000 kcal per dag voor iemand van jouw leeftijd. Als je echt veel kleiner en/of lichter bent of minder actief verbruik je misschien iets minder. Dan moet je denken aan 1800, maar dat is toch zeker het minimale.

Ik heb even voor je uitgerekend wat je eet, om te laten zien dat het echt niet veel is. Of beter gezegd, te weinig.

4 boterhammen (300 kcal)
1 beleg pindakaas (90 kcal)
2 beleg kaas 48+ (150 kcal)
1 beleg ham (20 kcal)

1 pakje sultana (170 kcal)
1 banaan (90)
1/2 appel (30 kcal)

normale portie avondeten (ong. 500 kcal)

koekje (50 kcal?)

Dit bij elkaar zijn precies 1400 kcal. (Dat had je dus goed geschat Gothic! ) Dat zijn er nog zo'n 600 te weinig. Ik weet natuurlijk niet of het helemaal klopt, want ik weet niet precies wat je eet. Bijv. welke kaas, hoeveel avondeten, of je iets drinkt waar calorieën inzitten, wat voor koek(je) 's avonds, etc. Maar dit is hoe dan ook te weinig. Zeker om aan te komen, want hiermee valt je af.
Oud 09-06-2005, 17:06
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-06-2005 @ 17:19 :
hoe lang ben je en hoeveel weeg je en hoe oud ben je? Die dingen hebben er mee te maken. Gemiddeld zeggen ze 2000. Sommigen dus wat meer, sommigen wat minder. Als je bv maar 1m50 bent, heb je misschien genoeg aan 1800. Sport je veel, heb je wat meer nodig. Echt kun je het niet uitrekenen, er is wel een site: mybodycomp oid, daar kun je het uitrekenen, ik geloof er niet zo heel erg in. Maar zolang je in de buurt blijft van de 2000 is het prima. Wil je aankomen, moet je meer eten dan 2000, op dagen dat je sport nog iets extra's.

Hou je die meerdere maaltijden per dag aan? Want dan merk je heel snel dat je stofwisseling heel goed gaat werken, waardoor je misschien ook meer trek krijgt...
Ik eet heel verspreid over de dag omdat ik anders last krijg van mijn maag. En ik ben om precies te zijn:
1,61
15 jaar oud
ik sport twee keer per week met fysiotherapie
ik weeg nu rond de 46 kg als ik het moet geloven
Ehm, ben best actief en heb een behoorlijke lading stress de afgelopen tijd over me heen gehad .

Maar btw, ik begin liever niet aan het controleren van calorieen beginnen, dan voel ik me pas echt geobsedeerd
Oud 09-06-2005, 17:08
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
O ja, en een kleine toevoeging, ik ben uitgegroeid. Maar ja, alleen dan niet echt in de breedte, ik heb vrijwel geen heupen...
Oud 09-06-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 18:08 :
O ja, en een kleine toevoeging, ik ben uitgegroeid. Maar ja, alleen dan niet echt in de breedte, ik heb vrijwel geen heupen...
Uitgegroeid, niet uitontwikkeld. Je lichaam gaat enorme veranderingen door. In de lengte is 't misschien 'klaar' maar er moet nog zat gebeuren waar je veel energie voor nodig hebt.

Zoals Gothic zei, met wat je nu eet val je af. Ja, iemand zei dat dit voldoende was om op gewicht te blijven, maar 'wat voor' iemand is dat? Een vriend(in), je ouders? De meeste mensen hebben zich niet verdiept in voeding en geven dus snel verkeerde adviezen.
Oud 09-06-2005, 21:21
Mara
Mara is offline
Wat betreft kcal: Je hoeft daar niet altijd op te letten, als je dat niet wil. Wat je wel moet doen is voor jezelf een schema maken waarmee je bijv. 2500-3000kcal mee binnenkrijgt. Dan weet je dat je daar aan zit, weet je wat je moet eten om genoeg binnen te krijgen.

Je kan dan bijv. 1x in de week, 1x in de 2 weken controleren of je met wat je gemiddeld eet wel aan je kcal-behoefte komt.
Oud 09-06-2005, 21:22
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-06-2005 @ 17:09 :
Hey ik heb een vraagje over vis.
Is 2 keer per week zure haring eten net zo goed als 2 keer per week een visschotel? Dan bedoel ik of het uitmaakt dat die haring in het zuur heeft gelegen.
niemand ?
Oud 09-06-2005, 21:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-06-2005 @ 22:22 :
niemand ?
Ik had 't niet gezien
Ik zou 't niet weten, ik denk dat de goede vetten wel bewaard blijven, dus wat dat betreft is 't wel ok.

Of dat zuur goed is voor je maag weet ik niet.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten