|
Kunnen verschillende dingen zijn. Ik weet van sommige bedrijven dat het liefste echt hollandse mensen aannemen (dus een echt lichte huid), soms speelt de leeftijd mee (liever jong of liever oud) en als het alleen om persoonlijke gegevens gaat, kijken ze misschien wel naar hoe dicht bij je woont. Soms is een eerste indruk al genoeg. Daar kun je zelf gedeeltelijk ook wat invloed op uitoefenen. Of soms is het gewoon mazzel.
![]() Ligt dus een beetje aan het bedrijf en aan de verschillen tussen jullie twee. ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() Bij een ander baantje, waar je wél motivatie moest noteren, keken we naar hoe iemand over kwam (vrolijk, zakelijk, enthousiast, overtuigend, etc.) |
||||
![]() |
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-06-2005 @ 17:01 :
Een foutloze, goede brief is vrijwel altijd aanleiding voor een gesprek. |
||||
|
|
Ik schrijf altijd een sollicitatiebrief met mijn sterke punten, interesses, waarom het werk me leuk lijkt ed. Dat maakt meer indruk dan een standaard simpele brief met alleen de nodige gegevens.
Daarbij denk ik inderdaad dat uiterlijk ook veel doet... Het was toch ook ooit een keer onderzocht dacht ik? Stom eigenlijk ![]() ![]() |
||||
![]() |
|
|
Jawel, spelfouten, etc. En natuurlijk als je hem geschreven hebt, bij de een kan het goed uitpakken, en willen je achter liggende gedachte eens weten (bijv: persoonlijker), andere weer niet en gooien hem meteen weg.
Vroeger kon je zien, als iemand heel netjes schreef, weet je dat hij of zij ook wel netjes is, als je eentje had met een handschrift van een kleuter, tja dan kon je die maar meteen weg gooien. Of natuurlijk dat hij of zij een slechte motivatie heeft. Het is niet in alle gevallen waar. |
||||
![]() |
Toen ik bij de gamma mijn sollicitatie formulier inleverde stond de bedrijfsleider op dat moment achter de informatiebalie, ik kon twee dagen daarna solliciteren en twee dagen daarna hoorde ik dat ik aangenomen was.
Later hoorde ik dat ze mij vooral hadden gekozen op hoe ik overkwam op het moment van inleveren van mijn sollicitatieformulier en mijn affiniteit met techniek ![]() Maar waarschijnlijk is het zo dat je vriendin gewoon wat eerder was en dat ze nog maar een of twee mensen nodig hadden. Gewoon door solliciteren en dan kom je er vanzelf wel! |
||||
|
|
die sollicitatieformulieren
pff, vaak gewoon op wie het eerste komt eigenlijk verder kan het gaan om leeftijd, vriendjespolitiek enz. spelfouten, tja, het was geen brief he? alleen gegevens invullen. bij ons gaan ze gewoon op een stapel. er worden er een paar tussenuit gehaald en ze kijken daaruit wie hen wel wat lijkt en die komen op gesprek. don't worrie, just go on! |
||||
![]() |
~~Fantôme~~ schreef op 14-06-2005 @ 22:32 :
hoe bedoel je dat? ik ben niet aangenomen?? ik bedoel gewoon dat als zij dat niet is ze door moet gaan met solliciteren. that's it. Of niet? ![]() ![]() |
||||
![]() |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Topic | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Vraagje over werken bij de mcdonalds! help :') | Verwijderd | Werk, Geld & Recht | 6 | 10-08-2011 10:02 |
vraag over nha opleidingen | tongpiercingkje | Studeren | 0 | 11-03-2007 13:17 |
Sollicitatiegesprek | ZHAzha | Werk, Geld & Recht | 22 | 17-08-2004 18:34 |
het grote sollicitatie topic | Verwijderd | Werk, Geld & Recht | 4 | 29-06-2004 11:42 |
Vragen over taxichauffeur | forum.scholieren.com | Algemene schoolzaken | 7 | 11-08-2002 19:58 |
andere opleiding voor politieopleiding | tiktoktak | Algemene schoolzaken | 6 | 23-12-2001 22:26 |