Oud 10-06-2005, 21:28
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik kwam er daarstraks achter in de trein (toen ik gecontroleerd werd) dat ik mijn portemonnee kwijt was. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat ie gestolen is, omdat hij normaal ver weggestopt in mijn tas zit, maar in het café waar ik gegeten heb, konden ze hem niet vinden (en daar heb ik hem voor het laatst gebruikt). Morgen ga ik dus aangifte doen bij de politie, anders kun je geen nieuwe OV krijgen volgens mij, maar mijn vraag was of dat nu gewoon in mijn woonplaats kan of dat dat echt in Amsterdam moet (waar ik hem dus waarschijnlijk ben kwijtgeraakt).

even frustratie uiten: echt alles zat er in, pinpas, chippas, ov, werkpas, kortingspas, studentenkaart, pasje studievereniging, cjp, 80 euro
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 22:03
Verwijderd
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat je aangifte moet doen in Amsterdam. Je kunt sowieso wel een nieuwe OV aanvragen, of ie nou gestolen is of niet. Even langs het postkantoor gaan, formulier invullen, 32 euro betalen en na 10 werkdagen krijg je een afhaalbericht.

Heb ervaring
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 22:35
Chaucus
Chaucus is offline
Toen mijn fiets (aantal jaren geleden) gejat was, kon ik gewoon in mn eigen plek aangifte doen hoor....
Oud 10-06-2005, 23:17
Verwijderd
Waarom zou je niet gewoon in je eigen woonplaats aangifte kunnen doen? Dat zou toch belachelijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 10-06-2005 @ 23:35 :
Toen mijn fiets (aantal jaren geleden) gejat was, kon ik gewoon in mn eigen plek aangifte doen hoor....
Aangifte doen van je fiets die gestolen was? Wat ouderwets!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:30
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-06-2005 @ 10:21 :
Aangifte doen van je fiets die gestolen was? Wat ouderwets!
Moest voor de verzekering....
Oud 11-06-2005, 09:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ah ok.

Ja, ik doe allang geen aangifte meer. Hell, ik laat m'n fietsen niet eens verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:13
Verwijderd
dit topic heeft precies hetzelfde onderwerp
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:20
zoemzoem
zoemzoem is offline
ja ik zie het nu. Ik had gezocht op portemonnee, niet op gerold. Ik heb net een telefoontje gehad van het café waar ik heb gegeten, en ze hebben hem daar teruggevonden, hij lag op een stoel. Ik hoop dat het meeste er nog inzit.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 11:26
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-06-2005 @ 10:35 :
Ah ok.

Ja, ik doe allang geen aangifte meer. Hell, ik laat m'n fietsen niet eens verzekeren.
Was toen n nieuwe fiets....met zo'n stomme geld-terug actie maar goed....was blij dat ie toen verzekerd was...
Oud 11-06-2005, 11:43
Roos
Roos is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 11-06-2005 @ 11:20 :
ja ik zie het nu. Ik had gezocht op portemonnee, niet op gerold. Ik heb net een telefoontje gehad van het café waar ik heb gegeten, en ze hebben hem daar teruggevonden, hij lag op een stoel. Ik hoop dat het meeste er nog inzit.
Relaxt!
Oud 11-06-2005, 12:16
Vlinderr
Vlinderr is offline
Zit je geld er nog in Hoop t voor je !!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:21
zoemzoem
zoemzoem is offline
en alles zat er nog in!
voortaan maak ik mijn portemonnee wel met een touwtje aan mn pols vast... kan ik hem nooit meer verliezen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 11-06-2005 @ 16:21 :
en alles zat er nog in!
voortaan maak ik mijn portemonnee wel met een touwtje aan mn pols vast... kan ik hem nooit meer verliezen
Wauw, wel érg fijn dat alles er nog in zat
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 18:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 11-06-2005 @ 16:21 :
en alles zat er nog in!
Haha...
Wij mannen hebben het toch maar gemakkelijk. Wij stoppen portemonnee, telefoon en de hele zooi als we weg gaan gewoon in onze jaszak of broekzak. Minder kans dat-ie gerold wordt want je voelt je portemonnee gewoon zitten. Dames hebben 9 van de 10 keer een tas bij zich en moeten daar goed op letten (en ook of ze de spullen er zelf weer terug instoppen)... maar als jullie nou gewoon zo makkelijk als wij mannen doen, heb je geen touw of andere dingen daarvoor nodig.
Je hebt in ieder geval wel geluk gehad.
Oud 13-06-2005, 18:42
MB
MB is offline
Ik denk dat de portemonnee bij mannen nog vaker gestolen wordt, als hij een tijdje in je kontzak zit voel je hem niet meer, dus als iemand het 'vak' goed beheerst, dan ben je hem zo kwijt...

@ TS: Wat zei de conducteur ervan? Moet je een boete betalen oid?
Oud 13-06-2005, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 13-06-2005 @ 19:42 :
Ik denk dat de portemonnee bij mannen nog vaker gestolen wordt, als hij een tijdje in je kontzak zit voel je hem niet meer, dus als iemand het 'vak' goed beheerst, dan ben je hem zo kwijt...

Ik heb mijn vriend vaak gerold om te laten zien hoe goed hij het merkt; hij merkt er níets van. Nu hou ik zijn portemonnee altijd bij me, veilig achter twee ritsen in mijn tas, die áltijd óf om m'n nek zit óf om m'n been (als ik zit).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 20:44
TRXD
TRXD is offline
Aan de TS: heel mooi dat je 'm terug hebt!

Ik denk dat je je portomonnee beter in een broekzak kunt doen dan in je kontzak, dan voel je er toch meer van. En als je het ergens echt niet vertrouwd dan kun je natuurlijk ook geld verspreiden over verschillende zakken e.d.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Daarom moet je hem ook niet in je kontzak stoppen. Gewoon in je broekzak, aan de "voorzijde" dus. Inderdaad, als je hem in je kontzak stopt, ben je hem zo kwijt.
Oud 13-06-2005, 21:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:

idd dat ben ik met je eens daarom moet je hem ook niet in je kontzak doen maar gewoon in je zaken links of rechts (voorzijde) dan voel je hem echt wel + dat je daar sneller met je handen nog eens in je zakken loopt
Oud 13-06-2005, 21:45
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:

t was een hele lieve conducteur. Ik moest even laten zien dat ik een echte studie deed, nadat ik zei dat ik normaal wel een studenten-OV had. Natuurlijk zat mijn studentenkaart ook in mijn portemonnee, maar de paar oefententamens die ik bij me had waren genoeg. En ik moest hem beloven, dat ik zodra ik thuis was, mijn bank op zou bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten