Kritiek geven zonder een echt goede reden staat hetzelfde als zeiken. En Nederlands staan bekend om hun zeik activiteiten, net zoals Nederlanders gierig zijn.
Welnu, er zijn meerdere argumenten om kritiek te gooien over de mensheid. Hier volgen enkele voorbeelden:
- jaloersheid ( meestal afkomstig van vrouwen )
- onbegrip ( de mens begrijpt de ander niet en wil niet dom overkomen door te vragen wat de ander bedoeld, dus levert kritiek op de ander uit frustratie om de aandacht van zijn of haar onbegrip van zich af te leiden )
- ergernis, chagrijnigheid, frustratie ( ook wel opgekropte gevoelens van tegenslagen, ergernissen en dergelijke genoemd. Deze mensen uiten hun lage humeur naar andere mensen d.m.v kritiek)
- verveling ( dit spreekt voor zich )
- zichzelf "boven" de ander zetten
- irritatie ( de persoon ergert zich gewoon snel aan bepaalde mensen of dingen en kan deze irritatie niet voor zich houden of op een andere manier verwerken dan het verbaal kenbaar te maken)
En zo zullen er vast en zeker nog genoeg andere redenen bestaan. Ik weet niet of dit bij elk volk het geval is, maar Nederlanders zijn er in ieder geval een natuur talent in.
Ik durf ook best toe te geven dat ik ook vaak slachtoffer en dader ben aan dit barbaarse Nederlandse ritueel. Alhoewel ik vaker kritiek lever dan ontvang