Oud 30-07-2005, 19:05
Verwijderd
Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het ronduit matig van M$ dat die arme studenten nu geen XP meer kunnen draaien zonder legale versie te hebben. De gemiddelde student kan zich zoiets toch niet veroorloven?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2005, 19:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt het wel draaien, alleen geen updates downloaden.
Oud 30-07-2005, 19:39
3rd Rock
3rd Rock is offline
t gaat volgens mij niet om de windowsupdates die je automatisch krijgt, maar om extra updates als bijv mediaplayer10 en microsoft anti-spyware.
Bovendien zijn bij veel universiteiten, hbo's, roc's en wellicht ook middelbare scholen voor zeer schappelijke prijzen (2 tientjes ofzo) Windows XP Pro's te koop met een legale licentie
Nadeel ervan is dat je er alleen gebruik van mag maken als je op de school zit of werkt waar je je XP gekocht hebt....
Oud 30-07-2005, 19:50
M@rco
M@rco is offline
Automatische updates werken nog wel.

Verder... tja, moet je het maar gewoon kopen. "Arme studenten" kunnen idd voor een paar tientjes gewoon een legale versie van XP kopen (check surfspot.nl) dus dat is gewoon een kutsmoes.
Oud 30-07-2005, 19:53
Gimme more beer
Precies, downloaden is illegaal, live with it.
Oud 30-07-2005, 20:26
freyk
freyk is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 30-07-2005 @ 20:25 :
En er is al een manier gevonden om het te omzeilen
Langleve het vettige aapje voor firefox.

Citaat:
Bootsman123 schreef op 30-07-2005 @ 20:25 :
maar waarom neem je geen Linux?
Precies, een disto met openoffice en gaim is al voldoende voor de gemiddelde student.

Laatst gewijzigd op 30-07-2005 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef op 30-07-2005 @ 20:05 :
Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het ronduit matig van M$ dat die arme studenten nu geen XP meer kunnen draaien zonder legale versie te hebben. De gemiddelde student kan zich zoiets toch niet veroorloven?!
Lijkt mij anders vrij normaal....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:20
Flshman
Flshman is offline
WMP10 suckt, en voor ms antispyware zijn genoeg alternatieven. Bovendien kun je de securityupdates nog gewoon downloaden.. Dus wat is het probleem?

Ik vind het best slim gedaan van Ms, op deze manier laten ze (juist) nog ruimte open voor de arme student..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 30-07-2005 @ 20:50 :
Automatische updates werken nog wel.

Verder... tja, moet je het maar gewoon kopen. "Arme studenten" kunnen idd voor een paar tientjes gewoon een legale versie van XP kopen (check surfspot.nl) dus dat is gewoon een kutsmoes.
ik hoop het voor die arme studenten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 10:11
Verwijderd
Wat is Microsoft gemeen om te verwachten dat gebruikers betalen voor hun producten! T3h 3v0l B1ll Gate$$$ (die gerust 20 miljard aan goede doelen geeft...)!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:27
Verwijderd
Christ, je drinkt even twee weekends de helft van het bier dat je normaal drinkt en je hebt een studentenlicentie van XP. Boohoo.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2005 @ 12:27 :
Christ, je drinkt even twee weekends de helft van het bier dat je normaal drinkt en je hebt een studentenlicentie van XP. Boohoo.
werkt niet bij mij
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 14:05
T_ID
T_ID is offline
Als je de volle mep moest betalen, ok, maar voor een lullige 27 euro's een onderwijs/medische licentie halen, ga weg, dat kan iedereen betalen.
Oud 31-07-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2005 @ 15:05 :
Als je de volle mep moest betalen, ok, maar voor een lullige 27 euro's een onderwijs/medische licentie halen, ga weg, dat kan iedereen betalen.
ik zal eens kijken of wij ook zoiets hebben
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 15:39
Verwijderd
Wat iedereen al zegt

En mocht het over een poosje zo wezen dat je ze écht niet meer kunt downloaden zou ik het zonder doen, als windows helemaal dichtgeslipt is gewoon een format C:\.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 16:30
phoxetis
phoxetis is offline
illegaal OK, maar ga dan ook niet lopen zeuren ....
Oud 31-07-2005, 17:55
Wammus
Wammus is offline
Er zijn al lang manieren om je ilegale Windows wel legaal te maken maar die mag ik hier niet posten .

En om ook op het topic te reageren:

Ik vind dit een goede actie van MS. Je moet nou eenmaal betalen om Windows te kunnen gebruiken. Als dat vervolgens niet gebeurd dan is het logisch dat ms dingen gaat doen om dat te voorkomen.
Oud 31-07-2005, 19:11
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
who needs windows
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 19:39
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Het gros,
Oud 31-07-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 31-07-2005 @ 20:39 :
Offtopic:
Het gros,
Troll.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 31-07-2005 @ 20:11 :
who needs windows
Troll.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik schreef op 31-07-2005 @ 15:21 :
ik zal eens kijken of wij ook zoiets hebben
*nog pasje van vakantiewerk AMC A'dam heeft* 3 jaar na dato werkt het nog steeds bij mij, dus het hoeft niet eens actueel te zijn.

(ok, strikt gezien mag ik dit XP en Office ook niet hebben met deze licensie, maar dat is dan weer waar ik de grens waar het me niet kan schelen trek)
Oud 31-07-2005, 22:29
dragonstorm
dragonstorm is offline
de beveiligingsupdates draaien nog wel, en dat is heel erg netjes.

Wat zeiken jullie nou, je krijgt dat (rot)systeem gratis bij een computer, die je tegenwoordig al voor 300,400 eur hebt.. En als je het niet hebt, dan is er niemand die een geweer tegen je hoofd zet om t te kopen of te gebruiken.

En verder kun je inderdaad nog altijd een systeem als linux of freebsd/pc-bsd gebruiken. Met ubuntu is er echt geen excuus voor het illegaal draaien van windows.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:18
Mestkever
Mestkever is offline
Je weet cker niet, dat er hele handige studenten zijn, die gewoon iets maken waardoor het gewoon door kan gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:24
D
D is offline
Ja ik vind het best, ik heb WinXP via school gehaald voor 2 tientjes dus het maakt mij weinig uit.
Oud 02-08-2005, 17:39
Verwijderd
Waarom vinden mensen het nou zo vreemd om te betalen voor producten die ze gebruiken?
Of is dit weer iets typisch nederlands?>
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 31-07-2005 @ 23:29 :
de beveiligingsupdates draaien nog wel, en dat is heel erg netjes.

Wat zeiken jullie nou, je krijgt dat (rot)systeem gratis bij een computer, die je tegenwoordig al voor 300,400 eur hebt.
Omdat het zo heel erg netjes is hoor je mij ook niet zeuren .

Maar windows krijg je dus NIET gratis bij en pc. de prijs zit er wel mooi bij inbegrepen. Bij mijn pc heb ik gevraagd m er niet bij te krijgen en de prijs ging een stuk omlaag. duh
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 19:54
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Ik schreef op 02-08-2005 @ 18:59 :
Omdat het zo heel erg netjes is hoor je mij ook niet zeuren .

Maar windows krijg je dus NIET gratis bij en pc. de prijs zit er wel mooi bij inbegrepen. Bij mijn pc heb ik gevraagd m er niet bij te krijgen en de prijs ging een stuk omlaag. duh
Wel, dat mag wel wezen. Maar als je er niet voor betaald, dan heb je dr ook geen recht op. Geld zo voor auto's, huizen, fietsen, cd's, en windows.

En als je t wel koopt met een pc is het veel goedkoper dan zelf een legale versie (de echte versie verkoopt voor niet minder dan 280 euro , maar dat zal wel minder zijn voor een studentenversie).
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 19:58
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 02-08-2005 @ 20:54 :
(de echte versie verkoopt voor niet minder dan 280 euro , maar dat zal wel minder zijn voor een studentenversie).
OEM versie kost 130 euro ofzo. Oke, daar moet je eigenlijk hardware bij kopen, maar meestal kun je er gewoon een kabeltje van 50 cent bij kopen ofzo

Dan heb je voor 130 euro een OS dat nu al 4 jaar meegaat... zo duur vind ik het niet eens
Oud 02-08-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 02-08-2005 @ 20:54 :
Wel, dat mag wel wezen. Maar als je er niet voor betaald, dan heb je dr ook geen recht op. Geld zo voor auto's, huizen, fietsen, cd's, en windows.

En als je t wel koopt met een pc is het veel goedkoper dan zelf een legale versie (de echte versie verkoopt voor niet minder dan 280 euro , maar dat zal wel minder zijn voor een studentenversie).
[oftopic]grmpt... nee, als je niet voor een fiets betaald heb je er idd geen recht op. Maar mijn fiets is na 2 jaar misbruikt te zijn opeens door me teruggevonden[/oftopic]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 02-08-2005 @ 20:58 :
OEM versie kost 130 euro ofzo. Oke, daar moet je eigenlijk hardware bij kopen, maar meestal kun je er gewoon een kabeltje van 50 cent bij kopen ofzo

Dan heb je voor 130 euro een OS dat nu al 4 jaar meegaat... zo duur vind ik het niet eens
50 ct? pf. 1 ct is genoeg. :-)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
********** schreef op 02-08-2005 @ 18:39 :
Waarom vinden mensen het nou zo vreemd om te betalen voor producten die ze gebruiken?
Of is dit weer iets typisch nederlands?>
Ontevredenheid over Microsoft producten en zo. Persoonlijk vind ik de service die ze leveren ook gewoon waardeloos, maar welke alternatieven heb je? Al helemaal als het Office betreft.
Oud 02-08-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-08-2005 @ 22:48 :
maar welke alternatieven heb je? Al helemaal als het Office betreft.
OpenOffice, heb je daar slechte dingen over?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 01:07
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Ontevredenheid over Microsoft producten en zo. Persoonlijk vind ik de service die ze leveren ook gewoon waardeloos, maar welke alternatieven heb je? Al helemaal als het Office betreft.
Office is ongeveer het enige waar een juist wel een simpel alternatief voor bestaat. Beetje jammer voorbeeld
Oud 03-08-2005, 01:31
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
freyk schreef op 30-07-2005 @ 21:26 :
Precies, een disto met openoffice en gaim is al voldoende voor de gemiddelde student.
Haha, in your face Dat is zo waar.

Maar inderdaad. Het is gewoon absurd om te verwachten dat je Windows gratis krijgt. Dat is één ding...Om dan nog te durven klagen over iets wat je illegaal kopieert en gebruikt...

Zoals gezegd, Windows Xp is helemaal niet zo duur als je het een beetje goed weet aan te pakken.
Oud 03-08-2005, 10:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
mrboot schreef op 02-08-2005 @ 23:25 :
OpenOffice, heb je daar slechte dingen over?
Openoffice vind ik helemaal niet zo nuttig, zeker een goede opmaak maken is niet te doen.

Verder mis ik in mijn eigen geval in Openoffice geavanceerde opties waar ik echt niet zonder kan, denk aan mailmergen en zo.
Oud 03-08-2005, 11:03
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 03-08-2005 @ 11:48 :
Openoffice vind ik helemaal niet zo nuttig, zeker een goede opmaak maken is niet te doen.
Ga toch weg jongen, dat is echt een belachelijke opmerking.
Oud 03-08-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-07-2005 @ 20:14 :
Je kunt het wel draaien, alleen geen updates downloaden.
Die update kan je nog wel ergens anders vandaan halen en bovendien zijn die updates niet echt essentieel voor het draaien van windows.s
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 11:56
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Nou ja, mensen hebben het honderden jaren zonder gedaan, dus ik zou me niet zo vastbijten op MS Office, als ik jou was.

Maargoed, als jij een slechte fiets verkoopt, is het nog steeds pas mijn fiets als ik je er geld voor geef

En ja, je kunt nog altijd gnome met openoffice en gaim (ubuntu), gnome met gnome-office en gaim (slackware / foresight linux) of kde met koffice (slackware, kubuntu) gebruiken. Prima software is dat.

(Gebruik ook rhythmbox, ik werk op dit moment hard om fuzzy searching daar upstream te krijgen )
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 12:09
Jolt
Jolt is offline
Ach die zooi hacken ze toch, boeie.

Desnoods leef ik verder op Open Dos.
Oud 03-08-2005, 12:24
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-08-2005 @ 12:15 :
Die update kan je nog wel ergens anders vandaan halen en bovendien zijn die updates niet echt essentieel voor het draaien van windows.s
Oh jawel... die beveiligingsupdates zijn júist noodzakelijk, tenzij je je computer in een soort gatenkaas vol met virussen en spyware wilt veranderen.
Oud 03-08-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 03-08-2005 @ 13:24 :
Oh jawel... die beveiligingsupdates zijn júist noodzakelijk, tenzij je je computer in een soort gatenkaas vol met virussen en spyware wilt veranderen.
En als jezelf een goeie FW en virusscan + antispyware draait helpt dat niet?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 13:14
M@rco
M@rco is offline
Tuurlijk, dat wel, maar toch is het beter om altijd gewoon die beveiligingsupdates te installeren. Virusscanners vinden ook niet alles. En je hoeft er niet eens zelf iets voor te doen, automatische updates aanzetten en het gebeurt gewoon vanzelf
Oud 03-08-2005, 14:33
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-08-2005 @ 14:01 :
En als jezelf een goeie FW en virusscan + antispyware draait helpt dat niet?
Dat maakt zo'n security update niet ineens overbodig.
Oud 03-08-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-08-2005 @ 15:33 :
Dat maakt zo'n security update niet ineens overbodig.
Dat zeg ik toch ook niet, maar het maakt hem ook niet noodzakelijk en daar gaat het hier om.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 14:41
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-08-2005 @ 15:36 :
Dat zeg ik toch ook niet, maar het maakt hem ook niet noodzakelijk
Nonsens. Hij blijf net zo noodzakelijk als zonder firewall. Een firewall is noodzakelijk, security updates ook.
Oud 03-08-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-08-2005 @ 15:41 :
Nonsens. Hij blijf net zo noodzakelijk als zonder firewall. Een firewall is noodzakelijk, security updates ook.
omdat?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 17:27
dragonstorm
dragonstorm is offline
nou ja, ik herinner me toch een aantal massale beveilingsrampen en virus-uitbraken (was dat nou blaster of een andere?) die alleen maar konden omdat mensen niet de beveiligingsupdates deden en rekenden op een firewal en virusscanner....

verder kun je een hoop gezeik voorkomen door gewoon als niet-administrator te surfen en je computer te gebruiken

en bovendien draaien de beveiligingsupdates wel gewoon. Dus als je er echt op staat win xp illegaal te gebruiken, dan is dat jou keuze. gezeik.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 18:14
M@rco
M@rco is offline
^ Inderdaad.

Trouwens... net zelf geprobeerd op mijn reservecomputer: naar Windows Update gaan, laten valideren, foutmelding: geen geldige licentie. Vervolgens bij Extra - Invoegtoepassingen beheren de Windows Genuine Advantage invoegtoepassing uitschakelen, en voila, het werkt weer.
Oud 03-08-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 03-08-2005 @ 18:27 :
verder kun je een hoop gezeik voorkomen door gewoon als niet-administrator te surfen en je computer te gebruiken
waarom?

Bedoel je dan een acount welke beperkte rechten heeft wat betreft instaleren e.d.?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten