Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Ik ga naar het HBO / Ik zit op HBO omdat
Ik te jong ben om te gaan werken? 3 4.00%
Ik denk een betere baan te krijgen dan met een MBO-diploma 8 10.67%
Ik hiervoor HAVO of VWO deed 51 68.00%
Anders...........namelijk??? 13 17.33%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2005, 14:07
DP17
DP17 is offline
Ik ga naar het HBO (richting logistiek) omdat ik denk een betere baan te vinden dan met men huidige MBO-diploma Manager Opslag en Vervoer. Daarnaast denk ik meer kennis te verwerven die ik later in het bedrijfsleven kan toepassen.

Hoe zit dat met jouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2005, 14:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ga een hbo-opleiding volgen, om voldoende kennis op te doen om het familiebedrijf te continueren op een verantwoorde manier.
Oud 03-08-2005, 14:36
Vice
Vice is offline
Ik wil graag naar een kuntacademie. Op MBO-niveau heb je wel creatieve opleidingen, maar niet zo uitgebreid. Daarnaast zie ik mezelf nog niet fulltime werken en ik vind het gewoon zonde om te stoppen als ik weet dat ik ook HBO aankan.
Overgens moet ik nog één jaar MBO.
Oud 03-08-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
DP17 schreef op 03-08-2005 @ 15:07 :
Hoe zit dat met jouw?
Met mijn wat?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:24
Wawl
Wawl is offline
Ik ben bijna klaar met het HBO.
Oud 03-08-2005, 15:47
moisture
moisture is offline
ik ga naar het HBO omdat ik daarvoor vwo deed en mijn opleiding alleen beschikbaar is in MBO (4 jaar) en HBO (2 of 4 jaar) en de keuze voor HBO dus voor de hand ligt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 15:53
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-08-2005 @ 16:22 :
Met mijn wat?
Hij is waarschijnlijk het woord keus (of iets in die richting) vergeten te typen. "Hoe zit dat met jouw keus?" past beter in dit topic dan "Hoe zit dat met jou?"

(Vind ik.)
Oud 03-08-2005, 16:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah... niet echt om een van de redenen die in de poll stond. Ze hebben wel alle drie een beetje meegespeeld, maar toen ik slaagde van de HAVO had je nog de basisvorming. Met die vakkenpakketten dus. Ik had destijds een vakkenpakket met A-vakken zoals Wiskunde A, Economie I en II etc. Tja, en ik had best wel interesse in die vakken, dus daar wilde ik een vervolgopleiding in gaan doen. Al vrij snel viel de keuze op de HEAO in Sittard. Daar ben ik uiteindelijk Bedrijfseconomie gaan doen en na 4 jaar succesvol afgestudeerd.
Oud 03-08-2005, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anders namelijk: Ik heb dit jaar uni gedaan in Belgie en dat heb ik niet gehaald. Ik zou vijf herexamens hebben van de acht examens en het lag me niet. Ik hoop dat het HBO me meer ligt dus vandaar dat ik dat ga proberen
Oud 03-08-2005, 21:25
Verwijderd
Omdat ik vwo had gedaan en een universitaire studie niet bij mij past.
Ik wilde iets praktisch, en niet meer te lang studeren. Tsja en toen werd het de hbo.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-08-2005 @ 22:25 :
Omdat ik vwo had gedaan en een universitaire studie niet bij mij past.
Ik wilde iets praktisch, en niet meer te lang studeren. Tsja en toen werd het de hbo.
Uh, de meeste HBO-opleidingen duren evenals de meeste WO-studies gewoon vier jaar, of doe je HBO-kort?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:28
NN
NN is offline
Kunnen we niet ook een discussie opstarten: Waarom ga jij niet naar het HBO?
Oud 04-08-2005, 11:31
G-force
G-force is offline
Ik snap nie waarom al die mbo'ers nog HBO gaan doen. Die domme gasten moete gewoon lekker op het mbo blijven en ons hbo'ers met rust laten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:35
Verwijderd
Nou, voor mij ben jij een domme gast. Dus.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Wat een vreemde poll. Ik ga naar het HBO omdat ik met mijn HAVO diploma niet naar de universiteit kan. Omdat ik later graag een baan wil hebben ben ik toen een beroepsopleidng gaan volgen. Daarom zit ik op het HBO.
Oud 04-08-2005, 12:32
marrel
marrel is offline
ik heb havo gedaan. Doorleren na eerst nog VWO en daarna universiteit zal ik waarscheinlijk niet aan kunnen, bovendien heb ik ook niet het gevoel dat dar mijn droom ligt.

En MBO doe ik liever niet. Na 5 jaar strijden voor mijn havodiploma hoop ik er nu ook echt uit te kunnen halen wat erin zit.
Oud 04-08-2005, 15:09
aidualc
aidualc is offline
Ik ga liever HBO doen dan universiteit omdat ik bang ben dat ik niet goed met de zelfstandigheid om kan gaan die op een universiteit veel groter is dan op HBO..
En verder waren er leukere studies op HBO naar mijn mening
Oud 04-08-2005, 15:10
Verwijderd
Ik ben na de mavo havo gaan doen omdat ik een hbo-opleiding wilde gaan doen (op het mbo was er niet zoveel dat me echt wat leek en op het hbo wel) en ben na de havo dus ook een hbo-opleiding gaan doen. Nu wil ik het liefst nog universiteit er achter aan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
G-force schreef op 04-08-2005 @ 12:31 :
Ik snap nie waarom al die mbo'ers nog HBO gaan doen. Die domme gasten moete gewoon lekker op het mbo blijven en ons hbo'ers met rust laten.
jij bent een hbo-er ? shit, ik had gehoopt volgend jaar eens wat mensen op niveau tegen te komen...
Oud 04-08-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-08-2005 @ 16:14 :
jij bent een hbo-er ? shit, ik had gehoopt volgend jaar eens wat mensen op niveau tegen te komen...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 15:18
Verwijderd
Ik ging naar het HBO omdat ik een Havo-diploma had en geen VWO-diploma, maar wel naar de uni wilde.

Nu ga ik naar de uni omdat het HBO te makkelijk was, ik altijd al naar de uni wil, ik leergierig ben en omdat ik denk dat ik 'mijn studie' gevonden heb. Het wetenschappelijke trekt me super veel meer.

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga naar het hbo omdat ik een havo diploma heb en niet zonder vervolgopleiding wil zitten. Ik ben namelijk best wel materialistisch en ben dus best uit op een aardige loon Maar ook omdat "simpel" werk voor mij geen uitdaging is en ik dat nog geen maand zou volhouden. Om een beetje uitdagend werk te kunnen vinden is een opleiding dus best essentieel. Daarbij ben ik ook wel leergierig en is school voor mij geen straf.

Maar eigenlijk wil ik heel graag naar de universiteit. Maar dat zien we na dit jaar wel hoe dat loopt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 19:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-08-2005 @ 23:49 :
Uh, de meeste HBO-opleidingen duren evenals de meeste WO-studies gewoon vier jaar, of doe je HBO-kort?
Ja dat klopt. Ik doe de hbo versneld in 3 jaar, omdat ik dus vwo heb gedaan.
Verder vond ik als enige geneeskunde en diergeneeskude enigzins aantrekkelijk; maar dat is hard en lang studeren. Nee ik heb een goede keus gemaakt . (maar ben wel blij dat ik vwo als basis heb).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:51
justhanna
justhanna is offline
Ik zat eerst 3 jaar op VWO, kon dat ook halen.
Maar wist al geen dat ik geen uni wilde doen,
dus in de vierde overgestapt naar de Havo,
en daarna de opleiding gaan doen die ik
altijd al graag wilde doen
Oud 05-08-2005, 18:18
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-08-2005 @ 16:18 :
Ik ga naar het HBO omdat ik een Havo-diploma heb en geen VWO-diploma, maar wel naar de uni wil.
Oud 05-08-2005, 18:26
El Kim
El Kim is offline
Ik heb HBO gedaan omdat ik een havo diploma heb, maar wel naar de universiteit wilde. Na 1,5 jaar ben ik overgestapt naar de universiteit omdat het HBO te makkelijk was
Oud 05-08-2005, 19:03
XxXTezzXxX
XxXTezzXxX is offline
combinatie van allen. Ik heb havo diploma net gehaald (was blijven zitten in 4 havo) en ik vind mezelf te jong om te werken, daarbij denk ik een betere baan te kunnen krijgen als je een goede opleiding hebt afgerond. Dit vind ik zelf heel belangrijk voor m'n toekomst. Ga komend jaar samenwonen met mijn vriend en wil later gewoon ook leuk zakcentje hebben en daar komt bij dat ik het ook belangrijk vind dat ik een goed voorbeeld ben voor mijn kindere later
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:34
brinta
brinta is offline
Ik doe HBO omdat dit voor mij de ideale mix is van theorie en praktijk. Ik heb het afgelopen jaar mijn propedeuse gehaald dus ik zou voor universiteit kunnen kiezen, maar ik ga door op hbo-niveau.

Ik mis wel verdieping in de opleiding. Misschien wil ik uiteindelijk toch nog universiteit doen, na een paar jaar beeldende kunstopleiding of na afronding daarvan.

Kunstacademie op HBO-niveau is eigenlijk een contradictie in terminus: zelfstandig nadenken wordt op HBO niveau te weinig gestimuleerd en dat is nu juist het bestanddeel dat ik voor een kunstenaar(sopleiding) 1 van de belangrijkste vind.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 15:35
brinta
brinta is offline
Citaat:
XxXTezzXxX schreef op 05-08-2005 @ 20:03 :
daar komt bij dat ik het ook belangrijk vind dat ik een goed voorbeeld ben voor mijn kinderen later
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 17:26
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
brinta schreef op 06-08-2005 @ 16:34 :
Ik doe HBO omdat dit voor mij de ideale mix is van theorie en praktijk. Ik heb het afgelopen jaar mijn propedeuse gehaald dus ik zou voor universiteit kunnen kiezen, maar ik ga door op hbo-niveau.

Ik mis wel verdieping in de opleiding. Misschien wil ik uiteindelijk toch nog universiteit doen, na een paar jaar beeldende kunstopleiding of na afronding daarvan.

Kunstacademie op HBO-niveau is eigenlijk een contradictie in terminus: zelfstandig nadenken wordt op HBO niveau te weinig gestimuleerd en dat is nu juist het bestanddeel dat ik voor een kunstenaar(sopleiding) 1 van de belangrijkste vind.
Je zou een minor kunnen volgen op de universiteit, of later nog een master doen. Als ik me niet vergis, biedt Leiden zoiets aan in samenwerking met de Haagse kunstacademie.
Oud 06-08-2005, 21:45
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Anders:
I.v.m. geen propedeuse na 3 jaar (Technische Wiskunde, TU Delft) heb ik voor mijzelf besloten om naar de HBO te gaan en gewoon de lerarenopleiding te doen.
Oud 07-08-2005, 15:08
brinta
brinta is offline
Citaat:
El Kim schreef op 06-08-2005 @ 18:26 :
Je zou een minor kunnen volgen op de universiteit, of later nog een master doen. Als ik me niet vergis, biedt Leiden zoiets aan in samenwerking met de Haagse kunstacademie.
Dat klopt, daarom ben ik ook bij de Haagse academie terechtgekomen. Maar dat is nog niet hetzelfde als een kunstacademie-opleiding op academisch niveau, voor mijn gevoel. Die combinatie voelt voor mij nog te veel aan als een mix, alsof je 1 van de twee 'erbij' doet en niet fulltime, serieus. Niet erg sterke argumentatie he
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 03:32
Kurogane
Kurogane is offline
is niveau verschil zo groot tussen HBO en Uni? iemand ervaring mee?
Oud 08-08-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 04:32 :
is niveau verschil zo groot tussen HBO en Uni? iemand ervaring mee?
Mijn HBO opleiding was gewoon té makkelijk, dan is het verschil met een universitaire opleiding wel groot mag ik hopen..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:21
brinta
brinta is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 04:32 :
is niveau verschil zo groot tussen HBO en Uni?
Bij HBO hangt het er denk ik vooral van af wat je zelf investeert in je studie. De opleiding die ik volgde was projectgestuurd (geen enkel tentamen). Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Als je je weinig in wilt zetten kun je toch nog alles halen. Het halen van een hoog cijfer was vrij gemakkelijk. Ik investeer veel tijd en moeite aan opdrachten en maak het dus 'moeilijker' maar wel nuttiger voor mezelf.
Ik denk dat als ik de prestaties bekijk die van mijn universitair studerende vrienden verwacht worden, zij meer moeten doen om alles te halen, meer tijd moeten investeren, meer moeite moeten doen om bepaalde boeken/onformatie te achterhalen. Maar dat hangt ook weer helemaal van je studierichting af.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 22:18
Fantôme
Fantôme is offline
omdat ik hiervoor havo deed.
geen zin had om vwo te gaan doen.
ik een leuke opleiding heb gevonden op het hbo.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten