Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2005, 22:15
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik ben nu 18 en ik ga mijn eigen ziekenfonds betalen..

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel anderen van deze leeftijd nou precies betalen, ik vind namelijk dat ik best genaaid wordt voor een student,

ik betaal nu namelijk 52 eur per maand, aanvullende verzekering (AV TOP, zorg en zekerheid) dat moet toch goedkoper kunnen??
kom maar op
Oud 03-08-2005, 22:53
Go
Go is offline
Moet je die aanvullende verzekering(en) weghalen, dan kan het altijd goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 22:56
Jolt
Jolt is offline
Ik betaal geloof ik 58, maar als die nieuwe regeling komt, dat iedereen basis is, en je overal extra voor moet verzekeren ben ik nog meer kwijt, aangezien ik niet helemaal 100% ben.
Oud 03-08-2005, 23:25
Verwijderd
Die van mij kost 46,90 per maand.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 01:07
Hakuna
Hakuna is offline
Ik betaal 46,90 € per maand, daar zit wel de aanvullende verzekering van de tandarts bij. Maar die aanvullende verzekering is gewoon een sigaar uit eigen doos.

Volgend jaar vanaf 1 januari worden de ziekenfonds verzekerden finacieel afgeslacht, maar ik hoop dan toch die 255 € no claim premie terug te krijgen!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik zit op 60 euro per maand of zo.
Oud 04-08-2005, 10:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-08-2005 @ 10:09 :
ik zit op 60 euro per maand of zo.
Ik iets daaronder, met aanvullend pakket en tandartspakket.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb nu een particuliere verzekering (studentenpolis); moet je vanaf 1 januari nou ook zelf regelen dat dat wat anders word in t nieuwe stelsel, of gaat dat vanzelf ?
Oud 04-08-2005, 12:14
Iduna
Iduna is offline
Ik ben particulier verzekerd (basis en aanvullend).

Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-08-2005 @ 11:38 :
ik heb nu een particuliere verzekering (studentenpolis); moet je vanaf 1 januari nou ook zelf regelen dat dat wat anders word in t nieuwe stelsel, of gaat dat vanzelf ?
Dat gaat vanzelf. Tot 1 maart, geloof ik, kun je echter wel switchen van verzekeringsmaatschappij.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 12:41
Verwijderd
Ik ben particulier want ik heb geen baantje en betaal zo'n 65 of 68 euro pm.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:20
Jades
Jades is offline
Ik ben ook particulier verzekerd en betaal over de €100 per maand. Laat die basisverzekering maar komen...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 14:23
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
@jades : geen studentenverzekering zeker ?
Oud 04-08-2005, 15:12
Jades
Jades is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-08-2005 @ 15:23 :
@jades : geen studentenverzekering zeker ?
Helaas niet... maar dat komt hopenlijk binnenkort als Achmea en Ohra de zaken op orde hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jades schreef op 04-08-2005 @ 14:20 :
Ik ben ook particulier verzekerd en betaal over de €100 per maand. Laat die basisverzekering maar komen...
Dat zal op hetzelfde neerkomen voor jou waarschijnlijk

Ik betaal 74 euro per maand. Maar ik moet even kijken of ik niet kan switchen naar een studentenverzekering (weet nog niet of ik een officiele baan heb). Die 74 euro pm is wel alles dr op en eraan (voor zover het kan voor een ziekenfonds verzekering). Ik betaal m tot nu toe zelf, straks mag mn vader het weer doen en die zal er niet blij mee zijn
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 16:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt inderdaad nog eventjes een studentenverzekering nemen. Ik ga 36 euro in de maand betalen, als het goed is, maar ik heb het nog niet allemaal uitgezocht. Volgend jaar wordt het nog steeds redelijk problematisch, zoals het er nu uitziet. Er zijn plannen gemaakt speciaal voor studententeruggaaf, maar ik vraag me af of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Oud 04-08-2005, 16:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Argh, stomme ziekenfonds. En waarom zouden we t nog doen. Je krijgt toch al bijna niets meer terug.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:50
hurricane
hurricane is offline
Ik betaal ook iets van 46 euro per maand, incl aanvullend. Maar met die fantastisch basisverzekering voor iedereen zal dan na januari wel 3voudige worden (100 euro per maand en dan nog aanvullend deel).
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:15
biep
biep is offline
Citaat:
hurricane schreef op 06-08-2005 @ 17:50 :
Ik betaal ook iets van 46 euro per maand, incl aanvullend. Maar met die fantastisch basisverzekering voor iedereen zal dan na januari wel 3voudige worden (100 euro per maand en dan nog aanvullend deel).
ik vraag me echt af waar ik dat van moet gaan betalen
ik verdien E80 p/m, stufie is ca. 220.- p/m =300
-170E voor m'n kamer= 130.- en daar moet ik dan dus ook nog ziekenfonds van gaan betalen, de hele maand eten, telefoonabbonement van betalen etc. etc.

volgens mij ga ik dat nooit redden

(volgens mij ben ik nu trouwens ook niet verzekerd ?)
Oud 06-08-2005, 22:04
hurricane
hurricane is offline
Nouja er komt wel zoiets als een zorgtoeslag. Dan kun je max 420 euro per jaar terug krijgen. Voor de meeste studenten zal het wel zo zijn dat ze op basis van hun inkomen de volledige 420 euro krijgen. Maar dan blijft er nog 680 euro per jaar over voor alleen de basisverzekering. De tarieven voor het aanvullende deel zijn nog niet bekend, nu is dat zo rond de 20 euro per maand. Dus met dat erbij kom je alsnog weer rond de 1100 per jaar uit.

Net zoals dit jaar kan je wel weer 255 euro terug krijgen als je gedurende het jaar geen gebruik van zorg gemaakt hebt.

Mij ontgaat nog waar voor de mensen die nu ziekenfonds verzekerd zijn, de meerderheid, het voordeel zit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 09:50
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb een studenten pakket polis, particulier bij Groeneland Achmea. Hier betaal ik 65 euro voor per maand met daarbij een eigen risico van 250 euro. (Toegegeven; ben aanvullend verzekerd + een tandtotaal verzekering).
Oud 07-08-2005, 09:59
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
biep schreef op 06-08-2005 @ 20:15 :
-170E voor m'n kamer= 130.- en daar moet ik dan dus ook nog ziekenfonds van gaan betalen, de hele maand eten, telefoonabbonement van betalen etc. etc.

Volgens mijn verzekeringsmaatschappij zullen ze er alles aan doen om het voor iedereen betaalbaar te houden. Maar goed, waar het op neer komt, is dat je iets meer stufi krijgt. Zo is dat nu ook al als je particulier verzekerd bent. Nou ja, het is afwachten hè.

(Weet je het zeker? Niet bij ouders meeverzekerd? Nu kun je trouwens best zonder verzekering zitten, maar straks dus niet meer.)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-08-2005 @ 10:59 :
Volgens mijn verzekeringsmaatschappij zullen ze er alles aan doen om het voor iedereen betaalbaar te houden. Maar goed, waar het op neer komt, is dat je iets meer stufi krijgt. Zo is dat nu ook al als je particulier verzekerd bent. Nou ja, het is afwachten hè.

(Weet je het zeker? Niet bij ouders meeverzekerd? Nu kun je trouwens best zonder verzekering zitten, maar straks dus niet meer.)
je verzekeringsmaatschappij heeft geen invloed op de hoogte van de premie voor de basisverzekering.

hoogstwaarschijnlijk wordt het gecompenseerd door een teruggave (zorgtoeslag) via de belasting, en meer stufi. maar blijft idd afwachten.
Oud 07-08-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-08-2005 @ 11:17 :
je verzekeringsmaatschappij heeft geen invloed op de hoogte van de premie voor de basisverzekering.

hoogstwaarschijnlijk wordt het gecompenseerd door een teruggave (zorgtoeslag) via de belasting, en meer stufi. maar blijft idd afwachten.
En wat nu als je geen 420 euro belasting betaalt per jaar?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:29
hurricane
hurricane is offline
Die 420 euro heeft niets te maken met hoeveel belasting je betaald. Er wordt door de belastingdienst voor de zorgtoeslag naar je jaarinkomen gekeken. Voor een alleenstaande met een jaarinkomen van max 25000 is de zorgtoeslag dan max 420 euro. Elke maand krijg je dan voor de betaaldatum van de premie een bedrag op je rekening.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:48
hi
hi is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-08-2005 @ 10:59 :
Ik vraag me bij zoiets af hoe dat dan met zwervers en zulk soort mensen zit op welke manier kunnen zij verplicht worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
hurricane schreef op 07-08-2005 @ 12:29 :
Die 420 euro heeft niets te maken met hoeveel belasting je betaald. Er wordt door de belastingdienst voor de zorgtoeslag naar je jaarinkomen gekeken. Voor een alleenstaande met een jaarinkomen van max 25000 is de zorgtoeslag dan max 420 euro. Elke maand krijg je dan voor de betaaldatum van de premie een bedrag op je rekening.
ok
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:05
fractuur
fractuur is offline
Ik ben particulier verzekerd. En ik geloof dat er voor mij toch wel grof meer betaald wordt dan de gemiddelde ziekenfondser. Kom maar op met die nieuwe tarieven.
Oud 07-08-2005, 17:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
biep schreef op 06-08-2005 @ 20:15 :

80 euro per maand is niet heel veel om bij te verdienen, misschien kan je wat meer verdienen? Veel studenten verdienen zo'n 200 euro p/m.
Oud 07-08-2005, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
fractuur schreef op 07-08-2005 @ 18:05 :
Ik ben particulier verzekerd. En ik geloof dat er voor mij toch wel grof meer betaald wordt dan de gemiddelde ziekenfondser. Kom maar op met die nieuwe tarieven.
Wat maakt dat voor jou nou weer uit? Studenten die duur particulier verzekerd zijn hoeven niets te betalen, dat doen de ouders tenslotte. Anders ben je ook niet particulier verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 19:21
Jades
Jades is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-08-2005 @ 19:02 :
Wat maakt dat voor jou nou weer uit? Studenten die duur particulier verzekerd zijn hoeven niets te betalen, dat doen de ouders tenslotte. Anders ben je ook niet particulier verzekerd.
Oh dus als de ouders het moeten betalen dan boeit het niet?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 19:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Jades schreef op 07-08-2005 @ 20:21 :
Oh dus als de ouders het moeten betalen dan boeit het niet?
Het maakt voor haar niets uit.

Overigens betaalt een vriendin van mij 100 euro per maand voor dr particuliere verzekering, dat is dus net zo duur als de nieuwe regeling.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ben particulier en ik betaal alles in mn leven zelf. Ik heb op het moment geen bijbaan en darom ben ik particulier, heeft niks met mijn ouders inkomen te maken.

Hatelijk aan particulier is ook dat de no claim terruggave alleen geldt voor ziekenfonds Ik heb echt niks aan zorg uitbesteed dit jaar (tandards al zowat 2 jaar niet omdat ik het geld gewoon niet heb om daar heen te gaan) maar kan niks terugvragen, terwijl ik toch meer betaal dan ziekenfondsers. lekker is dat weer. Ze verwachten echt dat je stinkendrijk bent als je particulier bent, nee dus.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
leuk droomwereldje van je. waarom zouden ouders alles betalen ? dr zijn nog wel wat meer redenen te verzinnen om particulier verzekerd te zijn dan alleen maar het salaris van de ouders; er zijn baantjes waarbij er geen ziekenfondsregeling is, en er zijn ook studenten zonder bijbaan die zichzelf toch moeten verzekeren.
Oud 07-08-2005, 20:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-08-2005 @ 21:34 :
leuk droomwereldje van je. waarom zouden ouders alles betalen ? dr zijn nog wel wat meer redenen te verzinnen om particulier verzekerd te zijn dan alleen maar het salaris van de ouders; er zijn baantjes waarbij er geen ziekenfondsregeling is, en er zijn ook studenten zonder bijbaan die zichzelf toch moeten verzekeren.
Als je geen werk hebt, heb je de studentenverzekering. Die is niet zo duur, goedkoper dan ziekenfonds zelfs. Maar baantjes zonder ziekenfondsregeling heb ik niet aan gedacht. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik met werk altijd een goede ziekenfondsregeling heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 21:12
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-08-2005 @ 21:56 :
Als je geen werk hebt, heb je de studentenverzekering. Die is niet zo duur, goedkoper dan ziekenfonds zelfs. Maar baantjes zonder ziekenfondsregeling heb ik niet aan gedacht. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik met werk altijd een goede ziekenfondsregeling heb gehad.
Ik heb een 0-urencontract en kom dus niet in het ziekenfonds. Mijn werk is best leuk, maar ik kijk toch uit naar iets anders. Vooral ook omdat mijn baas weet dat ik ziek ben en mij daarom geen 'normaal' contract wilt/durft aan te bieden
Oud 07-08-2005, 21:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 07-08-2005 @ 22:12 :
Ik heb een 0-urencontract en kom dus niet in het ziekenfonds. Mijn werk is best leuk, maar ik kijk toch uit naar iets anders. Vooral ook omdat mijn baas weet dat ik ziek ben en mij daarom geen 'normaal' contract wilt/durft aan te bieden
Hoeveel moet jij dan nu betalen aan verzekering?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 22:17
Jolt
Jolt is offline
Met die domme nieuwe verzekering betaal ik gewoon 100 euro per maand, ik denk wel meer, damm man dat is toch niet meer normaal?
Oud 08-08-2005, 00:26
hurricane
hurricane is offline
Een ander gevolg van 1 basisverzekering zal denk ik dus ook het einde betekenen van speciale verzekeringen voor studenten. Want het wordt 1 verzekering voor iedereen. Ook voor studenten die nu particulier verzekerd zijn en rond de 60-80 euro per maand betalen en die hoopten minder te gaan betalen die komen bedrogen uit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 07:30
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-08-2005 @ 22:18 :
Hoeveel moet jij dan nu betalen aan verzekering?
Ik betaal nu ongeveer 73Euro per maand, ben verzekerd bij de CZ Groep. Dit was het laagste bedrag per maand, ik heb daarbij een eigen risico van 400Euro. Ze houden er wel rekening mee dat je naar school gaat, dus ik heb een soort van korting maar het is nog ontzettend duur (er zit wel een tandartsverzekering van 11Euro in, BasisTand heet dat geloof ik). Maar het is niet de verzekering die het zo duur maakt, maar de wettelijke bijdrage (47Euro ).
Oud 08-08-2005, 09:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-08-2005 @ 21:56 :
Als je geen werk hebt, heb je de studentenverzekering.
schat, da's ook een particuliere verzekering.
Oud 08-08-2005, 12:05
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-08-2005 @ 10:06 :
D'ûh...
Oud 08-08-2005, 12:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-08-2005 @ 10:06 :
Duh, ik bedoel dat die niet zo duur is als een gewone particuliere verzekering. Ik heb zelf ook een studentenverzekering gehad, schat.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 14:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-08-2005 @ 11:17 :
1)je verzekeringsmaatschappij heeft geen invloed op de hoogte van de premie voor de basisverzekering.

2)hoogstwaarschijnlijk wordt het gecompenseerd door een teruggave (zorgtoeslag) via de belasting, en meer stufi. maar blijft idd afwachten.
1) lees de smiley ook.
2) klopt

Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:50
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-08-2005 @ 13:45 :
Duh, ik bedoel dat die niet zo duur is als een gewone particuliere verzekering. Ik heb zelf ook een studentenverzekering gehad, schat.
Daar heb je gelijk in. Mijn probleem was dat ik op mezelf woonde, ouder als 18 was en niet 'studeerde', maar naar school ging. Op zo'n moment moet je dus een gewone particuliere verzekering nemen. Slecht geregeld vind ik het maar goed...
Oud 08-08-2005, 16:16
Verwijderd
Ik heb van de ib-groep begrepen dat er in oktober meer informatie bekend wordt gemaakt mbt de compensatie voor de basisverzekering.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:20
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-08-2005 @ 17:16 :
Ik heb van de ib-groep begrepen dat er in oktober meer informatie bekend wordt gemaakt mbt de compensatie voor de basisverzekering.
Klopt, dat zeiden ze ook tegen mij.
Oud 08-08-2005, 16:21
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-08-2005 @ 17:16 :
Als je nu particulier verzekerd bent, krijg je van de IBG nog wat geld boven op je stufi (basis en evt. aanvullend). Ik hoop dat ze dat met de nieuwe verzekering ook weer doen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
toch zullen we dr wel weer op achteruit gaan, vrees ik.
Oud 08-08-2005, 16:27
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-08-2005 @ 17:24 :
toch zullen we dr wel weer op achteruit gaan, vrees ik.
volgens mij is dat wel een feit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:30
Gimme more beer
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-08-2005 @ 17:21 :
Als je nu particulier verzekerd bent, krijg je van de IBG nog wat geld boven op je stufi (basis en evt. aanvullend). Ik hoop dat ze dat met de nieuwe verzekering ook weer doen.
Kun je dat eens toelichten? Hoe heet dat en hoe werkt dat? Want op de site kan ik zo snel niets vinden.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten