![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
verder zijn veel films die ik goed vindt hier al genoemd. die ik nog wil opnoemen: -blue velvet -naked lunch |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dat is de meest waardeloze film ooit gemaakt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
- White Chicks - Ten things I hate about you - American Pie/ Van Wilder/ Dude where's my car |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over smaak valt niet te twisten, padawan Mark. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Behoort ook absoluut tot mijn favorieten. Zatoichi is trouwens ook cool.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over smaak valt prima te twisten, maar dan moet je het wel hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
Lieve mensen, zolang we het niet over deze twist hebben, valt over smaak niet te twisten omdat smaak geen objectief, emperisch vast te stellen feit is. Twisten over smaak kán praktisch gezien wel, maar welke aap gaat moeite doen voor iets dat toch geen nut heeft.
Hoeveel aapjes tel ik hier? Zal ik me dan toch maar laten verleiden tot een lijstje? Shichinin No Samurai (Kurosawa) 81/2 (Fellini) American Beauty (Mendes) Bamboozled (Lee) Tokyo Monogatari (Ozu) Der Krieger und die Kaiserin (Tykwer) A Bout de Souffle (Godard) Ladri di Biciclette (De Sica) Koyaanisqatsi (Reggio) Dancer in the Dark (von Trier) Moeilijk, maar wel representatief voor wat ik ongeveer prettig vind. -Kubrick, Eisenstein, Bergman, Hitchcock, Resnais, Kar Wai Wong etc. etc. allemaal nog het vermelden waard- |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens is twisten over een objectief, emperisch vast te stellen feit (een óbjectief feit? wow!) een stuk nuttelozer omdat een feit gewoon zo is, hoe hard je ook het tegendeel kunt beweren. Daarover is een discussie écht onzin. Over meningen en smaak niet, aangezien zo'n discussie tot ontwikkeling van de smaak kan leiden. Al het getwist en gepraat met mijn kenissen over onze smaak heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik anders naar films (en andere kunst) kijk dan vroeger en daar ben ik blij om. Nu moet ik wel zeggen dat er in dit topic weinig diepgaand gediscussieerd wordt, maar laten we alsjeblieft niet iemand die zijn voorkeur voor de ene film boven de andere met goede argumenten uit weet te leggen en daarmee wellicht medeforummers weet te overtuigen een aap noemen die denkt over smaak te kunnen twisten.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met je eens dat discussie tot ontwikkeling kan leiden -en op zich denken we volgens mij niet zo verschillend-. Maar het internet is, als democratisch medium, nou eenmaal niet geschikt voor discussie. Dit omdat het strookt met de idee van autoriteit; hetgeen nodig is voor een discussie (ik verwijs je het hierbovengenoemde boek). Bovendien is er voor discussie zoiets nodig dat respect heet en daar ontbreekt ook nogal veel mensen aan hier. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Die film weerspiegelt criminologie op z'n best en de mensheid in zn geheel qua gedachtegang. Dat kan je niet waardeloos noemen, wellicht te diepgaand enkel.
||
![]() |
Citaat:
![]() Om het even door te zetten, wat vind jij echt een belachelijke keuze uit mijn top tien? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vond the Village geen saaie film, maar voor wie Shymalans eerdere films heeft gezien en zich een beetje heeft ingelezen in de filmapparatus ziet dat einde wel héél erg vroeg aankomen. En dat mag de regisseur best aangerekend worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Based on an true story my ass.
||
![]() |
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Maak een spotje voor jouw favoriete TV-programma en win! VideoTalent | 0 | 14-07-2008 15:46 | |
De Kantine |
Wat is jouw favoriete quote? fizzle-fluffy | 106 | 08-04-2007 17:17 | |
Muziek |
Wat is jouw favoriete film soundtrack? Love_Fulfilled | 91 | 29-01-2006 12:07 | |
Films, TV & Radio |
The Day After Tomorrow - 28 mei 2004 - én: Wat is jouw favo rampenfilm? AJMouse | 97 | 10-06-2004 00:24 | |
Films, TV & Radio |
favo film ooit? Inga | 3 | 24-03-2004 16:15 | |
Films, TV & Radio |
Psychotische personages uit films. Diesel | 51 | 05-12-2003 17:58 |