Oud 17-08-2005, 14:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zoals velen onder ons die het niet durven toe te geven, ben ik verzot op chickflicks Van die feel-good movies die zo vreselijk cliché zijn, dat ze stiekem weer leuk worden

Nu bedacht ik mij dat we met zijn allen wel een lijstje kunnen maken van films die in deze categorie vallen. Zo is het makkelijk voor iedereen om te zien welke films ze nog niet gezien hebben (en toch maar eens moeten gaan zien ).

Waarschijnlijk hebben jullie na dit lijstje wel een idee wat voor films er bedoeld worden

[edit]
Er is commentaar over de kwaliteit van elke film vergelijken met die van een ander in het rijtje. Nogmaals: het gaat mij hier alleen maar om meidenfilms, of ze nou goed of slecht van kwaliteit zijn, meer highschool humor of romantiek zijn ... alles mag in het rijtje

Mijn begin:

- Bridget Jones Diary 1
- Bridget Jones Diary 2 (The Edge of Reason)
- Legally Blonde 1
- Legally Blonde 2
- The Princess Diaries 1
- The Princess Diaries 2
- Mean Girls
- Confessions of a Teenage Drama Queen
- Freaky Friday
- A Cinderella Story
- Raise Your Voice
- The Lizzy McGuire Movie
- Chasing Liberty
- What A Girl Wants
- 10 Things I Hate About You
- She's All That
- 13 Going On 30
- The Hot Chick
- Clueless
- The Prince and Me
- The Notebook

[edit2]
Toegevoegde films van andere forummers:

- Notting Hill
- Kate & Leopold
- How To Loose A Guy In 10 Days
- Love Actually
- Never Been Kissed
- Crossroads
- Uptown Girls
- Sweet Home Alabama
- Girls United (ofwel: Bring It On)
- Coyote Ugly
- Win A Date With Ted Hamilton
- One Fine Day
- Save The Last Dance
- Honey
- Raising Helen
- Sleepover
- First Daughter
- Josie and The Pussycats

Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 17:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 14:23
Verwijderd
Ik vind Legally Blonde geweldig.

niet doorvertellen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:25
Verwijderd
Ik vind ze niet allemaal leuk, maar er zijn er ook die ik al een aantal keer gezien heb
Heerlijk om te kijken af en toe
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-08-2005 @ 15:21 :
Zoals velen onder ons die het niet durven toe te geven, ben ik verzot op chickflicks Van die feel-good movies die zo vreselijk cliché zijn, dat ze stiekem weer leuk worden

Nu bedacht ik mij dat we met zijn allen wel een lijstje kunnen maken van films die in deze categorie vallen. Zo is het makkelijk voor iedereen om te zien welke films ze nog niet gezien hebben (en toch maar eens moeten gaan zien ).

Waarschijnlijk hebben jullie na dit lijstje wel een idee wat voor films er bedoeld worden

Mijn begin:

- Bridget Jones Diary 1
- Bridget Jones Diary 2 (The Edge of Reason)
- Legally Blonde 1
- Legally Blonde 2
- The Princess Diaries 1
- The Princess Diaries 2
- Mean Girls
- Confessions of a Teenage Drama Queen
- Freaky Friday
- A Cinderella Story
- Raise Your Voice
- The Lizzy McGuire Movie
- Chasing Liberty
- What A Girl Wants
- 10 Things I Hate About You
- She's All That
- 13 Going On 30
- The Hot Chick
- Clueless
- The Prince and Me
- The Notebook
Ik vind The Notebook hier echt zó niet bij horen. Da's nl. een film van een aardig niveau, wat mij betreft. Daar gaat deze beschrijving ook niet echt voor op: Van die feel-good movies die zo vreselijk cliché zijn, dat ze stiekem weer leuk worden
Maargoed, dat vind ik....
Verder vind ik, behalve Bridget Jones 1, alle films in het rijtje rampzalig.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:35
Delicate
Delicate is offline
Je gooit veel verschillende soorten films door elkaar. Hoe kun je dat met elkaar vergelijken.

Bridget Jones & Lizzy McQuire Movie
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-08-2005 @ 15:29 :
Ik vind The Notebook hier echt zó niet bij horen.
Dat vind ik ook Het is een film van een hoger niveau, helemaal mee eens

Wel vind ik het toch een meidenfilm, dus hij mocht toch in het rijtje van me

Eigenlijk kan je hier ook ... bijzetten:

- Notting Hill
- Kate & Leopold
- How To Loose A Guy In 10 Days
- Love Actually
Oud 17-08-2005, 14:42
Verwijderd
Never been kissed
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:45
Nebula
Nebula is offline
Titanic, Pearl Harbor... (al heb ik die tweede niet eens helemaal gezien )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Le fabuleux destin d' Amélie Poulain
Crossroads (de Britney Spears-movie)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:50 :
ik snap dat definities van 'chick flick' kunnen verschillen, en ik kan niet precies uitleggen waarom, maar die vind ik dus echt niet in die categorie vallen..

titanic ook niet echt btw, pearl harbour heb ik niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 15:50 :
Pardon?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-08-2005 @ 16:04 :
Pardon?
Echt wel een chick-flick. Kwalitatief, dat zeker. Objectief gezien een goede film. Ik bedoelde ook niet dat-ie slecht is, Pebbles, maar wel een vrouwenfilm.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 16:06 :
Echt wel een chick-flick. Kwalitatief, dat zeker. Objectief gezien een goede film. Ik bedoelde ook niet dat-ie slecht is, Pebbles, maar wel een vrouwenfilm.
Ben ik het ook niet mee eens, ik ken ontzettend veel mannen die die film helemaal geweldig vinden. En die zijn ook allemaal bijzonder mannelijk enzo, ik vind het geen vrouwenfilm.

Ja, en nouja, ik vind dit topic sowieso o.h.a. nogal raar. De films die tot nog toe genoemd zijn, kun je net zo goed indelen in kinderfilms/tienerfilms, goede films , films die vooral door vrouwen leuk gevonden worden.. etc.
Ik noem maar wat categorieën.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 17-08-2005 @ 15:21 :
En dan vind ik deze beschrijving dus vooral ook een beetje raar...

Misschien zeur ik. Sorry, in dat geval.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ken geen mannen die hem leuk vinden. Hebben 'm op school ooit gezien. De vrouwen vonden 'm gewelidg, de mannen konden niet wachten tot-ie afgelopen was. Ik vond 'm als film goed, maar persoonlijk saaaaaaaaaaaaai.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 16:13 :
Ik ken geen mannen die hem leuk vinden. Hebben 'm op school ooit gezien. De vrouwen vonden 'm gewelidg, de mannen konden niet wachten tot-ie afgelopen was. Ik vond 'm als film goed, maar persoonlijk saaaaaaaaaaaaai.
Dat vind ik persoonlijk echt vreemd, sorry
Niet dat jij zelf hem saai vond ofzo, maar dat echt al die mannen hem niet leuk vonden. Kan ik me gewoonweg niet voorstellen. Maargoed, het zal wel aan de kringen waarin wij verkeren liggen ofzo, weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
heb ik je op een idee gebracht spekkie ?

ja ik vind ze dus allemaal geweldig, en ik zie dat ik er nog een aantal moet kijken
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-08-2005 @ 16:15 :
Maargoed, het zal wel aan de kringen waarin wij verkeren liggen ofzo, weet ik veel
Wat wil je daarmee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 16:18 :
Wat wil je daarmee zeggen?
Niks, echt niks.
Ik ken jouw kringen toch niet.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:20
Doodle!
Doodle! is offline
Uptown girls mag 'r ook aan toegevoegd worden. Sweet home alabamha ofzo? Alletwee wel leuke films
Oud 17-08-2005, 15:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-08-2005 @ 16:19 :
Niks, echt niks.
Ik ken jouw kringen toch niet.
Misschien had je opgepikt dat ik in Helmond woon en daar bestaan nogal wat vooroordelen over.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 16:20 :
Misschien had je opgepikt dat ik in Helmond woon en daar bestaan nogal wat vooroordelen over.
Ooooh, ja, nee, dat wist ik niet.
Nou goed, dát moet het dus geweest zijn.

(Hallo, ik woon in Tilburg, bijna net zo erg )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:27
Delicate
Delicate is offline
Mijn broer vindt Amelie ook helemaal geweldig.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-08-2005 @ 16:27 :
Mijn broer vindt Amelie ook helemaal geweldig.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:43
Verwijderd
Amélie is dus echt geen chickflick.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 15:51
black pear!
black pear! is offline
- girls united
- coyote ugly
Oud 17-08-2005, 15:51
PV
PV is offline
Win A Date With Ted Hamilton
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:59
Nyawa
  • Sweet Home Alabama
  • One fine day
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:25
Multilot
Multilot is offline
Sleepless in seattle
Grease
Dirty Dancing
Save the last dance
Coyote Ugly

Dat waren wel zo ongeveer mijn favoriete films
Oud 17-08-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Multilot schreef op 17-08-2005 @ 17:25 :
Sleepless in seattle
Grease
Dirty Dancing
Save the last dance
Coyote Ugly

Dat waren wel zo ongeveer mijn favoriete films
Juist

Honey
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:55
Verwijderd
Raising Helen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:13
Footprint
Footprint is offline
sleepover
first daughter
Oud 17-08-2005, 17:15
Verwijderd
Josie and the Pussycats
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-08-2005 @ 16:17 :
heb ik je op een idee gebracht spekkie ?
Jep
Jij krijgt alle eer
Oud 17-08-2005, 18:17
d0Lce~0o1*
d0Lce~0o1* is offline
Citaat:
Sylph schreef op 17-08-2005 @ 15:23 :
Ik vind Legally Blonde geweldig.

niet doorvertellen
ik ook
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:31
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 16:06 :
Echt wel een chick-flick.
Ik vind het ook wel een beetje een chick-flick. Een beetje. Maar het is natuurlijk lang niet de chick-flick der chick-flicks; daarvoor is-ie te... ehm... kunstzinnig.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Er bestaan geen chick flicks. Punt.
Oud 17-08-2005, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nebula schreef op 17-08-2005 @ 19:31 :
Ik vind het ook wel een beetje een chick-flick. Een beetje. Maar het is natuurlijk lang niet de chick-flick der chick-flicks; daarvoor is-ie te... ehm... kunstzinnig.
Dat bedoel ik.

Dinalfos, de Britney Spears-film is een chick-flick. Punt. En 'Glitter' van Mariah Carey volgens mij ook (maar die heb ik nooit gezien).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 21:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 22:23 :
Dat bedoel ik.

Dinalfos, de Britney Spears-film is een chick-flick. Punt. En 'Glitter' van Mariah Carey volgens mij ook (maar die heb ik nooit gezien).
Dat zijn geen chick flicks. Dat zijn gewoon kutfilms.
Oud 17-08-2005, 21:56
Rohit
Rohit is offline
Hell raiser
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2005 @ 22:49 :
Dat zijn geen chick flicks. Dat zijn gewoon kutfilms.
Alsof het een het ander uitsluit.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:53
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-08-2005 @ 21:35 :
Er bestaan geen chick flicks. Punt.

Eerst blijkt God een verzinsel en nu dit.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-08-2005 @ 22:23 :
Dat bedoel ik.
dach'ikal.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
hppa schreef op 17-08-2005 @ 22:59 :
Alsof het een het ander uitsluit.
De term "chick flick" is ooit bedacht door óf een stel herzenloze gorilla's(bouwvakkers ofzo) óf een stel seksueel onzekere, puistige puberts die hun eerste blow job nog moeten ontvangen. Take your pick.

Kijk, sommige films zijn natuurlijk duidelijk gericht op vrouwen, dat geef ik toe. Maar dat maakt het nog geen " teh chIxck FlIKk1!11!!!". En rom-coms als Love Actually zijn gewoon films die bedoeld zijn voor zwijmelaars of gewoon mensen met een fatsoenlijk ontwikkeld gevoelsleven.
Oud 17-08-2005, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2005 @ 00:10 :
Kijk, sommige films zijn natuurlijk duidelijk gericht op vrouwen, dat geef ik toe. Maar dat maakt het nog geen " teh chIxck FlIKk1!11!!!". En rom-coms als Love Actually zijn gewoon films die bedoeld zijn voor zwijmelaars of gewoon mensen met een fatsoenlijk ontwikkeld gevoelsleven.
Wetend dat het voornamelijk vrouwen zijn die graag zwijmelen bij films, en een fatsoenlijk ontwikkeld gevoelsleven daar weinig mee te maken heeft - gezien dat veel van bovengenoemde films ook door tienjarige meisjes al gewaardeerd worden - begrijp ik niet wat je tegen hebt op de term 'chick flick'. Is het puur de woordkeus voor 'chick'? Voel je je in je mannelijkheid beledigd daardoor ofzo?

Als je je bedenkt dat 'flick' een al tientallen jaren bestaande term voor 'film' is, tegenwoordig wellicht meer als 'formulefilm', en 'chick' daar qua klank goed bijpast, vind ik die niet eens zo vreemd. En ja, veel films die onder de noemer 'chick flick' vallen zijn formulefilms. Kijk een gemiddelde Hugh Grant en je weet genoeg.
En nee, niet alle films zijn van een dergelijk bedenkelijk niveau. Maar als een term verbreedt, hoef je daar echt niet altijd op tegen te zijn.

En wellicht ten overvloede: de benaming 'chick flick' is veel ouder dan 1337- en bReEzAh-taal.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oh Dinalfos, give us a break here...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 00:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
hppa schreef op 18-08-2005 @ 00:50 :
Wetend dat het voornamelijk vrouwen zijn die graag zwijmelen bij films, en een fatsoenlijk ontwikkeld gevoelsleven daar weinig mee te maken heeft - gezien dat veel van bovengenoemde films ook door tienjarige meisjes al gewaardeerd worden - begrijp ik niet wat je tegen hebt op de term 'chick flick'. Is het puur de woordkeus voor 'chick'? Voel je je in je mannelijkheid beledigd daardoor ofzo?
Eh?

Ik denk dat tienjarige meisjes en andere zwijmelkippen zo'n film(een goede, welteverstaan) op een ander niveau waarderen dan iemand die emotioneel stabiel en gerijpt is. Voor hen is de verbeelde liefde in zo'n film namelijk meer dan alleen lekker wegdromen of een behaaglijk, warm gevoel in je onderbuikje. Althans, dat mag ik hopen.

En ik klaagde juist over het feit dat alles wat ook maar een beetje niet actie-gericht is meteen als zijnde chick flick wordt afgeschreven door de meesten hier. Dus nee, ik voel me zelf absoluut niet in mijn mannelijkheid aangetast. Lees nog eens goed, zou ik zeggen.

Citaat:
Als je je bedenkt dat 'flick' een al tientallen jaren bestaande term voor 'film' is, tegenwoordig wellicht meer als 'formulefilm', en 'chick' daar qua klank goed bijpast, vind ik die niet eens zo vreemd. En ja, veel films die onder de noemer 'chick flick' vallen zijn formulefilms. Kijk een gemiddelde Hugh Grant en je weet genoeg.
En nee, niet alle films zijn van een dergelijk bedenkelijk niveau. Maar als een term verbreedt, hoef je daar echt niet altijd op tegen te zijn.

Ja, het bekt lekker, dat "Chick flick". Maar dat is toch ook niet het punt?

En waarom zijn de films van Hugh Grant chick flicks? Ik ken zat mannen die er graag naar kijken en vrouwen die er niets van moeten hebben. Nee, ik blijf er bij dat de term is bedacht voor en door bepaalde types mensen waar niemand iets mee te maken zou moeten willen hebben.

Citaat:
En wellicht ten overvloede: de benaming 'chick flick' is veel ouder dan 1337- en bReEzAh-taal. [/B]
Dat weet ik. Maar daarom mag ik het nog wel in breezer-taal verduidelijken
Oud 18-08-2005, 00:24
Auryn
Auryn is offline
k ben het met Dinalfos eens.

Films die door 10 jarige meisjes gewaardeerd worden zijn meestal kutfilms. Ik heb niks tegen kutfilms, ik vind het ook soms leuk om dat soort films te kijken op het moment zelf, maar achteraf is en blijft het gewoon een slechte film in mijn ogen. Films die ik niet nog een keer wil zien. Meestal houden meisjes dan ook het meest van dit soort (slechte) feel-good movies.

Maar dit is echt zo'n term die gebruikt wordt om alle films met emotionele lading in een categorie te plaatsen en dat vind ik zonde. Want je hebt ook goeie zwijmel- en feel-goodfilms.
Oud 18-08-2005, 00:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nebula schreef op 17-08-2005 @ 23:53 :

Eerst blijkt God een verzinsel en nu dit.

Dat was vast een hele shock voor je.
Oud 18-08-2005, 00:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2005 @ 01:19 :
En ik klaagde juist over het feit dat alles wat ook maar een beetje niet actie-gericht is meteen als zijnde chick flick wordt afgeschreven door de meesten hier.
Er zijn zoveel films niet actie-gericht. Ik zag vanavond toevallig nog Festen. Dat is niet actie-gericht, maar dat is toch ook geen chick-flick? Chick-flicks, nogmaals, zijn films bedoeld voor vrouwen. Dat er dan een handjevol mannen bijzit dat die films ook goed vindt, maakt het nog niet minder een chick-flick. De actiefilms met Jean-Claude van Damme zijn volgens mij toch echt zwaar op mannen gericht. Mijn oma vond ze ook geweldig. Dat wil niet zeggen dat dat soort films daarom minder op mannen zijn gericht.

Citaat:
Nee, ik blijf er bij dat de term is bedacht voor en door bepaalde types mensen waar niemand iets mee te maken zou moeten willen hebben.
Wat sneu en kortzichtig.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 00:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-08-2005 @ 01:37 :
Er zijn zoveel films niet actie-gericht. Ik zag vanavond toevallig nog Festen. Dat is niet actie-gericht, maar dat is toch ook geen chick-flick? Chick-flicks, nogmaals, zijn films bedoeld voor vrouwen. Dat er dan een handjevol mannen bijzit dat die films ook goed vindt, maakt het nog niet minder een chick-flick. De actiefilms met Jean-Claude van Damme zijn volgens mij toch echt zwaar op mannen gericht. Mijn oma vond ze ook geweldig. Dat wil niet zeggen dat dat soort films daarom minder op mannen zijn gericht.

Nou, het zou me helemaal niets verbazen als sommigen dat wél als chick flick zouden bestempelen. Er zit tenslotte geen vechtpartijen/schietpartijen/race scenes in En als chick flicks films moeten zijn die op vrouwen gericht zijn, waarom wordt dan letterlijk alles wat niet in de actie-categorie valt als chick flick gecategoriseerd? Films zoals Before Sunrise/Sunset zijn romantische, praterige, gevoelsfilms. Zeker ook chick flicks? Ach ja, er komen "romantische toestanden" in voor en dat is natuurlijk uitsluitend gericht op en geschikt voor vrouwen, niet waar?

Jij noemt mij kortzichtig, maar ik vind die houding juist kortzichtig. Ik zou al heel wat minder moeite hebben met en dergelijke term(want ik wil best toegeven dat er vrouwenfilms zijn) als jullie eens NIET alles op één hoop gooiden en nuances gingen plaatsten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten