Aloha,
iets dat ik even puur moet weten voor mijn eigen gemoedsrust, ik heb eigenlijk rationeel al besloten dat het zo is maar ik moet even de mening van anderen erover horen. Ik heb een PCtje hier staan met daarin een VIA KT266A plankje en momenteel twee stuks 256 MB PC2100 DIMMs (eentje Dane-Elec single sided, eentje Apacer double sided, beide CAS2). Die zitten uiteraard in de eerste twee banken geprikt.
Nu heb ik er gister een reepje van 512 MB bijgekocht (Transcend PC3200, double sided, CAS2.5, langzamer werd niet meer geleverd). Ik besloot de boel wat te reorganiseren zodat de 512 MB reep in bank 0+1 zat, de 256 MB doublesided reep in bank 2+3 en de 256 MB singlesided reep in 4+5.
Echter daardoor kreeg ik in memtest86 alleen maar errors in de laatste reep. Blijkbaar vindt hij dat niet zo leuk. Met de 512 MB reep in de laatste bank 4+5 loopt memtest perfect zonder errors. Vraag is nu, maakt het voor de snelheid iets uit in welke volgorde die reepjes in de bankjes zitten? Ze draaien uiteraard allemaal maar op 266 MHz DDR omdat dat de FSB van de CPU is. CAS latency is nog steeds 2 voor het hele zwikje.
BVD