Oud 12-10-2005, 15:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MB schreef op 12-10-2005 @ 12:26 :
Iemand die 7 vrouwen kan wss wel 20 jaar celstraf krijgen
Daar merk ik in praktijk bar weinig van.

Wat ik wél merk, tot mijn grote teleurstelling, is dat de verkrachtingszaak met de Belgische psychiater die geen straf krijgt opgelegd en z'n werk mag blijven doen, geen reactie uitlokt, terwijl het gooien van een ei een topic vol meningen en uitlatingen genereert.

Dat is triest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2005, 16:01
Verwijderd
Ach, we kunnen niet allemaal overal aandacht aan besteden. Zo hebben die figuren die een tijdje terug in een loods een aantal Afrikaanse vrouwen verkrachtten en op video opnamen ook lange gevangenisstraffen tot veertien jaar gekregen, maar daar hoor je ook niets over. Is het dan ook ineens niet meer belangrijk?

Verder heb ik de berichtgeving rond die Belgische psych een beetje gevolgd en het is me nog steeds niet duidelijk wat daar nu precies gebeurd is (dwz. waarom hij hier wel zijn beroep kon blijven uitoefenen). En ik denk dat dat voor meer mensen geldt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2005 @ 17:01 :
Ach, we kunnen niet allemaal overal aandacht aan besteden. Zo hebben die figuren die een tijdje terug in een loods een aantal Afrikaanse vrouwen verkrachtten en op video opnamen ook lange gevangenisstraffen tot veertien jaar gekregen, maar daar hoor je ook niets over. Is het dan ook ineens niet meer belangrijk?

Verder heb ik de berichtgeving rond die Belgische psych een beetje gevolgd en het is me nog steeds niet duidelijk wat daar nu precies gebeurd is (dwz. waarom hij hier wel zijn beroep kon blijven uitoefenen). En ik denk dat dat voor meer mensen geldt.
Dat eerste geval heb ik tenminste nog op het Journaal teruggezien, wat van het andere incident niet gezegd kan worden.

Wat ik me afvraag is, waarom zo'n man alleen een voorwaardelijke straf krijgt. Sinds wanneer is meervoudige verkrachting niet meer genoeg om een celstraf op te leggen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:13
Verwijderd
Weet ik niet, ik ken de feiten van de zaak niet. Heb je dat Belgische vonnis gelezen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2005 @ 17:13 :
Weet ik niet, ik ken de feiten van de zaak niet. Heb je dat Belgische vonnis gelezen?
Nee, ik heb het bericht in de Volkskrant van vrijdag gelezen.

Maar wat bedoel je met 'de feiten van de zaak'? Als je 7 vrouwen verkracht, dan ben je toch gewoon zwaar strafbaar of ben ik nou gek?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:18
Verwijderd
Ik bedoel er precies mee wat ik zeg: de feiten van de zaak. Duidelijker kan ik het niet vragen. Of dacht jij echt dat een rechter in zijn vonnis schreef: 'hij heeft zeven vrouwen verkracht en daarom geven we hem straf'? Natuurlijk niet. Met de feiten bedoel ik gewoon álles wat men te weten is gekomen over het delict, over de dader, over de slachtoffers, over de omstandigheden waarin het feit plaatsvond, et cetera etcetera.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat ik in het Tiswah-topic had gepost:

Psychiater in kliniek blijkt verkrachter

In de tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugal heeft tot februari een Belgische psychiater gewerkt die zeven zedendelicten heeft gepleegd.

Vincent M., die als forensisch psychiater op de afdeling Diagnostiek werkte, heeft in België zes vrouwelijke cliënten aangerand en verkracht. De vrouwen hadden alleen een achtergrond van seksueel misbruik en waren daarvoor bij M. onder behandeling.

[...]

De strafrechter in Dendermonde veroordeelde de psychiater deze week tot vier jaar voorwaardelijk. Zijn beroep mag hij blijven uitoefenen.
------------------

Het bericht meldde verder de werkwijze van de psychiater ( het winnen van het vertrouwen van de vrouwen en daarna langzaam beginnen met knuffels en kusjes en zodoemde verdergaan) en de eerdere betrekkingen die de man had in Dendermonde.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:24
Verwijderd
Mja, daar heb ik niet zoveel aan. Maar het dossier is natuurlijk ook niet zomaar op internet te vinden ofzo. (Niet dat ik het dan zou lezen overigens.)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 16:32
T_ID
T_ID is offline
Wat doen slachtoffers van seksueel misbruik eigenlijk in een TBS kliniek, vraag ik me af.

In deze zaak zitten zoveel onbekende factoren dat ik me niet wil wagen aan een oordeel over het vonnis dat de rechter in de zaak velde.
Oud 12-10-2005, 16:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-10-2005 @ 17:32 :
In deze zaak zitten zoveel onbekende factoren dat ik me niet wil wagen aan een oordeel over het vonnis dat de rechter in de zaak velde.
Iemand die 7 vrouwen verkracht moet gewoon celstraf krijgen, of hij nou een psychiater is of een bouwvakker, in een tbs-kliniek werkt of een eigen praktijk heeft, of die vrouwen nou mentaal getraumatiseerd waren of niet, of-ie ze nou verkrachtte op zijn werk of op hun werk of op de achterbank van een verroeste Fiat Panda.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 18:07
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
MB schreef op 12-10-2005 @ 12:31 :
Tuurlijk niet, de kans is veel groter dat je zelf intelligent bent, hoog opgeleid wordt en slaagt in het leven als je ouders daarin ook geslaagd zijn. De kans is ook veel groter dat je laag opgeleid wordt, een slecht betaalde baan krijgt etc als jouw ouders dat ook hebben...

Daar heb je helemaal gelijk in, hoewel ik zelf altijd iets meer neig naar een wat voluntaristische visie, aangezien ik het tot nu toe een stuk beter doe dan mijn directe omgeving .
maar dit doet niets af aan de rest van mijn tekst
Oud 12-10-2005, 19:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-10-2005 @ 17:01 :
Zo hebben die figuren die een tijdje terug in een loods een aantal Afrikaanse vrouwen verkrachtten en op video opnamen ook lange gevangenisstraffen tot veertien jaar gekregen, maar daar hoor je ook niets over.
Ja! Ik viel van m'n stoel toen ik dat las. Wat een klootzakken. Ze zouden die vrouwen nog doodmartelen ook

Ik heb geen verstand van strafmaten om een ordeel te leveren over die veertien jaar.
Oud 13-10-2005, 00:08
Verwijderd
Nou geloof me, veertien jaar voor wat basically verkrachting is ,is hoog, hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:36
Hem
Hem is offline
tijd voor een republiek!
Oud 13-10-2005, 10:54
Verwijderd
Een ei gooien naar de koningin is niet echt netjes, maar 'misdrijf tegen de koninklijke waardigheid'? Van een mug een olifant maken is blijkbaar ook een vak.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 03:00
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-10-2005 @ 11:54 :
Een ei gooien naar de koningin is niet echt netjes, maar 'misdrijf tegen de koninklijke waardigheid'? Van een mug een olifant maken is blijkbaar ook een vak.
Noem me ouderwets, maar ik vind van niet. De koningin is in zeker zin het gezicht van Nederland en er een ei naar gooien staat gelijk aan landverraad wat mij betreft. Waarom zou je in godsnaam een ei naar de koningin gooien? Ze vertegenwoordigt geen mening, geen politieke stroming, of enig ander soort geloof. Ze vertegenwoordigt Nederland. Als je als Nederlander dit soort dingen doet ben je je land niet waardig en mag je wat mij betreft zolang zitten als mogelijk is. Mensen die vinden dat straffen voor zoiets niet meer van deze tijd zijn bedoelen waarschijnlijk dat het begrip 'respect' tegenwoordig niet meer is wat het geweest is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten