Oud 13-10-2005, 10:32
Verwijderd
Nee, dat klopt niet. Alle pillen zijn even veilig en het is ook veilig als je doorslikt. Bovendien is microgynon 30 niet 'de lichtste pil van allemaal'; marvelon, yasmin, steridil 30, femodeen en minulet zijn even licht; mercilon, lovette, meliane en harmonet zijn lichter.

Een pil is te licht voor je als je menstruatie al begint vóórdat je 21 pillen van de strip hebt geslikt. Dat maakt de pil dan niet minder veilig, maar betekent wel dat de samenstelling van die pil gewoon niet goed bij je lichaam past (niet lijkt op de samenstelling van hormonen die je lichaam van nature heeft).
Oud 13-10-2005, 15:56
Fainne
Fainne is offline
hoe zit het met bier/alcohol drinken en de pil? hoe kan ik het zo regelen dat die niet verloren gaat ofzoiets?
Oud 13-10-2005, 18:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Fainne schreef op 13-10-2005 @ 16:56 :
hoe zit het met bier/alcohol drinken en de pil? hoe kan ik het zo regelen dat die niet verloren gaat ofzoiets?
Waar heb je het over?
De pil heeft niks te maken met alcohol hoor.. Dat zou wat zijn als de pil dáár onveilig van werd.
Oud 13-10-2005, 20:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Fainne schreef op 13-10-2005 @ 16:56 :
Er is geen interactie tussen de pil en alcohol. Thank God.. En dan nog overigens
Oud 14-10-2005, 22:19
Fainne
Fainne is offline
Ha oef, ik had het net gehoord van iemand, dat het dan niet wordt opgenomen in je lichaam. Maar door diarree kan het wel he?
Oud 15-10-2005, 13:33
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Fainne schreef op 14-10-2005 @ 23:19 :
Ha oef, ik had het net gehoord van iemand, dat het dan niet wordt opgenomen in je lichaam. Maar door diarree kan het wel he?
Weet je wat ik jou zou willen aanraden: neem gewoon eens rustig de tijd en lees je bijsluiter eens helemaal door.
Al dit soort dingen staan daar gewoon in hoor. En maak je vooral niet teveel zorgen over die zeldzame situaties dat de pil eventueel niet zou werken.
Maar om toch nu nog even antwoord te geven op je vraag: door diarree (maar dan ook écht diarree) en overgeven binnen een bepaald aantal uur dat je je pil hebt genomen, kan de pil niet opgenomen worden.
Ook dit staat precies uitgelegd in je bijsluiter.
Oud 15-10-2005, 14:50
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-10-2005 @ 14:33 :
Weet je wat ik jou zou willen aanraden: neem gewoon eens rustig de tijd en lees je bijsluiter eens helemaal door.
Al dit soort dingen staan daar gewoon in hoor. En maak je vooral niet teveel zorgen over die zeldzame situaties dat de pil eventueel niet zou werken.
Maar om toch nu nog even antwoord te geven op je vraag: door diarree (maar dan ook écht diarree) en overgeven binnen een bepaald aantal uur dat je je pil hebt genomen, kan de pil niet opgenomen worden.
Ook dit staat precies uitgelegd in je bijsluiter.
ok, excuseer, in het vervolg zal ik beter lezen toch bedankt!
Oud 16-10-2005, 17:58
IcedEarth
IcedEarth is offline
hoi,

ik had zaterdag per ongeluk de verkeerde pil geslikt, jeweetwel wat Blush had, de laatste.
Toen kwam ik daar dus vanochtend achter, en in de eerste instantie dacht ik dat ik m gister vergeten was, heb dus 2 pillen in genomen. Dat is toch niet écht boem schadelijk ofzo? Ik werd alleen en beetje misselijk.
Oja, nu moet ik hier na toch nog een uit mn reservestrip slikken?
Dan heb ik 22 pillen in 21 dagen gehad, of dan toch maar 21 pillen in 20 dagen?
lekker verwarrend
maarja weet je wat ik doe ik slik gewoon nog een strip, lekker niet ongesteld hehe.
Oud 16-10-2005, 19:31
Verwijderd
22 pillen in 21 dagen moet je dan doen of gewoon doorslikken inderdaad, dat kan ook.

2 pillen op 1 dag is op zich niet schadelijk voor een keer je moet 't niet elke dag doen
Oud 17-10-2005, 18:10
raarmeisje
raarmeisje is offline
hmm ja want daar zat ik ook eventjes mee.. want k had een doorbraakbloeding.. en toen heb k 's avonds (dan slik ik normaal de pil) eentje ingenomen en eentje om 12 uur 's middags ook.. en natuurlijk die avond weer.. dat is dus niet schadelijk? ook niej voor zwangerschappen enzo?
Oud 17-10-2005, 19:38
Fenrir
Fenrir is offline
Ik ben een tijdje geleden naar de dokter geweest voor de pil en ik kreeg de microgynon 30 mee. Deze heb ik (netjes volgens de bijsluiter) ingenomen en de eerste dag waren er geen problemen. De volgende dag werd ik, een paar uur na inname van de pil, echt onwijs misselijk wakker midden in de nacht (ik nam de pil altijd s'avonds voor het slapen gaan in) De misselijkheid werd steeds erger en op een gegeven moment voelde ik mij heel koud en rillerig. Uiteindelijk moest ik dus een paar keer overgeven, en het nare gevoel trok hierna eigenlijk direct weg. Ik vond het wel gek allemaal, maar ik dacht dat mijn lichaam moest wennen, dus de volgende dag slikte ik gewoon weer de pil. Maar ook deze keer had ik weer last van dezelfde bijwerkingen, en ik lag weer de halve nacht wakker.... Die dag daarna had ik er allemaal even geen zin meer in, dus nam ik hem niet meer in (ik gebruik 'm toch niet voor anticonceptie ), Iets van een maand later probeerde ik het weer, maar ook deze keer had ik dus last van dezelfde bijwerkingen.

Toen ik later weer naar de dokter ging, gaf ze mij een andere pil mee, namelijk Yasmin. Maar ook hiermee heb ik dus weer last van dezelfde bijwerkingen... Nu is eigenlijk mijn vraag of mensen dit herkennen, of misschien weten waaraan het kan liggen? Zal een andere pil kunnen helpen of ben ik gewoon allergisch voor de pil ofzo . Of moet ik gewoon langer doorzetten en niet telkens stoppen Ik denk dat ik sowieso weer terug moet naar de dokter, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 19:43.
Oud 17-10-2005, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fenrir schreef op 17-10-2005 @ 20:38 :
Ik ben een tijdje geleden naar de dokter geweest voor de pil en ik kreeg de microgynon 30 mee. Deze heb ik (netjes volgens de bijsluiter) ingenomen en de eerste dag waren er geen problemen. De volgende dag werd ik, een paar uur na inname van de pil, echt onwijs misselijk wakker midden in de nacht (ik nam de pil altijd s'avonds voor het slapen gaan in) De misselijkheid werd steeds erger en op een gegeven moment voelde ik mij heel koud en rillerig. Uiteindelijk moest ik dus een paar keer overgeven, en het nare gevoel trok hierna eigenlijk direct weg. Ik vond het wel gek allemaal, maar ik dacht dat mijn lichaam moest wennen, dus de volgende dag slikte ik gewoon weer de pil. Maar ook deze keer had ik weer last van dezelfde bijwerkingen, en ik lag weer de halve nacht wakker.... Die dag daarna had ik er allemaal even geen zin meer in, dus nam ik hem niet meer in (ik gebruik 'm toch niet voor anticonceptie ), Iets van een maand later probeerde ik het weer, maar ook deze keer had ik dus last van dezelfde bijwerkingen.

Toen ik later weer naar de dokter ging, gaf ze mij een andere pil mee, namelijk Yasmin. Maar ook hiermee heb ik dus weer last van dezelfde bijwerkingen... Nu is eigenlijk mijn vraag of mensen dit herkennen, of misschien weten waaraan het kan liggen? Zal een andere pil kunnen helpen of ben ik gewoon allergisch voor de pil ofzo . Of moet ik gewoon langer doorzetten en niet telkens stoppen Ik denk dat ik sowieso weer terug moet naar de dokter, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in
Dat ligt er gewoon aan dat je aan de pil moet wennen. Ik had dat ook in het begin, meestal zo de eerste drie/vier dagen van mijn strip, daarna was het over. Ik had het bij microgynon meer dan bij Yasmin maar blijkbaar maakt dat bij jou niets uit. Ik zou gewoon nog eens proberen of het wegtrekt als je het langer volhoudt of als het helpt als je de pil bijvoorbeeld 's ochtends inneemt in plaats van 's avonds. Let er ook op dat er echt 24 uur tussen zit tussen twee pillen en niet minder want daar werd ik ook misselijk van.

Succes
Oud 17-10-2005, 20:01
M'oek
M'oek is offline
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, want ik ben heel stom geweest. ik ben vrijdag me pil vergete (in week 2) en heb er zaterdag 2 ingenomen. nou ging ik onverwachts logeren bij me vriendj en heb dus gistere (zondag) en vandaag weer nietsgeslikt. kan ik er dan nu nog weer twee slikken?? ik heb geeeen zin in een stopweek. Ik neem aan dat het allemaal niet meer veilig is enz maar ik heb toch (nog) geen seks ofzow .. Ik slik puur uit voorzorg zeg maar..

bedankt
Oud 17-10-2005, 20:23
raarmeisje
raarmeisje is offline
als je de pil 2 keer op een dag slikt.. is hij dan nog altijd even betrouwbaar?

xxx
Oud 17-10-2005, 22:38
PV
PV is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 17-10-2005 @ 21:23 :
als je de pil 2 keer op een dag slikt.. is hij dan nog altijd even betrouwbaar?

xxx
Hoe bedoel je? Twee tegelijk? Of 's ochtends een (die je de dag ervoor vergeten was) en 's avonds een?
Oud 17-10-2005, 22:52
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Ik heb donderdag 2 uur na het slikken van mijn pil (microgynon30) over moeten geven. In de bijsluiter stond dat ik meteen een nieuwe moest slikken uit de reservestrip en dat heb ik ook gedaan. Ik zat in de 2e week met het slikken trouwens.

Maar mijn vraag is dus, is de pil nu nog veilig? of moet er nu een condoom bij gebruikt worden? want dat wordt me niet helemaal duidelijk uit die bijsluiter.
Oud 18-10-2005, 10:35
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 17-10-2005 @ 23:52 :
Ik heb donderdag 2 uur na het slikken van mijn pil (microgynon30) over moeten geven. In de bijsluiter stond dat ik meteen een nieuwe moest slikken uit de reservestrip en dat heb ik ook gedaan. Ik zat in de 2e week met het slikken trouwens.

Maar mijn vraag is dus, is de pil nu nog veilig? of moet er nu een condoom bij gebruikt worden? want dat wordt me niet helemaal duidelijk uit die bijsluiter.
De pil is nu inderdaad nog gewoon veilig. In de 2e week kun je zelfs 'rustig' een pil vergeten, dus dat jij hem nog zo snel hebt genomen is helemaal ok.
Oud 18-10-2005, 22:48
Cacharel
Cacharel is offline
ik zit met een vraag want ik heb er nl een beetje een zootje van gemaakt.
ik heb 2 weken geleden de morning afterpil gehaald omdat ik een pil was vergeten in de 1e week. in de bijsluiter (van de MAP) stond dat je dan de hele pilstrip extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken tot je ongesteld wordt. dat heb ik dus gedaan. maar nou ben ik gisteren de pil vergeten.(maandag) en ik zou donderdag beginnen met mijn stopweek. (er is verder niks aan de hand omdat we het toch veilig hebben gedaan) maar nou was mijn vraag. als ik nu stop met de pil en nu mijn stopweek houd en dan gewoon na 7 dagen weer begin. is de pil dan weer gewoon veilig?want ik heb hem in theorie wel minder dan 21 dagen geslikt. maar omdat de pil toch al niet veilig was tot de volgende ongesteldheid weet ik niet zeker of ie nu veilig is,
ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Oud 20-10-2005, 22:28
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ohja
ik ben dinsdag vergeten de pil te slikken. die heb ik gisteravond pas geslikt.
dan kan ik dit weekend toch wel onbeschermt sex hebben?
ik ben zo paranoide
Oud 20-10-2005, 22:46
Verwijderd
shit ik heb perongeluk de verkeerde pil gelikt-_-'', ik heb de goeie dr ook achteraan geslikt..

mja is dat erg ofzo?
Oud 20-10-2005, 22:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 20-10-2005 @ 23:28 :
ohja
ik ben dinsdag vergeten de pil te slikken. die heb ik gisteravond pas geslikt.
dan kan ik dit weekend toch wel onbeschermt sex hebben?
ik ben zo paranoide
Als je de pil meer dan 12 uur te laat hebt ingenomen, moet je er van uit gaan dat het niet meer werkt, dus moet je niet onbeschermd sex hebben. Sowieso, als je er zo bang voor bent, zou ik het dan zeker niet zonder condoom doen...
Oud 20-10-2005, 22:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Blush schreef op 20-10-2005 @ 23:46 :
shit ik heb perongeluk de verkeerde pil gelikt-_-'', ik heb de goeie dr ook achteraan geslikt..

mja is dat erg ofzo?
Het zal niet heel goed zijn, maar voor een keer zal het niet veel kwaad kunnen, denk ik. Als je maar wel zorgt dat je wel een volledige strip slikt (dus die verkeerde wel aanvullen in je strip met een andere pil, als je snapt wat ik bedoel... beetje kromme uitleg)
Oud 20-10-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 20-10-2005 @ 23:48 :
Het zal niet heel goed zijn, maar voor een keer zal het niet veel kwaad kunnen, denk ik. Als je maar wel zorgt dat je wel een volledige strip slikt (dus die verkeerde wel aanvullen in je strip met een andere pil, als je snapt wat ik bedoel... beetje kromme uitleg)
ja ik snap wat je bedoelt bedankt.
Oud 21-10-2005, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 20-10-2005 @ 23:50 :
ja ik snap wat je bedoelt bedankt.
als je een éénfase pil hebt, maakt het ook niets uit of je de verkeerde pil slikt. Ze zijn dan allemaal hetzelfde . Die dagen staan er alleen bij op de strip zodat je voor jezelf makkelijker kunt controleren of je er geen vergeten bent.
er zijn ook tweefasenpillen en driefasenpillen, daarbij maakt het wel uit, maar die worden weinig voorgeschreven. Bij twee- of driefasenpillen hebben pillen met verschillende samenstelling een ander kleurtje. Dus als alle pillen in je strip dezelfde kleur hebben, heb je een éénfasepil
Oud 21-10-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-10-2005 @ 09:06 :
als je een éénfase pil hebt, maakt het ook niets uit of je de verkeerde pil slikt. Ze zijn dan allemaal hetzelfde . Die dagen staan er alleen bij op de strip zodat je voor jezelf makkelijker kunt controleren of je er geen vergeten bent.
er zijn ook tweefasenpillen en driefasenpillen, daarbij maakt het wel uit, maar die worden weinig voorgeschreven. Bij twee- of driefasenpillen hebben pillen met verschillende samenstelling een ander kleurtje. Dus als alle pillen in je strip dezelfde kleur hebben, heb je een éénfasepil
Ik heb een éénfasepil.. dus erg veel zal het niet uitmaken, maar oke nu begrijp ik het. Bedankt Ik heb nu 2 pillen op 1 dag geslikt.. maar dan neem ik die pil die ik niet had moeten slikken dan wel uit een reservestrip.
Oud 21-10-2005, 12:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 20-10-2005 @ 23:48 :
Het zal niet heel goed zijn, maar voor een keer zal het niet veel kwaad kunnen, denk ik.
Omdat mijn menstruatiecylus erg vaag is, kreeg ik eens een hormoon'boost'. 10 dagen lang 3 keer per dag microgynon 50.. 1 keer een extra pil slikken kan dus weinig kwaad
Oud 23-10-2005, 16:59
raarmeisje
raarmeisje is offline
Citaat:
PV schreef op 17-10-2005 @ 23:38 :
Hoe bedoel je? Twee tegelijk? Of 's ochtends een (die je de dag ervoor vergeten was) en 's avonds een?
ik was de pil die avond vergeten en k heb em in de middag ingenomen rond 3 uur.. en 's avonds voordat ik naar bed ging nog een keer.. is de pil dan nu nog wel betrouwbaar? zo niet, voor voorlang niet?

groetjes
Oud 23-10-2005, 17:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 23-10-2005 @ 17:59 :
ik was de pil die avond vergeten en k heb em in de middag ingenomen rond 3 uur.. en 's avonds voordat ik naar bed ging nog een keer.. is de pil dan nu nog wel betrouwbaar? zo niet, voor voorlang niet?

groetjes
Naar aanleiding van je andere topic hier op L&G over blindedarm ontsteking zou ik er vanuit gaan dat je pil door de narcose de rest van de strip toch niet meer veilig is.
Oud 23-10-2005, 18:24
raarmeisje
raarmeisje is offline
serieus? kan dat door een narcose? lijkt mij sterk maar okej
Oud 23-10-2005, 18:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
raarmeisje schreef op 23-10-2005 @ 19:24 :
serieus? kan dat door een narcose? lijkt mij sterk maar okej
Dat las ik een week geleden ofzo hier ergens op het forum. Om te weten wat het precies was zou ik even de zoekfunctie gebruiken maar het kwam erop neer dat je pil niet meer veilig was door de narcose.

Edit: het is dit topic wat ik bedoel. Het stond zelfs nog op de eerste pagina
Oud 23-10-2005, 19:33
sansan
sansan is offline
Hoe slikken jullie de pil in met water of met een lepel vla?
xxx Sanne
Oud 23-10-2005, 19:54
raarmeisje
raarmeisje is offline
jaa ik zie het.. maar zou kunnen.. het is dus niet zeker. maar goed ik neem geen risico's..

ik neem de pil gewoon 's avonds in na het tanden poetsen met een slok water..
Oud 23-10-2005, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sansan schreef op 23-10-2005 @ 20:33 :
Hoe slikken jullie de pil in met water of met een lepel vla?
xxx Sanne
Ik slik hem gewoon zo door, zonder water ofzo.
Oud 24-10-2005, 16:37
sansan
sansan is offline
Wow ok ik met water voor het eerst gister hahaha..
xxx Sanne
Oud 24-10-2005, 17:47
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-10-2005 @ 20:59 :
Ik slik hem gewoon zo door, zonder water ofzo.
Gewoon met een slok water 's ochtends in de badkamer. Eigenlijk nog nooit gehoord van mensen dat ze het met vla doen. Zo groot is dat pilletje toch ook niet?
Oud 24-10-2005, 20:01
sansan
sansan is offline
Ik heb nog nooit een pilletje door me keel gekregen dus ik dacht als het niet lukt doe ik het met vla maar het is gelukt dus
xxx Sanne
Oud 25-10-2005, 10:38
Sade
Sade is offline
Ik stel hier ook een keer mijn vraagje...

Hij zal ongetwijfeld al vaker langs zijn gekomen, maar ik vind het een beetje omslachtig om dertien topics terug te lezen, dus ik hoop dat iemand zin heeft om toch te reageren

Ik ben negentien jaar en slik nu zo'n drie jaar de pil (Ministat) maar zit erover te denken om van pil te veranderen. Ik heb het idee dat deze pil niet de juiste voor mij is, vanwege teveel stemmingswisselingen, regelmatige hoofdpijn en een behoorlijk verlaagd libido. Ik wil graag uitproberen of dit misschien veranderd zodra ik een andere (lichtere?) pil ga slikken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Oud 26-10-2005, 16:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sade schreef op 25-10-2005 @ 11:38 :
Ik stel hier ook een keer mijn vraagje...

Hij zal ongetwijfeld al vaker langs zijn gekomen, maar ik vind het een beetje omslachtig om dertien topics terug te lezen, dus ik hoop dat iemand zin heeft om toch te reageren

Ik ben negentien jaar en slik nu zo'n drie jaar de pil (Ministat) maar zit erover te denken om van pil te veranderen. Ik heb het idee dat deze pil niet de juiste voor mij is, vanwege teveel stemmingswisselingen, regelmatige hoofdpijn en een behoorlijk verlaagd libido. Ik wil graag uitproberen of dit misschien veranderd zodra ik een andere (lichtere?) pil ga slikken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben nadat ik drie jaar microgynon geslikt had overgestapt naar Yasmin omdat ik bij microgynon last had van buikpijn, hoofdpijn, misselijkheid, stemmingswisselingen en minder zin in seks. Bij mij heeft het goed geholpen dat ik overgestapt ben. Ik voel me nu veel beter bij deze pil.

Als je een andere pil wil gaan slikken hoeft dat niet altijd een lichtere te zijn hoor, een lichte pil kan evengoed klachten veroorzaken. Ministat is volgens mij al vrij licht. Uitproberen kan natuurlijk maar houd er wel rekening mee dat je lichaam tijd nodig heeft om aan een andere pil te wennen en dat je dan dus (tijdelijk) meer last kan hebben van bijwerkingen dan je nu hebt.
Oud 26-10-2005, 18:49
Sade
Sade is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-10-2005 @ 17:32 :
Als je een andere pil wil gaan slikken hoeft dat niet altijd een lichtere te zijn hoor, een lichte pil kan evengoed klachten veroorzaken. Ministat is volgens mij al vrij licht. Uitproberen kan natuurlijk maar houd er wel rekening mee dat je lichaam tijd nodig heeft om aan een andere pil te wennen en dat je dan dus (tijdelijk) meer last kan hebben van bijwerkingen dan je nu hebt.
Daar ben ik me idd van bewust, ik heb even wat research gedaan en ben er uit gekomen dat het toch wel een goed idee is om op een andere pil over te stappen...

Heb ik nog even een vraagje voor jou, zou jij op de verpakking van je Yasmin pil willen kijken hoeveel ethinylestradiol er in die pil zit?

Thanks voor je antwoord
Oud 26-10-2005, 19:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sade schreef op 26-10-2005 @ 19:49 :
Daar ben ik me idd van bewust, ik heb even wat research gedaan en ben er uit gekomen dat het toch wel een goed idee is om op een andere pil over te stappen...

Heb ik nog even een vraagje voor jou, zou jij op de verpakking van je Yasmin pil willen kijken hoeveel ethinylestradiol er in die pil zit?

Thanks voor je antwoord
Kun je niet beter gewoon aan je huisarts vragen welke pil hij aanraadt? Desnoods met je vermoeden over wat ethinylestradiol met je doet (want ik neem aan dat je daarom die vraag over de Yasmin stelt).
Oud 26-10-2005, 20:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sade schreef op 26-10-2005 @ 19:49 :

Thanks voor je antwoord
Yasmin bevat 30 microgram ethinylestradiol
Microgynon 30 bevat ook 30 microgram ethinylestradiol (voor het geval je daar ook in geinteresseerd bent, je kan beter microgynon slikken dan Yasmin want bij Yasmin is de kans op trombose groter dus als je lichaam goed om kan gaan met microgynon 30 is dat beter).

Hier vind je trouwens een lijst met de samenstelling van alle eenfase pillen. De samenstelling van tweefase en driefasepillen is ook te vinden op die site, voor het geval je dat ook wil weten.

Ik raad je wel aan wat Balance ook zegt om het met je huisarts te bespreken. Ik zou gewoon ook zeggen dat je zelf research gedaan heeft maar ook zeker je huisarts om raad vragen, er zijn zoveel meer dingen van belang dan alleen de concentratie van twee hormonen in de pil.

Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 20:09.
Oud 26-10-2005, 20:11
Sasbeest
Sasbeest is offline
Wat ik me nu afvraag, alle meiden hier die aan de pil zijn; waarom zijn jullie aan de pil? Als voorbehoedsmiddel, tegen menstruatieklachten, allebei?

Ik slikte hem namelijk als voorbehoudsmiddel, maar heb nu geen vriend meer. Beetje zinloos dan dus eigenlijk om te blijven slikken. Kan geen kwaad toch, om nu even te stoppen, en misschien over een tijdje weer te beginnen? Vind de pil op zich ook wel handig, omdat ik nu precies weet wanneer ik ongesteld ben en het ook een beetje kan plannen. Wat zouden jullie doen?
Oud 26-10-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Sasbeest schreef op 26-10-2005 @ 21:11 :
Wat ik me nu afvraag, alle meiden hier die aan de pil zijn; waarom zijn jullie aan de pil? Als voorbehoedsmiddel, tegen menstruatieklachten, allebei?
Op dit moment als voorbehoedsmiddel, tegen menstruatieklachten, om te weten wanneer ik ongesteld wordt en om het uit te stellen.

@Sade: Ik ben begonnen met Microgynon30, vrij snel overgestapt op Diane35 ivm stemmingswisselingen, meer acné, enz. Een paar jaar later ben ik overgestapt op Trigynon30 (omdat ik het idee had dat ik aankwam van de pil en ik er met geen mogelijkheid iets afkreeg), maar heel snel daarna (weer ivm stemmingwisselingen) op Yasmin. Op dit moment slik ik Yasmin en dat bevalt goed (ik ben sinds ik met Yasmin begonnen ben de kilo's die ik aangekomen was weer kwijt).
Oud 26-10-2005, 20:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Ik slikte hem namelijk als voorbehoudsmiddel, maar heb nu geen vriend meer. Beetje zinloos dan dus eigenlijk om te blijven slikken. Kan geen kwaad toch, om nu even te stoppen, en misschien over een tijdje weer te beginnen? Vind de pil op zich ook wel handig, omdat ik nu precies weet wanneer ik ongesteld ben en het ook een beetje kan plannen. Wat zouden jullie doen?
Ik slikte de pil eerst een aantal jaren tegen menstruatieklachten en idd omdat ik het fijn vond dat je echt een ritme hebt en dat je kan uitstellen. Ik heb nu sinds anderhalf jaar een vriend en nu gebruik ik hem dus ook als voorbehoedsmiddel.

Vroeger slikte ik de pil alleen in de zomer omdat ik dan in de vakantie kon uitstellen enzo. In de winter stopte ik dan vaak maar mijn lichaam reageerde daar niet zo fijn op, ik werd dan vaak drie maanden niet ongesteld omdat mijn lichaam weer moest wennen zonder pil. Houd daar dus rekening mee als je overweegt om tijdelijk te stoppen, dat je lichaam er flink van slag van kan zijn en dat het een poosje kan duren voor je weer uit jezelf ongesteld wordt.
Oud 26-10-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:

Puur als voorbehoedsmiddel, ik heb eigenlijk een niet noemenswaardige ongesteldheid, het enige dat ik eraan merk, is dat ik vloei, voor de rest geen buikpijn oid. Nooit gehad trouwens.

Mwah, ik zou gewoon doorslikken als ik jou was, voor het geval je weer een nieuwe vriend krijg.
Oud 26-10-2005, 22:21
Verwijderd
Hoe zat het ook alweer met ziek zijn (diarree/overgeven enz) tijdens de tweede week van de strip? Wel of niet betrouwbaar?

xxx
Oud 27-10-2005, 08:04
Fearless
Fearless is offline
Nou was ik vorige week op vakantie, en toen was ik mijn pil vergeten... dus volgende dag genomen..( das dus iets van 10 dagen geleden, en was denk ik in mijn 2e week)

Ik neem hem altijd smorgens, maar gisteren heb ik hem savonds genomen ( ook weer vergeten) dus wel wat meer dan 12 uur later. ( 3e week dus )

Nou staat er in bijsluiter"wanneer 2 pillen vergeten, raadpleeg de dokter.."

Is dat omdat je miss mogelijk zwanger zou zijn? Want ik heb die tijd wel gewoon condoom gebruikt..

Moet ik nu niet gewoon verder gaan zoals ik bezig was,
Of misschien wel een strip doorslikken..?
offffffff Toch maar ff naar dokter??
Oud 27-10-2005, 09:38
JJ13
JJ13 is offline
ik heb t volgende:
ik slik elke dag de pil rond half 5. gisteren dus ook, maar nu had ik om half 8 best erge diarree, dus heb ik toen ik thuiskwam (om kwart voor 10) een extra pil geslitk omdat de vorige waarschijnlijk niet goed was opgenomen. nu had ik vanmorgen weer n beetje diarree (9,5 uur na t innemen van de 2e pil dus), ben ik dan wel gewoon nog veilig? (op internet staat dat als je 1 dag diarree hebt dat je niet meer veilig bent, maar de pil is na 3 a 4 uur toch opgenomen in je bloed?)
Oud 27-10-2005, 09:48
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 26-10-2005 @ 23:21 :
Hoe zat het ook alweer met ziek zijn (diarree/overgeven enz) tijdens de tweede week van de strip? Wel of niet betrouwbaar?

xxx
Als je pas na 4 uur van het innemen van de pil overgeeft of diarree hebt, is hij gewoon veilig.
Verder is het in de tweede week zo dat een pil vergeten (of er weer uitgooien dus) niet zo erg is, als je hem maar weer inneemt zodra je er aan denkt.
Als je dus 's avonds de pil slikt en daarna overgeeft, kun je hem ook gewoon de volgende dag innemen (alleen moet je dan niet binnen 4 uur weer overgeven).
Om een warrig verhaal kort te maken: in de tweede week is het allemaal wat flexibeler qua veiligheid.
Oud 27-10-2005, 09:51
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Fearless schreef op 27-10-2005 @ 09:04 :
Nou was ik vorige week op vakantie, en toen was ik mijn pil vergeten... dus volgende dag genomen..( das dus iets van 10 dagen geleden, en was denk ik in mijn 2e week)

Ik neem hem altijd smorgens, maar gisteren heb ik hem savonds genomen ( ook weer vergeten) dus wel wat meer dan 12 uur later. ( 3e week dus )

Nou staat er in bijsluiter"wanneer 2 pillen vergeten, raadpleeg de dokter.."

Is dat omdat je miss mogelijk zwanger zou zijn? Want ik heb die tijd wel gewoon condoom gebruikt..

Moet ik nu niet gewoon verder gaan zoals ik bezig was,
Of misschien wel een strip doorslikken..?
offffffff Toch maar ff naar dokter??
Je hoeft niet naar de dokter. Ten eerste gebruik je condooms, en ten tweede is dat twee pillen vergeten volgens mij voor twee pillen achter elkaar (omdat het dan pas echt een probleem wordt).
Verder is het niet erg dat je hem in de tweede week de volgende dag hebt genomen, dat kan gewoon in de tweede week.
Dan gisteren. Je was in de derde week, dus je had twee keuzes: de pil niet meer slikken en een stopweek houden, of alsnog slikken. Omdat je dat laatste hebt gedaan, moet je nu een nieuwe strip erachteraan slikken zonder een stopweek te houden. En dan is er verder niks aan de hand.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten