![]() |
||
Citaat:
![]() De pil heeft niks te maken met alcohol hoor.. Dat zou wat zijn als de pil dáár onveilig van werd.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Al dit soort dingen staan daar gewoon in hoor. En maak je vooral niet teveel zorgen over die zeldzame situaties dat de pil eventueel niet zou werken. Maar om toch nu nog even antwoord te geven op je vraag: door diarree (maar dan ook écht diarree) en overgeven binnen een bepaald aantal uur dat je je pil hebt genomen, kan de pil niet opgenomen worden. Ook dit staat precies uitgelegd in je bijsluiter.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Succes ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() er zijn ook tweefasenpillen en driefasenpillen, daarbij maakt het wel uit, maar die worden weinig voorgeschreven. Bij twee- of driefasenpillen hebben pillen met verschillende samenstelling een ander kleurtje. Dus als alle pillen in je strip dezelfde kleur hebben, heb je een éénfasepil ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
groetjes ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Edit: het is dit topic wat ik bedoel. Het stond zelfs nog op de eerste pagina ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je een andere pil wil gaan slikken hoeft dat niet altijd een lichtere te zijn hoor, een lichte pil kan evengoed klachten veroorzaken. Ministat is volgens mij al vrij licht. Uitproberen kan natuurlijk maar houd er wel rekening mee dat je lichaam tijd nodig heeft om aan een andere pil te wennen en dat je dan dus (tijdelijk) meer last kan hebben van bijwerkingen dan je nu hebt.
||
Citaat:
Heb ik nog even een vraagje voor jou, zou jij op de verpakking van je Yasmin pil willen kijken hoeveel ethinylestradiol er in die pil zit? Thanks voor je antwoord ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Microgynon 30 bevat ook 30 microgram ethinylestradiol (voor het geval je daar ook in geinteresseerd bent, je kan beter microgynon slikken dan Yasmin want bij Yasmin is de kans op trombose groter dus als je lichaam goed om kan gaan met microgynon 30 is dat beter). Hier vind je trouwens een lijst met de samenstelling van alle eenfase pillen. De samenstelling van tweefase en driefasepillen is ook te vinden op die site, voor het geval je dat ook wil weten. Ik raad je wel aan wat Balance ook zegt om het met je huisarts te bespreken. Ik zou gewoon ook zeggen dat je zelf research gedaan heeft maar ook zeker je huisarts om raad vragen, er zijn zoveel meer dingen van belang dan alleen de concentratie van twee hormonen in de pil.
Laatst gewijzigd op 26-10-2005 om 20:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Sade: Ik ben begonnen met Microgynon30, vrij snel overgestapt op Diane35 ivm stemmingswisselingen, meer acné, enz. Een paar jaar later ben ik overgestapt op Trigynon30 (omdat ik het idee had dat ik aankwam van de pil en ik er met geen mogelijkheid iets afkreeg), maar heel snel daarna (weer ivm stemmingwisselingen) op Yasmin. Op dit moment slik ik Yasmin en dat bevalt goed (ik ben sinds ik met Yasmin begonnen ben de kilo's die ik aangekomen was weer kwijt). |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger slikte ik de pil alleen in de zomer omdat ik dan in de vakantie kon uitstellen enzo. In de winter stopte ik dan vaak maar mijn lichaam reageerde daar niet zo fijn op, ik werd dan vaak drie maanden niet ongesteld omdat mijn lichaam weer moest wennen zonder pil. Houd daar dus rekening mee als je overweegt om tijdelijk te stoppen, dat je lichaam er flink van slag van kan zijn en dat het een poosje kan duren voor je weer uit jezelf ongesteld wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mwah, ik zou gewoon doorslikken als ik jou was, voor het geval je weer een nieuwe vriend krijg. |
![]() |
||
Citaat:
Verder is het in de tweede week zo dat een pil vergeten (of er weer uitgooien dus) niet zo erg is, als je hem maar weer inneemt zodra je er aan denkt. Als je dus 's avonds de pil slikt en daarna overgeeft, kun je hem ook gewoon de volgende dag innemen (alleen moet je dan niet binnen 4 uur weer overgeven). Om een warrig verhaal kort te maken: in de tweede week is het allemaal wat flexibeler qua veiligheid.
||
Citaat:
Verder is het niet erg dat je hem in de tweede week de volgende dag hebt genomen, dat kan gewoon in de tweede week. Dan gisteren. Je was in de derde week, dus je had twee keuzes: de pil niet meer slikken en een stopweek houden, of alsnog slikken. Omdat je dat laatste hebt gedaan, moet je nu een nieuwe strip erachteraan slikken zonder een stopweek te houden. En dan is er verder niks aan de hand.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
onregelmatig pil innemen --> buikpijn? Sasjeliefff | 2 | 10-11-2005 17:47 | |
Drugs & Alcohol |
Het Nieuwe IZSADC Topic Type | 501 | 17-09-2004 21:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
vergeten SuperS | 1 | 13-06-2004 09:52 | |