![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik me goed herinner, mag Navorski op een gegeven moment gewoon naar buiten toe, omdat het conflict in zijn land is opgelost. Toch blijft de directeur moeilijk doen omdát ie niet naar buiten liep. Wáárom zou een directeur hem dan nog tegen houden? Zelfs als het is vanwege de simpele reden dat ie 'm haat, is het beter om hem te laten gaan zodat de ergernis wegtrekt. Zie hier dus de illogica van The Terminal. |
![]() |
||
Citaat:
Stel je eens voor dat alle beslissingen in alle films gebaseerd zouden zijn op ratio en logica.....
||
Citaat:
On-topic: Lila dit ça - 7.0 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als het een diepgaand drama had geweest, was ik het volkomen met je fout in het plot eens, maar nu vind ik het nog steeds mierenneukerig en als dat bij jou al onder afzeiken valt, is je drempel vrij laag. En dat er een wetenschappelijke studie naar films is, is naar mijn idee ook volstrekt nutteloos. Mensen moeten kunst met gevoel maken en vervolgens moeten andere dat met gevoel beoordelen, daar zou geen rationalisme bij moeten komen kijken naar mijn idee, laat staan dat je iemands gevoelsmatige werk gaat analyseren op fouten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het wel met je eens dat het nogal arrogant is om iemand anders werk te analyseren op 'fouten', maar het woord fouten is dan ook verkeerd gekozen; er zit altijd wel een motivatie achter en zodoende kun je dus niet echt spreken van een 'fout' in een film. Een heel ander verhaal is of een film naar jouw idee goed of slecht is, want dat is -denk ik- met name van smaak afhankelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Logische redenatie achter de terminal is trouwens dat Navorskys geld niets meer waard was en dus niets had om woordenboeken te kunnen kopen...maar wel reisgidsen had meegenomen
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 12:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echter, dat jij kunst, en dus films als een gevoelskwestie ziet wil nog niet zeggen dat iedereen het zo ziet. Mensen die een film bekritiseren en denken 'te weten hoe het moet' zijn in mijn optiek een beetje narrowminded. Maar je kunt natuurlijk altijd spreken over hoe je het persoonlijk liever had gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Edit: MargotTenenbaum zei dat het hier gaat om bewuste keuzes. Natuurlijk, Spielberg heeft hier bewust voor gekozen. Die keuzes zijn alleen fout geweest als je let op het verhaal, want daar ontstaan op deze manier gaten in. Sithan, jij zei dat Navorski's geld niks waard was en dat hij daarom geen woordenboeken kon kopen en reisgidsen meenam. Heb je een punt, maar Navorski had toch dat systeem met die karretjes ontdekt? Had hij geld bij elkaar kunnen sparen en had hij een woordenboek kunnen kopen. Bijvoorbeeld. Ik doe maar een suggestie. Maar daar ging het mij niet om. Je dwaalt af. Het ging mij erom dat je op die maier geen taal kunt leren. Het is vermakelijk om te zien dat Navorski zo de taal leert, dat klopt. Maar het is niet mogelijk. En dat ondergraaft m.i. de film. Dus een foute keuze van Spielberg. Ten tweede is het kortzichtig om te denken dat films op gevoel worden gemaakt. Bij alles wat de regisseur doet met een film, is een rationele keuze gemaakt. Alles is bedacht en afgewogen. Juist om dat procedé door te krijgen zijn er filmstudies. En dan komt er ene Sithan beweren dat dat soort studies onzin zijn, omdat films 'gevoelsmatig werken' zijn. ![]() Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 13:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dan mag je me vertellen als het zo'n grove fout is, waarom 95 % van het publiek het niet door heeft? Daarnaast is kunst geworden tot een zakelijk iets, vanwege dit soort analyses...niet andersom... Door mensen die denken het beter te weten dan de maker zelf.
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De slechte films worden gemaakt omdat er iets gemaakt moet worden voor het geld, omdat de passie van de filmmaker aan banden is gelegd, in de mate dat je er geen gevoel meer in kan terugvinden. Daarnaast blijf ik je mierenneukerig vinden of het nu de algemeen geaccepteerde waarheid is of niet. En op het moment dat je gevoel rationeel gaat benaderen, verzakelijkt iets ja.
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 14:28. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat iemand met jou van mening verschilt over een "grote fout" wil nog niet zeggen dat diegene niets van films snapt. Een beetje kort door de bocht, vind je ook niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Net zoals deze hele discussie hier Ontopic: a scene at the sea Goede film ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik krijg het idee dat je weinig verstand van mensen hebt, want oordelen verandert wel degelijk de stijl van een nieuw project losstaand van het feit dat de maker in kwestie een heel ander oordeel gewenst had. Het oordeel slaat weer terug op wat men leest en hoort en kuddedieren als mensen zijn, laten ze zich daar weer door beinvloeden. Wat weer terugleidt naar het volgende budget van een desbtreffende filmmaker. Een verzakelijking van het geheel film nogmaals. En ik zal inderdaad niks van films snappen...maar het bezorgt me nog steeds plezier of ik nou naar Crash of naar de Ice Princess ga. ![]() PS daarnaast is het onmogelijk t beredeneren dat als spielberg het er bewust in heeft gedaan wat je zegt, het een fout is. Want dan zou het dus een doel moeten dienen...
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 15:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn op zich goede acteurs (op Neeson na, ik kan hem sowieso niet uitstaan ![]() Overigens doelde ik ook voornamelijk op DiCaprio en Diaz. En de karaktertrekjes van Lewis' personage vond ik wat onovertuigend. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En of de oordelen hier nou zoveel zeggen weet ik niet. Er zijn ook types die Van Wilder, American Pie en dat soort films klasse vinden. Tja... |
![]() |
||
Citaat:
en smaak is relatief ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je zal ook wel een aversie tegen Hollywood hebben, zoals elke pseudo-filmwetenschapper.
Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 02:05. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |