Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik ben jou niet ![]() verder sterkte ermee
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet of ik dat zonder handtekening wel zou doen. In die groep doe je toch niks anders dan praten over je gebeurtenissen en luiteren naar die van anderen. Dus op zich heb ik er toch niks aan lijkt mij iig. Praten helpt bij mij gewoon niet, het kan me opvrolijken maar niet helpen verwerken. oeps ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het neemt ook wat tijd in beslag.. en ik ben bang dat ik me daardoor juist veel vaker verdrietig ga voelen ofzo. Zelf denk ik dat ik mijn verdriet niet kan verwerken met praten, hoewel het wel op kan luchen of je opvrolijken.. maar verwerken dat niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou steeds verdrietig zijn is ook helemaal niet leuk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken niet zoveel lotgenoten.. toevallig ken ik 2 mensen(broer en zus) die pas hun moeder hebben verloren, maar omdat het juist zo kort geleden is kan ik beter niet met hun praten. En met famillie kan ik al helemaal niet goed praten(ik kan wel met ze praten, maar ik vind dat gewoon moeilijk). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe weet je ze zeker dat praten bij jou niet helpt om het te verwerken? Omdat je er meer aan gaat denken en er verdrietig van wordt? Dat hebben de meeste mensen. Één keer over iets praten helpt ook niet in de zin van verwerken. Iets een aantal keer vertellen en er ook zelf mee bezig zijn, waarbij je over het algemeen steeds wat minder verdrietig wordt, over het algemeen wel. Daarnaast helpt herkenning en steun voor veel mensen (onbewust) ook. Ik zeg niet dat je naar die rouwverwerking op school moet gaan, dat moet je helemaal zelf weten, maar ik denk dat het zeker wel zin heeft (en zeker ook voor jou zin kan hebben), alleen moet je je er voor in willen zetten ed. Als je wel 'iets' wilt, maar niet dit, kan je misschien eens kijken of er andere mogelijkheden zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil misschien wel 'iets', maar dit via school denk ik niet. Ik zit nog wat te twijfelen, maar ik zie er niet zoveel voordeel in. Ik denk dat dit ooit vanzelf wel een plekje zal krijgen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Natuurlijk kan het zijn dat voor jou een andere manier beter werkt dan irl praten, maar dan is het wel zaak om uit te zoeken welke manier dat dan is. Ik denk dat in alle gevallen je het pas verwerkt als je er mee bezig bent (dat kan dus irl praten zijn, maar ook schrijven, op inet met mensen er over 'praten', schilderen of tekenen of wat dan ook). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Juist om wat je schrijft mbt je vrienden is het handig die 'hulp' ergens anders te zoeken. Bv. bij mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt (even los van of dat op school moet zijn of wat dan ook). Als jij je prettig voelt bij schrijven in je dagboek, muziek draaien die je moeder mooi vond en tekenen ed, dan is dat toch prima? Ik denk dat je het wel als verwerken kunt zien, iig als een deel ervan. Als het niet voldoende is moet je misschien nog iets zoeken waar jij je prettig bij voelt of iig iets waarbij jij het idee hebt dat het 'bij je past'. Wat ik me afvraag: wat versta jij precies onder verwerken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet of het wel angst is.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mja, ik zag mijn moeder toen al als een 'supermoeder' en zo als zij zal ik toch nooit worden, hoewel ik heel erg veel op dr lijk. Ik heb erg veel mooie herinneren, maar de negatieve kan ik me ook nog gewoon herinneren. Praten over mijn gevoelens of wat er in mijn hoofd zit lucht op, maar verder heb ik niet het gevoel alsof het me helpt met verwerken. Ik denk niet dat ik nog bij die groep wil, zoals ik al tegen iemand anders zei in dit topic: dan ben ik 'verplicht' om er heen te gaan, het neemt wat tijd in beslag, ik kan niet praten wanneer ik daar zelf behoefte aan heb en ik wil er ook niet TE vaak over praten en dat zal dan toch wel 'moeten'. Ik heb weleens met mensen gepraat ofzo, maar nooit heb ik het gevoel gehad alsof dat echt hielp ofzo. Ik denk dat ik de enige ben die het kan verwerken en dat mensen me daar niet bij kunnen helpen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 02:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat een voordeel is van een vreemde, dat je zonder vooroordelen begint. Je kan jouw verhaal vertellen, zonder dat iemand bevooroordeeld is. En die persoon kan daarom ook beter en objectiever naar jou kijken en helpen... Maar als je het niet wil, zou ik het vooral niet doen. Kans is alleen groot dat je later problemen krijgt, als je die niet al hebt. Volgens mij is jouw rouwproces nog niet eens echt begonnen...
|
Hey meis,
mijn moeder is ook overleden nu 5 jaar geleden, toen ik 11 was. Bij mijn moeder kwam haar dood wat minder plotseling, we hebben er meer dan een half jaar naartoe kunnen werken en waren er ook bij toen ze overleed. Ik heb op school ook aan de rouwverwerking meegedaan en dat is me echt goed bevallen. De eerste "les" moest je vertellen wat er dan met je ouder/broer/zus gebeurd was en daarbij hadden sommigen het moeilijk. Maar daarna hebben we ook ontzettend gelachen enzo. Het zijn mensen die je begrijpen, die weten wat je voelt en dat schept een band. Of het echt iets is voor jou weet ik niet, wel weet ik dat je er toch over moet praten met iemand. Ik ontzag mijn vader ook altijd, omdat hij het moeilijk zat had. Maar als je misschien eens met hem zou praten, kom je er misschien wel achter dat hij er net zo mee zit als jij en jou ook probeert te ontzien. Als die rouwverwerking niets voor jou is en je toch behoefte hebt aan een gesprek met iemand die je situatie begrijpt, kun je me altijd toevoegen op msn. Misschien is dat makkelijker voor je, om de mensen niet aan te hoeven kijken, om niet aangekeken te worden terwijl je je verhaal doet. De keus is aan jou, sterkte! Elvira Penta_Girl88@hotmail.com
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn leek rouwverwerking op school toch maar niks.. en nu kan ik me ook niet meer inschrijven trouwens. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
zijn hier mensen lid van de krant ikalleen | 7 | 18-11-2004 20:50 |