Oud 30-10-2005, 02:28
MrOizo
MrOizo is offline
Hallo,

Nu heb ik zelf wel een bril, maar ik wor regelmatig gestoort ervan. Het zit vaak na een klein ongelukje niet meer lekker en dan ga ik terug naar de winkel om het recht te laten zetten. Vaak moet ik terug gaan omdat het niet in 1 keer lekker zit. Het is zo vervelend dat het mijn humeur beinvloed (vervelend gevoel in me hoofd bij me ogen). Als ik me bril afzet heb ik het gevoel verlost te zijn.

Nu vraag ik me af hoe het zit met lenzen, heb je dan niet zo irritant gevoel bij je ogen in je hoofd? Of andere ervaaringen? Zitten ze altijd lekker?
Oud 30-10-2005, 07:21
Verwijderd
Als je 'normale' ogen hebt voel je lenzen over het algemeen amper. Als je ze heel erg voelt zitten heb je of slechte lenzen of lenzen die niet bij je ogen passen of zijn je ogen gewoon niet geschikt voor lenzen.

In het begin is het natuurlijk even wennen, maar daarna hoort het niet meer irritant te zijn. Is het dat nog wel, dan is het dus een teken dat er iets niet goed is.

Zelf heb ik zachte en harde lenzen gehad en beiden bevielen niet (door dat de lenzen niet bij mijn ogen pasten en doordat mijn ogen niet echt geschikt zijn voor lenzen (oa te droog)). Op dit moment heb ik nachtlenzen, die draag je 's nachts en dan slaap je toch, overdag doe je ze uit en zie je goed. Ideaal.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:00
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb zowel een bril als zachte lenzen en mijn ervaring is dat lenzen praktischer zijn. In het begin voel je duidelijk "iets over je ogen", maar dat is gewoon wennen. Later wil je niets anders meer.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 09:10
snoopy
snoopy is offline
Waarom probeer je t niet gewoon? Dan kom je er snel genoeg achter of je t iets vindt.
Oud 30-10-2005, 10:29
Bloompje
Bloompje is offline
Ik ben op mijn twaalfde overgestapt van bril naar lenzen, en ik ben echt zo blij dermee. Zowiezo ziet het er beter uit, maar het zit ook veel gemakkelijker, ik heb niet eens door dat ik ze uberhaupt heb.

Ook zijn mijn ogen verbeterd sinds ik lenzen draag (ik gebruik harde lenzen en ik ben van -2 naar -0.75 gegaan)

Tis natuurlijk wat je zelf het fijnste vind maar ik ben gelukkig met mijn lensjes
Oud 30-10-2005, 10:44
Yerli
Yerli is offline
Zelf heb ik zachte lenzen en ik ben er erg blij mee. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje merk je absoluut niet meer dat je ze in hebt.
En je kunt ze altijd een maand uitproberen bij de meeste opticiens.
Oud 30-10-2005, 11:42
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Zachte lenzen huhuhu. `
Oud 30-10-2005, 12:37
Verwijderd
Nee. In het begin is het wel even wennen, maar dat wordt later steeds minder. Als je eenmaal goed doorhebt hoe je ze het beste in kan doen enzo, en als ze gewoon goed zitten merk je niet eens dat je lenzen in hebt, je voelt ze niet.

Ook is het natuurlijk handig in de regen, door een bril zie je dan niets meer terwijl, als je lenzen inhebt, gewoon alles duidelijk ziet.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 12:43
Balance
Balance is offline
Ik denk dat dit meer iets is voor Lichaam & Gezondheid.
Oud 30-10-2005, 16:12
p-chez
p-chez is offline
Ik heb al jaren lenzen (ik denk zo'n 6 jaar oid), en ik merk niet eens dat ik ze in heb. Ik heb daarvoor heel lang een bril gedragen, en heb lenzen genomen om ongeveer dezelfde redenen als jij.

Wat een verademing, die lenzen. In het begin heb je met lenzen ook wel geklooi bij het inzetten e.d., maar na een week ofzo is het automatisme, en zet je ze in een paar seconden in. Bovendien merk je dan niet meer dat je ze überhaupt inhebt.

Tuurlijk willen ze zo nu en dan wel eens vervelend zijn, dan prikt er iets in je oog ofzo. Maar meestal is het dan een kwestie van ff uit je oog halen, schoonmaken en weer inzetten. Maar dat is minder erg dan telkens terug naar de winkel om je bril bij te laten stellen.

En er zijn natuurlijk nog meer aspecten die handig zijn aan lenzen, denk bijvoorbeeld aan een zonnebril. Als je geen lenzen draagt, zul je een zonnebril op sterkte moeten laten maken. Dit kost natuurlijk handen vol geld. Als je lenzen hebt kun je een gewone zonnebril opzetten, aangezien je lenzen zorgen voor dat je scherp ziet.

Kortom, ik kan je absoluut áánraden om lenzen te nemen. Wel zachte lenzen, natuurlijk, want die merk je nog minder in je oog.
Oud 30-10-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 30-10-2005 @ 17:12 :
Ik kan je absoluut áánraden om lenzen te nemen. Wel zachte lenzen, natuurlijk, want die merk je nog minder in je oog.
Volgens mij kan dat heel erg per persoon verschillen...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:15
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2005 @ 17:14 :
Volgens mij kan dat heel erg per persoon verschillen...
Dat zou kunnen, maar dat neemt niet weg dat je een zacht object minder goed voelt dan een hard object.
Maar natuurlijk is het met harde lenzen ook een kwestie van wennen.

Ik heb zelf echter al die jaren al zachte lenzen, en ik zou niet anders willen, vandaar dat ik die opmerking in m'n post zette.
Oud 30-10-2005, 16:45
Guenevery
Guenevery is offline
Ik heb zelf zowel een bril als lenzen. Lenzen heb ik zo'n twee jaar geleden genomen, omdat mijn bril gewoon niet bij alles stond dat ik in mijn kast had hangen en omdat dat ding keer op keer uit elkaar donderde. Daar kwam ook nog eens bij dat ik twee weken op studiereis naar Italie was en gewoon geen zonnebril op kon (ik heb die niet in sterkte). Toen ik thuis kwam was de maat echt vol: op naar de lenzen.

In het begin is het wel eventjes een gedoe. Maar nu kan ik ze er zonder spiegel in doen en uithalen. Het is ook eventjes uitvogelen hoe dat nu zit met de holle en de bolle kant, want dat zag ik dus echt niet. Maar dat merk je maar wat snel, als je ogen geirriteerd raken na een kwartiertje.

Lenzen zijn veel praktischer, maar hebben ook nukken. Als ik naar de bioscoop ga bijvoorbeeld met mijn lenzen in heb ik altijd heel droge ogen na afloop. Zowiezo knipper ik niet zo veel met mijn ogen sinds ik lenzen heb, en dat is niet erg goed voor die dingen.

Tip voor als je lenzen gaat nemen, neem de eerste weken altijd zo'n bewaardoosje met vloeistof mee en je bril in een koker. Ik weet niet hoe slecht het met jou ogen gesteld is, maar momenteel zie ik niet zoveel zonder iets, dus als je ogen irritant gaan doen, heb je altijd wat achter de hand.

Overigens merk ik nu nog amper wat van die dingetjes in mijn ogen, behalve als ik een avond uit ben geweest en te kort heb geslapen, de volgende dag is meestal bril-dag. Dus tegenwoordig zien mijn vriendinnen of ik wel of niet goed geslapen heb op die manier.
Oud 30-10-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 30-10-2005 @ 17:12 :
*blaat*
Er zitten ook nadelen aan hoor, bijvoorbeeld dat je oog te weinig zuurstof krijgt door de lenzen en daardoor uitdroogt. Dan zul je op een gegeven moment toch weer een bril moeten, omdat je anders je ogen helemaal verpest.

En, zoals Guenevery al zegt, als je lang naar hetzelfde kijkt zoals een beeldscherm, een tv of in de bioscoop worden je ogen ook droog, en dan zitten ze niet zo fijn.

Tenminste, zo zei mijn lenzenmannetje het

Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:47
Nyawa
Ik ben echt ontzettend blij met mijn zachte lenzen. Ik voel ze helemaal niet zitten, vanaf de eerste dag al niet. Het indoen is nog wel een beetje geklooi (heb ze nu net een maandje), maar ik neem aan dat dat vanzelf wel beter gaat.

Ik las laatst wel op een niet zo betrouwbare site dat iedereen op gegeven moment allergisch voor lenzen raakt. Weet iemand of dat echt zo is?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 30-10-2005 @ 17:47 :
Ik las laatst wel op een niet zo betrouwbare site dat iedereen op gegeven moment allergisch voor lenzen raakt. Weet iemand of dat echt zo is?
Dat allergische weet ik niet zo zeker, maar mijn lenzenmannetje vertelde mij wel dat je in ieder geval niet je hele leven met lenzen rond kan lopen, omdat je ogen dan teveel geirriteerd raken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 30-10-2005 @ 17:47 :
Lijkt me echt de grootste onzin.

Ik heb zelf al jarenlang zachte maandlenzen, nadat ik eerst 3 jaar met bril heb gelopen. Lenzen zitten beter, worden niet nat in de regen en zitten nooit in de weg.

Minpunten zijn: het indoen kost wat meer tijd vanwege het schoonmaken van je handen (desinfectie) en soms heb ik er last van als de lucht droog is. Ook kunnen ze bij wrijven in je oog dubbel 'klappen' en aan de zijkant van je oog zitten, waardoor je met enige moeite je lens eruit moet zien te krijgen.

Maar dat kleine minpunten die niet zo heel erg zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 18:40
Roos
Roos is offline
Bij veel opticiens kun je "proeflenzen" krijgen.

De rotste periode is natuurlijk wel de eerste periode, maar zodra je ogen gewend zijn aan de lenzen, vinden veel mensen het fijner dan een bril.

Dus probeer het eens. Je kunt altijd die bril weer opzetten!
Oud 30-10-2005, 21:15
Erbenda
Erbenda is offline
Ja nja nadat ik een halfjaar lenzen had gedragen, kreeg ik toch last van m'n ogen. Ik bleek uiteindelijk allergisch te zijn (m'n ogen waren daardoor een heel stuk achteruit gegaan, ik had last van hangende oogleden en veel vocht wat uit m'n ogen kwam).
Op dit moment draag ik een bril en 1/2 keer in de week lenzen. Ik merk dat ik, als ik een bril draag, minder gauw last heb van droge en vermoeide ogen. Lenzen voel ik na een tijdje wel zitten.
Al heeft een bril natuurlijk ook zijn nadelen af en toe...
Oud 31-10-2005, 07:45
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb een paar jaar een bril gehad en toen ben ik begonnen met lenzen. Ik vond het in en uit doen heel rottig de eerste tijd. Duurde wel ff voordat ik dat goed kon. Verder waren lenzen heel fijn, tot ik elke x onstoken ogen kreeg en veel last had. Maar na een jaar de bril op te hebben gedaan en veranderd ben van vloeistof is er niets meer aan de hand!
Ik vind lenzen ideaal. Alleen kun je ze niet te lang in hebben. Als ik smorgens vroeg uit bed ga, en ik maak het echt laat door uitgaan dan vind ik ze niet meer zo prettig!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vond lenzen juist rot dingen Mn ogen regelmatig geirriteerd, steeds die kut dingen in en uit doen. Altijd je lenzenbakje meenemen omdat er altijd wat kan gebeuren. Nu heb ik een bril; ideaal! Ik kan dat ding zo op mn neus zetten wanneer ik er zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 08:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Trouwens, dat je na een tijdje allergisch kunt raken was in mijn geval wel zo. Ik heb ze in totaal ongeveer 5 jaar gehad. De eerste 2 a 3 jaar had ik geen problemen. Daarna begonnen de irritaties en heb ik echt alles geprobeerd. En dat is dus nooit meer goed gekomen. Zelfs na een pauze van een half jaar is het niet beter geworden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:24
Verwijderd
Lenzen zijn kut. Harde iig. Ik heb ze en er hoeft maar 1 vezeltje tussen te komen en je vergaat van de pijn (en geloof me, ik ben wel wat gewend).

Ik heb ook een bril, die heb ik dus op als mijn lenzen echt niet mee willen werken (niet 1-2-3 schoon te krijgen zijn) en 's avonds. Ik heb mijn lenzen nu 2,5 jaar, waarvan ik ze zeker een jaar niet regelmatig heb gedragen. Simpelweg omdat ik er niet aan kon wennen. Intussen is het wel beter, maar ik vervloek die dingen als het waait.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:47
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2005 @ 08:21 :
Op dit moment heb ik nachtlenzen, die draag je 's nachts en dan slaap je toch, overdag doe je ze uit en zie je goed. Ideaal.
Wat zijn dat precies??

Ik heb zelf ook lenzen geprobeerd. In het begin natuurlijk veel gerommel met inzetten. Maar als ze eenmaal eventjes inzitten voel je ze niet meer.
Ik ben nu wel gestopt met lenzen, durf ze niet meer in te doen:$ en lukt ook niet meer. Was een keertje ziek geweest en wou ze toen in doen, toen begonnen ze heel erg te prikken echt niet normaal. Hoorde later dat dat kwam omdat je ogen dan vettig zijn..

Weet niet dat je veel aan deze post hebt (negatief + positief)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:57
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Had vroeger altijd mijn bril op (kan niet zonder, anders zie k dus niet genoeg ).. Heb sinds een jaar lenzen ongeveer Bevalt me erg goed.. Vooral idd met die ongelukjes.. Steeds een scheve bril (volleybal ) Heb dus zachte lenzen.. 's Ochtends eerst een bril op om wakker te worden, lenzen in, en 's avonds doe ik ook weer m'n bril op t Bevalt me wel
Oud 01-11-2005, 14:20
nietzijweer
nietzijweer is offline
ik heb elke dag mijn zachte lenzen in.
Totaal geen last van.

Met uitgaan doe ik ze wel uit omdat ik dan erge last van mijn ogen heb, en ik werk in een supermarkt. Daar is de lucht erg droog en dan heb ik er wel last van aan het einde van de dag
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:00
Verwijderd
w000h, zachte lenzen hebben de overhand. Ik heb hardes , om maar even gek te doen .

Ik vind 't superfijn, zeker beter dan een bril, want die sucken gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:25
Saarah
Saarah is offline
Ik heb eerst een hele tijd een bril gehad (ik denk een jaar of 4) en heb nu een maand of 8-9 (zachte) lenzen. En ik vind ze echt véél handiger! In het begin lukte het wel totaal niet om ze in en uit te krijgen maar eenmaal je dat gewend bent, zijn ze echt handig.

Ik heb ook eigenlijk nog nooit last gehad van droge ogen ofzo, of dat ik ze voel zitten (ja behalve als ik ze verkeerd indoe, dan doet het wel pijn natuurlijk ) en behalve soms de eerste minuut dat ik ze inheb. Maar als ik ze eenmaal een paar minuten inheb, voel ik ze eigenlijk de rest van de dag niet meer zitten

Het eerste wat ik 's morgens doe als ik opsta is mijn lenzen indoen, en het laatste is ze uitdoen dus ik heb ze echt altijd in. Als ik er ooit allergisch voor wordt ofzo zoals hierboven staat, ga ik een andere oplossing moeten zoeken (laseren ofzo) want ik wil echt geen bril meer

Ik ga er ook gewoon mee uit, en dat terwijl ik zaterdag's altijd een hele nacht (tot 's morgens) in de rook sta.
Het langste dat ik ze ingehad heb is een keer van zaterdagmorgen tot zondagavond (was niet gaan slapen ) en zelfs toen heb ik er geen last van gehad. Die nacht er ook mee uitgegaan enzo, in de rook gestaan, en niks last

Dus voor mij zijn lenzen echt véél handiger dan een bril
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:38
Tsu
Tsu is offline
Ik durf niet eens lenzen te nemen Ik vind het doodeng, sowieso om oogdruppels ofzo te doen, iieuuw!!
Oud 01-11-2005, 16:40
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik heb lenzen en als er een vuiltje in me oog komt dan prikt het enorm, dat is wel vervelend voor de rets heb ik nergens last van.
Oud 01-11-2005, 17:04
Verwijderd
Ik heb vanaf m'n vierde een bril, tot m'n 14de gehad. Dat vond ik nooit onhandig, ze zaten altijd goed en ik kon goed zien. Alleen vond ik het op een gegeven moment erg lelijk; ik was op de basisschool altijd de enige in de klas met een bril. Op de middelbare school niet de enige meer, maar veel brildragers waren er niet in mijn klas. De oogarts raadde me harde lenzen aan, omdat ik een hoge cilinder heb; harde lenzen zouden mijn ogen nog wat kunnen corrigeren.
Maar harde lenzen bevielen me echt niet. Ik voelde ze altijd zitten, ze deden píjn bij het indoen en wanneer er ook maar íets in m'n oog kwam ook. Op m'n 15de had ik weer een bril. Toen ik bijna 20 was, besloot ik zachte lenzen te gaan proberen. Dat ging echt meteen goed. Indoen ging goed, voelde niets (of nauwelijks iets), uithalen ging goed en het dragen zelf is formidabel. Ik voel ze nooit (ok ok, als ik heel erg moe ben wel), als ik iets in m'n oog krijg, voelt het gewoon aan (zelfde als wanneer je geen lenzen in hebt). Ik kan goed zien, helemaal geen klachten dus...

Je moet een beetje aftasten, kijken wat bij je past. Die mogelijkheden zijn er ook wel, je kan vaak lenzen een maand of proef nemen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:34
steefos
steefos is offline
ik heb nu ongeveer 5 jaar zachte zuurstofdoorlaatbare lenzen met cylinder en dat bevalt me prima Nog nooit problemen gehad met vuiltjes o.i.d. Mijn sterkte is niet achteruitgegaan sinds ik lenzen heb, dat was toen ik bril had wel zo. Ik heb nog wel en bril en die heb ik als reserve ik gebruik hem vooral 's morgens heel vroeg of 's avonds heel laat. Ik vind lenzen vooral handiger ivm met sporten en in de zomer met zonnebrillen en duikbrillen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Girl1990 schreef op 01-11-2005 @ 14:47 :
Wat zijn dat precies??
Harde lenzen die je 's nachts draagt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:52
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 17:51 :
Harde lenzen die je 's nachts draagt.
En zie je dan overdags gewoon goed en heb je geen bril nodig?hmm nog nooit van gehoord...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 06:26
Verwijderd
Citaat:
Girl1990 schreef op 02-11-2005 @ 18:52 :
En zie je dan overdags gewoon goed en heb je geen bril nodig?hmm nog nooit van gehoord...
Dan zie je overdag idd gewoon goed en je hebt (daardoor) dus idd ook geen bril nodig. Als je -10 hebt kunnen nachtlenzen niet, die gaan maar tot -5 of -6 oid.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 12:28
ScRaN
ScRaN is offline
Ik ben begonnen met lenzen op mijn 12de, en had een bril, maar die werd gestolen (vraag me niet waarom iemand zoiets doet) dus heb ik tot een week geleden lenzen gedragen, nooit een bril. Absoluut niet goed voor je ogen, nu heb ik een tijdje mijn bril op om mijn ogen te laten rusten, terug op adem te laten komen . Maar zo gauw als ik zin heb doe ik ze terug in hoor, het is zoveel gemakkelijker!
Oud 10-11-2005, 14:21
paarden_girly
paarden_girly is offline
heey,

ik heb eerst ongeveer 6 jaar een bril gehad en toen wou ik weleens lenzen proberen. die heb ik nou al een jaar en bevalt me goed...als je ze in hebt voel je er nauwelijks wat van alleen het kan als je ze 'savonds uit doet dat je ogen wat irriteren en rood zijn maar is heel snel weer over. het in doen en uit doen leer je waarschijnlijk wel bij de opticien (tenminste ik wel) en na een paar weekjes kan je het als de beste!

heel veel succes gewenst met je beslissing!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:10
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Hey ik heb nu ook anderhalf jaar harde lenzen. In het begin is het heel erg wennen. De eerste drie weken vond ik dus ook een ramp. Ze zaten niet lekker enzo, maar daarna was het echt lekker Ik heb er eigenlijk geen last van, alleen als er wat in je ogen komt is het wat minder, maar ik heb het idee dat je hoe langer je lenzen heb je er minder last heb van dingen in je oog. Je kan ze opzich lang inhouden (ik heb ze zelf ook wel eens langer dan 24 uur ingehad) maar toch heb ik het zo dat je na een lange dag last van je ogen krijgt. Maar eigenlijk heb ik er geen problemen mee.
Oud 10-11-2005, 15:28
nietzijweer
nietzijweer is offline
Eerder postte ik dat ik nooit last heb van mijn lenzen.
En dat vond ik ook. De laatste tijd had ik steeds vaker mijn bril op en ik vond dat eigenlijk veel lekkerder.
Mijn ogen worden minder snel moe.
Bovendien gaan mijn ogen echt snel achteruit met lenzen en ik heb de indruk dat mensen met een bril daar veel minder last van hebben,
weet iemand dat hier?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 15:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn ogen zijn sinds de nachtlenzen vooruit gegaan en toen ik gewone lenzen had hetzelfde gebleven... Toen ik daarvoor een bril had, gingen ze wel steeds ietsje achteruit. En nu ik weer een bril heb, heb ik weer het idee dat ze achteruit zijn gegaan. Volgens mij is het ook over het algemeen zo dat juist lenzen zorgen dat je ogen niet achteruit gaan.

Maar wat ik ook een groot nadeel vond is dat mijn ogen vrij klein werden door lenzen. Sinds ik gestopt ben, heb ik opeens hele grote ogen! Ze staan nu lekker open en dat geeft een veel frissere blik
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:06
David
David is offline
Citaat:
N00dles schreef op 30-10-2005 @ 18:04 :
Lijkt me echt de grootste onzin.

Ik heb zelf al jarenlang zachte maandlenzen, nadat ik eerst 3 jaar met bril heb gelopen. Lenzen zitten beter, worden niet nat in de regen en zitten nooit in de weg.

Sorry Noodles, maar wat jij nu zegt is grote onzin.

Lenzen kunnen wel degelijk niet meer geschikt zijn voor de ogen.
Hou er rekening mee dat je een lens op je oog zet die je oog niet als 'eigen' ziet.

Een lens zou je dus als een dood iets kunnen beschouwen.
Het lichaam stoot 'dode' dingen af.

Zodra een lens met een oog in aanraking komt gaat er een anti-procces in werking. Opzich is dit geen probleem maar het kan zo zijn door een scala aan gebeurtenissen dat het oog de lens gaat afstoten en dat de middelen om dit op te lossen beperkter gaan raken.

En wat jij nu zegt van 'ik draag al jaren lenzen, nooit problemen'
Dat is nou precies de reden waarom ogen zich gaan afstoten tegen lenzen.

Je kan misschien begrijpen dat het niet normaal is dat er een lens op het oog zit. Het is een onnatuurlijk iets en het oog kan er wel mee omgaan, maar als er een aantal zaken fout gaan kan een lens soms perminent afgestoten worden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-10-2005 @ 09:26 :
Trouwens, dat je na een tijdje allergisch kunt raken was in mijn geval wel zo. Ik heb ze in totaal ongeveer 5 jaar gehad. De eerste 2 a 3 jaar had ik geen problemen. Daarna begonnen de irritaties en heb ik echt alles geprobeerd. En dat is dus nooit meer goed gekomen. Zelfs na een pauze van een half jaar is het niet beter geworden.
Dat betekent niet dat je allergisch bent voor lenzen.

@ topicstarter: uiteindelijk is het toch een kwestie van proberen. Ik merk bijvoorbeeld nauwelijks iets van mijn zachte lenzen, behalve als er een harde airco aanstaat ofzo. Andere mensen zials Chloe Siere kunnen lenzen juist niet goed verdragen en kiezen een bril.

Dus ik zou zeggen, probeer t
Oud 13-11-2005, 19:32
David
David is offline
Ik zou zeggen.

Bij klachten met lenzen laat je ogen controleren door een kundige contactlensspecialist of optometrist.

Doorlopen of zelf 'oplossingen' denken te zoeken/vinden is vragen om problemen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
David schreef op 13-11-2005 @ 20:06 :
Sorry Noodles, maar wat jij nu zegt is grote onzin.

Lenzen kunnen wel degelijk niet meer geschikt zijn voor de ogen.
Hou er rekening mee dat je een lens op je oog zet die je oog niet als 'eigen' ziet.

Een lens zou je dus als een dood iets kunnen beschouwen.
Het lichaam stoot 'dode' dingen af.

Zodra een lens met een oog in aanraking komt gaat er een anti-procces in werking. Opzich is dit geen probleem maar het kan zo zijn door een scala aan gebeurtenissen dat het oog de lens gaat afstoten en dat de middelen om dit op te lossen beperkter gaan raken.

En wat jij nu zegt van 'ik draag al jaren lenzen, nooit problemen'
Dat is nou precies de reden waarom ogen zich gaan afstoten tegen lenzen.

Je kan misschien begrijpen dat het niet normaal is dat er een lens op het oog zit. Het is een onnatuurlijk iets en het oog kan er wel mee omgaan, maar als er een aantal zaken fout gaan kan een lens soms perminent afgestoten worden.
Oh, maar dat begrijp ik ook wel, en ik wil ook wel geloven dat mensen afstotingsverschijnselen kunnen krijgen, maar wat Nyawa had gelezen was dat iedereen op een gegeven moment allergisch zou raken voor lenzen. En dát is onzin.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 21:58
Bloem
Bloem is offline
Ik heb en een bril, en lenzen. Lenzen voor buitenshuis, omdat ik mijn bril stom vind, voor binnenshuis een bril omdat ik geirriteerde ogen krijg als ik mijn lenzen elke dag de hele dag in heb. Vind lenzen in principe fijner, niet dat gedoe met vieze vingers op de glazen, of dat je over het montuur heenkijkt en dan dus nog niet goed ziet, enz.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 22:55
M@rco
M@rco is offline
Ik heb zelf al járen zachte lenzen en ze bevallen prima. Heb er eigenlijk nooit last van.

Laat overigens wel elk half jaar mijn ogen controleren bij een contactlenzenspecialist in het ziekenhuis, ik heb geen zin om risico te nemen met mijn ogen.
Oud 14-11-2005, 06:53
David
David is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-11-2005 @ 22:50 :
Oh, maar dat begrijp ik ook wel, en ik wil ook wel geloven dat mensen afstotingsverschijnselen kunnen krijgen, maar wat Nyawa had gelezen was dat iedereen op een gegeven moment allergisch zou raken voor lenzen. En dát is onzin.
nogmaals, is geen onzin.
Ik heb het hier niet over mensen van 20.

Maar naarmate je ouder word en ook je ogen ouder worden, kunnen deze simpelweg niet meer blijven werken icm een contactlens.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 08:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-11-2005 @ 20:12 :
Dat betekent niet dat je allergisch bent voor lenzen.
Ach "allergisch" dan, intolerantie was het zeker wel.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 11:46
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik heb ook een tijdje lenzen geprobeerd. Harde wel te verstaan want ik heb +5,5 en +6,0.. En het was geen succes story.. Ik bleef continue tranen met die ogen.. En op begeven moment deed het zelfs gweoon pijn. Daarbij kreeg ik de lenzen ook heel erg moeilijk in omdat mijn ogen vrij "klein" zijn.
Oud 14-11-2005, 15:09
Mariap0es
Mariap0es is offline
als je zachte lenzen neemt, hoor je dr niet veel van te merken, ik heb er zelf nooit last van. Maar goed dat verschilt denk ik per persoon. En ja het is anders als een bril, s'avonds zet ik wel eens mijn bril op als ik mijn lenzen uit doe en dat voelt toch wel raar, hij irriteert wel als ik hem op zit ja, het lijkt alsof hij in de weg zit.
Heb 4 jaar een bril gedragen voordat ik lenzen nam. Maar nu ben ik wel blij..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten