![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar natuurlijk is het met harde lenzen ook een kwestie van wennen. Ik heb zelf echter al die jaren al zachte lenzen, en ik zou niet anders willen, vandaar dat ik die opmerking in m'n post zette. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En, zoals Guenevery al zegt, als je lang naar hetzelfde kijkt zoals een beeldscherm, een tv of in de bioscoop worden je ogen ook droog, en dan zitten ze niet zo fijn. Tenminste, zo zei mijn lenzenmannetje het ![]() Laatst gewijzigd op 30-10-2005 om 16:50. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf al jarenlang zachte maandlenzen, nadat ik eerst 3 jaar met bril heb gelopen. Lenzen zitten beter, worden niet nat in de regen en zitten nooit in de weg. Minpunten zijn: het indoen kost wat meer tijd vanwege het schoonmaken van je handen (desinfectie) en soms heb ik er last van als de lucht droog is. Ook kunnen ze bij wrijven in je oog dubbel 'klappen' en aan de zijkant van je oog zitten, waardoor je met enige moeite je lens eruit moet zien te krijgen. Maar dat kleine minpunten die niet zo heel erg zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb zelf ook lenzen geprobeerd. In het begin natuurlijk veel gerommel met inzetten. Maar als ze eenmaal eventjes inzitten voel je ze niet meer. Ik ben nu wel gestopt met lenzen, durf ze niet meer in te doen:$ en lukt ook niet meer. Was een keertje ziek geweest en wou ze toen in doen, toen begonnen ze heel erg te prikken echt niet normaal. Hoorde later dat dat kwam omdat je ogen dan vettig zijn.. Weet niet dat je veel aan deze post hebt (negatief + positief) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sorry Noodles, maar wat jij nu zegt is grote onzin. Lenzen kunnen wel degelijk niet meer geschikt zijn voor de ogen. Hou er rekening mee dat je een lens op je oog zet die je oog niet als 'eigen' ziet. Een lens zou je dus als een dood iets kunnen beschouwen. Het lichaam stoot 'dode' dingen af. Zodra een lens met een oog in aanraking komt gaat er een anti-procces in werking. Opzich is dit geen probleem maar het kan zo zijn door een scala aan gebeurtenissen dat het oog de lens gaat afstoten en dat de middelen om dit op te lossen beperkter gaan raken. En wat jij nu zegt van 'ik draag al jaren lenzen, nooit problemen' Dat is nou precies de reden waarom ogen zich gaan afstoten tegen lenzen. Je kan misschien begrijpen dat het niet normaal is dat er een lens op het oog zit. Het is een onnatuurlijk iets en het oog kan er wel mee omgaan, maar als er een aantal zaken fout gaan kan een lens soms perminent afgestoten worden. |
![]() |
||
Citaat:
@ topicstarter: uiteindelijk is het toch een kwestie van proberen. Ik merk bijvoorbeeld nauwelijks iets van mijn zachte lenzen, behalve als er een harde airco aanstaat ofzo. Andere mensen zials Chloe Siere kunnen lenzen juist niet goed verdragen en kiezen een bril. Dus ik zou zeggen, probeer t ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb het hier niet over mensen van 20. Maar naarmate je ouder word en ook je ogen ouder worden, kunnen deze simpelweg niet meer blijven werken icm een contactlens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |