Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
10 jaar geleden schreeuwden ze nog om leraren en 5 jaar later weten ze ineens niet meer waar ze ze moeten laten.. zo is er altijd wel wat. Ik doe nu Sociologie aan de UvA. gaat me tot nu toe erg goed af, zelfs al ben ik een maand later begonnen (heb eerst 3 weken Media & Enetertainment management gedaan). Waar ze dat geitennwollen sokken gedoe vandaan halen, daar heb ik geen idee van, want iig in Amsterdam zie je allerlei verschillende mensen, zowel linkse als rechtse, alto's als top 40 bimbo's etc. Ik vind het ook wel een boeiende studie, al vind ik het wel jammer dat we tot nu toe de hedendaagse maatschappij nog niet echt behandeld hebben, eigenlijk alleen maar de geschiedenis (in tegenstelling tot Utrecht, waar mijn vriendin Sociologie studeert). Ik heb nog niet echt een idee wat ik er later mee wil gaan doen, maar dat zie ik dan wel weer, ik heb in ieder geval iets dat ik boeiend vind gevonden, daar ben ik al lang blij om.
|
Kijk eens hier.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
het is zo erg zelfs dat we pas na anderhalf jaar voor het eerst enige kwalitatieve wetenschappelijke literatuur voorgeschoteld hebben gekregen naar mijn mening worden we in Nijmegen dan ook veel te sterk geïndoctrineerd met de kwantitatieve sociologie, hoewel het wel mijn voorkeur geniet boven de Amsterdamse school (duh, want anders was ik wel naar A'dam verkast) Groningen-Nijmegen-Utrecht geven een gelijksoortige (kwantitatieve) sociologie, met Ultee, Arts en Flap als 'kopstukken' Amsterdam = kwalitatief met Brammetje de Swaan ![]()
||
Citaat:
![]() Tot nu toe zijn bij ons vooral Marx, Durkheim. Spencer etc. veel behandeld. Veel lezen uit Ritzer enzo. Ik vind het allemaal wel interessant en ik heb ook wel goede cijfers, maar ik vind de psych. kant eigenlijk ok erg leuk, dus ik twijfel nogal ![]()
||
Citaat:
![]() Marx en Durkheim zijn wel de sociohelden idd \o/ Spencer zegt mij zo niks, maar misschien bedrijft hij wetenschap volgens Amsterdams model, en kwalitatief onderzoek lezen is in Nijmegen natuurlijk vloeken in eigen kerk ![]() Hm, je wilt je meer gaan richten op het individuele geval? als dat zo is kun je misschien beter naar psychologie gaan idd, want hoe langer je doorgaat met sociologie, des te oppervlakkiger je eigenlijk naar mensen gaat kijken. Er wordt namelijk nogal sterk gegeneraliseerd (hoewel dat ook wel moet, om algemene uitspraken te doen over een groepering, inhoudt). Je kunt natuurlijk ook twee studies naast elkaar volgen, als je er de motivatie en tijd voor hebt. ![]()
||
Citaat:
Het is niet zo dat je geweldige beroepsperspectieven hebt maar ook niet hele slechte. Ik kan me een lijstje van begin dit jaar herinneren met allemaal studies en kans op baan en Sociologie zat ongeveer in het midden. Verder studeer ik Sociologie aan de RuG, dus als je vragen hebt moet je me even pm'en.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Sociologie en Psychologi Bellaciao | 4 | 23-11-2007 09:59 | |
Studeren |
psychologie, sociale wetenschappen, sociologie, theologie, humanistiek, enz? merrie_k | 8 | 19-03-2007 12:18 | |
Studeren |
Sociologie als middel voor journalistieke ambities Hempo | 5 | 03-12-2006 10:17 | |
Studeren |
[WO] Sociologie Verwijderd | 24 | 30-03-2006 18:30 | |
Studeren |
Sociologie Viod | 22 | 25-05-2005 20:06 | |
Studeren |
hbo en vervolgens WO sociologie ? Twanos | 9 | 25-04-2005 21:16 |