![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bv bij het opstellen van een DV vergelijking. Als de randvoorwaarde dan al niet goed is kan je 2 antwoorden uitsluiten en daarna kijk je waarbij de overige 2 antwoorden verschillen. Je hoeft niet de hele DV zelf te gaan bedenken. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij ons(geneesk.) wordt het overigens ook gedaan.
||
Citaat:
marges tussen lage cijfers is lager dan bij hoge cijfers ik vind dat niet kunnen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel er zijn 20 vragen. Daarvan weet je er 7 en daarna gok je er nog 5 goed. Het is dan toch niet redelijk dat je een voldoende krijgt. Die marges zijn er trouwens ook nog omdat naarmate je meer vragen goed hebt, de kans op goed gokken (qua hoeveelheid vragen) afneemt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Veel mensen klagen hier dat het niet eerlijk is dat de marges bij de lagere punten anders zijn dan de marges bij de hogere punten. Dan is het toch normaal dat je even gaat vergelijken met een methode van gokcorrectie die lineair wordt toegepast?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En sommige studies zijn zo massaal (zeker in het eerste jaar) dat open vragen gewoon niet te doen zijn met nakijken, dat kost echt enorm veel tijd. Daarnaast werken veel universiteiten met practica waar je cijfers voor krijgt, zo toets je dus niet alleen de kennis op het tentamen maar ook daarbuiten. Open vragen zijn natuurlijk beter, maar dat kan gewoon niet altijd. (En daarnaast moet de student er gewoon voor zorgen dat hij/zij de stof beheerst, zelfs als er geen tentamen zou zijn, zou dat moeten.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij kan je sowiezo 5 vragen goed krijgen, door de bonus gehaald te hebben. Dus dan hoef je nog 9 van de 25 vragen voor een 6. Vervolgens is het nog een openboek tentamen en mag je alle aantekeningen/collegesheets en oude tentamens meenemen. ![]() Daarnaast is er ook de mogelijkheid om uitleg bij je vraag te zetten en als je een paar keer een redelijke uitleg hebt gegeven, maar het antwoord fout hebt dan krijg je ook nog punten ![]() Desalnietemin is het gemiddelde cijfer een 5,1. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ontopic: Gokcorrectie lijkt me volledig terecht. Bij multiple-gok is 56% goed veel gemakkelijker te behalen dan bij open vragen, dus dient dit ook zwaarder genormeerd te worden.
||
![]() |
Citaat:
dit systeem kan er oneerlijk uitpakken voor het individu want ja als iedereen gok zal het gmeiddelde wel 25 op de 100 goed zijn maar voor een individueel persoon kan dit bst 50 of 2 zijn erg onrechtvaardig dus |
![]() |
||
Citaat:
In dat geval is de gokkans dus niet voor iedereen verschillend.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
natuurlijk gok je als je het antwoord niet weet bij mc daarom is mc ook slecht en natuurlijk gaat het daar wl om omdat een gok crrectie er vanuit gaat dat je bepaald aantal van de antwoorden goed ebt door gokken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is trouwerns 62,5% Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 19:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De kans dat je minder dan 15 goed gokt is ook minder 0,01. Aldoende moet je toch aardig goed kunnen gokken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en toch met 100 studenten zit er dus 1 te tussne die hard genaait word |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben over het algemeen slecht in meerkeuzevragen. Vaak bestaan tentamens gelukkig uit MC en open vragen samen, en kan ik mn cijfer nog wel ophalen met de open vragen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar laten we wel zijn dat van 100% gokken natuurlijk niet altijd sprake is. Vaak kan je ook een aantal antwoorden sowiezo wegstrepen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als het een opzichzelfstaand tentamen is, dan hoeven ze dat toch eigenlijk niet te doen? Zolang ze maar zorgen dat je dmv gokken geen voldoende kunt halen. ![]() Als het een combinatie cijfer of tentamen is, dan is het wat anders natuurlijk.
||
Citaat:
edit: het is een kansberekening dus de kans dat je minder gokt is er WEL
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
--> inzicht test je alleen met open vragen |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Vijftig gesaaide linkerhanden #1541 Verwijderd | 500 | 28-10-2011 22:50 | |
Psychologie |
Lucht je hart topic deel 130 Eend | 490 | 14-06-2008 13:17 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic nummero 125 Verwijderd | 494 | 03-04-2008 21:08 | |
De Kantine |
Papegaai, papegaai, post hier nu maar snel iets anders blijft het duisentsaai! #158 TopDrop | 501 | 26-03-2008 19:53 |